Poliisin kuulustelussa ?

  • 20 631
  • 39

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Allekirjoittaneelle tuli kutsu ensi viikolle. Kyseessä olisi törkeä ylinopeus (yli 220 km) 60 alueella.

Kenellä kokemusta poliisikuulusteluista ?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Q
Allekirjoittaneelle tuli kutsu ensi viikolle. Kyseessä olisi törkeä ylinopeus (yli 220 km) 60 alueella.

Ei ole kokemusta, mutta toivottavasti ovat vittumaisia ja saavat järkeä päähäsi, jos ihan huviksesi karautit tollaset lukemat tauluun.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti Q
Allekirjoittaneelle tuli kutsu ensi viikolle. Kyseessä olisi törkeä ylinopeus (yli 220 km) 60 alueella.

Ja kehtaat vielä tunnustaa. Se kertoo paljon..

PS. Ne pamputtavat armotta, jos siellä ei puhu totta.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itseäni ei ole koskaan syytetty mistään, mutta kerran olen poliisilaitoksella ollut lasin läpi tunnistamassa erästä tyyppiä, joka uhkaili minua ja erästä toista ovimiestä käsiaseen kanssa. Ensin katseltiin jotain valokuvia, otettiin lausunto ja sitten mentiin tuonne lasin taakse tunnistelemaan. Olihan se periaatteessa ihan mielenkiintoista, vaikka en enää tulevaisuudessa haluaisikaan vastaavan tilanteen takia, enkä minkään muunkaan syyn takia mennä poliisilaitokselle ketään tunnistelemaan.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Q
Allekirjoittaneelle tuli kutsu ensi viikolle. Kyseessä olisi törkeä ylinopeus (yli 220 km) 60 alueella.

Kenellä kokemusta poliisikuulusteluista ?
Älä nyt Q viitti, ei se sun Smartti kulje noin kovaa, paitsi ehkä yöllä peiton alla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kerran olin poliisikuulusteluissa kun minua epäiltiin jäävuorisalaatin salakuljetuksesta Albaniaan.
Toisella kerralla minua piestiin elokuva tyyliin kuulusteluhuoneessa kahden poliisin voimin, kun minua epäiltiin siitä, että olin ajanut ainakin 100km/h Suzuki PV:llä naapurin mummon kukkapenkissä ja vieläpä pienessä känösessä.

Ei kai tällaiset ketjut kuulu näihin piireihin, vai kuuluvatko? Ei minun mielestä. Aivan turha elvistellä millään saatanan ylinopeuksilla yms. Tässä maassa kuolee muutenkin turhaan aika paljon ihmisiä.
 
Käsittääkseni poliisin kuulustelussa valmistellaan oikeuteen esitutkintapöytäkirja(?) tjsp. Jos tämä sinun juttusi menee oikeuteen tai sitten ei niin omalla kohdalla kävi näin.

1. Poliisi kertoo sinulle oikeutesi.
2. Kerrot omin sanoin mitä teit ja motiivi kyseiseen toimintaan, poliisi kirjoittaa sen ylös jä lähettää syyttäjälle. Syyttäjä voi langettaa tuomion ilman oikeuskäsittelyä, tapauksesta riippuen. Sinun kohdallasi törkeä liikenteenvaarantaminen menee todennäköisesti oikeuteen.

Eli menet poliisilaitokselle, kerrot mitä teit ja miksi ja se on siinä.
Mutta ei kannata valehdella. Tulee lisää sanktioita....

Ps. Olitpa typerä.

nimim. kokemusta löytyy
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se valehtelu voi lisätä sanktioita. Eikö syytetty saa muka valehdella? Kyllä minun tietääkseni ja itse asiassa syytetty on noin yleensä ottaen aika tampio mikäli kertoo poliisille tehneensä jotain laitonta.

Valehtelusta en ole 100-varma, mutta mitään ei ole pakko puhua, eikä siitä voi seurata sanktioita. Poliisi voi käsittääkseni kyllä valehdella sulle niin, mutta oikeudessa sillä ei ole väliä.

Q:n tapaus, joka on tietenkin trolli, olisi kuitenkin sellainen, että aivan sama mitä siinä sanoo, poliisilla on kuitenkin todisteet, joten mitäpä siinä. Ehkä jostain olosuhteista kannattaisi sanoa, että hyvä keli oli.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti jussi_j
Ei se valehtelu voi lisätä sanktioita.

Niinhän tuo taitaa olla. Allekirjoittanut muistaa lukeneensa ennen kuulustelua poliisin lykkäämän lapusta: asianomistaja ja todistaja velvoitetaan pysymään totuudessa, vastaajan kohdalla taas em. velvoitetta ei mainittu. Eli kaiketi voit kieltää, todistusvastuu on viranomaisilla tms. Tosin jos on selkeät todisteet jo olemassa, mitäs sitä enää inttämään.

Mulla taas ei ole huonoja kokemuksia kuulusteluista. Paitsi kerran, kun luulin kyseessä olevan vain esitutkinta; kuulustelun jälkeen poliisitäti lykkäsi kouraan 1400FIM sakkolapun! Se kourassa marssin suoraan valittamaan, ja myöhemmin maksu putosikin puoleen - sekin vain puhelimitse, ilman mitään oikeudenkäyntejä.

Silti helpoimmalla pääsee, kun välttää tilanteita, jossa joutuu kuultavaksi syylliseksi epäiltynä.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Niin.

Q:n tapauksessa kaveri menee poliisiasemalle, ja poliisi kysyy: "ajoitko 220km/h", johon Q vastaa "Ehei! Koska emme saaneet Maddenia sainattua, painoin Penan faksilla 280km/h!"

Toisaalta, voit helpottaa omaa asemaasi voitelemalla sen sanarikkaan aukkosi jo valmiiksi, jotta poliisisedältä säästyy sekin aika.

Sittemin, voit mietiskellä mistä päin löytyy 60km/h alue, jossa matka riittää kiihdyttää 220km/h vauhtiin. Autolla meinaan aikas kova homma. Prätkällä ehkä mahdollista. Lienet Bomberi?

Ja viimeiseksi: Oliko pyrkimyksesi päästä tilastoihin? 220km/h? Autobahn on Saksassa, 60km/h taajamalla. Mitä jos lapsi olisi juossut allesi? Eikö Huopalahdentie ole opettanut mitään?

On siinäkin meillä sankari.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Tarantula

Sittemin, voit mietiskellä mistä päin löytyy 60km/h alue, jossa matka riittää kiihdyttää 220km/h vauhtiin. Autolla meinaan aikas kova homma. Prätkällä ehkä mahdollista. Lienet Bomberi?

Miksi se vauhti pitää kerätä siinä rajoitusalueella? Kyllähän päätietkin on täynnä lyhyitä 60:n alueita. Itseasiassa en keksi kovinkaan montaa 60:n aluetta jossa ei voisi ajaa 220km/h. Tietyöalueilla pystynee vielä törkeämpiin ylinopeuksiin. 300km/h 30:n alueellakin lienee aika helppo toteuttaa jos välttämättä haluaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuollainen paikka missä sinällään helposti saisi auton lasiin yli 200 km/h (riippuen luonnollisesti autosta) löytyy ainakin valtatie 25:ltä Mylllylammen shellin kohdalta. Pitkään ensin satasta, viimenen pari kilsaa alamäkeä ensin pudotus 80km/h rajoitukseen ja mäen alla notkossa 60 km/h rajoitus, jonka alueella poliisit usein kyttäämässä.

Vapaalla tiellä tuohon kohtaan saanee helposti yli 220 km/h

-ipa rules
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Viestin lähetti ipa rules
Tuollainen paikka missä sinällään helposti saisi auton lasiin yli 200 km/h (riippuen luonnollisesti autosta) löytyy ainakin valtatie 25:ltä Mylllylammen shellin kohdalta. Pitkään ensin satasta, viimenen pari kilsaa alamäkeä ensin pudotus 80km/h rajoitukseen ja mäen alla notkossa 60 km/h rajoitus, jonka alueella poliisit usein kyttäämässä.

Vapaalla tiellä tuohon kohtaan saanee helposti yli 220 km/h

-ipa rules

Pohjoisessa Suomessa ainakin Keminmaassa pystyt raastamaan mittariin niin paljon kuin autosta lähtee. Kylän ohi (/halki, riippuu katsojasta) menee semmonen 4 km pitkä 50km/h rajoitus. Kyllähän sen pystyy tinttaamaan sopivalla autolla pitkästi yli 200 km/h. Itsehän en moista tekisi, Hyi hyi....
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Minäpä olen ollut kuulusteluissa taposta epäiltynä.Mitäs siihen sanotte?Meni tosin se noin 35s kun poliisisedät tajus että "nyt taidat olla vähän väärä jätkä.."

Pidä hei hauskaa!Toivottavasti saat ihan helvetilliset sakot ja kortti kuivuu ainakin vuoteen 2009.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Q
Allekirjoittaneelle tuli kutsu ensi viikolle. Kyseessä olisi törkeä ylinopeus (yli 220 km) 60 alueella.

Kenellä kokemusta poliisikuulusteluista ?

Jälleen yksi esimerkki nykyisin niin useasti nähdystä TÖRKEÄÄKIN TÖRKEÄMMÄSTÄ piittaamattomuudesta liikenteessä.

En oikeastaan puutu tähän nimenomaiseen tapaukseen joka sinänsä on vain yksi pieni (mutta vakava) esimerkki vapaan kasvatuksen vaaroista, vaan yritän pureutua pintaa syvemmälle:

Lääkkeksi tähän ehdottaisin Helsinkiin kahdenkympin kattonopeutta, valvontakameroita joka paikkaan (modernin Auschwitzin keskitysleirin tyyliin) ja jalankulkijoille kypäräpakkoa.

Vielä parempi olisi, että jalankulkijat konttaisivat turvallisuuden takia, koska kävellessä voi aina kaatua. Erityisesti talvella.

Ehkä jopa uuden vihjepuhelimen perustaminen voisi olla paikallaan. Käräytä ylinopeutta ajanut naapurisi poliisille ja ansaitse Vuoden Esko Riihelä-turvallisuuspalkinto: Kultainen Valvontakamera.

Tämä on ainoa vaihtoehto. Ainoa siinäkin mielessä, että vaihtoehto ei koskaan voi olla ainoa. Paitsi Suomessa.
 

JanJ

Jäsen
Minulta Jyväskylän poliisisedät repivät paidasta napit ja riekaleksi meni asusteet, kunnes huomasivat että väärä jätkä. Olin kuulemma identtinen heidän etsimänsä väkivaltarikollisen kanssa.
Istuin auton takapenkillä Jyväskylän rautatieaseman edessä olevalla parkkiksella kun poliisisedät tulivat ja repivät takaovesta ulos.

Valitus tuotti suoran pahoinpitelyuhkauksen päivystävältä poliisilta.

Tuon lähempänä en ole kuulusteluja ollut.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse olen ollut kuulustelussa pahoinpitelystä epäiltynä. Poliisi oli ystävällinen ja ymmärsi, että olin ottanut turpaani kättäni kohottamatta. Juttelimme lätkästä ja lähdin kotiin.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Viestin lähetti ipa rules


Vapaalla tiellä tuohon kohtaan saanee helposti yli 220 km/h

Kuinka helppoa on sitten hommata perseensä alle auto, joka ottaa helposti (oikeaa nopeutta, ei mittarinopeutta) 220km/h tutkan lcd-näyttöön muuten kuin vapaassa pudotuksessa? Suomessa tuollaisia autoja ei montaakaan promillea ole.

"Ottaa helposti" tarkoittaa siis sitä, että vauhtireservistä ei ole käytetty kuin noin 90%, auto kiihtyy vielä tuntuvasti eikä tuota vauhtia ole tarvinnut kerätä Nuorgamista Hankoon.

Ilmanvastus on ikävä asia.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ollut kerran, ja itse olin koko tilanteeseen täysin syytön
Parikymppisinä junnuina kaverini varasti kapakkaillan päätteeksi
yhdestä autosta kaikki pölykapselit, me muut odotimme vähän matkan päässä mutta joku näki että olemme kuitenkin samaa seuruetta. Tämä näpistäjä poistui taksilla mutta minä jouduin erään toisen kaverin kanssa Saabin takapenkille ja he tekivät selväksi että heillä on kyllä aikaa ajella koko yö kunnes kerromme
tämän pitkäkyntisen nimen. Olin kaiken lisäksi intistä lomalla joten katsoin parhaaksi sanoa sen ihan suosiolla että pääsen pois
Seuraavana aamuna tuli sitten kutsu Pikku-Roban poliisiasemalle
jossa alkoholisoituneen näköinen viisikymppinen ylikonstaapeli aikansa kyseltyään päästi minut seuraamuksitta menemään

Kaveri sai sakot ja samalla hän sitten palautti ne pölykapselit
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Rodion
Kuinka helppoa on sitten hommata perseensä alle auto, joka ottaa helposti (oikeaa nopeutta, ei mittarinopeutta) 220km/h tutkan lcd-näyttöön muuten kuin vapaassa pudotuksessa? Suomessa tuollaisia autoja ei montaakaan promillea ole.

"Ottaa helposti" tarkoittaa siis sitä, että vauhtireservistä ei ole käytetty kuin noin 90%, auto kiihtyy vielä tuntuvasti eikä tuota vauhtia ole tarvinnut kerätä Nuorgamista Hankoon.

Ilmanvastus on ikävä asia.

Johan minä sanoin viestissäni, että autosta riippuen. Ja kyllä niitä väkivahvoja saksalaisia meidän teillämme nykyään liikkuu enemmän, kuin promilleissa mitattuna.

-ipa rules
 

Kyle

Jäsen
Q: Vakavalla/typerällä asiallahan ei tietenkään saa leikkiä, mutta aika leveän hymyn tuo avausviestisi sai aikaan, ei sillä etten usko tuota nopeutta, mutta olihan se jotain mitä en heti odottanut lukevani otsikkoa klikatessani.

Tuollaisi pätkiä mihin 220 km/h saa tauluun on nyt vähän siellä sun täällä, heti kaupunki alueelta pois mentäessä.
Näillä teillä nopeusrajotukset vaihtelevat 80, 60, 80 Eli välillä tulee tuommoinen 60:nen pätkä johtuen sitten risteys alueesta tai jostain, joissa poliiseilla on hyvä paikka olla kyttäämässä.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Tämä viestiketju osoittaa jälleen kerran oivasti sen, että järki on kallis asia. Ei sillä, että uskoisin tätä juttua, mutta kenen aika riittää keksimään tällaisia viestiketjuja? Mistä muuten Suomessa löytyy noin pitkä (220km) kuudenkympin pätkä? Tuskin mistään.

Viestin lähetti C.Moreno


Pidä hei hauskaa!Toivottavasti saat ihan helvetilliset sakot ja kortti kuivuu ainakin vuoteen 2009.

Ei sitä kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä...
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Rodion
Kuinka helppoa on sitten hommata perseensä alle auto, joka ottaa helposti (oikeaa nopeutta, ei mittarinopeutta) 220km/h tutkan lcd-näyttöön muuten kuin vapaassa pudotuksessa? Suomessa tuollaisia autoja ei montaakaan promillea ole.

"Ottaa helposti" tarkoittaa siis sitä, että vauhtireservistä ei ole käytetty kuin noin 90%, auto kiihtyy vielä tuntuvasti eikä tuota vauhtia ole tarvinnut kerätä Nuorgamista Hankoon.

Ilmanvastus on ikävä asia.

5 vuotta sitten olisin vielä ollut ehkä samoilla linjoilla, mutta tosiaan nykyäänhän tuolta Sakemannilandiasta saa käytettyjä vauhtihirmuja aika edullisesti. Vaikkapa joku Bemarin M3 Roadster irtoaa pikkurahalla, ja ottanee 250km/h varsin helposti. Siltikin veikkaisin että alla on tässä tapauksessa ollut rollaattori tai moottoripyörä.

Ihan aiheeseen liittyen tuli mieleen, että mitenköhän pitkälle oikeudessa riittää näitä pykäliä tuon ylinopeuden suhteen. Oikeuskäsittelyyn menee jo 80-alueella 50km/h ylitys, mitäs sitten kun mennään tänne luokkaan yli 200km/h? Ja kun näitä Saksan ihmeitä tuodaan tänne ja joku naulapää vielä vaikka virittelee hiukan lisää, niin mitäs sitten kun joku hurauttaa tutkaan 310km/h? Onko se sama rangaistus kuin 210km/h?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös