Pokerikeskustelu

  • 904 161
  • 6 377

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Afan kirjoitti:
Niinpä.

Oikeuden päätöksen mukaan arpajaisrikoksen tunnusmerkit täyttyivät, koska pelissä oli osallistumismaksu eli vastike, siinä oli mahdollisuus voittaa rahaa ja sattumalla oli merkitystä.

En väitä vastaan, mutta samat tunnusmerkithän täyttyvät myös mm. suomalaisilla rakkaissa mäkihyppy- tai keihäänheittokilpailuissa. Niihinkin on kaiketi osallistumismaksut ja mahdollisuus voittaa rahaa tai muita palkintoja, ja satunnaisuuden tunnusmerkistö täytyy takuulla vaihtelevien tuuliolojen takia.

Minkä kohdan ymmärsin väärin?

Toki kaikki tunnusmerkit täyttyvät. Siinä ei liene epäselvyyttä. Mutta jos tiedät pokerin säännöt ja tiedät miten keihästä heitetään, vaikket kyseisiä lajeja juuri muuten tuntisikaan, uskallan väittää, että yksittäisiä käsiä voittaisit ketä vastaan tahansa, mutta keihäässä olisi toinen ääni kellossa. Mäkihypystä puhumattakaan. Eli noviisi pärjää tuurinsa ansiosta satunnaisesti pokerissa, mutta ei noissa toisissa lajeissa. Vai ymmärsinkö väärin?

Ja vielä sen verran, että olen sitä mieltä, että pokeri on taitopeli pitemmän päälle. Tuurilla on toki omat sorkkansa pelissä, välillä ärsyttävän paljonkin yksittäisissä tapauksissa. But thats poker!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pistetäämpäs tänne vähän omia pokeri kuulumisia.
Elikkäs reilu viikko sitten tuli turpaan noin 100e parissa päivässä. Sen jälkeen oli pari päivää, että pokeri ei kiinnostanut yhtään. No sitten ruvettiin jankkaamaan freerolleja, että ei mene omaa rahaa. Kerran pääsin jopa rahoilla ja huikeasti 40 joukkoon (vain reilut 8000 ilmoittautunutta oli), no itkuhan siinä meinasi päästä, kun vajaan kolmen tunnin urakasta oli palkkiona 2.5$.
Lopetin sitten freerollien pelaamisen, kun ne olivat vain ajan hukkaa. No pelasin kuitenkin leikkirahalla turnauksia, ja menestyin niissä hyvin (joo ei pelintaso päätä huimaa), ja päätinkin ruveta pelaamaan tästä lähin vain turnauksia.

Nyt olen sitten pelannut pari päivää yhden pöydän sittareita, ja menestystäkin on peräti tullut. Eilen tuli yksi voitto, yksi kolmassija, ja 3 kertaa jäin palkinnoilta pois.
Tänään sitten pelasin 3 turneeta ennen töihin lähtöä, ja saldona oli 2 voittoa ja yksi neljässija. Siinäkin turnauksessa, jossa jäin neljänneksi olin rahasijoissa kiinni viimeisen käteni riveriin asti.

Turnaukset joita olen pelannut on ollut turboja, ja niistä olenkin löytänyt uuden suosikkini. Ne ovat todella nopea tempoisia pelejä, joista minä itse tykkään. Ja kun on menestystä tullut, niin aina vaan parempi.

Onkos täällä muita, jotka ovat ihastuneet turbo peleihin?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään SubTv näyttää erinomaisen WPT-jakson jossa ekan kauden osakilpailujen voittajat. Mukana myös Juha Helppi joka pelaa erinomaista peliä ja muutenkin unelmakokoonpano kun kaksi suurta suosikkia mukana.

Mukana: Chris Karagulleyan, Gus Hanssen, Ron Rose, Juha Helppi, Jose Rosenkrantz ja Howard Lederer.

Katsokaa ihmeessä, erinomainen jakso.
 

Morgoth

Jäsen
seisnauraa kirjoitti:
Eli noviisi pärjää tuurinsa ansiosta satunnaisesti pokerissa, mutta ei noissa toisissa lajeissa. Vai ymmärsinkö väärin?

Itse en ymmärtänyt sitä, että miten oikeus tulkitsi järjestäjien saaneen jotain vastiketta turnauksen järjestämisestä. Ainakin jos tiedot pitävät paikkaansa, että kaikki osallistumismaksut meni palkintopottiin ja mitään ei otettu 'välistä'.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
repe_joke kirjoitti:
Pistetäämpäs tänne vähän omia pokeri kuulumisia.

12buy-innin downswing rahapöydissä. Pientä lohtua ovat tuoneet turnauspelit, joissa peli on kulkenut paremmin kuin ikinä, mutku.. Yhden freerollin voitin viikolla, mutta yleensä nämä tuppaavat nämäkin päättymään nykyään siten että usko on tosi lujilla. Aina ja joka päivä, sekä ringissä, että turnauksissa..

Pari tuntia melko virheetöntä jälkeä, sijoitus kärkipäässä n 2xaverage stackin kanssa ja sitten tapahtuu aina jotain tällaista:

Dealer: Rompsi
Small Blind: MÄ (250.00)
Big Blind: Vihu (500.00)

MÄ was dealt: Js - 9d

Desteg Fold
FLYGE Fold
Larry008 Fold
miquel123 Fold
Tekitha Fold
Rompsi Fold
MÄ Call (250.00)
Vihu Check

Flop Ts - Qd - 8d

MÄ Bet (650.00)
Vihu Raise (1,300.00)
MÄ All-In (28,607.00)
Vihu Call (27,957.00)

Turn Ts - Qd - 8d - 7c
River Ts - Qd - 8d - 7c - Qc

Mä shows: Js - 9d (a straight, queen high)
Vihu shows: Qh - 7d (a full house, queens full of sevens)

Nippel wins: 59,514.00 (with a full house, queens full of sevens)


End of the road, jälleen kerran.
 

Morgoth

Jäsen
Mike kirjoitti:
Yhden freerollin voitin viikolla, mutta yleensä nämä tuppaavat nämäkin päättymään nykyään siten että usko on tosi lujilla. Aina ja joka päivä, sekä ringissä, että turnauksissa..

Niin, olen tässä nyt pelaillut tuollaisia 200-300 pelaajaa turnauksia, mutta aina tuntuu matka pysähtyvät viimeistään juuri ennen finaalipöytää. Jotenkin se vain vituttaa, kun olet pahimmillaan tahkonut 2-3 tuntia ja sitten tiput juuri ennen rahasijoja. Milloin KKt törmää AAhan ja millon mitäkin ihmeellistä, mutta pokerihan on pelkkä taitopeli...

Se hyvä noissa on turnauksissa on tiltissä ei menetä enempää rahojaan, mitä nyt vain näppäimistöt yms. voivat kärsiä...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Morgoth kirjoitti:
Milloin KKt törmää AAhan ja millon mitäkin ihmeellistä, mutta pokerihan on pelkkä taitopeli...

Nämä tilanteet eivät nyt sinänsä niin hetkauta, kun preflop all-innit ovat yleensä kuitenkin aina enemmän tai vähemmän arveluttavia jollei ole AA näpeissä, mutta kun näitä runner-runner beatteja tulee kerta toisensa perään niin alkaa tosissaan vituttamaan.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Mike kirjoitti:
Nämä tilanteet eivät nyt sinänsä niin hetkauta, kun preflop all-innit ovat yleensä kuitenkin aina enemmän tai vähemmän arveluttavia jollei ole AA näpeissä, mutta kun näitä runner-runner beatteja tulee kerta toisensa perään niin alkaa tosissaan vituttamaan.

Siinähän se taito tulee ilmi, että kun ittellä on kädessä KK ja joku betsaa reilusti edeltä, tai korottaa omaan raiseen, niin olettaa aina, että vastustajalla on AA ja foldaa. Tämä siis PF. Eipähän tuu niitä menetyksiä AA:ta vastaan niin helposti. LOL.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
seisnauraa kirjoitti:
Siinähän se taito tulee ilmi, että kun ittellä on kädessä KK ja joku betsaa reilusti edeltä, tai korottaa omaan raiseen, niin olettaa aina, että vastustajalla on AA ja foldaa. Tämä siis PF. Eipähän tuu niitä menetyksiä AA:ta vastaan niin helposti. LOL.

No henk. koht en foldaa KK:ta käteispöydässä Pf ikinä. Turnauksessa saattaisi joskus tulla kysymykseen jossei ole tarvetta sekaantua useamman pelaajan all-inniin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
seisnauraa kirjoitti:
Siinähän se taito tulee ilmi, että kun ittellä on kädessä KK ja joku betsaa reilusti edeltä, tai korottaa omaan raiseen, niin olettaa aina, että vastustajalla on AA ja foldaa. Tämä siis PF. Eipähän tuu niitä menetyksiä AA:ta vastaan niin helposti. LOL.

Tuolla tavalla häviää vain rahansa, etenkin jos tuota tekee säännönmukaisesti. Kyllä sen joku pelaajista huomaa, ja pistää korotusta ihan vain kokeillakseen, pudottaako jantteri taas kortit. AA tulee käteen kuitenkin todella harvoin, joten pitää uskaltaa pelata muillakin korteilla.
Ja pääsääntöisesti KK käteen on kuitenkin voittoisaa tavaraa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
repe_joke kirjoitti:
Onkos täällä muita, jotka ovat ihastuneet turbo peleihin?
Olen pelannut useamman kuukauden turbo -sittareita ja turbo -turnauksia, kohtalaisella menestyksellä. Viime sunnuntaina sijoituin 400:n pelaajan turbo -turnauksessa (5+0,5$) kolmanneksi ja voitin 200 dollaria. Lähinnä pelaan kuitenkin yhden pöydän turboa (5+0,5$).
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Sportingbetin pelaajia ei voi kuin ihmetellä. Pöytänä oli 5:n pelaajan .05/.1. Jaossa sain TT. Betsasin .3$:n ja kolme katsoi lisäkseni. Flopissa tärähti 23T kaikki eri maata. Edelläni oleva pelaaja korotti .5$:n ja minä pähkäilyn jälkeen päätin vain katsoa, enkä korottaa 1$:n. Minun jälkeinen pelaaja korotti dollariin, jonka neljäs pelaaja katsoi. Ensimmäisenä betsannut kaveri vastasi tähän 4$:n korotuksella. Itse löin reilulla 11$ (total) all-in. Jälkeiseni pelaaja katsoi vajaalla 11$:lla ollen myös all-in. Kolmas pelaaja foldasi ja alun korottaja lähti mukaan all-iniin hiluillaan. Turn toi K:n ja river 8:n. Sitten kortit näkyviin. Kolmas pelaaja näytti 3J:n ja ensimmäisenä korottanut pelaaja 57 (!). En ihan ymmärtänyt mitä pirua se oikein kuvitteli. Molemmat pelaajat maksoivat ihan pas*oilla käsillä, mutta eniten ihmetytti se, että miksi se yks pelaaja lähti katsomaan 57:lla loput kortit, kun kaksi pelaajaa oli jo all-in. Ei voi käsittää!
 

Morgoth

Jäsen
Mike kirjoitti:
preflop all-innit ovat yleensä kuitenkin aina enemmän tai vähemmän arveluttavia jollei ole AA näpeissä,

Miten ihmeessä vain vältyt noilta tilanteilta turnauksissa? Lisäksi onhan sekin koettu, etä AAllakin on tiputtu kriittisillä hetkillä. Jotenkin vain luonto ei anna periksi heittää AA/KK mäkeen, kun ei tässä nyt mistään miljoonista kuitenkaan pelata.

Siinä mielessä voi ymmärtää oikeuden päätöksen, että toki taitoakin turnauksen voittoon tarvitaan mutta myös reilusti tuuria, kun väkisinkin pitää muutama 'race' voittaa jotta turnausvoitosta voi haaveilla.
 

Morgoth

Jäsen
seisnauraa kirjoitti:
Siinähän se taito tulee ilmi, että kun ittellä on kädessä KK ja joku betsaa reilusti edeltä, tai korottaa omaan raiseen, niin olettaa aina, että vastustajalla on AA ja foldaa. Tämä siis PF. Eipähän tuu niitä menetyksiä AA:ta vastaan niin helposti. LOL.

AA vs. KK vastaan tulee jotain kerran kahdesta kymmennestä? Fold? Noway!
Vai pysytkö siinä ottamaan sellaisia readeja, että tiedät vastustajalla varmasti olevan AA? Eikä vaikka JJ tai 10-10?

Fold aina kun joku vetää all-in turnauksessa pf, koska sillä on AA? :)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Morgoth kirjoitti:
Siinä mielessä voi ymmärtää oikeuden päätöksen, että toki taitoakin turnauksen voittoon tarvitaan mutta myös reilusti tuuria, kun väkisinkin pitää muutama 'race' voittaa jotta turnausvoitosta voi haaveilla.

Luin tuossa vanhaa urheilulehteä, ja siinä Janne Ahonen sanoin, että yksittäisissä kisoissa voi voittaa kuka tahansa, mutta maailmancupin voittaa aina kauden paras hyppääjä.
Sama pätee mielestäni myös pokerissa. Yksittäisissä turnauksissa hyvän ja huono pelaajan välinen ero kavenee, ja kumpitahansa voi voittaa. Pitkässä juoksussa hyvä pelaaja kerää kuitenkin keskiarvoisesti paremmat sijoitukset turnauksista/paremmat rahat rahapöydistä.

Tuota taustaa vasten olisikin kiva tietää, koskiko oikeudenpäätös pokeria ylipäänsä, vai vain tuota yhtä turnausta.
 

Morgoth

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Luin tuossa vanhaa urheilulehteä, ja siinä Janne Ahonen sanoin, että yksittäisissä kisoissa voi voittaa kuka tahansa, mutta maailmancupin voittaa aina kauden paras hyppääjä.

Pokerissa kuitenkin omituista, että kuka tahansa voi pärjätä alan huippujakin vastaan yksittäisessä turnauksessa ja perustiedot voi omaksua varsin nopeasti, mutta tuskin meistä kukaan olisi kuukauden treenin jälkeen menemään nyrkkelykehään maailmanmestaria vastaan edes yhden erän ajaksi...

Tuota taustaa vasten olisikin kiva tietää, koskiko oikeudenpäätös pokeria ylipäänsä, vai vain tuota yhtä turnausta.

Tuota yksittäistä tapausta, mutta sitten se on yleistettävistä siitä? Eikö
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Joopa joo, kuten tuo edelle postaamani käsi kuvaa, meikäläisestä tulee helposti weak-tight -tyylinen pelaaja kun on pieni swingi päällä. Normaali kaveri olisi vissiin pistänyt potin tuohon vaikkakin on OOP. Jatketaan harjoituksia. Aikaisemmin oli taipumusta liialliseen callailuun pienehkössä tiltissä, nyt vähän toisin päin.

edit: Joskus voisi taas kokeilla JA-turnausta?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
sopuli kirjoitti:
Joopa joo, kuten tuo edelle postaamani käsi kuvaa, meikäläisestä tulee helposti weak-tight -tyylinen pelaaja kun on pieni swingi päällä. Normaali kaveri olisi vissiin pistänyt potin tuohon vaikkakin on OOP. Jatketaan harjoituksia. Aikaisemmin oli taipumusta liialliseen callailuun pienehkössä tiltissä, nyt vähän toisin päin.

edit: Joskus voisi taas kokeilla JA-turnausta?


No mites se käsi loppujen lopuksi meni. Mielestäni pelasit tuon PF ihan hyvin, mutta itse en olisi lyönyt ehkä ihan noin paljoa kylkeen todella vaarallisen näköiseen floppiin, varsinkaan kun joudut toimimaan turnillakin ensin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mike kirjoitti:
No mites se käsi loppujen lopuksi meni. Mielestäni pelasit tuon PF ihan hyvin, mutta itse en olisi lyönyt ehkä ihan noin paljoa kylkeen todella vaarallisen näköiseen floppiin, varsinkaan kun joudut toimimaan turnillakin ensin.

No juu, kyllähän tuossa olisi pitänyt uskaltaa lyödä heti eikä reissata, mutta näköjään tuo oma peli menee aika pelkurimaiseksi, kun ei ota sujuakseen. Se korottaminen meni muistaakseni siten, että en uskonut kaverilla olevan valmista kättä, kun panosta ainoastaan puoli pottia noin pelottavan näköiseen pöytään. No juu, AcQc kaverilla kädessa ja sai minut houkuteltua pienellä betillä riverille, kun omassa kädessä oli värin veto ja sekin natsasi, joten maksoin vielä pienen valuebetin riverilläkin. Melkein yhtä stackkia köyhempi siis.

edit: Tuosta PFstä vielä sen verran, että en mielelläni rereissaa tuosta positiosta AK:lla. Jos esim. maksaja olisi ollut sellainen, joka lähtee melkein kaikkiin korotettuihin potteihin mukaan, niin sitten kyllä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
sopuli kirjoitti:
Nordicin omaa paremman saat Primalla esim. Bet365:lle, joka toimii Euroopan alueella. En tiedä, tarjoaako kukaan kolmas osapuoli Nordicille rakebackia?

Ihan bet365:n omien sivujen kautta ja automaattisesti vai jonkun kolmannen osapuolen kautta? En ole koskaan ennen käyttäny rakebackia, mutta kun eilenkin näyttää kertyneen Nordicille rakea 20 taalaa niin kannattaisi varmaan hankkia semmoinen diili.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
V-man kirjoitti:
Ihan bet365:n omien sivujen kautta ja automaattisesti vai jonkun kolmannen osapuolen kautta? En ole koskaan ennen käyttäny rakebackia, mutta kun eilenkin näyttää kertyneen Nordicille rakea 20 taalaa niin kannattaisi varmaan hankkia semmoinen diili.

Ulkopuoliset sivustot niitä tarjoavat, diilit aika paljon paremmat kuin Nordicilla. Rahat tulevat yleensä suoraan sivuston pokeritilille, joten ei tule ylimääräistä sähläämistä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
seisnauraa kirjoitti:
Ja vielä sen verran, että olen sitä mieltä, että pokeri on taitopeli pitemmän päälle. Tuurilla on toki omat sorkkansa pelissä, välillä ärsyttävän paljonkin yksittäisissä tapauksissa. But thats poker!
Kumma että Suomessa on niin vähän lotto-ammattilaisia vaikka voitot ovat isommat kuin Pokerissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
dana77 kirjoitti:
Kumma että Suomessa on niin vähän lotto-ammattilaisia vaikka voitot ovat isommat kuin Pokerissa.

Sehän se olisikin mielenkiintoista, kun rupeaisi ilmestymään lottolehti, jossa ammattilaiset, sitten analysoivat mitkä pallot sieltä koneesta todennäköisemmin tällä viikolla tipahtavat.
Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että tuuria ei ole olemassa. Se on vain minun, sinun, meidän keksimä sana, joka ei tarkoita mitään. Tuota taustaa vasten lottokin on taitopeli.

EDIT: Päivetään sen verran, että tänään onkin pokeri mennyt sitten taas tuttuun tapaan. QQ:lla tuli tiputtua riverillä, kun häiskä sai K:n, ja KK:lla tuli tiputtua, kun kasipari täydentyi kolmosiksi. Noh, pokeri on.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös