Elämä on...
Niin, sattuihan näitä, mutta turha niitä on liiaksi koskaan jäädä murehtimaan. Aina ei voi yksinkertaisesti voittaa...
Esimerkki eiliseltä (viiden hengen pöytä/10-20 dollaria)
Jaossa käteen meitsille: KK
Kaksi edellä olevaa kaverustani aloittavat korottelun heti kivasti. raise, raise...lopulta me kolme mukana ennen ensimmäisiä kolmea korttia. Jokainen maksanut pottiin jo 40 taalaa.
Kortit pöytään: 9,9,K
Hymyilyttää.
Kaverit jatkavat mättämistä samalla innolla: raise raise...Mietin, ettei kummallakaan voi olla parempaa kättä, ei edes riverin jälkeen. Tuskin nyt maailmankirjat olisivat niin sekaisin, että jommalla kummalla olisi kädessä 9 ja 9.
No, ennen neljättä korttia olemme kaikki kolme pulittaneet pöytään yhteensä 80 talaa. Potissa siis jo kivat 240 dollaria.
4 kortti: risti 3. Mahdollisuus väriin kasvaa, sillä pöydässä 3,9,K ovat kaikki ristiä. Olen äärimmäisen tyytyväinen. Kuvittelen, että ainakin toinen näistä hepuista omistaa värin jo nyt. Toiselle lasken kädessä olevan 9 ja jonkun toisen kortin. Tai sitten sen ainoan jäljellä olevan K.
Jätkät korottavat kuin hullut..raise, raise, raise...minä vain seuraan perässä. En edes lähde korottamaan (koska en halua paljastaa korttejani ennen riveriä). Neljännen kortin jälkeen jokainen maksanut pottiin jo 240 taalaa. Potissa yhteensä siis 720 dollaria.
River eli viides kortti: Hertta A. Sama tahti jatkuu, tosin osallistun itsekin korotteluun. Lopullinen potti huimat 1200 talaa, jokainen pulittanut 400 dollaria kekoon, ja meitsillä all in.
Olen suhteellisen varma voitostani, vaikka riverin ässä hiukan huolestuttaa.
Lopputulos: Käteni 99 KKK, on lopulta kolmikon heikoin. Naurattaa ja vituttaa puoliksi.
Potin vie kaveri, jolla oli alusta saakka kädessä AA, eli lopllinen käsi 99 AAA. Toisella hepulla puolestaan alusta asti kädessä 9A, eli hänen lopullinen kätensä 999 AA.
Ennen RIVERIÄ olin vielä hyvin vahvoilla, mutta sitten ainoa pakassa ollut ässä pilasi kaiken.
Tällaista kuitenkin uhkapeli ja pokeri on.
Hiukan tavallaan vitutti, sillä olin haalinut juuri tuon reilun 400 taalaan pokerivarani kokoon nuhjaamalla 2-4 dollarin ja 3-6 dollarin pöydissä tuntikaupalla. 120 dollarin alkupääoma oli kivasti kasvanut, mutta sitten iski ahneus. Ja kakkanein loppuhan se tunnetusti sellaisella on:)