Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 956
  • 788

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä eroo on noilla erilaisilla Egg Incubatoreilla? Onko mitään syytä miksi käyttäisin tuota joka menee rikki 3 käyttökerran jälkeen? Kun mulla on tuo, mitä voi käyttää loputtomasti.
Jos sinulla on useampi incubator, voit hautoa useampaa munaa yhtäaikaisesti. Itse ainakin käytin tuon 3 käyttökerran incubatorin heti loppuun, kun en nähnyt mitään syytä säästääkään. Munia kuitenkin on sen maksimin verran eli 9 ja niistä olisi kiva päästä eroon.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Munia kuitenkin on pitkälle toista kymmentä ja niistä olisi kiva päästä eroon.
Tähän liittyen pitää kysyä, että kävikö ajatuskatkos, vai nouseeko nuo munien "paikat" leveleiden myötä? Mulla näyttää maksimimääräksi pelkästään yhdeksää. Pitäisi alkaa kävelemään noita pieniä pois, jotta saisi 10km munia enemmän.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikhähän tasoisia pokemoneja kannattaa alkaa kehittää? Mulla alkaa olla reilusti Eeveeitä, paras cp 108.

Ei kannata Stardustia käyttää ainakaan ennen kuin olet leveleillä 15-20. Itsekin olen vasta levelillä 13 ja näillä leveleillä alkanut löytää aika paljon sellaisia 300-350 CP pokemoneja. En mä kyllä noitakaan ala vielä stardustilla kehittää. Odottelen vielä oman levelin nousua joka vaikuttaa suoraan siihen miten vahvoja pokemoneja löytää. Sitten kun alkaa löytää jotain +500 pokeja nyt ihan minimissään niin sitten Stardustit ehkä jo käyttöön.

10km munasta sain tänään 530 CP Aerodactylin. Vähän oli pettymys kun katsellut mitä +800 Magmareita jne monet on nistä saanut.

270 CP Drowzeenkin löysin mikä nousi hiukan päälle 500 CP:ksi kun evolvasin sen Hypnoksi.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän liittyen pitää kysyä, että kävikö ajatuskatkos, vai nouseeko nuo munien "paikat" leveleiden myötä? Mulla näyttää maksimimääräksi pelkästään yhdeksää. Pitäisi alkaa kävelemään noita pieniä pois, jotta saisi 10km munia enemmän.
Juu siis tosiaan 9 löytyy. Tuo "pitkälle toista kymmentä" tuli ihan ulkomuistista kun 9 oli täynnä jo perjantaina, en ole edes aiemmin huomannut että noissa on maksimi. Kai se perhana pitää lähteä urheilemaan, että saa tilaa 10km munille. Kiitos huomautuksesta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Saako tuota munien maksimimäärää nostettua jollain tavalla? Vai pitääkö tässä saatana lähtee pihalle juoksemaan?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tänään on toiminut ja Pokemoneja tullut vastaan ihan mukavasti koko (vapaa)päivän ajan. Tuleeko jossain vaiheessa repun raja vastaan vai kannattaako mun kerätä joka ainoa Drowzee tai Rattata joka tulee vastaan? Mitä mä teen niillä cp13-14 Drowzeella? En ymmärrä vielä tästä "taktisesta" puolesta mitään.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tänään on toiminut ja Pokemoneja tullut vastaan ihan mukavasti koko (vapaa)päivän ajan. Tuleeko jossain vaiheessa repun raja vastaan vai kannattaako mun kerätä joka ainoa Drowzee tai Rattata joka tulee vastaan? Mitä mä teen niillä cp13-14 Drowzeella? En ymmärrä vielä tästä "taktisesta" puolesta mitään.

Keräät ja "Transferraat" eteenpäin. Niistä saa Drowzeen-karkkia, joilla voit sitten kehittää sitä parasta Drowzeeta. Tätä tietenkin kannattaa tehdä vain, jos sulla on tarpeeksi pokepalloja.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään on toiminut ja Pokemoneja tullut vastaan ihan mukavasti koko (vapaa)päivän ajan. Tuleeko jossain vaiheessa repun raja vastaan vai kannattaako mun kerätä joka ainoa Drowzee tai Rattata joka tulee vastaan? Mitä mä teen niillä cp13-14 Drowzeella? En ymmärrä vielä tästä "taktisesta" puolesta mitään.

Kannattaa kerätä ihan jokainen pokemon. Niitä heikoimpia voi sitten lähetellä proffalle ja jokaisesta lähetetystä saat yhden kyseisen pokemonin candya. Repussa taitaa olla tilaa 250 pokemonille kerrallaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
On tää vaan mahtava peli. Vedettiin sisarusten ja koiran kanssa tänään 8 kilometrin lenkki eikä tuntunut missään, koira oli tosin aivan paskana.

Tässä porukoiden lähellä on salitkin ihan lähellä, mutta vielä ei ole uskaltanut. Mitenkä tuo toimii siis tarkalleen, jos sinne jättää pokemonin/useamman pokemonin vartioimaan? Voiko sitä kehittää vaikka on salilla? Onko jotain hyviä vinkkejä ja käytännön juttuja miten siellä salilla tulee operoida, tuskin vuorotellen isketään niin kuin vanhoissa peleissä?

Valitsin itselleni kuusi pokemonia, joita pyrin kehittämään entisestään. Tällä hetkellä on Nidorino, Charmeleon, Bulbasaur, Dratini, Staryu ja Spearow.

Niin ja Gastlysta haluan tehdä Gengarin. Takapihalta tuntuu löytyvän useampia vähän väliä. Gastlyja siis.

Vielä toinen kyssäri: jos vetäisin saman lenkin koko ajan, niin ilmestyykö samat pokemonit about samoihin paikkoihin?
 

Klinga

Jäsen
Vielä toinen kyssäri: jos vetäisin saman lenkin koko ajan, niin ilmestyykö samat pokemonit about samoihin paikkoihin?

Kyllä samat Poket löytyivät lähes samoista paikoista, kun vedin tunnin lenkkiä koiran kassa ja olin palaamassa kotia kohden. Ehkä muutamia ylläreitä voi tulla.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku kyseli tuosta sohvalta pelaamisesta. Olemme vaimoni kanssa pelanneet suunnilleen saman ajan, vaimo pelkästään sohvalla istuen ja minä pelkästään ulkona liikkuen. Molemmilla on suunnilleen sama määrä Pokemoneja (n. 30), vaimo on itse asiassa yhden levelin edellä. Varmaan auttaa, että asumme Pokestopilla.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuli taas vedettyä reipas lenkki Kontulan suuntaan. Ensimmäistä kertaa näin lurenkin käytössä. Olikohan Kontulan Kirjasto sen itse sinne kustantanut vai joku käyttäjä. Tulee kyllä nähtyä paljon erilaisia paikkoja. Olisi kiva jos peliin saisi tallennettua vaikkapa lähigymin tms, minne kompassi näyttäisi. Välillä tulee hetkellisesti eksyttyä keskelle tuntematonta, niin näkisi edes auttavasti suunnan minne päin pitäisi mennä. Toki jonkunlainen suuntavaistokin on olemassa, mutta joskus olisi toivottavaa että vaellus menisi oikeaan suuntaan ettei myöhästyisi tapaamisesta.

Nyt on lähigymilläkin järkevän kokoisia vastuksia, mutta en täysin ole perillä tuosta taistelusta. En ole vielä jaksanut ihan vanhaa kunnon Googlea kaivaa esille ja selvittää miten tuo homma pelittää. Pitääkö siis minun voittaa kaikki gymin jäsenet, että pääsen valtaamaan sen, vai voinko voittaa vain jonkun ja korvata sen?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tämä kyllä huikeaa. Tuossa viereisessä salissa on johtaja väri vaihtunut varmaan tunnin välein. Iltalenkiltä tullessa valloitin sen keltasille ja kotiin päästyäni oli se jo sinisillä. Päivällä tuossa seisoi autokin aika pitkään, jossa kolme jätkää kännyköillä hakkasi varmasti tätä.

Tällä hetkellä tuo jalanjälki taitaa bugittaa kaikilla, mutta mitä se oikeasti pitäisi kertoa?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vittu, kolmen tunnin lenkin päätteeksi melkein kotiovella tuli vastaan Pidgeot. Punainen rinkula ja CP:n kohdalla vain ?? eli vissiin astetta kovempi kaveri. Kaikki pokepallot meni ja en edes saatana saanut sitä vitun töyhtöhyyppää. Meni tunteisiin.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo kysymysmerkit CP:n kohdalla tarkoittaa sitä, että sillä Pokemonilla on korkeampi CP mitä yhdelläkään tällä hetkellä omistamallasi Pokemonilla.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Onko pokemonien koolla mitään merkitystä? Esim mulla on pidgey joka on puolet kevyempi kuin lajitoveri, mutta sillä on silti cp yhden isompi (44/43). Tällä pienellä on lisäksi xs merkki painossa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Meillä on Pokestop parvekkeen alapuolella. Se luonnollisesti tarkoittaa sitä että meikäläisen vastuulle jää tuo kylttien pyörittely näin yöaikaan. Jännä että tuo peli syö siinä määrin akkua että vaikka puhelimet on kiinni verkkovirrassa niin akut sen kuin hupenee. Miten on, onko noilla stopeilla jotain eroa vai arpooko randomilla? Tuntuu että viimeiset pilkit on tuonut pelkästään pokepalloja.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onhan tämä mielenkiintoinen peli. Tuo jotain ihan uutta "genreen" - samoin kun Angry Birds aikanaan. Lisäksi Pokemon nyt on Pokemon.
 

Bacon

Jäsen
Lappeenrannan linnoituksessa on kyllä erinomainen paikka, kun kolme stoppia vierekkäin, ihmisiä aina sinne mentäessä vähintään 50 ja stopeilla koko ajan luret päällä. Tuli tänäänkin melkein 200 pokemonia napattua sieltä ja levelit paukkuu. Muutenkin koko satama-alue täynnä stoppeja, joten ihan kiva siellä on hengailla komeassa kesäsäässä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä en oo vielä kertaakaan osallistunut noihin lure moduleihin PokeStoppien luona. Tuntuu, että pyydystäminen tehdään noiden avulla vähän turhan helpoksi. Toisaalta pelin tarkoituksena on myös liikunnan lisäksi sosiaalisoituminen muiden ihmisten kanssa eli toisaalta peukkua kyllä noille tapahtumille.

Kilpailuhenkisyys meikäläisellä on vain niin kova, että olisi kiva eritoten liikunnan, mutta myös taktisen osaamisen avulla saada selvyys paremmuudesta, mutta tuskinpa pelillä on koskaan suunnitteluvaiheessa ollut tarkoituksena luoda mitään ranking-listoja tai vastaavia. Alkuinnostuksen jälkeen ja varsinkin kun kelit kylmenevät syksyn mittaan, on mielenkiintoista nähdä miten peli kehittyy jos kehittyy. Potentiaalia on edelleen huimasti, pelaisin itse ihan varmasti tätä jatkossakin, jos noudattaisi enemmän vanhojen pelien tarinaa ja systeemiä. Katsellaan ja odotellaan, huomenna pääsee Turkuun kotosalle, niin katsotaan josko parvekkeelta sais jokirantsuun yhteyden ja Pokemoneja napattua. :)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko pokemonien koolla mitään merkitystä? Esim mulla on pidgey joka on puolet kevyempi kuin lajitoveri, mutta sillä on silti cp yhden isompi (44/43). Tällä pienellä on lisäksi xs merkki painossa.
Käsittääkseni pokemonien koko ja paino määrää sen maksimi cp tason lajin sisällä, eli mitä isompi sitä kovemmaksi se voi kehittyä. Sitten taas pienet ja heikot ei voi saavuttaa samaa maksimia. Sen näkee sieltä pokemonin kohdalta siitä kaaresta, että missä vaiheessa ne on niiden kehityskaarta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös