Poikamme maailmalla

  • 3 521 132
  • 14 222

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä ex-ässä on näköjään 12 pelin pelikiellossa, mistähän moinen lienee tullut. Eliteprospects.com - Matt Nickerson

Sai ottelurangaistuksen Braeheadia vastaan 14.12. käydyssä ottelussa, kun oli lyönyt useaan kertaan ja ilmeisesti myös kuristanut jäässä makaavaa vastustajaa(Chris Frank) tuomareiden estelyistä huolimatta. Sai kaksitoista ottelua pelikieltoa, mutta joukkueensa(Fife) tekemän valituksen johdosta pelikielto lyhennettiin yhdeksään otteluun. Sitä on jokunen matsi vielä jäljellä.
 

senilix

Jäsen
Olkku on ihan oikeassa, Raannalle tarjottiin ykkösmaalivahdin paperia. Antti olisi luultavasti tienannut Raumalla paremmin kuin Porissa, mutta pelaamaan hän ei olisi päässyt.

Rikon lupaukseni ja lisään tähän TosiFanin tekstiä tältä päivältä.
Ja olisi päässyt pelaamaankin, koska Vehanen oli tuon kauden Kazanissa.

Kinastelkaa keskenänne.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voi olla että muistan väärin, mutta menikös se jotenkin niin, että ennen kautta 10-11 pelatussa Ässät-Lukko harjoitusottelussa Ässät paukutti Raannan taakse ison kasan maaleja ja vieläpä kohtuu helpolla? Tämän jälkeen Lukon johto painoi tapansa mukaan paniikkinappulaa ja Raannan "avuksi" ostettiin pikapikaa toinen maalivahti, Noronenko se sitten oli? Tämä oli siis omiaan kertomaan Raannalle, että häneen ei kotikylässä tulla luottamaan ja teki sitten asiasta omat johtopäätöksensä. Asia ei ole niin kiinnostava että viitsisin kaivaa tietoa asiasta, mutta tällainen mielikuva minulla on. Korjatkaa toki jos olen väärässä (kuten varmaankin olen).
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotenkin ounastelinkin. Todistustaakka siirtyykin yhtäkkiä kuulijalle eikä väittämän esittäjälle.

Sinun omilla väitteilläsi ei ole yhtään sen pitävämpiä todisteita. Pitäisikö jonkun keskustelupalstan vuoksi säästää vanhoja sanomalehtiä, että pääsee joskus myöhemmin pätemään?

Tää on niinkuin käräjillä, mutta mä todistan senilixin puolesta. Lehdessä(tod.näk. Länsi-Suomi) kirjoitettiin silloin keväällä Antti Raannan olleen Lukon ykkösvaihtoehto seuraavalle kaudelle ykkösmaalivahdiksi, mutta hänen tehtyä sopimus Ässiin Lukko tarjoikin jatkoa Mika Noroselle. Lähteenä/haastattelunkohteena tässä oli joko toimitusjohtaja Timo Rajala tai pelaajakoordinaattori Hannu Vanhatalo.

Se on sitten sun oma mielipiteesi, jos et usko herrojen silloin puhuneen totta, mutta niin se vaan oli, että Lukko esitti julki Antti Raannan olleen suunniteltu ykkösmaalivahti kaudelle 2011-2012. Antti teki oman päätöksensä jatkosta ja loppu on historiaa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Korjatkaa toki jos olen väärässä (kuten varmaankin olen).

Jos "oikeassa" on vain yksi, etkä kuulu siihen porukkaan, vastaus on helppo. Olet väärässä. Älä välitä, minäkin olen.
 
Sinun omilla väitteilläsi ei ole yhtään sen pitävämpiä todisteita.
Millä minun omilla väitteillä?

Pitäisikö jonkun keskustelupalstan vuoksi säästää vanhoja sanomalehtiä, että pääsee joskus myöhemmin pätemään?
Jos esittää väittämiä, niin mielestäni on kelvollista esittää väittämilleen myös jotain todisteita.

Tää on niinkuin käräjillä, mutta mä todistan senilixin puolesta.
Juuri tuosta on kysymys.

Lehdessä(tod.näk. Länsi-Suomi) kirjoitettiin silloin keväällä Antti Raannan olleen Lukon ykkösvaihtoehto seuraavalle kaudelle ykkösmaalivahdiksi, mutta hänen tehtyä sopimus Ässiin Lukko tarjoikin jatkoa Mika Noroselle. Lähteenä/haastattelunkohteena tässä oli joko toimitusjohtaja Timo Rajala tai pelaajakoordinaattori Hannu Vanhatalo.
Rajalan tai Vanhatalon lausumat eivät vielä riitä todisteiksi minulle. Jos Raanta itse tai hänen agenttinsa vahvistavat asian, niin silloin todistus on mielestäni pätevä.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noronen tuli kesken kauden paikkaamaan Raannan loukkaantumista. Lukon toinen maalivahti Miika Wiikman ei saanut mitään kiinni joten hankinta oli pakko tehdä.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi olla että muistan väärin, mutta menikös se jotenkin niin, että ennen kautta 10-11 pelatussa Ässät-Lukko harjoitusottelussa Ässät paukutti Raannan taakse ison kasan maaleja ja vieläpä kohtuu helpolla? Tämän jälkeen Lukon johto painoi tapansa mukaan paniikkinappulaa ja Raannan "avuksi" ostettiin pikapikaa toinen maalivahti, Noronenko se sitten oli? Tämä oli siis omiaan kertomaan Raannalle, että häneen ei kotikylässä tulla luottamaan ja teki sitten asiasta omat johtopäätöksensä. Asia ei ole niin kiinnostava että viitsisin kaivaa tietoa asiasta, mutta tällainen mielikuva minulla on. Korjatkaa toki jos olen väärässä (kuten varmaankin olen).

Tota harkkaottelua en yhtäkkiä muista, mutta voit olla oikeassa tuosta isosta maalimäärästä. Oliko maalissa sitten Raanta vai Miika Wiikman?

Muuten pitää vähän korjata.

Alkukaudesta Lukko ei heti tehnyt mitään paniikinomaista vaan kauteen 2010-2011 lähdettiin ennakolta suht tasaisella parivaljakolla Wiikman-Raanta, jossa Wiikman lievänä ykkösenä ja Raanta lupaavana haastajana. Todellinen floppihankinta Wiikman ehti pelata Lukossa 17 peliä ennenkuin luotto loppui. Noronen hankittiin syksyllä tilanteessa jossa Wiikmaniin oli luotto mennyt ja Raanta loukkaantui lievästi. Loppukaudesta jätkät pelasivat suht tasapäisesti ja Raanta otti ajoittain jopa pientä niskalenkkiä Norosesta, vaikka "pronssisankari"-Nortti lopulta pelasikin hienot pleijarit Raannan ollessa luukulla.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tota harkkaottelua en yhtäkkiä muista, mutta voit olla oikeassa tuosta isosta maalimäärästä. Oliko maalissa sitten Raanta vai Miika Wiikman?
Antti oli maalissa, raportti Porista.

Ja mitä tulee Raantaan, niin se homma meni kuten senilix jo kirjoitti. Lukko oli kiinnostunut Vehasesta, mutta Raanta ei todellakaan tiennyt Peten saapuvan Raumalle, kuten TosiFani kirjoittaa.

Antti uskoi että Lukko pääsee Peten kanssa sopimukseen, ja se sai Antin tekemään sopimuksen muualle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja mitä tulee Raantaan, niin se homma meni kuten senilix jo kirjoitti. Lukko oli kiinnostunut Vehasesta, mutta Raanta ei todellakaan tiennyt Peten saapuvan Raumalle, kuten TosiFani kirjoittaa.

Antti uskoi että Lukko pääsee Peten kanssa sopimukseen, ja se sai Antin tekemään sopimuksen muualle.

Eli nyt lähdetään semanttiselle linjalle?? Jokainen joka vähänkään tuntee ja tietää Lukon seurajohdon ajatuksia, tietävät heidän ajatuksensa Vehasesta. Raanta ei halunnut seurata edellisten lupaavien maalivahtien tietä vaan päätti lähteä. Raanta "tiesi" Vehasen saapuvan Raumalle, ennemmin tai myöhemmin, eikä halunnut riskeerata uraansa. Vai väitätkö sinä, että Lukko ja Moisanen olisi kieltäytynyt tekemästä Vehasen kanssa sopimusta tai jättänyt hänet kakkosmaalivahdiksi?

Olkku ja muut voivat vakuutella, että Lukko luotti kerrankin omaan junnuun, harva uskoo siihen. Lukon organisaatio on ennen Dufvaa ollut sellainen lottopallo, että oksat pois. Minusta on aika säälittävää, että tästä asiasta edes vängätään.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan sama miksi Raanta siirtyi Ässiin, nyt voidaan vaan todeta että päätös siirtyä oli täysin oikea. Ilman Raantaa ei Ässät olisi mestari, ilman Ässiä ei Raanta pelaisi nyt Chicagossa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Menipä Raannan tulo Ässiin niin tai näin, niin raumalainen hän on ja Rauman Lukon kasvatti. Eikä Antti koskaan unohtanut raumalaisuuttaan Ässissä pelatessaan. Mutta sen sijaan jaksoi muistuttaa koko ajan Ässien “Rauman mafiasta”.

Olisin ymmärtäväisempi Ässäfanien henskeleiden paukuttelulle, jos Raanta olisi pelannut vaikka viisi kautta Ässissä. Toisaalta saahan sitä pulinaa pitää, mutta ei se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että Antti ei ole mikään Ässien mies niinkuin nyt monet porilaiset antavat ymmärtää.

Ja by the way. Kohtahan meillä on taas paikallispeli.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menipä Raannan tulo Ässiin niin tai näin, niin raumalainen hän on ja Rauman Lukon kasvatti. Eikä Antti koskaan unohtanut raumalaisuuttaan Ässissä pelatessaan. Mutta sen sijaan jaksoi muistuttaa koko ajan Ässien “Rauman mafiasta”...

Tästä täysin samaa mieltä, Raanta on koko Porin ajan muistanut hienosti juurensa.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Miksi muistelisin että Raanta oli tehnyt jo Ässien kanssa sopimuksen kun lukosta tarjottiin tuota ykkösveskarin paikkaa. Ässäsopimuksestahan puhuttiin jo joulutauolla.

Itelläni on samankaltainen mielikuva. Raumalla havahduttiin tilanteeseen vasta kun the Puskaradio (vai mikä lie toriparlamentti) tiesi kertoa että Raanta vaihtaa punaiseen paitaan kauden päätteeksi.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisin ymmärtäväisempi Ässäfanien henskeleiden paukuttelulle, jos Raanta olisi pelannut vaikka viisi kautta Ässissä. Toisaalta saahan sitä pulinaa pitää, mutta ei se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että Antti ei ole mikään Ässien mies niinkuin nyt monet porilaiset antavat ymmärtää.

Tämä tuntuu ärsyttävän raumalaisia kovin paljon, että Ässäfanit ovat ottaneet Raannan "omakseen". Ei ole mikään pikkujuttu torjua Ässät mestariksi pitkän tauon jälkeen, joten tuollainen messiaan asema on ihan ymmärrettävä.

Ja by the way. Kohtahan meillä on taas paikallispeli.

Jee. Siitä pelistä tuskin suuria kiksejä saa muut, kuin Lukkofanit. No olisihan Lukko aina mukava voittaa, mutta se lienee epätodennäköistä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
TosiFani" kirjoitti:
Olkku ja muut voivat vakuutella, että Lukko luotti kerrankin omaan junnuun, harva uskoo siihen.

Nyt meni sitten yli hilseen. Missäs mä olen jotain vakuutellut ? Laitoin faktat pöytään ja sinäkin tässä ketjussa tänään kirjoitit, minun olevan oikeassa. Nyt sitten tällasta ?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt meni sitten yli hilseen. Missäs mä olen jotain vakuutellut ? Laitoin faktat pöytään ja sinäkin tässä ketjussa tänään kirjoitit, minun olevan oikeassa. Nyt sitten tällasta ?

Olet oikeassa, Lukko tarjosi Raannalle ykkösmaalivahdin sopimusta, mutta seurajohdon luottamuksessa olet väärässä, Vehanen oli tulossa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Menipä Raannan tulo Ässiin niin tai näin, niin raumalainen hän on ja Rauman Lukon kasvatti. Eikä Antti koskaan unohtanut raumalaisuuttaan Ässissä pelatessaan. Mutta sen sijaan jaksoi muistuttaa koko ajan Ässien “Rauman mafiasta”.

Olisin ymmärtäväisempi Ässäfanien henskeleiden paukuttelulle, jos Raanta olisi pelannut vaikka viisi kautta Ässissä. Toisaalta saahan sitä pulinaa pitää, mutta ei se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että Antti ei ole mikään Ässien mies niinkuin nyt monet porilaiset antavat ymmärtää.

Ja by the way. Kohtahan meillä on taas paikallispeli.

Sama tunne vaan tulee siitä, kun koitetaan selittää, että Lukko faneineen uskoi Raantaan ihan alusta asti. Joskus läpilyönti tapahtuu naapuriseurassa, sille vain ei voi mitään.

Ja kuten hjalmar kirjotti, ei Raanta peitellyt "Rauman mafiaa" eikä lähtenyt hillumaan ja pelleilemään Raumalle mestaruuden jälkeen. Totesi, että saavat juhlia sitten, kun voittavat.

Kumpi tapahtuu ensin, Ässien vai Lukon mestaruus? Tällä hetkellä tuntuu siltä, että Lukolla menee monessa asiassa paremmin, mutta elämä yllättää joskus.

Suhonen laittoi prosessin liikkeelle, mutta ei ollut todellakaan oikea mies viemään sitä maaliin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Siirretäänkö Voiton Kivi eduskuntatalon eteen vai hommataanko sinne uusi??
Voiton Kiven tulemisen jälkeen on tainnut tulla pelkkiä tappioita Isomäessä, ei sitä perkelettä uskalla siirtää eduskuntatalon eteen tai tästä maasta ei ole kohta enää tämänkään vertaa jäljellä.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Voiton Kiven tulemisen jälkeen on tainnut tulla pelkkiä tappioita Isomäessä, ei sitä perkelettä uskalla siirtää eduskuntatalon eteen tai tästä maasta ei ole kohta enää tämänkään vertaa jäljellä.

Taitaa muuten olla aika totta, Voiton lohkareen jälkeen joukkue on alkanut "vapaapudotuksen". Olisko Lohkare -toimikunnalla aikaa viedä pahanonnen kivi takaisin sinne mistä mokoma tulikin.

Itse hra Kivi on liekeissä, loistava voitto Suomelle! Kävi loppupeleissä miten tahansa, tuskin Kivi kokee tarvetta tulla Poriin valmentamaan enää koskaan. Been there, done that. Nothing to gain, everything to lose.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Taitaa muuten olla aika totta, Voiton lohkareen jälkeen joukkue on alkanut "vapaapudotuksen". Olisko Lohkare -toimikunnalla aikaa viedä pahanonnen kivi takaisin sinne mistä mokoma tulikin.

Itse hra Kivi on liekeissä, loistava voitto Suomelle! Kävi loppupeleissä miten tahansa, tuskin Kivi kokee tarvetta tulla Poriin valmentamaan enää koskaan. Been there, done that. Nothing to gain, everything to lose.

Riippuu pitkälti siittä identifioiko hra Kivi itsensä turkulaiseksi vai porilaiseksi. Jos a niin varmasti haluaa valmentaa TPS:nkin mestariksi lähivuosina ja jos b niin vielä joskus - sanotaan 15 vuoden kuluttua - palaa Rockyn tavoin Poriin päättämään uransa.

Sitä ennen Virta täytyy kuitenkin kenkiä johonkin suolle ja hommata joku dougshedden tuomaan ryhtiä tuohon touhuun.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Riippuu pitkälti siittä identifioiko hra Kivi itsensä turkulaiseksi vai porilaiseksi. Jos a niin varmasti haluaa valmentaa TPS:nkin mestariksi lähivuosina ja jos b niin vielä joskus - sanotaan 15 vuoden kuluttua - palaa Rockyn tavoin Poriin päättämään uransa.
Mielenkiintoista muuten että Tamperelaisen lääkärin poika joka pelasi juniori-uransa Ilveksessä voisi tuntea itsensä turkulaiseksi. Aikamoinen mielenhäiriö varmaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös