...
Hieman tosin arveluttaa se, mitä tuosta oikein tulee. Kaupunkia en pahemmin tunne, mutta pienet piirit ja todennäköisesti puuttuva sosiaalinen verkosto voivat olla kova paikka näille kavereille. Varmasti vaikea tuossa on sopeutua kun kieltä ei puhu, töitä ei ole ja hirveän paljon ei taida kielitaidottomille olla aktiviteetteja. Vellulla sentään on ympärillä joukkue, mutta näillä kahdella muulla on vain toisensa ja Vellu. Tuohon sitten vähän vodkaa päälle ja avot.
Hyvää tekstiä ja melkein samanlaisesti mitä itsekin ajattelin, mutta heräsi pieni catchi tässä kohtaa...
Millaisena porukka mahtaa pitää Vellua, koska tämä teksti kuvailee suurinpiirtein, no jossei narkkaria, niin alkoholistia ja sen ystäväpiiriä, joista ei vääjäämättä ole mihinkään muuhun kuin helvetinmoiseen ryypiskelyyn ja illanviettoon huorien kanssa. Kärjistetysti.
Kieltämättä, peruspessimisti kun olen, sama pyöri itsellä mielessä, koska varmaan rinnastin tilanteen siihen että jos itse lähtis pyörii Venäjälle ja ottais kaverit mukaan, niin sitähän sinne mentäisiin tekemään, siis pitämään hauskaa. Tuskin meistä kukaan on ollut siinä tilanteessa että lähdetään töihin johonkin hoov*tunkuuseen ja otetaan kaverit mukaan, just for fun. Mikä tosiaan on vähän absurdia.
Tuskin Savinainen on idiootti, tai tyhmä. Jos mies olisi kova ottamaan tai piikittämään, ei hän Liigaa pelaisi, edelleen Lauttakylän Lujassa veivaisi pienessä krapulassa. Aikuisia ovat kaikki, kavereista lähtien, vaikka duunina oli "vain" varastomies, tuskin hekään ovat mitään "perus"-Suomijuoppoja. Tuskin Vellu ottaisi tälläistä kööriä mukaan? Eiköhän elämän reaaliteetit ole tiedossa, edes vähän, mitä tulee porukalla vastaan.
Mahdollisuudet ovat isoon uutiseen, en kiellä ollenkaan sitä, ja itse olen sitä mieltä että porukka on jopa taipuvaisempaa siihen retosteluun kuin moni muu esim. Liigassa vääntävä, Savinaisen "historiaan" peilaten.
Ja tosiaan, samat jutut itsellä pyöri päässä kun jutusta ensin luin, mutta vähän maistelin sitä ja ei se niin väkevältä tuntunutkaan.
edit. Olinpas muuten hätäinen, ethän puhutkaan Vellusta sinäänsä, vaan kavereista. My bad!