Pohjoismaiset hiihtolajit – liveseuranta

  • 189 831
  • 5 117

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Val Di Fiemmessä kunnon vesisade, tämä lienee helpotus Kepalle. Lumisade olisi tehnyt erojen tekemisen vaikeaksi.

Kepalla pitäisi olla haastavaan vesikeliin erinomainen kalusto. Isoja eroja on luvassa, kun huoltorekoille riittää haastetta.

Tourin voitto haarukassa?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko TV2 kisastudion maskeeraaja kaivettu jostain kauhuelokuva tuotannosta vai onko mulla TV.n asetukset jotenkin persiillään?
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Vähiin käy hiihtäjät naisten kisassa, enää 33 hiihtäjää jäljellä eli reilusti yli puolet jättänyt leikin kesken.

Edit. 32 hiihtäjää jäljellä, Astrid Öyre Slind ei lähtenyt enää matkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähiin käy hiihtäjät naisten kisassa, enää 33 hiihtäjää jäljellä eli reilusti yli puolet jättänyt leikin kesken.

Edit. 32 hiihtäjää jäljellä, Astrid Öyre Slind ei lähtenyt enää matkaan.
Slindillä tosiaan lenssua pukannut.

Keli ei nyt pahemmin anna irtiotoille paikkaa mutta voihan se vielä muuttua. Olosuhteessa myös eroja reitin osien välillä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ei luista Kepan pitopohja mihinkään. Aivan pujottelukeppinä tuolla suorassa laskussa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ryytyllä vaikeaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Nyt jää Kyllönenkin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei selitellä kalustolla, itse saan aina kuraa niskaan, jos vetoan välineurheiluun. Kärkihiihtäjillä on kuulemma aina tasainen kalusto alla, kunto ratkaisee, ei väline.
Ei kun se menee niin, että suomalaisten pärjätessä vetoat hyvään kapulaan, mutta jos menee huonosti niin vika hiihtäjässä.

Kyllä täällä keskimäärin vähääkään hiihtoa seuraavat ymmärtävät, että se on välineurheilua, ja esim. tänään näin 2 s. katsomisen jälkeen, ettei ole Kepalla kapula kunnossa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kun se menee niin, että suomalaisten pärjätessä vetoat hyvään kapulaan, mutta jos menee huonosti niin vika hiihtäjässä.

Päinvastoin, olen aina sanonut, että nyt on suomalaisissa huono kalusto. En itse usko, että kunto vaihtelee päivässä niin paljon.

Hyvärisen voiton kohdalla sanoin, että nyt oli kisan ylivoimaisesti paras kalusto. Normaalisti Pera ei kuitenkaan ole 10 km 45 sek Nyengetia tai 1:30 min Dönnestadia nopeampi edes pöljänä päivänä.

Kepan taso pertsalla on sellainen, että voittaa tasavertaisella suksella. Peran ei missään nimessä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päinvastoin, olen aina sanonut, että nyt on suomalaisissa huono kalusto. En itse usko, että kunto vaihtelee päivässä niin paljon.

Hyvärisen voiton kohdalla sanoin, että nyt oli kisan ylivoimaisesti paras kalusto. Normaalisti Pera ei kuitenkaan ole 10 km 45 sek Nyengetia tai 1:30 min Dönnestadia nopeampi edes pöljänä päivänä.

Kepan taso pertsalla on sellainen, että voittaa tasavertaisella suksella. Peran ei missään nimessä.
Niin, norjalaiset pummasi kalustolla. Mutta oliko suomalaisilla kaikkia muita parempi suksi?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kepa vasta 10. pertsan kisassa, pettymys tämä. Krista 13. Kokonaisuutena siis alakanttiin, huoltorekalla hommia ennen miesten kisaa.

Kyllönen jäi myös todella paljon, edellisessä pertsan kisassa liki top10 vauhtia.

Samalla sulivat kyllä Kepan saumat Tourin voittoon.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No, se oli sellanen laturetki. Joku kai pitää viihdyttävänä kisana mutta Tourin kannalta se oli ihan yhdentekevä, kun tilanne olisi sama vaikkei olisi kisattu ollenkaan. Vaikutus lähinnä että kilpailijoita vähän väsytettiin ennen huomista. Miehissä eroja nähtänee vieläkin vähemmän.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Päinvastoin, olen aina sanonut, että nyt on suomalaisissa huono kalusto. En itse usko, että kunto vaihtelee päivässä niin paljon.

Hyvärisen voiton kohdalla sanoin, että nyt oli kisan ylivoimaisesti paras kalusto. Normaalisti Pera ei kuitenkaan ole 10 km 45 sek Nyengetia tai 1:30 min Dönnestadia nopeampi edes pöljänä päivänä.

Kepan taso pertsalla on sellainen, että voittaa tasavertaisella suksella. Peran ei missään nimessä.
No nyt ne tuli jo maaliin.

Hyvärisen voitto oli jymy-yllätys kuin Pekka Suorsan aikoinaan mäkiviikolla. En tiedä voiko tuosta sitten kukaan olla eri mieltä, että suksissa oli isot erot ja se suosi sinä päivänä Perttua. Tietysti hyvä hiihto myös ja näin.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Olihan tämä taas oikein kilvanhiihdon irvikuva. Näissä keleissä ei pitäisi koskaan hiihtää näitä yhteislähtöjä, menevät ihan laturetkeilyksi, niin kuin tänäänkin.

Kisasta olisi tullut ihan toisenlainen, jos olisi ollut mahdollisuus hiihtää puhtaana takaa-ajona tai
hui kauhistus, väliaikalähtönä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yle vetää omat lähetyksensä todella puolivillaisesti (vaikka Nousiainen miellyttävä persoona onkin) ja lopuksi kauhealla kiireellä ampumahiihtoon. Taitaa mennä miesten kisa Viaplayn puolella. Jotenkin hengetöntä selostustakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös