Tänä iltana on Kärpillä kotipeli mutten itse ehdi paikalle. Ai, tarkoitit sanoja...
Oletteko pohjoisesta vai ei? Heti kun ottaa porot puheeksi niin olettekin keski-suomesta :) Eli oikeesti halutaan leikkiä niin pohjoista, mutta eipä ole munaa kuitenkaan siihen myöntyä vaan pitää leikkiä kuitenkin etelää salaisissa haaveissa..
Kylläpä Oulun poikia on monesti kutsuttu pohjoisen pelleiksi, poroiksi tai lappalaisiksi tmv. Ja yhtäkkiä he eivät olekkaan pohjoisesta vaan keskisuomesta.
Pohjois-Suomi tarkoittaa Pohjois-Pohjanmaan, Kainuun ja Lapin muodostamaa Suomen maantieteellistä osaa.
Lappi on saamelaisten perinteinen asuinalue.
Lappi on Suomen maakunta, joka sijaitsee maan pohjoisosassa. Se käsittää saman alueen kuin Lapin lääni. Lapin maakunta rajoittuu etelässä Pohjois-Pohjanmaan maakuntaan.
Oulu (ruots. Uleåborg) on väkiluvultaan Suomen kuudenneksi suurin kaupunki. Oulu sijaitsee Oulujoen suulla Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa, Oulun läänissä.
Oulu ei ole näissä mainituissa Pohjois-Pohjanmaan tai Kainuun pohjoisissa.Suomen poronhoitoalueseen kuuluu lähes koko Lapin lääni, lukuun ottamatta Kemin, Tornion ja Keminmaan alueita) sekä Oulun läänistä Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun pohjoisosat.
Se ei yllättänyt minuakaan. Tiesitkö muuten että kiekkopiirien mukahauskuuskin on oikeasti Oulun seudulta kotoisin ja pesiytynyt sieltä 90-luvulla Forssan kautta Turenkiin?
PS. Turha tänne on mitään väärennettyjä wikipedia-linkkejä spämmätä. Eiköhän kaikki koulut käyneet tiedä, että Oulu on Lapissa. Ja oli se sitten poronhoitoaluetta tai ei, niin poroja siellä joka tapauksessa kulkee kaduilla. Turha pakoilla faktoja.
Se on kyllä erinomaisen hyvä kysymys. Ilmeisesti siksi, että oman kaupungin b-luokan pop- ja iskelmälaulajille saadaan keikkoja ja kansansuosiota.Minkä helvetin takia sitä viisua ylipäätään pitää noissa kekkereissä laulaa?
Huvittavaa lähinnä.
---clip---
Hauskinta on tietenkin se, että tuntuu että ne vetäisivät tätä nimenomaan siksi, että vastustajien faneja "vituttaa". Ei mua ainakaan vituta, vaan nimenomaan myötähävettää.
Tänään se POHJOINEN lähtee vaan entistä lujempaa.
Jossain heitellään mustekaloja kentälle, toisaalla heilutetaan valkoisia liinoja. Dallasissa korostetaan sanaa "stars" ja Oulussa sanaa "pohjoinen". Nämä ovat niitä vuosien saatossa muodostuneita perinteitä ja hemmetin hienoja juttuja kaikki.
Nyt kyllä käy minulle jo ylivoimaiseksi tämän palstan sääntöjen noudattaminen, joten enpä kommentoi tuohon mitään. Samoin poistun tästä ketjusta, mielenkiinnolla tulen kyllä seuraamaan kuinka pitkäksi tämä vielä venyy... :)Ai niin, korjaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Dallasin lätkäjengin nimi on Stars, kun taas Oulun jengi on Oulun Kärpät, ei Oulun Pohjoinen?
Ai niin, korjaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Dallasin lätkäjengin nimi on Stars, kun taas Oulun jengi on Oulun Kärpät, ei Oulun Pohjoinen?