Poets of the Fall

• 11 349
  • 69

Erik Loka

Jäsen
Tekevät omaa juttuaan tekemättä kompromisseja.

Minun korvaani koko orkesteri kuulostaa yhdeltä isolta kompromissilta. Perusteellisen tylsä bändi joka tuntuu valmiiksi pureskellulta ja olenkin vakuuttunut siitä, että Poets Of The Fallin kuuntelijat ostavat limppunsakin valmiiksi viipaloituna.

Niin laskelmoitua virkamiesrockpoppia.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Minun korvaani koko orkesteri kuulostaa yhdeltä isolta kompromissilta.

Olen samaa mieltä. Hittitehdastahan siinä on yritetty rakentaa. Ei siinä mitään vikaa ole mutta omaperäisyys ja muut ylisanat menevät nyt kyllä hudiksi.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Todella tylsää radiopoppia, josta on hiottu kaikki kulmat pois. Jotenkin alkanut koko bändi ärsyttämään suunnattomasti vaikka loppujen lopuksi en ole onneksi hirveästi edes joutunut kuuntelemaan - suomeksi sanottuna en kuuntele radiota juurikaan.

Tylsä orkesteri.

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
Minun korvaani koko orkesteri kuulostaa yhdeltä isolta kompromissilta. Perusteellisen tylsä bändi joka tuntuu valmiiksi pureskellulta ja olenkin vakuuttunut siitä, että Poets Of The Fallin kuuntelijat ostavat limppunsakin valmiiksi viipaloituna.

Niin laskelmoitua virkamiesrockpoppia.

Itse asiassa eivät tee kompromisseja, koska tekevät juuri sitä mitä haluavat.. Tämä voi tietenkin olla ristiriitaista siinä mielessä, että eräiden mielestä pitäisi haluta tehdä jotain äärilaidan kamaa. POTF tekee omalle levymerkille ja toki silloin levyn pitää myydäkin, mutta eikö luultavasti puhtaasti levymyynnin ja markkinoinnin kannalta olisi kannattavampaa siis siirtyä vaikka jollekin suurelle levy-yhtiölle.

Olen samaa mieltä. Hittitehdastahan siinä on yritetty rakentaa. Ei siinä mitään vikaa ole mutta omaperäisyys ja muut ylisanat menevät nyt kyllä hudiksi.

En puhunut omaperäisyydestä sanallakaan..

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
POTF tekee omalle levymerkille ja toki silloin levyn pitää myydäkin, mutta eikö luultavasti puhtaasti levymyynnin ja markkinoinnin kannalta olisi kannattavampaa siis siirtyä vaikka jollekin suurelle levy-yhtiölle.
Taloudellisestihan se menisi sitten reisille. Paras vaihtoehto bändille on pitää kaikki laulujen oikeudet omissa käsissä ja hoitaa vain jakelun eri kanavilta. Nyt POTF:n levyt jakelee Edel Records. Melko väkevä kumppani:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edel_Records

Ei mitään syytä lähteä levy-yhtiölle nykyaikana.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kuuntelin 17 sekuntia, ei uppoa. Omasta mielestäni täyttä paskaa, mutta eipä yllättänyt.

Itseltäni olisi jäänyt kaikki nykyiset suosikkini kuuntelematta, jos toimisin niinkuin sinä. Mielestäni mistään musiikista ei voi tehdä johtopäätöksiä, jos sitä ei kuuntele kunnolla ja testaa myös toiston vaikutusta. Poets Of The Fallsin eka albumi oli ihan hyvä ja tämä viimeisin taas jo vähän parempaa.

Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Kuuntelin 17 sekuntia, ei uppoa. Omasta mielestäni täyttä paskaa, mutta eipä yllättänyt.

Oot kova jätkä!

Jokunen hyvä biisi, mut useemmat on sellasta mitäänsanomatonta, Omistan pari levyä, uusinta ei oo tullu hankittua enää. Se radiossa soiva biisi on sentään aika paska.

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa

Wolfgang Amadeus Mozart vuonna 1782:

pimputi-pimputi-pimputi-pim. Pimputi. Pim.

"No, mitäs piditte samplesta? Kirjotanko sinfonian loppuun vai tarjoanko Sunrise Avenuelle?"

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Mielestäni mistään musiikista ei voi tehdä johtopäätöksiä, jos sitä ei kuuntele kunnolla ja testaa myös toiston vaikutusta.
Tuo on hyvä huomio. Omakin levyhylly olisi huomattavasti pienempi. Monikin bändi on tullut tuomittua heti ensikuulemalla mutta sitten onkin huomannut että tämähän menettelee. Sitten se onkin jo hyvää. Näin kävi klassisesti joskus kun kaveri laittoi The Curen soimaan. Kuuntelin että ei hemmetti mitä määkimistä, mutta kaveri vaan soitti The Curea koko kesän ja loppukesästä ostin jo itsekin ensimmäisen The Cure-levyni ja nyt kokoelmassa on kaikki yhtyeen merkittävimmät levyt.

POTF on minultakin saanut mielestäni reilun mahdollisuuden, mutta siinä kävi niin päin että ensivaikutelma oli sellainen "ei hassumpaa". Siitä sitten biisit vaan kuluivat eikä nykyään niitä jaksa kuunnella oikeastaan lainkaan.

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Oot kova jätkä!

Ehdottomasti. Kaikki kovat jätkäthän kuuntelee heviä tai jotain marginaali-genreä, koska se on kovan jätkän merkki ja osoitus erilaisuudesta. Ja jos joku jotain muuta sattuu kuuntelemaan, niin on varmasti jotenkin tyhmä tai vajaavainen. Onhan se selvää ettei suomalainen mies voi kuunnella POTF:n Illusion and Dream -kappaleen kaltaista pehmopoppia akustisena.

Vaan onhan se hyvä tietää kuuntelevansa roskaa. Vahvaa kommentointia ollut kyllä bändistä tässä ketjussa.

Ja tuohon Eddien mainitsemiin toistoihin ei voi kuin yhtyä. Itse aloin kuunnella POTF:a enemmän vasta sen jälkeen kun kuulin bändin ensimmäistä kertaa livenä. Olin sitä ennen jo kuunnellut levyt läpi ilman, että se herätti suurta kiinnostusta, mutta erinomainen keikka sai kuuntelemaan levyt uudelleen läpi ja ollut soitossa siitä asti.

Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Ehdottomasti. Onhan se selvää ettei suomalainen mies voi kuunnella POTF:n Illusion and Dream -kappaleen kaltaista pehmopoppia akustisena.

Mistä perkeleestä osasitkin ottaa just tuon biisin kehiin, ihan kovimpia suosikkeja bändin tuotannosta. Muita hyviähän on Lift, Someone special, Carnival of rust, sitte se joku 4u biisi.

No kuiteskin Illusion&dream-biisiä oon hehkuttanu muistaakseni millon missäkin ketjussa.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehdottomasti. Kaikki kovat jätkäthän kuuntelee heviä tai jotain marginaali-genreä, koska se on kovan jätkän merkki ja osoitus erilaisuudesta.
Itse en kyllä ihan kokonaan osta tuota teoriaa. Mä kyllä kuuntelen heviä, en toki niitä vanhan liiton bändejä joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, enemmänkin suhteellisen tuoretta metallia. Mutta kuuntelen myös marginaaligenreen kuuluvaa musiikkia, enkä ole koskaan ajatellut, että se tekee minusta kovan jätkän tai jotenkin erilaisen. Se on sitä musiikkia, mistä minä pidän, eikä kiinnosta yhtään vaikka kukaan toinen ei siitä pitäisi.

Tuntuu vaan olevan niin, että kun joku avaa Jatkoaikaan tämän tyylisen ketjun, jossa käsitellään jotakin muuta kuin heviä ja joku tulee ilmoittamaan mielipiteensä siitä, niin vedetään heti hernettä nenään ja yleistetään ronskilla kädellä. Täällä ei muistaakseni ole ketjua In Flamesista tai Diablosta. Reggaeketju on, mutta se ei käsittele pelkästään yhtä artistia. Ei minua haittaisi, vaikka joku saapuisi tuollaisiin ketjuihin tylyttämään minun mielimusiikkiani, siksi ihmettelen, että miksi se on niin kova paikka vaikka nyt tässä POTF- ketjussa.

Samankaltaista vääntöä saatiin aikaiseksi jo siinä paskimmat bändit- ketjussa tai mikä sen nimi nyt olikaan, joten kai tämä on näitä ikuisuusaiheita. Joku ei kestä, kun omaa mielimusiikkia kritisoidaan. Jatketaan vaikka siinä ketjussa, niin täällä voidaan keskittyä otsikossa mainitun bändin kehumiseen.

Ymmärrän toki, että se vituttaa kun joku tylyttää omaa mielimusiikkia kirjoittamalla, että "joo, kuuntelin vähän alusta, ihan paska", mutta eikö tuollainen ihminen jo tuolla lauseella osoita avarakatseisuutensa musiikin suhteen ja täten ansaitse jäädä kommentteineen omaan arvoonsa?

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kyllähän yhtye on lisännyt haasteellisuutta (lue vähemmän radioystävällisyyttä) uudelle Revolution Roulette -albumilleen huomattavasti. Laskelmointi on toisaalta helppo tapa tuomita bändi, jonka kappaleista ei pidä, vaikka samaan väliin mielessään toteaa, että on ne pirun tarttuvia. Aivan sama, mutta tämä kyseisen bändin ketjuun oman negatiivisen KP-mielipiteensä tarjoaminen kertoo valitettavan paljon kyseisen "mielipiteen" tarjoajasta.

Ai perkele, minähän olen metallimies, en saa siis pitää radioystävällisestä musiikista. Vitun puritaanit.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Miten ihmeessä tämä ketju on vajonnut näin alas? Tämä maailmanluokan bändi juhlii tänä vuonna 20-vuotistaivaltaan musiikin turuilla ja toreilla. Bändin DVD-tallenne vuodelta 2013 Moskovasta on laadultaan samaa luokkaa kuin samana vuonna tallennettu Nightwishin keikka Wackenista. Toinen asia mikä mielestäni bändejä yhdistää on lyriikkojen syvyys ja koskettavuus. Holopainen ja Saaresto pystyvät tuottamaan tekstiä englanniksi tavalla joka saa äidinkielenään englantia puhuvat liikuttumaan kyyneliin asti mikä on hämmästyttävä kyky ja taito.

Kolmas asia mikä bändejä yhdistää on naispuolisten fanien suuri määrä yleisössä. Muutama sana Marko Saareston äänestä joka on alaltaan baritoni ja saundiltaan kuin samettia eikä hyppääminen falsettiin tuota mitään ongelmia.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eilen olisi ollut kiva olla keikalla, vaan mokomakin työ esti moisen hullutuksen.

Ja tosiaan, olen aina ihmetellyt bändin suhteellisen vaisua menestystä maailmalla ja varsinkin Suomessa. Epäilen, että jos olisi jenkkibändi, niin killuisi top-listoilla ympäri maailmaa ja myisi stadioneita täyteen tämän tästä.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kerran olen näiden keikalla käynyt ja oli kyllä niin tylsä ja ankea veto etten toista kertaa vaivaudu. Yksi huonoimmista keikoista millä olen ollut. Niinkuin olisi levyltä tullut kaikki biisit. Siihen loppui bändin kuuntelu omalta kohdalta myös, sitä ennen olin joistakin biiseistä jonkin verran tykännyt.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy