PlayStation 4

  • 408 158
  • 1 467

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suosikkijoukkue
Ässät
Poika etsii PS4:lle uutta näyttöä, vaatimuksena kuulemma min. 120 Hz, 27" ja FHD, rahaa hällä olisi säästettynä siihen 200. Googlailin tietoa tästä, ja vaikutti ihan ok näytöltä. Kiitän ja kumarran, jos joku valveutuneempi antaa arvionsa.

Miksi poika vaatii 120hz? Kun PS4 pystyy vain 60HZ.

E: Varmaan joo hölmö kysymys. Tulevaisuuden käyttömahdollisuudet toki sitten paremmat.

E2: Varmaan hyvä näyttö ja edullinenkin vielä. Sisäänrakennettuja kaiuttimia tuossa ei ole, mutta jos se ei haittaa niin mikä jottei.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksi poika vaatii 120hz? Kun PS4 pystyy vain 60HZ.

E: Varmaan joo hölmö kysymys. Tulevaisuuden käyttömahdollisuudet toki sitten paremmat.

E2: Varmaan hyvä näyttö ja edullinenkin vielä. Sisäänrakennettuja kaiuttimia tuossa ei ole, mutta jos se ei haittaa niin mikä jottei.
Joo, hyvä tarkennus. Säästää tuossa ohessa XBox Series S:ään, jossa mahlut 120 hertsiin, mutta haluaisi uuden näytön jo nyt. XBoxille meni lisäksi kuulemma jokin hyvä pelilafka tms. Tipuin kärryiltä n. puolessa välissä selitystä.

Kuulokkeiden kanssa pelaa pääasiassa. Olisi kyllä hyvä, kun saisi sellaisia komboja, joissa myös lähtevä ääni kulkisi jonkin suodattimen kautta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko tuttua jollekin seuraava ongelma: Heitin uudeb GT7 pelin koneeseen ja se alkoi lataamaan tiedostoja ja päivityksiä. Kun tämä oli valmis, niin ruutuun tuli teksti: "Sovelluksen tietojen kopiointi on valmis. Käynnistä tämä sovellus asettamalla sisään pelilevy".

Siis levy on koneessa ja sen muutaman kerran olen uloskin ottanut, mutta ei lähde pyörittämään. Mikä hemmetti tässä nyt mättää?
 

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis levy on koneessa ja sen muutaman kerran olen uloskin ottanut, mutta ei lähde pyörittämään. Mikä hemmetti tässä nyt mättää?

Olisko tää niitä pelejä, jotka on toimitettu kahdella blu-ray-kiekolla? Eli asennus tehdään ensin datalevyltä, ja sit pelataan pelilevyltä. Löytyykö siis kotelosta toista levyä?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olisko tää niitä pelejä, jotka on toimitettu kahdella blu-ray-kiekolla? Eli asennus tehdään ensin datalevyltä, ja sit pelataan pelilevyltä. Löytyykö siis kotelosta toista levyä?
No voi helvetti, olihan tuolla boxissa toinenkin levy. Kyllä nyt hävettää. Isot kiitokset sulle tästä nopeasta vastauksesta, pelasti päivän. Vittu, että olen juntti:)
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Help!

Tytärpuoli sai meikäläisen edellisen PS4:sen kun itse sain uutukaisen moisen. Tehtiin tuossa perheenjäsenen linkitys (onnistui) ja aktivoin oman konsolini ensisijaiseksi konsoliksi. Eikö tyttö pysty muka pelaamaan noita pelejä mitä mulla on ladattuna? Pelit näkyvät kyllä hänen konsolinsa valikossa, mutta niissä on lukon kuva ja kun yrittää painaa käynnistystä, niin toteaa, että ei pysty ja pitäisi ostaa tuo PS kaupasta. Tämä siis esmes. PS Plus -peleissä (esim. Crash Bandicoot 4) tai ihan ostetuissa peleissä (esim. UNO, Monopoly Plus)..

Toistaiseksi en ole onnistunut avaamaan hänen playstationilla yhtäkään peliä tai edes Netflixiä... Pitääkö sillekkin käyttäjälle ottaa PS Plus -palvelu käyttöön vai mikä helvetti tuossa mättää? Toistaiseksi aivan yhtä tyhjän kanssa koko Family Share...

Auttakaa siis tyhmää, kiitos.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
On kyllä alkanut vituttamaan nämä PS4:n päivitykset..

Mulla on aina silloin tällöin satunnaisesti mahdollisuus pelata noin tunti kerrallaan, jolloin sitä haluaisi ottaa ilon irti joka sekunnista. Muutaman kerran vuodessa saan ehkä sellaisen jakson että saan muutaman päivän pelata rauhassa niin paljon kuin huvittaa, mutta yleensä siis mahdollisuudet ovat vain hetkellisiä. Nykyään tuntuu että joka toisella noista kerroista menee puolet ajasta johonkin päivittämiseen, eli homma menee reisille heti kättelyssä ja jäljelle jää vain vitutus..

PS5:n ostan kyllä sitten joskus kun sen saa kaupasta hakea silloin kun huvittaa, mutta toistaiseksi mikään aikojen tarkkailu ja jonottelu ei ole kiinnostanut. Pääseekö Pleikka Vitosessa eroon tästä jatkuvasta päivittämisestä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
On kyllä alkanut vituttamaan nämä PS4:n päivitykset..

Mulla on aina silloin tällöin satunnaisesti mahdollisuus pelata noin tunti kerrallaan, jolloin sitä haluaisi ottaa ilon irti joka sekunnista. Muutaman kerran vuodessa saan ehkä sellaisen jakson että saan muutaman päivän pelata rauhassa niin paljon kuin huvittaa, mutta yleensä siis mahdollisuudet ovat vain hetkellisiä. Nykyään tuntuu että joka toisella noista kerroista menee puolet ajasta johonkin päivittämiseen, eli homma menee reisille heti kättelyssä ja jäljelle jää vain vitutus..

PS5:n ostan kyllä sitten joskus kun sen saa kaupasta hakea silloin kun huvittaa, mutta toistaiseksi mikään aikojen tarkkailu ja jonottelu ei ole kiinnostanut. Pääseekö Pleikka Vitosessa eroon tästä jatkuvasta päivittämisestä?
Saat sä nelosellakin niin että päivittää tarvittavat kun on lepotilassa. Jos ei halua lepotilassa koko aikaa pitää, niin napauttaa vaikka aamulla lepotilaan ja antaa itsestään päivitellä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pääseekö Pleikka Vitosessa eroon tästä jatkuvasta päivittämisestä?
Itsellä ollut PS5 sen reilu 2 viikkoa ja useampi pelipäivitys on ladattu sinä aikana ja eilen tuli käyttöjärjestelmäpäivitys. Että en usko.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Help!

Tytärpuoli sai meikäläisen edellisen PS4:sen kun itse sain uutukaisen moisen. Tehtiin tuossa perheenjäsenen linkitys (onnistui) ja aktivoin oman konsolini ensisijaiseksi konsoliksi. Eikö tyttö pysty muka pelaamaan noita pelejä mitä mulla on ladattuna? Pelit näkyvät kyllä hänen konsolinsa valikossa, mutta niissä on lukon kuva ja kun yrittää painaa käynnistystä, niin toteaa, että ei pysty ja pitäisi ostaa tuo PS kaupasta. Tämä siis esmes. PS Plus -peleissä (esim. Crash Bandicoot 4) tai ihan ostetuissa peleissä (esim. UNO, Monopoly Plus)..

Toistaiseksi en ole onnistunut avaamaan hänen playstationilla yhtäkään peliä tai edes Netflixiä... Pitääkö sillekkin käyttäjälle ottaa PS Plus -palvelu käyttöön vai mikä helvetti tuossa mättää? Toistaiseksi aivan yhtä tyhjän kanssa koko Family Share...

Auttakaa siis tyhmää, kiitos.
Nähdäkseni pitää tehdä niin, että ensisijainen konsoli on se, jossa haluat jakaa Plus-sisällön. Eli oma konsolisi ei pidä olla ensisijainen, mikä ei sinänsä haitannekaan, kun siihen kuitenkin sitten aina kirjaudut joka tapauksessa itse.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
On kyllä alkanut vituttamaan nämä PS4:n päivitykset..

Mulla on aina silloin tällöin satunnaisesti mahdollisuus pelata noin tunti kerrallaan, jolloin sitä haluaisi ottaa ilon irti joka sekunnista. Muutaman kerran vuodessa saan ehkä sellaisen jakson että saan muutaman päivän pelata rauhassa niin paljon kuin huvittaa, mutta yleensä siis mahdollisuudet ovat vain hetkellisiä. Nykyään tuntuu että joka toisella noista kerroista menee puolet ajasta johonkin päivittämiseen, eli homma menee reisille heti kättelyssä ja jäljelle jää vain vitutus..

PS5:n ostan kyllä sitten joskus kun sen saa kaupasta hakea silloin kun huvittaa, mutta toistaiseksi mikään aikojen tarkkailu ja jonottelu ei ole kiinnostanut. Pääseekö Pleikka Vitosessa eroon tästä jatkuvasta päivittämisestä?
Ota konsoli pois verkosta, sillähän siitä selviää.

Mutta vakavissaan, kyllähän noita päivityksiä vitosellekin tulee aina silloin tällöin, mutta muutaman minuutin odottelu on pieni hinta siitä että ei tartte tapella minkään bugien sun muiden kanssa. Jos odottelu ei kiinnosta, toimii niinkuin tuossa aiemmin jo neuvottiin eli pistää konsolin vaikka kerran viikossa päälle, ja jos päivityksiä on tulossa, jättää laitteen vaan lepotilaan. Eipä tarvi odotella seuraavalla kerralla.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla pari nuorta poikaa ja niillä toi PS4 ollut pari vuotta.

Itse en ole IKINÄ jaksanut tuohon maailmaan perehtyä... nyt jäin miettimään, että pystyykö sinne jostain lataamaan jotain pelidemoja tms ja sitten päättää kannattaako alkuperäinen peli hakea jostain pelikaupasta?

Siis tarkoitan, että jos pelissä vaikka 12 osaa niin ensimmäisen pääsisi pelaamaan ja saisi fiiliksen minkä tyyppinen peli kyseessä jne...?

Apua ja kiitos!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Itse en ole IKINÄ jaksanut tuohon maailmaan perehtyä... nyt jäin miettimään, että pystyykö sinne jostain lataamaan jotain pelidemoja tms ja sitten päättää kannattaako alkuperäinen peli hakea jostain pelikaupasta?
Kyllä. Pleikan kun avaat, sieltä löytyy Playstation Store, josta voi sekä ostaa pelejä että ladata ilmaisia demoja.

Nopealla vilkaisulla Storen web-versiosta siellä on 216 PS4-pelistä demo saatavilla.
 

Boomshaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers
Nyt on useammassa pelissä tullut tälläinen ongelma: Tietyssä kohtaa peliä iskee sinisen ruudun, jossa käskee poistamaan levykkeen koska virheellinen asennus (tai jotain sinnepäin). Levy automaattisesti ulostuu koneesta ja kun käynnistää uudelleen niin pystyy pelaamaan samaan kohtaan, jolloin taas sininen ruutu samalla tekstillä. Jos uudelleen asennan pelin, niin toimii hetken kunnes taas tulee kohtaus joka aiheuttaa tämän. Mikä voisi olla ongelmana ja miten korjata?
 

SirLambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kokeillaanpa löytyisikö täältä tietoa: onnistuuko F123:ssa Co-Opin pelaaminen niin, että miulla PS4 ja kaverilla PS5? Heikosti löytyi tietoa googlella tästä uusimmasta..
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Kokeillaanpa löytyisikö täältä tietoa: onnistuuko F123:ssa Co-Opin pelaaminen niin, että miulla PS4 ja kaverilla PS5? Heikosti löytyi tietoa googlella tästä uusimmasta..
En ole peliä pelannut, mutta kun laittoi googleen hakusanoiksi "f1 2023 crossplay" niin kolmas hakutulos oli Does F1 23 have crossplay?

Eli termi "crossplay" on mitä haluat käyttää nettihauissa. Kysymykseesi, linkin perusteella joo.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
En ole peliä pelannut, mutta kun laittoi googleen hakusanoiksi "f1 2023 crossplay" niin kolmas hakutulos oli Does F1 23 have crossplay?

Eli termi "crossplay" on mitä haluat käyttää nettihauissa. Kysymykseesi, linkin perusteella joo.

Tähän hieman tarkennuksena vaikka hakusanalla "crossplay" asia löytynee niin voi olla hyvä käyttää myös termiä "cross-gen" tuossa haussa. Silloin se hakee sitä että voiko F1:ä pelata eri konsolisukupolvien välillä crossplaynä. EAn peli kun on kyseessä (vaikka Codemaster on studio) niin välttämättä ei ole cross-geniä kuten ei ole Änärissä eikä FIFAssakaan vielä. Toki Codemasterin peleistä ainakin Dirt 5:a on cross-gen joten voi olla F1:ä. En mene tosiaan sanomaan varmasti kun en tiedä. Toivottavasti cross-gen löytyy kuten myös että toivottavasti se tulee ensi versioissa sekä FIFAan että Änäriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös