Playstation 3

  • 255 706
  • 1 077

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinno, itseäni autopeleissä ei kiehdo se, että onko ne mallinnettu piirulleen alkuperäisten mukaan ja että onko mukana ylipäätään aitoja lisenssejä ja autoja ominaisuuksineen. Minua kun ei menopelit sillä tapaa edes kiehdo. Enemmän tunnelma ja sellainen tietynlainen karheus, että menopelit myös vaurioituu (vastustajatkin, ei pelkästään oma) painaa vaakakupissa. Tulee sellaista sopivaa jännitettä ja aitouden tunnetta. Autot tosiaan saa olla ihan mitä tahansa fiktiota, ei mitään merkitystä sinällään.

En nyt tosiaan muutenkaan ole kilpa-autopelien suuri ystävä, enkä nyt suoranaisten romurallienkaan (vaikka Destruction Derbyä tuli pelattua paljon aikanaan). GT:t vaan ei tunnu olevan ihan minua varten sitten yhtään.

No siinä tapauksessa Gran Turismo sarja ei todellakaan ole sinua varten. Kannattaa sitten kääntyä Flatout ja Burnout pelien pariin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tulipa ostettua perjantaina tuo uusi PS3 80 gigan kovalevyllä ja tänään sain sen vielä nettiinkin. Onhan se mukava latailla pelien demoja ja muuta tauhkaa kovalevy täyteen PS Storesta.

Ja sitten kysymys. Mitäs pelejä tuolta Storesta kannattaisi katsastaa? Siis niitä muutaman euron retro- ja pikkupelejä. Mortal Kombat II:n ehdin jo ostaa ja Super Rub-a-Dub, Destruction Derby (nostalgian vuoksi) sekä Super Stardust HD ovat harkinnassa. Mitäs muita Jatkoajan kollegat suosittelevat?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Riippuen mitä sieltä saa, niin noita PSX:n 3D-beat'em upeja kannattaisi ehkä kokeilla, tyyliin: Tekken 2, Tekken 3 ja Soul Blade.

Eipä löydy noita, ainoat saatavilla olevat genren pelit ovat tuo jo ostamani Mortal Kombat II ja Tekken 5: Dark Resurrection, joka on sitten jo kokonainen ja uudehko peli, ja maksaakin vähän reilummin.

Jos nyt listaa kiinnostaa katsoa, tuosta näkee mitä pelejä PSN:ssä on julkaistu.

Niin ja jäi mainitsematta että syyskuussa tuleva 80-luvun henkeen tehty MegaMan 9 on pakko-ostos.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ja sitten kysymys. Mitäs pelejä tuolta Storesta kannattaisi katsastaa? Siis niitä muutaman euron retro- ja pikkupelejä. Mortal Kombat II:n ehdin jo ostaa ja Super Rub-a-Dub, Destruction Derby (nostalgian vuoksi) sekä Super Stardust HD ovat harkinnassa. Mitäs muita Jatkoajan kollegat suosittelevat?

Tuo Super Stardust HD on aika makee peli. Asteroids klooni muutamalla uudella jutulla. Eli asteroideja on kolmea erillaista, kivi-, jää- ja kultamöhkäleitä kaikkiin löytyy tietenkin optimaaliset aseet vaikka voihan sitä vain yhtä asetta käyttää. Asteroideista löytyy tietenkin power upejä aseisiin. Kimppapelissä kannattaa aluksen pitää aika lähellä toisiaan niin molempien aseet saa lisäboostin. Niin ja sittenhän se on kotimaista tuotantoa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Itse en ole noihin ladattaviin peleihin jaksanut tutustua, mutta tuota Super Stardust HD:ta on kehuttu niin monessa paikassa, että se on oltava aika hyvä. Paljonkos nuo vanhat pelit muuten edes maksavat?

Pelien hinnat on 4,95-7,95 siis noiden pienten retropelien hinnat.
 

10

Jäsen
Ajattelin liittää PS3:sen & PSP:n WLANin kautta verkkoon. Mitäs asiantuntijat on mieltä, pitääkö käytettävän WLAN-tukiaseman olla sellainen jossa on palomuuri vai riittääkö ihan perusmalli? Viruksista ei taida vielä olla pleikkareille haittaa?
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Ajattelin liittää PS3:sen & PSP:n WLANin kautta verkkoon. Mitäs asiantuntijat on mieltä, pitääkö käytettävän WLAN-tukiaseman olla sellainen jossa on palomuuri vai riittääkö ihan perusmalli? Viruksista ei taida vielä olla pleikkareille haittaa?


Ei ole pleikalle vielä viruksia. Jonkin verran välillä pätkii itsellä tuo langaton, mutta melkoisen hyvin toimii.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Reilun vuoden olen talla konsolilla jo leikkinyt ja onhan se joka helvetin pennin arvoinen. Istun olkkarin sohvalla, just katsoin streamina pari jaksoa Outer limitsia jotka olen tallentanut alakerran tietokoneelle. Nyt kirjoittelen jatkoaikaan ja kuuntelen samalla streamina radio citya. Aamulla katsoin blu-rayna The Fountainin uudelleen, ja seuraavaksi pelaan muutaman matsin PES2008.

Kohtalaisen monipuolinen vekkuli, kun ottaa huomioon etta kyseessa on samalla markkinoiden tehokkain konsoli ja paivitetyin blu-ray soitin. Olen toki TVersityakin kayttanyt jo vuoden melkein, mutta tuli taas mieleen hehkuttaa kun tassa istuskelin.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
xbox 360 ---> Ps3

En jaksa mennä nettiin lueskelemaan tarkkoja nippelieroja koneiden välillä. Olen oikeen tyytyväinen omaan xbox:iin mutta tuo blu-ray on alkanut viimeaikoina valtavasti kiihottaa. Tiedän että pelillisesti erot ovat aika pienet, suurinpiirtein samat pelit ja pelattavuus. Mutta miten grafiikka. Käytänössä?. Edellinen kirjoittaja mainitsee että on käyttää sitä netissä. Toimiiko hyvin?, langattomasti, vai pitääkö ostaa sellanen systeemi kuten boxissa?. Sen tiedän että ohjain on boxissa selvästi parempi (ainakin omaan käteen). Olen todella lähellä vaihtoa mutta voiko joku kertoa kuinka lähellä todellisuudessa olenkaan?. Mitä kaikkea muuta kivaa sillä voi tehä mitä xboxilla ei voi?. Se on se olellinen kysymys.

Niin ja TV:nä mulla on samsungin 32" taulutelkkari hd-redynä.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Änäri ja futispelejä päässy omaan PS3:n ja kaveri Boxin välillä vertailemaan.
Eipä oikeestaan mitään eroa huomannut. Ja vieläpä kaiken lisäksi samalla telkkarilla. On HD yms.

Itellä ainakaa netin kanssa mitään onngelmia ollut, ja langattomana käytän. Eikä tarvitse edes mitään kuukausimaksuja maksella. Tai vastaavanlaisia kulta/hopea tili systeemeitä.

Ja Boxin ääni oli reilusti kovempi, kuin PS3:n

Paljon muuten nää tilit maksaa Boxilla, vaikkapa parin vuoden ajalta?

-----

Boxilla taas on suurempi pelivalikoima. Aika näyttää pysyykö samanlaisena tilanne. Itse pelaan lähinnä urheilupelejä, joten sillä ei henkilökohtasesti oo mitään väliä.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
No sellanen vuoden gold paketti millä voi pelata netissä ja ladata demoja ja pelejä maksaa sen 64€ jos ei ole luottokorttia. Ääni on ehdottomasti plussaa ps3:ssa. Mutta haluan vielä lisää sellasta nippelitietoa, kuten pystyykö netistä hakemaan vaikka pes tiedostoja usb tikulle että saa joukkueet oikeeksi ym ym. Tai voiko netistä hakea muihin peleihin jotain tiedostoja. Tätähän ei voi tehdä boxilla. Mutta olen kyllä nykyään fifa miehiä.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ite en oo netistä kokoonpanoja yms. lataillut, mutta käsittääkseni pystyy ihan suoraan kovalevylle ladata, sekä usb:lle.

Tähän tarvitaan kyllä varmistus joltakin, joka on kokeillut.
Joskus muistan vaan lukeneeni tommosta. Saattaa olla väärää tietoa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En jaksa mennä nettiin lueskelemaan tarkkoja nippelieroja koneiden välillä. Olen oikeen tyytyväinen omaan xbox:iin mutta tuo blu-ray on alkanut viimeaikoina valtavasti kiihottaa. Tiedän että pelillisesti erot ovat aika pienet, suurinpiirtein samat pelit ja pelattavuus. Mutta miten grafiikka. Käytänössä?. Edellinen kirjoittaja mainitsee että on käyttää sitä netissä. Toimiiko hyvin?, langattomasti, vai pitääkö ostaa sellanen systeemi kuten boxissa?. Sen tiedän että ohjain on boxissa selvästi parempi (ainakin omaan käteen). Olen todella lähellä vaihtoa mutta voiko joku kertoa kuinka lähellä todellisuudessa olenkaan?. Mitä kaikkea muuta kivaa sillä voi tehä mitä xboxilla ei voi?. Se on se olellinen kysymys.

Niin ja TV:nä mulla on samsungin 32" taulutelkkari hd-redynä.

Kaytannossa graafiset erot ovat pienia ja heittelevat suuntaan ja toiseen peleittain. Jotkut ps3 yksinoikeuspelit nayttavat sitten sen pienen eron sonyn raudan eduksi, koska pellin alla on hiukan enemman hevosia. Yhteisjulkaisut on lahes identtisia. Boxissa on kuulemma paremmat online peliserverit, ps3 taas maksuton sen osalta ja on kirinyt myos palveluissa eroa kiinni.

Taa surffailu on helppoa ja jatkiskin toimii hyvin kuten youtubet jne.Flash playeri ei ole ps3 selaimessa uusinta uutta mutta se on adobesta kiinni koska paivittyy. Blu-ray on kuitenkin se merkitseva ero nyt ja tulevaisuudessa. Boxi syo vain DVD levyja joiden maksimikapasiteetti on n. 9gb ja blu-rayt ovat talla hetkella 50gb ja 250gb levyjakin on olemassa. Metal gear solid 4 tayttaa koko levyn joten sama peli karsimatta olisi 4-5 levyn julkaisu boksille.

Ja tosiaan tuo langaton netti on vakiona, ei lisalaitteita tai kustannuksia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ite en oo netistä kokoonpanoja yms. lataillut, mutta käsittääkseni pystyy ihan suoraan kovalevylle ladata, sekä usb:lle.

Tähän tarvitaan kyllä varmistus joltakin, joka on kokeillut.
Joskus muistan vaan lukeneeni tommosta. Saattaa olla väärää tietoa.

Pikainen googletus, onnistuu ainakin tikulla.

Ja vapaa-aikanaan ps3 yrittaa parantaa syovan.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaytannossa graafiset erot ovat pienia ja heittelevat suuntaan ja toiseen peleittain. Jotkut ps3 yksinoikeuspelit nayttavat sitten sen pienen eron sonyn raudan eduksi, koska pellin alla on hiukan enemman hevosia.
Luulen, että XBox360:lla voi olla nämä yhteisjulkaisupelit vielä tässä vaiheessa ehkä vähän bugittomampia. Se johtuu siitä, että se perustuu PC-rautaan ja on sitä kautta varsinkin länsimaalaisille pelifirmoille tutumpi alusta. Sonylla on joku ihme pakkomielle noihin hieman hankalemmin lähestyttäviin systeemeihin, PS2 jo sai alkuun haukkuja siitä, että sille on hankala ohjelmoida. No, aika helkkarin toimivia ja hienoja pelejä sillekin tullut on. Sama tulee varmasti pätemään PS3:n kohdalla, mutta sekin vaatinee sen pari vuotta, että tulokset alkaa näkyä.

Näiden tulosten myötä veikkaisin, että jossain määrin vaikuttavempia pelejä tullaan Sonyn konsolilla näkemään. Erot on kuitenkin todella pieniä ja pitkälti makuasioista kiinni ja niistä yksinoikeuspeleistä. Yksinoikeuspelit on ne, jotka pitkälti ratkaisee taistelun 360:n ja PS3:n välillä ostajista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Luulen, että XBox360:lla voi olla nämä yhteisjulkaisupelit vielä tässä vaiheessa ehkä vähän bugittomampia. Se johtuu siitä, että se perustuu PC-rautaan ja on sitä kautta varsinkin länsimaalaisille pelifirmoille tutumpi alusta. Sonylla on joku ihme pakkomielle noihin hieman hankalemmin lähestyttäviin systeemeihin, PS2 jo sai alkuun haukkuja siitä, että sille on hankala ohjelmoida. No, aika helkkarin toimivia ja hienoja pelejä sillekin tullut on. Sama tulee varmasti pätemään PS3:n kohdalla, mutta sekin vaatinee sen pari vuotta, että tulokset alkaa näkyä.

Näiden tulosten myötä veikkaisin, että jossain määrin vaikuttavempia pelejä tullaan Sonyn konsolilla näkemään. Erot on kuitenkin todella pieniä ja pitkälti makuasioista kiinni ja niistä yksinoikeuspeleistä. Yksinoikeuspelit on ne, jotka pitkälti ratkaisee taistelun 360:n ja PS3:n välillä ostajista.

Juu nainhan se on tai ainakin oli julkaisuvaiheessa, nyt on ollut pelitaloilla aikaa opetela Cellin kikkoja ja kehitella tyokaluja pelien tekoon. Pikkuhiljaa se ero tullee esiin mutta viela ei ainakaan laajamittaisesti ole eroa tehty (Uncharted, GT5 prologue, MGS4 ainoat jotka ns. vievat boksia). Katsotaan sitten uudestaan kun Killzone2, MAG ja Gears of war 2 on saatu markkinoille.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tässä sekalaisia nettifoorumeita selaillessani löysin ohjelman nimeltä TVersity, jolla voi luoda koneelleen mediaserverin ja streamata PS3:lla videoita ja musiikkia koneelta, kunhan kone ja PS3 ovat samassa lähiverkossa. Tuntuisi toimivan aika täydellisesti.

Näin infona aiheesta kiinnostuneille, jos joku ei ole tällaista mahdollisuutta kekannut.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tässä sekalaisia nettifoorumeita selaillessani löysin ohjelman nimeltä TVersity, jolla voi luoda koneelleen mediaserverin ja streamata PS3:lla videoita ja musiikkia koneelta, kunhan kone ja PS3 ovat samassa lähiverkossa. Tuntuisi toimivan aika täydellisesti.

Näin infona aiheesta kiinnostuneille, jos joku ei ole tällaista mahdollisuutta kekannut.

Toimiihan tuo mutta konffaus on pikkasen hankalaa. Pitää komentoriviltä kertoa mitä hakemistoja haluaa jakaa PS3:lle Mutta PS3 päässä toimii ihan hyvin.
Entäs jos lisään johonkin hakemistöön tiedostoja pitääkö "skannata" uudestaan?

Onko tietoa onko muita mediaservereitä joiden konffaus olisi hieman kätevämpää?
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Toimiihan tuo mutta konffaus on pikkasen hankalaa. Pitää komentoriviltä kertoa mitä hakemistoja haluaa jakaa PS3:lle


Ei tarvi komentoriviä tuota varten käyttää, kyllä täällä toimii ihan graafisesti.
En muista pitikö alussa kerran antaa joku komento palvelua varten, mutta sen jälkeen toimii täysin graafisesti peruskäytössä.

Kuka saanut streamattua NHL-matsia sopcastilta ps3::lle langattoman verkon ja isäntä PC:n kautta? Tuota en ole saanut itse toimimaan..
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Entäs jos lisään johonkin hakemistöön tiedostoja pitääkö "skannata" uudestaan?

Joo, ei näy uudet tiedostot ennen kuin painaa refresh-nappia.

Ja tosiaan, komentoriviä en ole tarvinnut. Asennus loi työpöydälle linkin graafiseen käyttöliittymään, jossa homma pelittää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joo, ei näy uudet tiedostot ennen kuin painaa refresh-nappia.

Ja tosiaan, komentoriviä en ole tarvinnut. Asennus loi työpöydälle linkin graafiseen käyttöliittymään, jossa homma pelittää.

Sama. Olen jo vuoden kayttanyt ja graafinen on aina ollu, kaikki versiot.
 

ditrim

Jäsen
Ajattelin tässä jossain vaiheessa kun PES 2009 ilmestyy, ostaa PS3:n.
Onko jengillä heittää linkkejä mistä voisin tarkastella eri kauppojen tarjouksia?

Vehje sais olla vaikka sellanen 40 GB kahdella ohjaimella, eiks sellasella pärjää ihan hyvin tälläinen jätkä joka tahkoo pääosin pelkkää Pessiä ja silloin tällöin satunnaisesti jotain muita pelejä?

Mikä on paras tarjous jonka olette nähneet ja missä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös