Playstation 3

  • 255 718
  • 1 077

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Onko muilla ollut ongelmia PSN:n kanssa? Mulla ei onnistu yhteyden luonti. Yritin netistä etsiskellä apua ongelmaan ja lupaavia neuvoja löytyi, mutta mikään ei auttanut. Eli siis IP-osoitteen haku onnistuu, mutta yhteyttä ei pystytä luomaan ja jotain DNS-virhettä tarjotaan. Jollain foorumilla arveltiin, että vika on PSN:ssä ja odottamalla jonkun aikaa pitäisi taas onnistua.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kiitos avusta. Kauankohan nämä katkokset yleensä kestävät ja onko niitä useinkin? Tosiaan kun juuri hankin tämän konsolin, niin on vaikea sanoa, että toimiiko verkko vai ovatko asetukseni jotenkin pielessä. Nettifoorumeiden mukaan muillakin on ollut ongelmia opiskelija-asuntojen nettiyhteyksillä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko muilla ollut ongelmia PSN:n kanssa? Mulla ei onnistu yhteyden luonti. Yritin netistä etsiskellä apua ongelmaan ja lupaavia neuvoja löytyi, mutta mikään ei auttanut. Eli siis IP-osoitteen haku onnistuu, mutta yhteyttä ei pystytä luomaan ja jotain DNS-virhettä tarjotaan. Jollain foorumilla arveltiin, että vika on PSN:ssä ja odottamalla jonkun aikaa pitäisi taas onnistua.

Minulla vähän saman tyylistä ongelmaa. IP:n haku onnistuu ja netissä surffailu kanssa. Sitten kun yrittää rekata onlineen, niin ei saa sinne yhteyttä muodostettua. Tulee joku aikakatkaisu. Eikä myöskään silloin saa yhteyttä, kun yrittää päivittää softaa. Softan päivityskin täytyy siis tehdä manuaalisesti muistitikun avulla. Ongelmat alkoivat, kun sain takuuseen uuden pleikkarin. Ja mikä hitto tuo PSN on?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Minulla vähän saman tyylistä ongelmaa. IP:n haku onnistuu ja netissä surffailu kanssa. Sitten kun yrittää rekata onlineen, niin ei saa sinne yhteyttä muodostettua. Tulee joku aikakatkaisu. Eikä myöskään silloin saa yhteyttä, kun yrittää päivittää softaa. Softan päivityskin täytyy siis tehdä manuaalisesti muistitikun avulla. Ongelmat alkoivat, kun sain takuuseen uuden pleikkarin. Ja mikä hitto tuo PSN on?
PlayStation Network

Mulla ei kyllä onnistu edes netin surffailu PS3:n kautta. Läppärillä toimii kuten ennenkin.

EDIT: hahaa, kun tarpeeksi värkkäs, niin rupespa toimimaan. PPPoE:n otin käyttöön ja sen jälkeen kaikki pelaa niin kuin pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itellä ei ole ennen ollut tätä ongelmaa(Joka oli tai ei ollut tänään aaamulla. En kokeillut). Julkasusta asti on ollut konsoli.

Eli ei ole usein tämmösiä katkoksia.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olisiko kellään suositella pätevää ja halpaa PS3-yhteensopivaa headsettiä? Burnout Paradisea pelataan kavereiden kanssa netissä paljon ja olisi kiva jutella siinä samalla.

Tällaista olen katsellut. Onko ehdottaa parempia ja/tai halvempia vaihtoehtoja?

Ja niitä tämän näköisiä korvassa roikkuvia möhköjä ei tarvitse ehdottaa, tuo vaikuttaa niin luonnottomalta ettei suju.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Huomasin, että uusi singstar olisi tulossa jonkin ajan päästä. Ajattelin hommata sen lahjaksi, mutta en nyt nopeasti löytänyt mistään listaa mitä kappaleita pelissä on. Lahjan saaja ei lämpene kauheasti muista kuin suomen kielisistä veisuista. Joten jos joku löytää/tietää tulevan singstarin biisilistan olisin hyvin kiitollinen.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lahjan saaja ei lämpene kauheasti muista kuin suomen kielisistä veisuista. Joten jos joku löytää/tietää tulevan singstarin biisilistan olisin hyvin kiitollinen.

Ei nyt ulkoa pysty luettelemaan, mutta ei ainakaan yhtään suomalaista biisiä ole mukana.

edit. Tässä biisilista
 
Viimeksi muokattu:

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Ei nyt ulkoa pysty luettelemaan, mutta ei ainakaan yhtään suomalaista biisiä ole mukana.

edit. Tässä biisilista

Tuo linkittämäsi singstar on vol 3:nen ja löysin jostain tiedon, että vol 4 julkaistaisiin noin kuukauden päästä ja sen biisilistaa haeskelin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mikäs on porukan mielipide tällä foorumilla, PES vai Fifa? Demot imuttanut molemmista, ja itse melkein enemmän kallistun PES:n puolelle, mutta toisaalta moni on hehkuttanut Fifaa. Missä näiden suurimmat erot ovat (siis ne erot, joita ei demoversiosta selviä), itse ainakin pidän Fifan grafiikkoja melko surkeina verrattuna PES:n, samoin pelattavuus vaikuttaa menevän PES:ille. Tosin PC-puolella Fifa rulettaa huomattavasti enemmän.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs on porukan mielipide tällä foorumilla, PES vai Fifa? Demot imuttanut molemmista, ja itse melkein enemmän kallistun PES:n puolelle, mutta toisaalta moni on hehkuttanut Fifaa. Missä näiden suurimmat erot ovat (siis ne erot, joita ei demoversiosta selviä), itse ainakin pidän Fifan grafiikkoja melko surkeina verrattuna PES:n, samoin pelattavuus vaikuttaa menevän PES:ille. Tosin PC-puolella Fifa rulettaa huomattavasti enemmän.

Itse suosittelisin ihan demopohjalta ehdottomasti PES:iä. Vaikutti huomattavasti paremmalta. Aion ainakin itse ostaa PES:in jos jalkapallopelin hommaan. Kannattaa lukaista arvostelut esim. http://www.konsolifin.net/playstation/arvostelut/ OK! Eipä vastannut kysymykseen, mutta suosittelen kuitenkin! ;)
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Mikäs on porukan mielipide tällä foorumilla, PES vai Fifa? Demot imuttanut molemmista, ja itse melkein enemmän kallistun PES:n puolelle, mutta toisaalta moni on hehkuttanut Fifaa. Missä näiden suurimmat erot ovat (siis ne erot, joita ei demoversiosta selviä), itse ainakin pidän Fifan grafiikkoja melko surkeina verrattuna PES:n, samoin pelattavuus vaikuttaa menevän PES:ille. Tosin PC-puolella Fifa rulettaa huomattavasti enemmän.

Fifa09 ostin itse X360:lle ja sitä suosittelen. Toki täytyy myöntää että uusi PES on kokeilematta, mutta sen verran kokemusta on vanhoista, että nämä uuden sukupolven PESsit ovat pahasti jäljessä PS2:n loistavia edeltäjiään. Kaikki edeltävät uudun sukupolven PESsit on tullut koeajettua ja tätä uusinta en enää halunnut edes ostaa. Jääräpäisesti luotiin vanhaan kuninkaaseen viime maaliskuuhun asti, sen jälkeen löytyi Fifa08 eikä paluuta enää ole ollut. Arvostelujen perusteella ero on tasoittunut, mutta Fifa09 on nyt viihtynyt konsolissa julkaisusta lähtien ja olen sitä mieltä että timanttisin jalkapallopeli tähän asti. Vaatii toki totuttelua siirtyä Fifaan, koska pelaajat reagoivat hieman hitaammin ja juoksunappia kannattaa säästellä. Toisaalta tempo muistuttaa oikeaa jalkapalloa ja yhdellä miehellä sooloilu on harvemmin kannattavaa. Toki etuna on myös täysi lisenssi, lukuun ottamatta mestareiden liigaa joka löytyy PESsin puolelta. Ratkaisu on toki ihan omasi, mutta sanotaanko näin että Fifan demo kärsii siitä, että peliaika on niin lyhyt. Fifassa otteluun sisään pääseminen ottaa mielestäni enemmän aikaa, kuin sen demon pari hassua minuuttia. Nettipelitkin ovat ihan siedettäviä(mitään varmaa pelin pilaaja taktiikka ei ole tullut vastaan), jos ei sitä lasketa että pääosin porukka haluaa pelata pelkillä suurseuroilla. Suosittelen kyllä kokeilemaan Fifaa, en usko että pettyisit.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sellaista kyselisin, että mahtaako vanhempi 40 gt:n versio erota käytännössä kuinka paljon tuosta nykyisin pääasiassa myytävästä 80 gt:sta? Eli riittääkö mm. kovalevytila kuinka hyvin ja onko laitteella yleensäkään hyötyä ladata pelejä kiintolevylle esim. käyttöäänen takia, kuten Xboxissa? Nyt vain olisi eräässä marketissa poistomyyntinä tuo 40 gt:n versio 250e eli mahtaakohan olla hyväkin löytö...
 
K

kiwipilot

Mikäs on porukan mielipide tällä foorumilla, PES vai Fifa? Demot imuttanut molemmista, ja itse melkein enemmän kallistun PES:n puolelle, mutta toisaalta moni on hehkuttanut Fifaa.

PES, ehdottomasti. Pelattavuus ja realismi aivan omaa luokkaansa. Fifa-sarja on enemmän sellaista arcade-futista.
 

ditrim

Jäsen
Sellaista kyselisin, että mahtaako vanhempi 40 gt:n versio erota käytännössä kuinka paljon tuosta nykyisin pääasiassa myytävästä 80 gt:sta? Eli riittääkö mm. kovalevytila kuinka hyvin ja onko laitteella yleensäkään hyötyä ladata pelejä kiintolevylle esim. käyttöäänen takia, kuten Xboxissa? Nyt vain olisi eräässä marketissa poistomyyntinä tuo 40 gt:n versio 250e eli mahtaakohan olla hyväkin löytö...

Riippuu ihan käyttäjästä. Itse en tee oman 80 gt:n ylimääräisellä 40gt:lla yhtään mitään ja tavallaan vituttaa että karvalakkimalli vedettiin kaupoista pois. (ilman omaa käyttökokemusta) Sanoisin kuitenkin että kyllä noin edulliseen hintaan kannattaa PS3 kantaa kotiin.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
PES, ehdottomasti. Pelattavuus ja realismi aivan omaa luokkaansa. Fifa-sarja on enemmän sellaista arcade-futista.

Fifa09 on paras jalkapallo konsoleilla. PC:llä fifa on sysipaska ja PES vie 100-0.

Itse olen pelannut PESsiä versiosta 2 asti, ja tänä vuonna Fifa09 vei ja PES vikisi. Mutta ainoastaan konsoleilla.
 

Waldemar

Jäsen
Fifa09 on paras jalkapallo konsoleilla. PC:llä fifa on sysipaska ja PES vie 100-0.

Itse olen pelannut PESsiä versiosta 2 asti, ja tänä vuonna Fifa09 vei ja PES vikisi. Mutta ainoastaan konsoleilla.

Juuri näin, konsoli puolelle 08:sta eteenpäin fifaa ja pc:lle PES:iä. Fifa on todella paljon parempi ps3:lla, vanhana PES miehenä sille täytyi antaa vain aikaa. Fifa 08 saa varmasti halvalla uutena/käytettynä, kannattaa kokeilla vaikka sillä ensin, mikäli arveluttaa
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
PES, ehdottomasti. Pelattavuus ja realismi aivan omaa luokkaansa. Fifa-sarja on enemmän sellaista arcade-futista.
Wow, itse kun käsitin, että viime- ja viimeistään tänä vuonna FIFA ajoi realistisuudella PESin ohi, siinä missä PES on ottanut lähinnä taka-askeleita. Mutta toki jokainen saa olla omaa mieltään asiasta, eipä siinä. Itse valitsisin/-sen FIFAn.

Pelit-lehdessä 11/08:

FIFA- ja Pro Evo -sarjojen luonne on vuosien varrella muuttunut. FIFA pyrkii realistiseen otteeseen, PESin lähestymistapa taas on kevyempi, kilpailijaan verrattuna jopa arcademainen. Jos olisi pakko valita vain toinen, poimisin epäröimättä pelihyllyyni FIFA09:n. Haluan jalkapalloni mahdollisimman pyöreänä.
-Lasse Kyllönen


Lehden sivuilta lukemaan lisää ko. peliarvosteluista, jos kiinnostaa. Ja nyt puhuin konsoleista.

* * *

Mistäs cottonmouth PS3:n saa 250 Eurolla..?! Tohon hintaan voisi jo itsekin harkita.
 
Viimeksi muokattu:
K

kiwipilot

Wow, itse kun käsitin, että viime- ja viimeistään tänä vuonna FIFA ajoi realistisuudella PESin ohi, siinä missä PES on ottanut lähinnä taka-askeleita. Mutta toki jokainen saa olla omaa mieltään asiasta, eipä siinä. Itse valitsisin/-sen FIFAn.

No wittu, pitänee vissiin päivitellä omia tietoja/käsityksiä. Aika kovassa on ollut usko PESin paremmuuteen realistisuuden saralla, mutta ilmeisesti uudet FIFAt todellakin sitten ovat ottaneet tuon eron kiinni.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Onko muilla ollut ongelmia PSN:n kanssa? Mulla ei onnistu yhteyden luonti. Yritin netistä etsiskellä apua ongelmaan ja lupaavia neuvoja löytyi, mutta mikään ei auttanut. Eli siis IP-osoitteen haku onnistuu, mutta yhteyttä ei pystytä luomaan ja jotain DNS-virhettä tarjotaan. Jollain foorumilla arveltiin, että vika on PSN:ssä ja odottamalla jonkun aikaa pitäisi taas onnistua.

Yhteyden luomista hankaloittaa varsin heikkotehoinen WLAN. Ainakin herkempi, kuin läppärissä. Meillä ongelma poistui, kun pistin koneen naruun.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
...onko laitteella yleensäkään hyötyä ladata pelejä kiintolevylle esim. käyttöäänen takia, kuten Xboxissa?

Pleikalla tuo menee vähän eri lailla kuin 360:lla. Useimmat PS3-pelit vaativat jonkin verran kovalevytilaa, muutamasta sadasta megasta muutamaan gigaan, ja vain todella harvojen pelien kohdalla saa itse päättää, asentaako tavaraa kovolle vai ei.

Väittäisin, että 40gb riittää ihan mainiosti, jos kierrossa on kerrallaan max 10-15 peliä, ja kovolta siivoilee turhia pois silloin tällöin. Jos taas latailet innokkaasti storesta pelejä, demoja, videoita ja muuta sälää, tulee jossain vaiheessa raja väistämättä vastaan.

Mutta kuten Ted tuossa mainitsi, kovalevy on todella helppo vaihtaa isompaan jos tarvetta ilmenee. Ja tuolla hinnalla Pleikka on hyvä ostos.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
PS3 rikki (?)

Pientä ongelmaa havaittavissa pleikkarin toiminnassa. Tuntuu että latausajat venyvät välillä todella pitkiksi ja esim. NHL 09:n valikot ym. kuvat ilmestyvät ruudulle todella hitaasti. Tätä ei esiinny aina, joten en oikein tiedä, että missä vika voisi piileä. Pelit eivät ainakaan ole naarmuilla tai paskaisia, mutta sitä en tiedä, että kuinka paljon likaa tuolla itse konsolin sisällä on..

Onko kenelläkään muullla ollut vastaavia ongelmia?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kiitokset Tedille, ditrimille ja Vintsukalle vastauksista. Kävin nyt sitten kotiuttamassa PS3:n, kun hinta oli noinkin kohtuullinen. Ko. yksilö oli yritetty varastaa ja pahvilaatikon reunasta oli ehditty leikata ~10 x 10 cm:n pala ennen kuin käry oli käynyt eli ei ollut enää hyllytavaraa, mutta muutoin täysin käyttämätön. Katsotaan nyt jos tuohon ehtisi viikonloppuna syventyä. Se on jäänyt hieman auki nopealla nettitutkimuksella, että onko tuossa 40 gt:n versiossa WLAN vai pitääkö tökätä seinään / usb-paikkaan lähetin modeemia varten? Selvinnee kyllä tuolta netistäkin, jos olen liikaa palstalaisia jo vaivannut..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös