Playout 2009

  • 36 297
  • 146
Suosikkijoukkue
Lukko
Olin paikalla, kun Lukko vuodesta toiseen 80-luvun alussa karsi sarjapaikastaan. Olin paikalla silloinkin, kun se lopulta paikkansa HPK:lle menetti. Olin paikalla, kun Raumalla pelattiin divaria. Olin paikalla myös, kun liigapaikka otettiin HPK:lta takaisin. (Se hetki on kenties yhä tunteikkain, mitä jääkiekkokatsomossa olen kokenut: huusin kurkkuni verille.) Olin paikalla muutamia vuosia myöhemmin, kun liigapaikka jälleen oli vaakalaudalla. Yritystä noista karsijajoukkueista aina löytyi, vaikka taidoissa ehkä kaverille hävittiinkin.

Tällä kaudella en ole näitä uuden mallin karsintaotteluita nähnyt enkä taida nähdä vastakaan. Silti en pidä itseäni petturina. Kyllä ne petturit löytyvät siitä joukosta, joka nostaa palkkaa Rauman Lukolta. Jos tahtoa ja asennetta ei näy jäällä kauden mittaan kuin satunnaisesti niin miksi minulla pitäisi olla tahtoa kantaa lisää vähiä ropojani Lukon kirstuun?

Jos tätä kautta olisi olosuhteiden pakosta jouduttu pelaamaan jollain TuTon tai miksei SaiPankin rosterilla niin kyllä minä olisin playouteissa täysillä tukena. Mutta jos toisinaan näytetään että kyvyt riittävät mihin tahansa kunhan niitä vaan viitsitään käyttää, niin silloin tahdotonta surffailua katsovaa maksavaa asiakasta on petetty. Kyllä minä niillä rahoilla mieluummin surffailen sitten vaikka itse.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joistakin palstalaisista saatan vaikuttaa normaaliakin niuhommalta mutta uhallakin kysyn että eikö ketään muuta ota päähän se että Lukko päästää näihin play out-peleihin katsojia ilmaiseksi?

Minua se ainakin ottaa päähän kun minä joudun sen 17 €uroa joka matsista maksamaan. Ja toisessa SaiPa-pelissä, jossa katsojia oli se 2477, oli hemmetisti ilmaislipuilla tulleita katsojia, ja ilmeisesti tiistaina Ässä-pelissä oli myös.

Jonkun mielestä saattaa olla hyväkin että ilmaislippuja jaetaan jotta katsomoon tulisi edes se 2000 katsojaa. Onhan se niinkin enkä minä valittaisi jos kertalipulla kävisin näitä play outeja katsomassa, mutta tuntuu se vaan niin jumalattoman hullulta että meille Äijänsuon kantakundeille ei anneta minkäänlaista hyvitystä koskaan, poislukien joku vitun hikinen harjoituspeli jossain Laitilan jäähallissa jonka saisi ilmaiseksi katsoa.

Minä olen yli 30 vuotta käynyt Lukon pelejä katsomassa, syksyn 1988 jälkeen ei montaakaan peliä ole väliin jäänyt ja kausikortinkin olen omistanut eri puolille hallia jo reilusti yli 15 kauden ajan mutta silti ei tule minkäänlaista helpotusta mihinkään, ei kausikortin hintaan eikä mihinkään muuhunkaan.

Ja sitten vielä joku UR:n toimittaja vittuilee lehdessään kuinka "yleisö hylkäsi".
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Roku, kirjoita sähköposti Rajalalle, ja kerro sille tuo sama tarina. Jos oikein hyvin sen osaat selittää, niin voi jopa olla, että huomioivat sen asian jotenkin esim. ensi kaudella. Olethan kuitenkin vakiokasvo siellä silloinkin, ainakin luulisin niin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin olen ajatellutkin tehdä. Plus sen lisäksi että kirjoitan, saatan myös soittaakin sille. Siinä tosin on se vaara että Rajalan kiistäessä asian, minä kiivastuessani rupean vittuilemaan sille ja siitähän ei sitten tule mitään.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Täytyy kyllä sanoa, että onhan toi sylettävää touhua päästää näihin peleihin jengiä ilmaisilla lipuilla, jos kerran kausikortilaisilta rahastetaan täysi hinta.

Vähän valoja toimistolla päälle! Kerrankin olisi mahdollisuus palkita kausikorttilaisia, jotka vuodesta toiseen sitä rahaa tuovat, päästämällä vaikka ihan ilmaiseksi viimeiseen otteluun(toki noistakin osa jo lunastanut jatkopassit).
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
SaiPa-peliin oli tosiaan vissiin ilmaislippuja jaettu yhteistyökumppaneille, jotka jakoivat niitä eteenpäin. Mutta mikäli olen käsittänyt oikein, niin Ässät-peliin ei ilmaislippuja ole jaettu muuta kuin ne pakolliset, tyyliin Ässien pelaajille kiintiöliput ym. Ehkä myös junnukorttilaiset, mutta niistä me isot miehet tuskin olemme kateellisia :)

Itseä myös hieman ärsytti UR:ssa ollut kommentti "yleisö hylkäsi", sillä yli 2000 ei hylännyt. Porissakaan mielestäni ei hylännyt, vaikka siellä oli vain 1700.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
SaiPa-peliin oli tosiaan vissiin ilmaislippuja jaettu yhteistyökumppaneille, jotka jakoivat niitä eteenpäin. Mutta mikäli olen käsittänyt oikein, niin Ässät-peliin ei ilmaislippuja ole jaettu muuta kuin ne pakolliset, tyyliin Ässien pelaajille kiintiöliput ym.
Jälkimmäiseen SaiPa-peliin ainakin eräs yhteistyökumppani jakoi 200 lippua. Voi olla että noita oli muitakin.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Kyllä ja eräs seuran iso kolmikirjaiminen sponsori (ei siivousfirma) oli hankkinut tarinan mukaan toistatuhatta lippua jaettavaksi henkilöstölleen samaiseen SaiPa-matsiin.
Aika jännä juttu, kyseisen firman kokonaishenkilöstömäärä taitaa pyöriä tällä hetkellä ~800 paikkeilla. Tarina taitaa ampua vähän yli.
 
Aika jännä juttu, kyseisen firman kokonaishenkilöstömäärä taitaa pyöriä tällä hetkellä ~800 paikkeilla. Tarina taitaa ampua vähän yli.

Samaisen tarinan mukaan lippuja oli varattu 2 per naama. Voi olla, että ampuu yli tai sitten ei, en tiedä. Paljon niitä joka tapauksessa oli hankittu yhteen SaiPa-matsiin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli käytyä Porissa katsastamassa Liigan tyven ja Mestiksen kärjen tasoero. Se, että Lukko selvitti Ässät noinkin selvin otteluvoitoin kuin teki, taisi olla tosiaan olla vaan Ässien heikoutta. No, kelpaa mulle. Voittoja ne play-out voitotkin on. Ja tärkeitä sellaisia.

Mutta se täytyy sanoa kun Sportin touhuja katseli, niin kentällä kuin katsomossakin, että se vanha sananlasku koki täysin uuden merkityksen: Hyvä että Raumalla pelataan ylipäätään Liigaa. Toivottavasti tämä kausi toimi jonkinlaisena herättäjänä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Mutta se täytyy sanoa kun Sportin touhuja katseli, niin kentällä kuin katsomossakin, että se vanha sananlasku koki täysin uuden merkityksen: Hyvä että Raumalla pelataan ylipäätään Liigaa. Toivottavasti tämä kausi toimi jonkinlaisena herättäjänä.

Kannattaa lukea Mikkolan hieno historiikki liigakarsinnan historiasta, http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=8815 - Lukkohan on noissa karkeloissa ollut aika vakiovieras 70-80-luvuilla. Hienoa että niinkin pienellä paikkakunnalla kuin Rauma tosiaan pelataan liigaa. Pienehkön kaupungin menestyvän organisaation mallia voisi kyllä ottaa mallia Hämeenlinnassa, jossa homma on toiminut jo pitkään hyvin.

Vaasassa on kaikki edellytykset pidemmälle liigastintille.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kannattaa lukea Mikkolan hieno historiikki liigakarsinnan historiasta, http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=8815 - Lukkohan on noissa karkeloissa ollut aika vakiovieras 70-80-luvuilla.

Juu luettu on ja hyvä juttu olikin. Kyllähän noita Lukon Divaripelejä koululaisena tuli käytyä katsomassakin. Ei tosin enää kovin hyvässä muistissa. Paljon on vettä kanaalissa virrannut sen jälkeen.

Jännä juttu kyllä tämä joukkue-urheilu. Tänäänkin Porissa jaksoin ihmetellä sitä kuinka esim. Kivenmäen taitotasolla varustettu pelaaja ei pysty parin mojovan niitin jälkeen enää kasaamaan itseään. Parhaana päivänään olisi niputtanut koko vaasalaisjoukkuueen ja heittänyt kiekon takatolpalle kytänneelle SuperSakarille. Mutta ei. Niin vaan ne pelit täytyy pelata.

Tepsi pisti kampoihin tulevalle finalistille Jypille vaikka piste-eroa Ässiin ei ollut nimeksikään 58 ottelun jälkeen. Eli pienelläkään asennevammalla ei Raumalla voida antaa tasoitusta muille. Ei sitten pätkän vertaa. Uskon ja toivon että tämä asia on nyt viimeistään tiedostettu joka portaalla Lukossa. Vituttaa vähän vieläkin kun Lukko hävisi molemmat maaottelutaon jälkeiset ottelunsa Tepsiä vastaan. Tai olisi edes yhden voiton ottanut runkkarissa Porissa. Mutta mitäs noilla säälisijoilla sitten olisi tähän verratuna saatu. Se onkin sitten toinen juttu. Riman pitää vaan olla riittävän korkealla että jotain voidaan saavuttaa.

Tähän lopuksi voisi vielä todeta että loppukautta seuratessa tuli mieleen eräs kohtaus Titanic-elokuvasta. Rikas mies yrittää päästä pelastusveneeseen suuren rahatukon kanssa. Mutta kuinkas kävikään. Ei auttanut rahapino vaan sinne pelastusveneeseen piti raivata tie ihan itse.

Ja edelleen uskon että Sport-Ässät sarja menee Ässille voitoin 4-2 vaikkei suoranaisesti Lukon Voitettuun play out sarjaan liitykään.
 

ToCa

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
Sport

Täytyy olla tyytyväinen ettei Lukko joutunut Sportin hurmoksen alle. Eipä ole ässäpojilla nyt helppoo. Playout on syvältä. Ilmanmuuta karsian paikka olisi ollut Saipan. Joka olisi ollut henkisesti valmein joukkue kohtaamaan mestis voittajan
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täytyy olla tyytyväinen ettei Lukko joutunut Sportin hurmoksen alle. Eipä ole ässäpojilla nyt helppoo.

Hurmoksesta en tiedä, mutta taitaa oikea joukkue olla karsimassa. Vaikka ihan pihalla Lukko lopussa oli, niin vaan porilaiset otteluin 3-1 ottivat takkiinsa. Taitaisi olla enemmänkin positiivisuusketjun kamaa, mutta on se helvatan hyvä juttu että kausi on Lukon osalta ohi. Ja se loma sentään tuli pelaamalla.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täytyy olla tyytyväinen ettei Lukko joutunut Sportin hurmoksen alle. Eipä ole ässäpojilla nyt helppoo.

Edelleen ei voisi olla enempää samaa mieltä. Löysin itseni yllätyksekseni tänään Isomäen hallista ja ei tästä pelistä oikeastaan kehtaisi edes kirjoittaa väsyneeseen play out hönstä ketjuun, mutta menkööt nyt.

Lukko oli onneksi juuri sen verran parempi karsinnan edellisessä vaiheessa ettei tähän kurimukseen päädytty.

Play outeista vielä.. On se vaan kumma kun katseli porilaiskatsojien reaktioita pelin jälkeen, niin jaksan ihmetellä ettei Lukkoa vastaan katsojia ollu kuin 1500. Naapurin tuska oli käsinkosketeltava. Niin vaan Rtk:n logolla varustettu pahviroskis lensi turhautuneen porilaiskatsojan toimesta kohti J.Tammista. Tilanteen tasalla ollut järjestyshenkilö onneksi sai tehtyä puolittaisen torjunnan ja pahemmalta vältyttiin.

Vaikea sanoa mikä tilanne olisi nyt, jos Lukko ei olisi Ässiä karsintaan lähettänyt, mutta en vaan jaksa (halua) uskoa että Lukko olisi noin kädetön ollut kuin porilaisryhmä tänään pari erää oli. Tai sitten Sport ja Lukko ovat tällä hetkellä samalla tasolla ja voittavat Ässät. Se asia selviää muutaman päivän kuluessa. Toivottavasti edes joku Lukon päättäjistä oli tänään paikalla katsomassa kuinka läheltä totaalinen tuho viisti Lukkoa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pakko sanoa että tämä on jääkiekon irvikuvaa. Saipa ja Tappara sinne olisivat kuuluneet, siis karsintaan. Eivät joukkueet jotka ovat kokeneet hirveän pettymyksen. Itsekkin uskoin että tasoero on selvä, mutta huomattavasti tasoittaa juuri se että tämä on huonointa peliä Ässiltä ja parasta sportilta.

Porilaisten tukena, viimeiseen asti.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Porilaisten tukena, viimeiseen asti.

No sen verran täytyy sanoa että en mä Isomäessä Ässä-lippua heiluttanut. Hyh, ajatuksenakin vastenmielinen. Enkä edes taputtanut (kummankaan) joukkueen maaleille. Huikeaa trilleriä oli toki todella mukava seurata. Joku taisikin osuvasti kirjoittaa johonkin ketjuun, että toivottavasti Ässät säilyy liigassa, mutta mahdollisimman pienellä marginaalilla. Tämä skenaario on tällä hetkellä vielä täysin haarukassa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Miksi ihmeessä?
Pori on pori. Mikään muu joukkue ei sytytä samalla tavalla Lukkoa vastassa. Vaikkei se enää kaukalossa näy niin kauheasti, niin katsomossa on yleensä hyvä tunnelma. Ei näitä asioita tarvitse edes selittää, enkä siihen kunnolla pysty. Samaan tapaan Suomi-Ruotsi sytyttää eri tavalla kuin vaikkapa Suomi-Kanada.

Ja en ole ollut heiluttamassa lippua tai pitänyt patapaitaa päällä. Porilaiset ovat kuitenkin melkein kuin me, suurimpana erona on se että heillä on suipot korvat ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös