Niin tätähän olen yrittänyt kertoa täällä joulukuusta lähtien mutta aina on saanut melkoisen ylimielisen vastaanoton. Joukkue olisi tarvinut uuden valmentajan jo vuoden vaihteessa mutta ylimielisyys on nyt kostautumassa ja tavallaan olen siitä tyytyväinen. Oli selkeästi nähtävissä jo tuolloin, että Uraman eväät on syöty loppuun. Sihvonen kirjoitti marraskuussa, että Urama on tuhonnut Lukon. Pian se on kirjaimellisesti totta.
Ylimielisen? Oman mielipiteen ja toivomukset ja parhaan tahdon ilmaiseminen ylimielistä? Ei tarvita ennustajan lahjoja jos koko ajan laukoo kaikesta mitä keksii negatiivista kun vähänkin tilaisuus tulee. Pahimmillaan vielä puhumalla itsensä koko ajan pussiin. Kyllä se joskus osuu kohdalleen. Sen verran mäkin olen ennustaja, vaikka vähäinen voinen olla varreltani.
Mistä näitä valmentajia otetaan kun ensin kaikki muut on parempia ja kun ei onnistukkaan täysiä toivottomuuksia? Ei ole olemassa sellaista sateentekijää joka täällä näyttäisi pärjäävän. Tai ainakaan ei ole ollut. Ei ole tullut mainetta ja kunniaa het miesmuistiin ja kokeilijoita on ollut ihan SM-liigan mitalisteja myöden. Mistä vielä parempia otetaan? Kreikan tarustoistako? Mitenkähän se Toivolan kommentti tästä vuodesta oli mielestäni jo vuoden alussa selkeä piikki Lukon organisaatiolle. Niin, muuten miksi ihmeessä Sihvonen ei itse valmenna kun tietää kaikesta kaiken? Olisikohan, että räksyttää ja opettaa osaa ne ketkä ei osaa oikeasti asiaa.
Kuten tuossa yksi palstatoveri kirjoitteli, niin kettulogo pitää saada vaihtoon. No, en ole ihan samaa mieltä vaihdosta, mutta jotain täydellistä tuuletusta organisaatiossa täytyy tehdä. Niin että sukat jalassa pyörii. Yksi sellainen lienee kuitenkin logon ja värin vaihto niihin joihin on pitkään uskottu. Jotenkin asia pitää viestiä myös arkipäivän toiminnassa. Sitten seuraavaksi pitää kertoa yleisölle myös SM-liigan pitkän ajan strategia. Junnupuolella sitä on rummutettu monella puolella ja A-junnut näyttävät, että ei taideta ihan väärällä kurssilla olla. Vaikkakin vasta vuosi on menty ja saatan hötkyillä.
Mutta noita muutoksia EDELLEEN painottaisin tehtävän pitkäjännitteisesti, ollaan sitten liigassa tai metsässä. Jatkuva tempoilu on loputtava viimeistään nyt. Koko halvatun kausi tempoiltiin joka suuntaan ja nyt tulos on tässä.
Metsään en usko meidän joutuvan, sillä dramaattisimpia vetoja voisi olla tässä vaiheessa, notta A-junnuista otetaan pari valmista kenttää ja lopuista omista yrittäjistä kootaan ne kaksi muuta. Muut menkööt jo harjoittelemaan tulevien seurojensa kanssa, kun ei tämän enempää kiinnosta. Ihan hyvin tuotakin voisi kokeilla viimeisessä Saipa pelissä. Ei se ota ellei annakkaan. Saisivatpahan kaikki kiukuteltavaa, ettei niistä junnuistakaan ole yhtään mihinkään...