Itse lopetin eilen jääkiekon seuraamisen puoleksi vuodeksi. Tai en tiedä katsoisiko NHL:ää, jos Florida sattuisi menestymään. Vielä ei ole menestynyt ja C+ perseilee pelivalinnoissa niin en ole kai yhtään peliä tällä kaudella nähnyt NHL:ää, mutta anyway, ehdotan, että nyt loppukausi sympatiseerataan Jokereita. Olen aina pitänyt espoolaisia sm-liigan sympaattisempana seurana IFK:n jälkeen, mutta tänä keväänä olen tullut siihen johtopäätökseen, että se on jotenkin vittumaista jengiä loppujenlopuksi. Jokerit on kuitenkin rehti ja kova kilpakumppani. Blues hakee sääliä jollain pikkuveli-isoveliasetelmalla, mikä on muutenkin ihan fuulaa. IFK ei ole espoolaisille mikään veli. Lisäksi siihen liittyy sellaista ihmeellistä vittuilua.
Sinänsä toki oli kivempi pudota Bluesille kuin vaikkapa jollekin vittumaisuuden perikuvalle kuten HPK:lle, joten eilinen tappio ei enää tuntunut miltään, kun oli jo asennoitunut siihen, että kausi epäonnistui, mutta...
Blues ei siis käy ja koska maalaiset ovat kaikkien yhteisiä vihollisia niin toivon, että play-offsit jatkuvat niin, että Jokerit voittaa nyt mestaruuden.