Playoffs 2025 1. kierros: SaiPa (5.) – TPS (12.)

• 96 089
  • 1 216

emz1

Jäsen
Eli, jos jollain on pää alhaalla voit vetää huoletta kyynärpäällä vastapalloon? Turkulaiset ovat puhuneet, JOS näkee jostain, että Niemelä heilauttaa/iskee kyynärpäällä, pitäisi pelikieltoa tulla.
Jos katsot tilanteen vielä kerran uudelleen, niin saatat nähdä että Niemelä ei vedä Jokista kyynerpäällä vastapalloon, vaan antaa vastataklauksen kädet alhaalla ja Jokinen tulee naama edellä Niemelän selkään. Niemelä on tässä vaiheessa pysäyttänyt vauhdin.

Ymmärtäisin tämän sinun näkökannan jos Niemelä nostaisi vastataklausta antaessa kyynerpään ylös ja se kolahtaisi päähän niin silloin se olisi ihan selvä kakun paikka.

Tuo on ihan absurdi väite, että Niemelä pystyisi ensimmäisestä kontaktista selkä vastustajaan päin, alle sekunnin ilmalennon aikana lyömään Jokista kyynerpäällä päähän kurinpidon arvoisesti koska selvästi näkee että kädenheilahdus tapahtuu tasapainon horjahtamisesta.

emz1

Jäsen
Se on hyvä @emz1, että sinulla on röntgenkatse ja osaat kertoa mitä tuossa sitten tapahtuu. Itse en osaa sanoa osuuko Jokinen selkään vai kyynörpäähän.
Joo, ihan hyödyllinen taito.

Tästä voi käydä lukemassa vielä ilman röntgenkatsetta tehdyn arvion tilanteesta joka on aika samoilla linjoilla.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä voi käydä lukemassa vielä ilman röntgenkatsetta tehdyn arvion tilanteesta joka on aika samoilla linjoilla.

Mahdoitko lukea otsikkoa pidemmälle? "mahdollisesti myös käsivarteen" ja "ettei Niemelän kyynärpäästä voida todeta kohdistuvan osumaa Jokista päähän"

Eli liigallakaan ei sitä röntgenkatsetta ollut ja siksi ei voida myöskään tuomita.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan hyvää kirjoitelmaa pelitavallisista eroista tässä sarjassa tuossa ylempänä. SaiPa karvaa käytännössä koko ajan syvältä muodostelmalla 2-1-1-1, TPS on onnistunut jopa ihan hyvin purkamaan tuota painetta, välillä taidolla ja välillä on käyny aikamoinen joulukin. SaiPa ei träppää ollenkaan vaan puolustaa eteenpäin, jolloin TPS saa paljon ylivoimahyökkäyksiä aikaiseksi.

TPS:ltä en ole tässä sarjassa vielä nähnyt kovaa karvausta vaan käytännössä mennään mallilla 1-2-2 ja kärkikarvaaja ohjaa SaiPan lähdöt halutulle kaistalle. Sitä kautta tulee hyökkäyksiä katkoista. Eli aika simppeliä ohjauspeliä. Kun ei ohjata, seisotaan 2-3 träpissä jolloin SaiPalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin dumpata kiekko syvään ja ruveta rouhimaan ja tulos on ollut siinä hirveä.

Miettinen on siis lyhykäisyydessään valjastanut hyvän tavan pelata SaiPaa vastaan.

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Omaan pussiin pelaavat palkkasoturit
Miten voi noin yksin kertaisen homman mokata. =)
No ei se tämäkään viesti nyt mennyt oikein miltään osin nappiin.

Mitä itse sarjaan tulee, niin jos kristallipallosta maanantaina katsomani pitää paikkaansa, huomenna SaiPa ottaa tilastovoiton ja lauantaina vielä pelataan Turussa. Tuon neljännen ottelun toki kotijoukkue tulee kairaamaan isosti.

emz1

Jäsen
Mahdoitko lukea otsikkoa pidemmälle? "mahdollisesti myös käsivarteen" ja "ettei Niemelän kyynärpäästä voida todeta kohdistuvan osumaa Jokista päähän"

Eli liigallakaan ei sitä röntgenkatsetta ollut ja siksi ei voida myöskään tuomita.
Heh, en tiennyt että tämä on näin kova paikka.

Eihän sitä osumaa voi todeta videolta, jos mitään siihen viittavaa ei videoilla tapahdu. TPS väitti että tapahtuu ja ilmeisesti oli omasta mielestä jotain hyviäkin videotodisteita olemassa.

Faktat on kuitenkin siinä, että pääosuma tapahtuu selkään, Niemelä taklaa oikeaoppisesti ja Jokinen aiheuttaa tilanteen omalla huolimattomuudella joten ihan oikea tuomio sieltä löytyi että pelikieltoa ei tule.

Rahalla näistä onneksi selviää.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Missä on muuten nimimerkki heviluuta?

Viittasin siihen, että syytit muita argumenttien puutteesta vaikka ei sinun argumentit ole sen arvokkaampia. Toki sehän on aina subjektiivinen kokemus.
Sulla ois kyllä ollut kaikkien aikojen paikka lyödä sillä, että se vesi on jäänäkin märkää ja samaa vettä. Ilmeisesti vaatii useamman sadan vuoden yliopiston läsnäolon kaiken haistamiseen. Ookkoo nää lappeerannasta vai kui?

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Missä on muuten nimimerkki heviluuta?

Sulla ois kyllä ollut kaikkien aikojen paikka lyödä sillä, että se vesi on jäänäkin märkää ja samaa vettä. Ilmeisesti vaatii useamman sadan vuoden yliopiston läsnäolon kaiken haistamiseen. Ookkoo nää lappeerannasta vai kui?
Ei tullut käytyä yliopistoa. Enkä ole edes Lappeenrannasta. Mutta joo mulla loppui argumentit kesken. Pahus vieköön.

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS, sympatiat HIFK
Pallo vs Seura -sarja kiinnostaa, tällä ketjulla kaksin kertainen kiinnostus muihin ottelupareihin nähden.
Taitaa kiinnostaa enempi vittuilu vaan. Ei taida meikästä olla playoffeihin jos se on tätä. Toisen entisen suuruuden kannattajat on niin suurta taas parin voiton jälkeen ja entisen, sekä nykyisen pienen kannattajat jaksaa kans rehvastella.

Jos omia tuntoja vähänkään voi verrata pelaajiin, niin varmasti on heitäkin latistanut runkosarjan lopun sattumat. Ihan ku se ei saisi vaikuttaa mielialaan ja vähän vaikka "itkeä" siitä.

Itse olin lopulta ihan tyytyväinen, että pelit jatkuikin pian, mutta ei se ole näyttänyt olleen hyvä asia kuitenkaan.

Hyvinhän toki turkulaiset onnistuu provoilussa tai jossain tuossa ylimielisessä vittuilussa, mutta itse ainakaan jaksa lähteä mihinkään mukaan. Se ei tarvitse kuitenkaan koskea edes jääkiekkoa, kun tuo vain on turkulaisuutta ylemmyyttä. Itse en arvosta sellaista.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Arise, arise, Riders of Raipe!

Pads shall be shaken, sticks shall be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises!

Ride now, ride now, ride! Ride for ruin and the season's ending!

Death! Death! Death!
Forth Keltamustat!

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä ehkä eniten näkyy pelitavat kiekottomana. TPS pelaa riskitöntä träppiä ja SaiPa karvaa kahdella-kolmella pelaajalla. Sitten kun SaiPa tuhlailee omat paikkansa vetämällä logoon tai ties minne ja TPS käy tekemässä ylivoimahyökkäyksistä johtomaalit, niin sitä träppiä on hankala murtaa.
eli yhteenvetona Toma on lukenut Raipen pelikirjan ja nyt Tepsi syö Saipaa elävältä. Jännä ilta tulossa!

(1)
  • Tykkää
Reactions: O.K!

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Taitaa kiinnostaa enempi vittuilu vaan. Ei taida meikästä olla playoffeihin jos se on tätä. Toisen entisen suuruuden kannattajat on niin suurta taas parin voiton jälkeen ja entisen, sekä nykyisen pienen kannattajat jaksaa kans rehvastella.

Jos omia tuntoja vähänkään voi verrata pelaajiin, niin varmasti on heitäkin latistanut runkosarjan lopun sattumat. Ihan ku se ei saisi vaikuttaa mielialaan ja vähän vaikka "itkeä" siitä.

Itse olin lopulta ihan tyytyväinen, että pelit jatkuikin pian, mutta ei se ole näyttänyt olleen hyvä asia kuitenkaan.

Hyvinhän toki turkulaiset onnistuu provoilussa tai jossain tuossa ylimielisessä vittuilussa, mutta itse ainakaan jaksa lähteä mihinkään mukaan. Se ei tarvitse kuitenkaan koskea edes jääkiekkoa, kun tuo vain on turkulaisuutta ylemmyyttä. Itse en arvosta sellaista.
Tässä sinä kuitenkin lähit hienosti mukaan, vaikket ois jaksanutkaan. Reipas.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
eli yhteenvetona Toma on lukenut Raipen pelikirjan ja nyt Tepsi syö Saipaa elävältä. Jännä ilta tulossa!
Runkosarjassa ei TPS käytännössä pelannut koskaan noin. Itse toivonut sitä usein johtoasemassa, mutta yleensä jatkoivat sitä samaa aktiivista peliä. TPS menetti 11 kertaa kahden tai useamman maalin johdon ja varmaan lähemmäs 20 kertaa johtoaseman kolmannessa erässä. Miettiselle voi tästä antaa pisteet, selvästi mietitty miten juuri SaiPaa vastaan kannattaa pelata.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Kyllä näin heti aamusta on jo melko armoton jännitys päällä, saas nähdä miten työt sujuu päivän mittaan.

TPS suoritti niin paskan runkosarjan, että vieläkään en usko yhtään mitään jatkoonmenosta, ennen kuin sen omin silmin näen. Kyllä tässä on vielä mahdollisuus tämäkin antaa pois.

Mutta iltaa kohti ja huomenna mahdollisesti kohti Turkuhallia. Katsellaan millainen pakisto saadaan jalkeille, josko se Lindrothikin pelais niin yv:stäkin voisi olla jotain uhkaa.

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Runkosarjassa ei TPS käytännössä pelannut koskaan noin. Itse toivonut sitä usein johtoasemassa, mutta yleensä jatkoivat sitä samaa aktiivista peliä. TPS menetti 11 kertaa kahden tai useamman maalin johdon ja varmaan lähemmäs 20 kertaa johtoaseman kolmannessa erässä. Miettiselle voi tästä antaa pisteet, selvästi mietitty miten juuri SaiPaa vastaan kannattaa pelata.

Kyllähän tuo puolustaminen puolustamalla tuli viime kaudellakin runkosarjan lopussa ja pleijareissa Miettisen pelikirjaan. Lähinnä pitäisi kysyä miksi vitussa Miettinen on nyt ryssinyt kaksi kautta peräkkäin runkosarjan tuolla mielenvikaisella puolustetaan hyökkäämällä -pelikirjallaan.

Mutta hyvä, että järkeä tulee päähän edes pakotettuna…

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä näin heti aamusta on jo melko armoton jännitys päällä, saas nähdä miten työt sujuu päivän mittaan.

TPS suoritti niin paskan runkosarjan, että vieläkään en usko yhtään mitään jatkoonmenosta, ennen kuin sen omin silmin näen. Kyllä tässä on vielä mahdollisuus tämäkin antaa pois.

Mutta iltaa kohti ja huomenna mahdollisesti kohti Turkuhallia. Katsellaan millainen pakisto saadaan jalkeille, josko se Lindrothikin pelais niin yv:stäkin voisi olla jotain uhkaa.
Eikös Lindroth ollut ainakin eilen laukomassa jäällä

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy