Todennäköisyyksien mukaan todella pieni mahdollisuus. Vaikka SaiPa voittaisi ottelut 70% todennäköisyydellä niin kolmen voiton putki toteutuisi alle 35% todennäköisydellä. Onneksi urheilussa voi sattua mitä vain. Tällä kaudella Liigassa yksi seura voitti 14 ottelua putkeen…TPS on näyttänyt SaiPalle aika tylysti, että mitä pudotuspelipelaaminen on. Ei se ole sattumaa, että nuo pomput ja tuuriikin menee sille joukkueelle, joka voittaa kaksinkamppailut ja on fyysisempi.
Ansaittu tilanne sarjassa, enkä kyllä keksi yhtään syytä miten SaiPa voisi voittaa TPS:n kolme kertaa putkeen.
Oli kyl tosi hassu huuto haha :D :DKiitos tästä. Saattaisit itsekin ihmetellä, jos SaiPa pitäisi kiekkoa hyökkäyspäässä ja kannattajat huutaisivat oman maalivahdin nimeä. Toki Kuopiossa on totuttu pelkästään läpsyttimiin.
Siis sen saman sarjajärjestelmän, joka mahdollistanut että kyseinen joukkue on säilytetty Liigassa jolloin viides sija on ylipäätään ollut mahdollinen. Missä tahansa itseään kunnioittavassa sarjajärjestelmässä kyseinen pumppu olisi n:tta kertaa hakenut vauhtia alhaalta viime kauden jälkeen.Sarjajärjestelmän vika, että viidettä sijaa rankaistaan pelaamaan heti hienon runkosarjan perään tällainen sarja ja sijalla 12 oleva joukkue saa täysin ansaitsematta uuden mahdollisuuden.
Kyllä.
Ennennäkemätön. Ymmärrän tuon jonkun huipputorjunnan jälkeen, mutta tässä ei ollut siitä kyse eikä kiekkokaan SaiPan puolustusalueella.Oli kyl tosi hassu huuto haha :D :D
No siinä olet ihan oikeassa, että karsinnoissahan SaiPan olisi viime vuonna pitänyt olla. Mutta huonompaan suuntaan tätä sarjajärjestelmää vain viedään kausi kaudelta ja ensi kaudella varmaan otetaan jo ihan kaikki mukaan näihin kekkereihin.Siis sen saman sarjajärjestelmän, joka mahdollistanut että kyseinen joukkue on säilytetty Liigassa jolloin viides sija on ylipäätään ollut mahdollinen. Missä tahansa itseään kunnioittavassa sarjajärjestelmässä kyseinen pumppu olisi n:tta kertaa hakenut vauhtia alhaalta viime kauden jälkeen.
Veikkaa uudestaan. Itse ainakin olen koko kauden tälle antanut rapaa riippumatta siitä missä kukin joukkue milloinkin majailee. Täysi irvikuva koko sarjajärjestelmä. Sijalla 12 oleva ei vain kuulu playoffeihin. Piste. Ihan järkyttävä sarjamalli tämä nykyinen.
Kyllähän SaiPa kärsii tässä isosti. Ei SaiPan suoritusta runkosarjassa erota top-4:stä oikein yhtään mikään. Nyt vain päätettiin lyödä viiva sarjataulukossa tuohon kohtaan, koska playoffeja haluttiin jostain käsittämättömästä syystä laajentaa. Vaikka SaiPa tästä painelisi vielä jatkoon, niin se on joutunut raatamaan yhden raskaan sarjan alle siinä missä IFK lepäilee. Kohtuuton etu, kun tuskin kukaan voi kiistää sitä etteikö SaiPan suoritus runkosarjassa olisi ollut yhtä hieno kuin IFK:n tai KalPan? Miksi hyvin runkosarjassa pelanneita joukkueita rankaistaan ja katastrofaalisesti pelanneita puolestaan palkitaan uudella mahdollisuudella? Tämä meneillään oleva sarjakin osoittaa sen hyvin, että on aivan yksi hailee mihin runkosarjassa sijoitut välillä 5-12. Jos kesken kauden huomaa ettei paukut tule riittämään neljän parhaan joukkoon, niin voi lyödä homman aivan leikiksi ja siirtää katseet jo kevääseen. Mun kirjoituksia sarjajärjestelmästä mitä tuli pitkin kautta kirjoiteltua, niin voi käydä lukemassa aiheeseen kuuluvasta ketjusta. Oon alusta asti ihmetellyt ja kritisoinut tätä, että viidenneksi ja kuudenneksi pelaavia joukkueita tullaan rankomaan hienosta suorituksesta. Mielestäni 16 joukkueen sarjassa nuo ovat hyviä sijoituksia. Jatketaan keskustelua oikeassa ketjussa jatkossa, jos tarve.Joo siis samaa mieltä siitä, että sarjajärjestelmä on ihan skeidaa, enkä oikeastaan tykännyt yhtään tästä tepsin loppukauden taistelusta sijasta 12.
Ei tuolta sijalta kuuluisi päästä jatkopeleihin.
Mutta kai ei tässä SaiPa nyt mitenkään kärsi, jos sai vastaansa joukkueen viimeiseltä pudotuspelisijalta. Päinvastoin.
Se on juuri näin niin kuin sanot.Ei kuulu tähän ketjuun mutta 16 joukkueen sarjassa 60 pelin jälkeen sijalle 12 rämpineen joukkueen paikka pitäisi olla ihan jossain muualla kun jatkopeleissä.
e:hidas
Kyllähän SaiPa kärsii tässä isosti. Ei SaiPan suoritusta runkosarjassa erota top-4:stä oikein yhtään mikään. Nyt vain päätettiin lyödä viiva sarjataulukossa tuohon kohtaan, koska playoffeja haluttiin jostain käsittämättömästä syystä laajentaa. Vaikka SaiPa tästä painelisi vielä jatkoon, niin se on joutunut raatamaan yhden raskaan sarjan alle siinä missä IFK lepäilee. Kohtuuton etu, kun tuskin kukaan voi kiistää sitä etteikö SaiPan suoritus runkosarjassa olisi ollut yhtä hieno kuin IFK:n tai KalPan? Miksi hyvin runkosarjassa pelanneita joukkueita rankaistaan ja katastrofaalisesti pelanneita puolestaan palkitaan uudella mahdollisuudella? Tämä meneillään oleva sarjakin osoittaa sen hyvin, että on aivan yksi hailee mihin runkosarjassa sijoitut välillä 5-12. Jos kesken kauden huomaa ettei paukut tule riittämään neljän parhaan joukkoon, niin voi lyödä homman aivan leikiksi ja siirtää katseet jo kevääseen. Mun kirjoituksia sarjajärjestelmästä mitä tuli pitkin kautta kirjoiteltua, niin voi käydä lukemassa aiheeseen kuuluvasta ketjusta. Oon alusta asti ihmetellyt ja kritisoinut tätä, että viidenneksi ja kuudenneksi pelaavia joukkueita tullaan rankomaan hienosta suorituksesta. Mielestäni 16 joukkueen sarjassa nuo ovat hyviä sijoituksia. Jatketaan keskustelua oikeassa ketjussa jatkossa, jos tarve.
Näin kirjoittelin eilen.Sen verran tuttua kauraa Palloseuran kannattajille, että enpä usko. Ihan yhtä perseestä se silti on, ymmärrän kyllä.
Tämä sarja voi jopa ratketa huomenna. Jos SaiPa onnistuu ryöstämään kotiedun takaisin, vaatii TPS:n osalta sarjan voittaminen maalivahdin aivan megailtoja (kuten Vali tänään teki) ja jotain Lindroth/Marjala-akselin totaalista dominointia. Mutulla sanoisin, että on äärimmäisen harvinaista, että kotiedun ryöstänyt vierasjoukkue nousee sarjavoittoon, mikäli se tuon kotiedun menettää takaisin ennakkosuosikille (eli se kuuluisa big steal number 2 on helvetisti vaikeampi).
TPS:n voitolla SaiPalla alkaakin sitten olemaan jo todella tukalat oltavat. En usko SaiPan kolmeen peräkkäiseen voittoon millään, kuten en usko myöskään Tepsin onnistuvan siinä. Lauantaina ainakin pelataan, näin minä sen näen. Game 5 ei olisi yllätys myöskään, nyt kun Tepsi ensimmäisen kiinnityksen otti.
Kyynel vain itsellesi sinne jonnekin. Miksi minua vituttaisi yhtään SaiPan perseily? Minua vituttaa umpipaska sarjajärjestelmä. Ei se miten paska SaiPa kentällä on ja tippuuko se tepsille. Tuo itsessään ei liikuta yhtään, se kumpi tämän voittaa etenee jatkoon ja that's it. Ei tämä mätä sarjajärjestelmä TPS:n vika ole.No kyynel.
Sano vaan suoraan että vituttaa SaiPan perseily ja lakkaa kitisemästä sarjajärjestelmästä.
Ei sellaista järjestelmää olekaan jossa häviämällä huonoimmalle jatkoon päässeelle ei tippuisi.
SaiPa tekee tämän nyt ihan itse.
Kyynel vain itsellesi sinne jonnekin. Miksi minua vituttaisi yhtään SaiPan perseily? Minua vituttaa umpipaska sarjajärjestelmä. Ei se miten paska SaiPa kentällä on ja tippuuko se tepsille. Tuo itsessään ei liikuta yhtään, se kumpi tämän voittaa etenee jatkoon ja that's it. Ei tämä mätä sarjajärjestelmä TPS:n vika ole.
Olen saattanut pitkin kautta jo "vinkua" tuon kymmenen viestiä tästä mädästä sarjajärjestelmästä. "Vinguin" jo ennen tämän sarjan alkua, että kärsijät tässä ovat SaiPa ja KooKoo. Nyt SaiPan kohdalla tämä toki realisoituu tällä hetkellä.Etkä olisi täällä vinkumassa kymmeniä viestejä ellei SaiPa olisi häviämässä sarjaa.
Samat sanat, voinet jatkaa sarjajärjestelmästä purnaamista oikeassa ketjussa. Täällä keskustellaan nyt pudotuspelisarjasta SaiPa-TPS.Olen saattanut pitkin kautta jo "vinkua" tuon kymmenen viestiä tästä mädästä sarjajärjestelmästä. "Vinguin" jo ennen tämän sarjan alkua, että kärsijät tässä ovat SaiPa ja KooKoo. Nyt SaiPan kohdalla tämä toki realisoituu tällä hetkellä.
Ehkä sä voisit jatkaa vinkumistasi tuolla teidän sarjan ketjussanne, kun olet siellä päässyt nyt hyvään vauhtiin, etkä tule tänne vinkumaan pahaa oloasi, kun ei ollut tuomaritoiminta mieleistäsi.
Kivenmäki muuten ratkaisee seuraavan matsin. Joko tekemällä, nousemalla tai katoamalla.Kivenmäki -4 ja 1, siis yksi laukaus! Johtavat pelaajat on täysin yössä.
Hieno peli Tepsiltä!
Kyllä. Koko ajan pyrkinyt irrottautumaan tästä keskustelusta, kunnes joku millä nimimerkillä milloinkin tulee heittämään jotain kyynel paskaa ja SaiPa-sympatioita.Samat sanat, voinet jatkaa sarjajärjestelmästä purnaamista oikeassa ketjussa. Täällä keskustellaan nyt pudotuspelisarjasta SaiPa-TPS.
Huomaa kyllä, että nyt nillittää kaveri, joka ei ole koskaan kokenut playoffeja. Miten rankomaan? Saitta vastaan niukin naukin sääleihin päässeen joukkueen. Vanhalla systeemillä pelaisitta nyt runkosarjan kutosta vastaan. Liekkö paremmin menisi.Kyllähän SaiPa kärsii tässä isosti. Ei SaiPan suoritusta runkosarjassa erota top-4:stä oikein yhtään mikään. Nyt vain päätettiin lyödä viiva sarjataulukossa tuohon kohtaan, koska playoffeja haluttiin jostain käsittämättömästä syystä laajentaa. Vaikka SaiPa tästä painelisi vielä jatkoon, niin se on joutunut raatamaan yhden raskaan sarjan alle siinä missä IFK lepäilee. Kohtuuton etu, kun tuskin kukaan voi kiistää sitä etteikö SaiPan suoritus runkosarjassa olisi ollut yhtä hieno kuin IFK:n tai KalPan? Miksi hyvin runkosarjassa pelanneita joukkueita rankaistaan ja katastrofaalisesti pelanneita puolestaan palkitaan uudella mahdollisuudella? Tämä meneillään oleva sarjakin osoittaa sen hyvin, että on aivan yksi hailee mihin runkosarjassa sijoitut välillä 5-12. Jos kesken kauden huomaa ettei paukut tule riittämään neljän parhaan joukkoon, niin voi lyödä homman aivan leikiksi ja siirtää katseet jo kevääseen. Mun kirjoituksia sarjajärjestelmästä mitä tuli pitkin kautta kirjoiteltua, niin voi käydä lukemassa aiheeseen kuuluvasta ketjusta. Oon alusta asti ihmetellyt ja kritisoinut tätä, että viidenneksi ja kuudenneksi pelaavia joukkueita tullaan rankomaan hienosta suorituksesta. Mielestäni 16 joukkueen sarjassa nuo ovat hyviä sijoituksia. Jatketaan keskustelua oikeassa ketjussa jatkossa, jos tarve.
Walkin taitaa kyllä kannattaa ihan muita seuroja kuin SaiPaa.Huomaa kyllä, että nyt nillittää kaveri, joka ei ole koskaan kokenut playoffeja. Miten rankomaan? Saitta vastaan niukin naukin sääleihin päässeen joukkueen. Vanhalla systeemillä pelaisitta nyt runkosarjan kutosta vastaan. Liekkö paremmin menisi.
Niin ja vanhalla pelisysteemillä pelattas nelosta vastaan, että huti meni sekin.Walkin taitaa kyllä kannattaa ihan muita seuroja kuin SaiPaa.
Ihan vain tiedoksi, ettei tarvi taas lukea, miten kusipäisiä ja ylimielisiä kaikki SaiPan kannattajat on…