Playoffs 2024 finaalit: Tappara (1.) – Pelicans (3.)

  • 153 072
  • 1 687

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitäs iltapaskan helppoa siinä on että pelaaja ja valmentaja vastaa täysin ristiin?
Näytä mulle tilanne, jossa kesken pudotuspelien pelaaja myöntää pelaavansa jonkin vamman kanssa? Näytä!

Hölö teki virheen kun asian paljasti lehdistölle. Kaikki muu tossa on nolon tamperelaistoimittajan foliohattuista tunnekuohuntaa, jota ei pitäisi julkaista noin tavoittavassa medisssa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuka tämä lastenvaunukuningatar on? Kuulostaa epäilyttävältä.

Sori typo. Mulla on sellainen väärikirjoitusta aiheuttava dyslexian muoto, jonka itse äsken keksin tähän meriselitykseksi.

Tappara on selkeästi palauttanut luottamuksen loppukiriinsä. Eilen en hetkeäkään epäillyt, etteikö Tappara olisi tullut kolmanteen erään kampeamaan rinnalle ja ohi.

Jokohan Tanus saisi pelata kokonaisen pelin sunnuntaina?
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Pakko kysyä, että onko joku uusi käytäntö, ettei uusintoja näytetä hallissa oleville?

Eilen jäi näkemättä haasto ja viime hetken maalitarkistus. Samoin yhtään jälkitilannetta ei tullut jumbotronille. Minusta vie osan siitä kokemuksesta paikalla olosta.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Pakko kysyä, että onko joku uusi käytäntö, ettei uusintoja näytetä hallissa oleville?

Eilen jäi näkemättä haasto ja viime hetken maalitarkistus. Samoin yhtään jälkitilannetta ei tullut jumbotronille. Minusta vie osan siitä kokemuksesta paikalla olosta.
Tämä taitaa olla Lahden ominaisuus ja tyyli, Nokia Areenalla kun on pyörinyt tässä finaalien aikana uusinnat ja hidastukset oikein mallikkaasti heti tilanteiden päätteeksi.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hallilta kotiuduttu ;). Muutamat ajatukset pelistä.

No ensinnäkin tuohon aaveen toteamukseen, ihmettelin kanssa tätä että kummastakaan maalintarkistuksesta ei näytetty kuutiolla yhtään mitään. Muista maaleista (ainakin Pelicansin, en muista niin niitä meidän) sinne saatiin sentään uusinnat mutta näistä ei mitään. Mielestäni vähän outoa hommaa.

Sivumennen, yksi parhaista nykyajan jutuista on Nokialla se, kun näkee livenä kentällä olevien vaihdon pituudet.



No mutta, itse pelistä joitain ajatuksia:

- Pelsun eka maali oli ihan nerokas yksittäinen skouttaus, tai näin itsestä tuntui. Oli nähty, että noin se tilanne menee kun Tappara yrittää tulla vauhdikkaasti matsiin ja jätetty äijät kyttäämään.

- Näitä löytyy tietysti joka jengistä jne. mutta ne muutamat kaverit siinä samaisessa katsomolohkossa, jotka näkyvästi tuulettivat Pelsujen ekoja maaleja nimenomaan Tappara-faneihin päin… Niin olipahan makea karma. Hieno oli meininki.

- Toka erässä tavallaan tiesi, että ollaan hyvin mukana kun ei johto enää kasva. Mutta kyllä Tappara samalla näytti olevan jotenkin ihan hukassa. Ketjut elivät koko ajan, hirveä määrä harhasyöttöjä ja kaikenlaisia huonoja ratkaisuja, ajoitukset pielessä ja vaikka mitä.

- Mieletön käänne tuosta sitten kolmanteen erään, hauska verrata laukaisukarttoja 1.-2. erä vs. 3. erä ja jatkot. Kuten viimeksikin (Kuopion kohdalla) sanoin, niin on jännä tuo, että noin osataan pelata, mutta ei sit kuitenkaan yleensä tai enimmäkseen mennä niin. Nyt tiesi kyllä heti kun eka kavennus tuli ja tekijänä vielä Levtchi, että erinomaiset saumat on kyllä pelin kääntymisele.

- Pelicansin kohdalla kyllä vielä mystisempi tuo. Että 2-3- maalin jälkeen kaivettiin taisteluilme esiin ja pelattiin järkyttävän hyvä pariminuuttinen siihen. Ja tasoituksen jälkeen se haihtui. Kyllä kai tämä nyt sitten on sitä ”voittamisen pelkoa”?

- Sompin uurastamisesta ym. oon tykännyt aiemminkin, mutta mitäs nyt sitten oikein tapahtui? Aika ookoo syöttöjä. Levtchiltä vaihteeksi parempi peli. Kontiola paransi muiden mukana kolmanteen erään, mutta kyllä silti vähän ihmetyttää saamansa vastuun määrä. Toka erässä siinä oikein yritti ottaa tyhmää tilanteen ulkopuolista poikkarijäähyä taas mutta ei onneksi saanut. Mutta ehkä me yksi Ilves-paineilla operoiva kaveri saadaan hinattua mestariksi?

- Toinen mikä ihmetytti on, että miten RG ei ole sitä nähnyt, kuinka iso puuttuva palanen Tapparan ylivoimassa Tanus on. Ehkä nyt näkee?

- Valmentaja ja koko porukka uhkui päättäväisyyttä pelin jälkeen. Lupaa hyvää jatkoon.
 

doktorkoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko kysyä, että onko joku uusi käytäntö, ettei uusintoja näytetä hallissa oleville?

Eilen jäi näkemättä haasto ja viime hetken maalitarkistus. Samoin yhtään jälkitilannetta ei tullut jumbotronille. Minusta vie osan siitä kokemuksesta paikalla olosta.
Minusta näytti että tuomari sanoi toisen tarkistuksen kohdalla toimitsijalle jotain näyttäen kuutiota. Olisko sanonu ettei saa näyttää? Onko se edes tuomarin määräysvallan alla?
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta näytti että tuomari sanoi toisen tarkistuksen kohdalla toimitsijalle jotain näyttäen kuutiota. Olisko sanonu ettei saa näyttää? Onko se edes tuomarin määräysvallan alla?
No näin maalaisjärjellä, eihän se voi olla? Eihän siinä voi olla eri säännöt että mitä saa näyttää Tampereella vs. mitä saa näyttää Lahdessa. Eiköhän tuohon joku paikalliseen kuutiotuotantoon liittyvä syy ole.

Edit. niin ja sitähän se sanoi tietysti, kun kuuluttaja sanoi että Tappara haastaa, korjasi tämän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minusta näytti että tuomari sanoi toisen tarkistuksen kohdalla toimitsijalle jotain näyttäen kuutiota. Olisko sanonu ettei saa näyttää? Onko se edes tuomarin määräysvallan alla?
Eiköhän toi mediakuutiopeli ole vaan organisaation tapa hallita katsomoa. Siellä voi taktisesti näyttää välillä jotain saadakseen itseä hyödyttävän reaktion.

Uskon tuomarin sanoneen siinä Ilille jotain pelikelloon tai kuuluttamiseen liittyvää. Eiköhän noi mediakuution klipit hoideta ihan toisesta osoitteesta muutenkin ja tuskin tuomarilla olisi edes mahdollisuutta siihen vaikuttaa sekunneissa.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No näin maalaisjärjellä, eihän se voi olla? Eihän siinä voi olla eri säännöt että mitä saa näyttää Tampereella vs. mitä saa näyttää Lahdessa. Eiköhän tuohon joku paikalliseen kuutiotuotantoon liittyvä syy ole.
Mahtaakohan tässä se viime vuotinen Iida Vainio kuutiolla ja siitä tulleet sakot ja muut jupinat vaikuttaa?
 

Karpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuomarit halusivat ihan välttämättä ratkaista ja jättivät viheltämättä päivänselvän jäähyn, kun Somppi ajelee härskisti selkään voittomaalia edeltävässä tilanteessa.

Eipä siinä, jos sulaa Pelicansin tavoin, niin ei olla mitään ansaittukaan. Hirvittävä romahdus kolmanteen. Pienestä se oli kiinni, että meneekö sarja tasoihin vai katkolle.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuomarit halusivat ihan välttämättä ratkaista ja jättivät viheltämättä päivänselvän jäähyn, kun Somppi ajelee härskisti selkään voittomaalia edeltävässä tilanteessa.

Eipä siinä, jos sulaa Pelicansin tavoin, niin ei olla mitään ansaittukaan. Hirvittävä romahdus kolmanteen. Pienestä se oli kiinni, että meneekö sarja tasoihin vai katkolle.

Ei se nyt niin hirveän pienestä kiinni kyllä ollut. Olin ihan paikan päällä, ja siltähän se näytti, että jos tuosta tilanteesta (jossa ei mitään aihetta siihen kyllä ollut) olisi puhallettu jäähy, niin Pelicans olisi hävinnyt vähän myöhemmin. Pienestä oli lähinnä kiinni se, ettei tullut meille voittoa jo varsinaisella.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Palo-Pena bongattu Tampereen keskustassa Pelicans huivi päällä.
Katsoinkin kolmosottelussa, että oliko se nyt tosiaan itse legendaarinen Palo-Pena kuka istui Pelicansin "fanipäädyssä" Pelicans-huiviin sonnustautuneena ja turkooseja kannattaen, vai oliko kyseessä mahdollisesti joku räikeä kopio. Mutta ilmeisesti sitten oli kuin olikin ihka aito Palo-Pena, aikamoista...
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Katsoinkin kolmosottelussa, että oliko se nyt tosiaan itse legendaarinen Palo-Pena kuka istui Pelicansin "fanipäädyssä" Pelicans-huiviin sonnustautuneena ja turkooseja kannattaen, vai oliko kyseessä mahdollisesti joku räikeä kopio. Mutta ilmeisesti sitten oli kuin olikin ihka aito Palo-Pena, aikamoista...

Oli ihan pakko tarkistaa, että kuka tämä Palo-Pena on ja tämä löytämäni viesti tiivisti kivasti:

Palo-Pena on siitä seurauskollinen Tapparaikoni, että on varmaan vuodesta 1955 lähtien "edustanut" jokaikistä Hakamettässä pelannutta joukkuetta paitti Tapparaa.

Jotenkin saman näköinen kaveri oli Game 4:ssa Pelicansin faniseisomokatsomossa. Onko mitään mahdollisuutta, että olisi eksynyt eilen Lahteen?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Oli ihan pakko tarkistaa, että kuka tämä Palo-Pena on ja tämä löytämäni viesti tiivisti kivasti:



Jotenkin saman näköinen kaveri oli Game 4:ssa Pelicansin faniseisomokatsomossa. Onko mitään mahdollisuutta, että olisi eksynyt eilen Lahteen?
Löytyi syy Tapparan kovalle menestykselle, kova ukko siis jinxailemaan tämä Palo-Pena.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei kyllä pysty ymmärtämään. Energiaa riittää vittuilla jollekin Aleksille, jolla ei ole pelin kanssa mitään tekemistä ja aiot jättää finaalipelin vapaaehtoisesti katsomatta, niin usein kun Pelicans on niitä otteluita historian saatossa pelannutkin. Jos Pelicans sunnuntaina voittaisi, niin voidaan kumminkin taas puhua muodossa "voitettiin".
Ei ole tietenkään pakko ymmärtää, en mä täällä mitään sympatiapisteitä ole keräämässä. Energiaa mulla kyllä riittäisi seurata näitä pelejä vielä vaikka toinen kuukausi mutta emotionaalisesti mennään nyt siinä pisteessä että kaipaan ainakin pari päivää etäisyyttä Pelsuun ja huominen tulee vain liian nopeasti. Aion kyllä seurata pelin kehittymistä tulospalvelusta ja jos maanantaina vielä pelataan, olen hallilla.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ei ole tietenkään pakko ymmärtää, en mä täällä mitään sympatiapisteitä ole keräämässä. Energiaa mulla kyllä riittäisi seurata näitä pelejä vielä vaikka toinen kuukausi mutta emotionaalisesti mennään nyt siinä pisteessä että kaipaan ainakin pari päivää etäisyyttä Pelsuun ja huominen tulee vain liian nopeasti. Aion kyllä seurata pelin kehittymistä tulospalvelusta ja jos maanantaina vielä pelataan, olen hallilla.
No eihän näitä pidä ottaa noin vakavasti. Hyvää viihdettä. Thats it. Pikkuisen aikaa harmittaa jos/kun hävitään. Sitten taas elämä jatkuu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös