Mites ässäläiset.. seurasitteko yhtään jääkiekkoa eilen ?
Mitä mieltä olette esim. Ilveskasvatti Korhosen työskentelystä maalilla, minusta aika vahva esitys ?
Sopimus käsittääkseni päättyy tähän kauteen ja olen omissa päissäni vähän miettinyt.. joko olisi aika kotiuttaa.
Matinpalo on myös noussut melkoiseen rooliin, vielä Ilveksessä oli osastoa " ne muut pakit ".
Mitä mieltä muuten.. ketä teillä on onnistunut tässä ottelusarjassa ja noussut esiin. Joensuu mainitaan varmasti, eli jätetään hänet pois...
Siis jos nyt olette sitä itse jääkiekkoa seuranneet kaiken muun ohessa.
Korhonen on siirtymässä tosiaan pois Ässistä, koska ensi kauden maalivahdit Porissa ovat Rubin ja todennäköisesti Kaarlehto. On ollut huhua siirtymisestä Jukureihin, mutta toisaalta on ollut puhetta NHL-sopimuksesta oikeudet omistavan Arizonan kanssa. Korhonen kävi jo viime kaudella pelaamassa Ässien kauden loputtua Arizonan farmissa muutaman ottelun. Pärjäsi niissä ihan hyvin. Liigassa on pelannut epätasaisesti eli välillä tullut nollapeli ja toisinaan taas on päästänyt hyvinkin helppoja maaleja. Tasaisuuden kanssa ollut siis ongelmia, mutta se korjaantunee kunhan Korhonen saa lisää pelejä.
Matinpalo on tosiaankin kehittynyt positiivisesti Ässissä. Muutenkin Ässät voitti vaihtokaupan Matinpalo-Peltomäki ihan selvästi. Pelaa kaikissa erikoistilanteissa ja laukaus on painava. Puolustuspäässä todella hyvä ulottuvuutensa, voimansa ja rauhallisuutensa takia. Pystyy tekemään oikeita ratkaisuja tasaisella tahdilla. Jalonen valitsi Matinpalon jo EHT:lle. Aika selkeä huhu on nyt se, että NHL-seurat ovat kiinnostuneita Matinpalosta ja hän tulee todennäköisesti saamaan tarjouksen. Eli tuskin pelaa Ässissä ensi kaudella.
Mitä tulee Ässien onnistujiin pudotuspeleissä, niin sitä ei voi yksilöidä tiettyihin pelaajiin, koska kyseessä koko joukkueen juttu. Ässillä ei ole tähtiosastoa muuta kuin maalilla, kun taas Ilveksellä on esimerkiksi Kontiola, Langhamer, Suomi, Ikonen ja Lancaster vain muutamia nimetäkseni. Olen aidosti sitä mieltä yhä, että Ässillä on rosterissa neljä kolmosketjua, mutta jotenkin ihmeellisesti se on pelannut itsensä puolivälieriin. Oma realistinen arvio ennen kauden alkua olivat sijat 10-12, mutta varsinkin nyt keväällä olen jo useasti hämmästellyt, että ne siis voitti jopa tuonkin pelin. Ässissä on erinomainen maalivahti, mutta muuten joukkue on kyllä enemmän kuin osiensa summa.
Ja mitä tulee tähän sarjaan, niin tilanne siis 2-1. Jos Ässät voittaa huomenna Porissa, niin sarja menee todella mielenkiintoiseksi.