Vaikka itselle ensimmäinen intuitio finaaliparin varmistumisen jälkeen oli että TPS jyrää meitin, niin on tämä silti itselleni kaikista mieleisin finaalipari. Etukäteen ajatellen finaalitappio nimenomaan Tepsille olisi kaikista helpoin niellä, jos sitä vertaa muihin vaihtoehtoihin. Enkä toki finaalitappiota pelkää, etukäteen kaikki näyttää pedatun tasaiselle ja urheilulliselle finaalisarjalle jossa paras voittakoon. Uskoa Tapparaan riittää myös, tähänastisen playoff-runin perusteella joukkue on aika hyvä sekoitus vanhaa mestaruusjengiä, mutta kuitenkin myös uutta nousevaa voimaa joka on valmis ottamaan vetovastuun itselleen. Tämän kulminaatiopisteenä nyt alkava sarja?
Ilvestä vastaan loppuottelusarja olisi ollut täyttä piinaa alusta loppuun saakka, ja mahdollisen voiton hetkelläkin olisi todennäköisesti ollut vain lamaantuneen helpottunut, naattiminen tuon sarjan aikana olisi kokonaan poissa laskuista. Kärppiä vastaan on niin huonot finaalimuistot viime vuosikymmeneltä, että siinäkin olisi ollut iso henkinen vuori kiivettävänä, etenkin kun oululaiset olisivat saaneet tulla sarjaan täydestä altavastaajan asemasta. HIFK:ta ollaan riepoteltu niin rankalla kädellä Liigan pleijarihistoriassa, että joskus tuonkin tilaston täytyy muuttua. Tuossa sarjassa olisi vastassa myös media, joka ei jättäisi kiveäkään kääntämättä että iso paha Tappara vihdoinkin taipuisi Rödalle pudotuspelisarjassa. Onneksi nämä vältettiin!
Mutta TPS, joka vielä vuosituhannen alkupuolella vastasi omassa suussa pahemmanpuoleista kirosanaa, on nykyään oman korpivaelluksensa myötä oikeastaan ihan sympaattinen vastustaja. Ei liikaa menestystä viime vuosilta, ei kylvettänyt Tapparaa lähihistoriassa emmekä meikään heitä pahemmin. Tasaväkinen playoff-historia takana, enkä usko että mediapelissäkään tullaan kokemaan tappiota.
"Minä rakastan turkulaisia
Miehiä, naisia, Mattia, Teppoa
Ruohosen Seppoa niin ikään mä diggaan
Minä hiirellä klikkaan tietsikkaani
Kohti unelmaani
Taidan siirtää paperini Turkuun"
Ainakin lauantaiksi!