Playoffs 2021 välierät: HIFK (2.) – TPS (3.)

  • 61 112
  • 519

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Anttalaisen osalta voidaan fiilistellä näin ennen sarjan alkua noudoilla jne., mutta eiköhän tuo saa pikku muikkareita läpi sarjan – ilman mitään myllyttelyjä.

Juuri näin. Anttalaiseltakin löytyy historiaa, josta voi sopivassa kohdin hieman muistutella.

Ei minua, niin harmittaisi, vaikka Anttalaisella ja vaikka juuri Karjalaisella tapahtuisi peli ollessa sopivassa tilanteessa vaikka törmäys, jonka seurauksena tapahtuisi jotain sponttaanisti.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moisanen ei kuitenkaan hyydyttänyt Kangasniemiä (1+7), Björnistä (3+4) tai Pelicansia ylipäätään, joka takoi sen 14 maalia TPS:än verkkoon. Nyt on vastassa vielä kovempia pelimiehiä.

Pari työtapaturmaa, mutta kolmeen muuhun peliin Pelicans sai tehtyä huimat 3 maalia. Pleijareissa se on aivan se ja sama häviätkö sen tappio pelin 1-0 vai 6-0.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sama jätkä joka voitti runkosarjan läpimurtopörssin ja johtaa myös poffien samaa tilastoa. Tulee sulle vielä tutuksi.

Kiitos, eli Pärssinen. Minulle aina melko vieraita nämä "ykkössentteri, kakkossentteri, kolmossentteri" höpinät. Kun nyt lähti sulla noinkin napakasti vastaus, niin kuka on IFK:n ykkössentteri 2020-2021? Seuraan joukkuetta todella tarkkaan mutta en millään pysty vastaamaan tuohon kysymykseen.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Moisanen ei kuitenkaan hyydyttänyt Kangasniemiä (1+7), Björnistä (3+4) tai Pelicansia ylipäätään, joka takoi sen 14 maalia TPS:än verkkoon. Nyt on vastassa vielä kovempia pelimiehiä.

Kyseiset pelaajat hyydytettiin kolmesti viidessä pelissä. Bjrönistä kovempaa pelimiestä en ole HIFK:n listoilta vielä löytänyt.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kiitos, eli Pärssinen. Minulle aina melko vieraita nämä "ykkössentteri, kakkossentteri, kolmossentteri" höpinät. Kun nyt lähti sulla noinkin napakasti vastaus, niin kuka on IFK:n ykkössentteri 2020-2021? Seuraan joukkuetta todella tarkkaan mutta en millään pysty vastaamaan tuohon kysymykseen.
Huonoa kuitin tapaista yritin..nyt kun vedit vastapalloon niin ollaan aika samoilla linjoilla ajattelutavassa. Mutta jos vastata pitää niin Lundellin ollessa pitkään pois, internetissä kirjoitettiin monesti että HIFK:n ykkössentteri olis sivussa joten lukitsen vastauksen.. Lundell
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Huonoa kuitin tapaista yritin..nyt kun vedit vastapalloon niin ollaan aika samoilla linjoilla ajattelutavassa. Mutta jos vastata pitää niin Lundellin ollessa pitkään pois, internetissä kirjoitettiin monesti että HIFK:n ykkössentteri olis sivussa joten lukitsen vastauksen.. Lundell

OK. Itse en tiennyt että Liigassa ylipäätään on statukseltaan tiettyjä ykkössenttereitä, mutta siis Lundell.

Itse en kuittia hakenut/lukenut, kysyin ihan vilpittömästi kuka on TPS:n ykkössentteri.

Näin sitä oppii, eli Pärssinen ja Lundell.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyseiset pelaajat hyydytettiin kolmesti viidessä pelissä. Bjrönistä kovempaa pelimiestä en ole HIFK:n listoilta vielä löytänyt.
No tässä on se pieni vivahde-ero että vaikka ei yhtä kovalla ppg:llä painavaa kaveria löydy niin niin kaiken maailman Borgströmeille ja Braatwursteille löytyy vähän enemmän tulitukea ympäriltä kuin mitä Pelsuista Björniselle löytyi.

Tepsin venäläisvahti on toki hyvä.

Edit. vai vetikö silkkikäsi Åsten puolivälierät itseasiassa Björnistä kovemmalla PPG:llä?
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juuri näin. Anttalaiseltakin löytyy historiaa, josta voi sopivassa kohdin hieman muistutella.

Ei minua, niin harmittaisi, vaikka Anttalaisella ja vaikka juuri Karjalaisella tapahtuisi peli ollessa sopivassa tilanteessa vaikka törmäys, jonka seurauksena tapahtuisi jotain sponttaanisti.

No ei varmasti haittaa, jos teidän 5minuuttia sarjassa pelaava pakki ottaa matsin meidän toisiksi eniten pelanneen pakin kanssa. Jos Karjalainen pelaa yhtä paljon kuin Kärppä vastaan, niin tollainen tilanne lienee onneksi aika epätodennäköinen.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on hyvin mielenkiintoinen sarja, mutta TPS tuskin tulee montaa maalia tekemään saati voittamaan edes ottelua. HIFK on tainnut johonkin 20 viime peliin hävitä 4 peliä ja onkin tämän takia paras mahdollinen vastus Lukolle finaalissa. Katselin noita Pelicans-sarjan otteluita ja ei TPS tule kyllä millään mittarilla pärjäämään HIFKille. Maalivahdit, valmennus ja hyökkäys menee selvästi HIFKille ja nyt päälle vielä parin ottelun lisärasitus, kun HIFK ehti lepäillä runkosarjan lopun. HIFKin puolustus on toki haavoittuva poissaolojen johdosta, mutta sitten toisaalta TPS:in koko hyökkäys on parin yksilön varassa kuten niin monina viime vuosina.

Mielenkiintoisia nuoria pelaajia tässä sarjassa on kyllä seurattavana: HIFKin Lundell ja Teräväinen, TPS:ltä Pärssinen ja Viro.

Maalinteko TPS:llä on aiheuttanut ongelmia jo runkosarjassa ja mä nään tän suurimpana haasteena. HIFK:iä vastaan pitää tehdä enemmän maaleja. Mutta positiivista Pelicans sarjasta, että TPS:llä oli yhdeksän eri maalintekijää. Ja TPS:n kärkinimet ei maaleja juurikaan tehnyt :Kestner 2, Pajuniemi 1, Nurmi 2, Pärssinen 0, Isha 0. Ja Kaikki kärkinimien maalit vielä YV:llä. Siellä on siis vielä potentiaalia.

Kareev oli hieman kysymysmerkki Pelicanssia vastaan. Mutta suurinosa meni kyllä huonon maalinedusta puolustamisen piikkiin, toki Kareev pomputteli. Mutta runkosarjassa osoittanut, että on liigan parhaimpia maalivahteja, joten sielläkin potentiaali on.

Mä en nää mitään merkittävää eroa HIFK:in ja TPS:n valmennuksen välillä. Kummallakaan ei mun mielestä tässä oo mitää etua. TPS:n valmennuksesta voisi sanoa, että siellä on saatu joukkue vaikeilla hetkillä kyllä iskuun, joten siellä on selkärangassa hyvää kokemusta nousuista niin valmennuksella kuin pelaajilla. HIFK taas meni hyvin helposti jatkoon, joten voi olla vähän hyvänolon tunnettakin

Mä en tota parin ottelun lisärasitusta mitenkään ongelmallisena. TPS:llä on nuori joukkue ja täksi kaudeksi selkeästi hyvin reenattu, jos vertaa aikasempiin kausiin, kun ruvennut piiputtamaan. Tässä on myös 3 kokonaista päivää aikaa palautua. Rasitus tuskin on ongelma.

Mun mielestä HIFK on paperilla parempi joukkue ja kova haaste. Nään tosin, että TPS:llä on kaikki mahkut yllätää HIFK. Toki mahdollisuus on myös 0-3 turpasaunaan. Enemmän kiteytyy ehkä siihen, että TPS on ollut ailahteleva joukkue suorituksiltaan. Mutta A-pelillä HIFK on kaadettavissa. Toisaalta, jos ailahtelua tulee niin HIFK rankasee varmasti pahemmin ku Pelicans.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos, eli Pärssinen. Minulle aina melko vieraita nämä "ykkössentteri, kakkossentteri, kolmossentteri" höpinät. Kun nyt lähti sulla noinkin napakasti vastaus, niin kuka on IFK:n ykkössentteri 2020-2021? Seuraan joukkuetta todella tarkkaan mutta en millään pysty vastaamaan tuohon kysymykseen.

On nyt aika pitkään painanut Pärssisen Juuso ainakin tuossa nimellisen 1. ketjun keskellä, sori jos termini ei ollut mielestäsi sovelias. Minä koin, että siitä kykenisi asiani ymmärtämään.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Se on ihan järkyttävä pettymys jos IFK tämän sarjan häviää. Aina välillä niitä järkytyksiä tulee kuitenkin ja voi olla että Kärppien huonous on sokaissut lopullisesti mutta en ihan heti muista milloin olisin ollut näin luottavainen minkään sarjan alla. Vastus on toki kova ja kiehtova mutta kyllä punaisten tämä pitää hoitaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Hesan kissat on kyllä ennakkosuosikki tässä sarjassa, mutta millä ihmeellä Hifkin maalivahtipeli saadaan laskettua Tepsin vastaavaa paremmaksi? Eihän niillä oo ees kuukauden pelaajaksi valittuja kassareita.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jos IFK lähtee sarjaan yhtään samalla ajatuksella kuin muutamat fanit täällä (kaikki muu kuin 3-0 on pettymys), niin sarja on taputeltu TPS:n hyväksi.
Olen hyvin luottavainen, että TPS pystyy pelaamaan hyvin paljon rennommin ja vapautuneemmin kuin Pelicansia vastaan. TPS:llä oli myös IFK:n tavoin runkosarjassa todella hyviä jaksoja ja etenkin keväällä TPS oli terävä.

TPS on kokenut vaikeudet ja kokemukset siitä, miten voidaan nousta ottelusarjasta tappiolta voittoon. IFK taas marssi 3-0 voitoin Kärppiä vastaan välieriin. Miten sitten, jos TPS meneekin 0-1 johtoon? Seuraavaa ei saisi enää hävitä.

HIFK on ennakkosuosikki mutta sillä on vastassa joukkue, joka on äärimmäisen vaarallinen ja vapautunut.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Joko siellä Raumalla puntti tutisee kun joku pitkälti yli puolen vuosisadan mittainen odotus on huipentumassa siihen että Raipen muukalaislegioona vie karkin suusta viime metreillä. Ootelkaa rauhassa, laitetaan tuosta ensin IFK nippuun ja sitten jatketaan bileitä Raumalla!

Ei tästä kannata pelihousuja repiä, mutta IFK on ollut vaan todella vahva.

Ennemmin minä TPS:n ottaisin finaaliin vastaan kuin tämän hetken IFK:n.

Ja ei, en pidä Lukkoa varmana finalistina.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos IFK lähtee sarjaan yhtään samalla ajatuksella kuin muutamat fanit täällä (kaikki muu kuin 3-0 on pettymys), niin sarja on taputeltu TPS:n hyväksi.
Olen hyvin luottavainen, että TPS pystyy pelaamaan hyvin paljon rennommin ja vapautuneemmin kuin Pelicansia vastaan. TPS:llä oli myös IFK:n tavoin runkosarjassa todella hyviä jaksoja ja etenkin keväällä TPS oli terävä.

TPS on kokenut vaikeudet ja kokemukset siitä, miten voidaan nousta ottelusarjasta tappiolta voittoon. IFK taas marssi 3-0 voitoin Kärppiä vastaan välieriin. Miten sitten, jos TPS meneekin 0-1 johtoon? Seuraavaa ei saisi enää hävitä.

HIFK on ennakkosuosikki mutta sillä on vastassa joukkue, joka on äärimmäisen vaarallinen ja vapautunut.

Ei lähde, enkä usko fanienkaan oikeesti lähtevän, vaikka sellasesta kirjoittelisikin. Tunteita on varmaan vaan haluttu herätellä, ja sehän on vaan hieno juttu.
Tulee kovat semifinaalit olemaan. Molemmissa pareissa.
 

Bromse

Jäsen
Se on ihan järkyttävä pettymys jos IFK tämän sarjan häviää. Aina välillä niitä järkytyksiä tulee kuitenkin ja voi olla että Kärppien huonous on sokaissut lopullisesti mutta en ihan heti muista milloin olisin ollut näin luottavainen minkään sarjan alla. Vastus on toki kova ja kiehtova mutta kyllä punaisten tämä pitää hoitaa.

Sama. Tuskin välierissä on ollut tai tulee koskaan olemaankaan tilannetta missä toisella joukkueella ei muka olisi täydet mahdollisuudet pudottaa se toinen, mutta kyllä nämä karanteeninkin jälkeisen (varsinkin sitä edeltävät) otteet luo hyvän fiiliksen puoliksi avonaisen rotsin alle *hymiö*. 74 tuntia ja sit mennään!
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen sarja tulossa. Vaikka Auvitu HIFK:lta puuttuukin, itselläni on suuria vaikeuksia laskea häntä varsinaisesti puuttuvien listaan, sillä hän tuli kesken kauden HIFK:hon ja pelasi kokonaista viisi ottelua todella pitkän tauon jälkeen, ennen kuin Anttalaisen aivopieru päätti Yohanin kauden. Tätä taustaa vasten en kuitenkaan kykene ajattelemaan niin, että HIFK:sta olisi jotain varsinaisesti poistunut Auvitun loukkantumisen myötä. Potentiaali toki, mutta missään vaiheessa puolustusta ei oltu hänen varaansa edes rakennettu, vaan tämä kausi oli enemmänkin kirsikka kakun päälle. Joukkueena on menty koko kausi, enkä usko, että tähän tulee mitään muutoksia nytkään. Mutta tämä tästä.

Mihinkään Anttalaisen koulutuksiin en usko, mutta sen uskon, että Anttalainen saa varmasti napsua kovempia niittejä, kuten "merkittyjen pelaajien" aina kuuluukin. Jos Anttalainen on yhtään fiksumpi kaveri, hän myös ymmärtää, että juuri hänen ei kannata tehdä itsestään muuten kuin ehkä pelillisesti yhtään suurempaa kuin mitä oikeasti onkaan. Itse toivon, että vastustajaa kunnioitetaan, sillä kaikilla on takana raskas ja erikoinen kausi ja nyt ollaan todella lähellä sitä mahdollisuutta taistella siitä kirkkaimmasta kruunusta ihan konkreettisestikin. Lyhytnäköisyydellä voi kusta oman jengin muroihin aika lahjakkaasti ja itse ainakin uskon, että HIFK:ssa tämä ei ole ongelma.

Pelituntuma TPS:llä voisi ehkä olla parempi, mutta sitten heilläkin kuitenkin 3 kokonaista pelivapaata päivää, joten aika samoista asetelmista tämän suhteen lähdetään. Päivän kunnon näyttää sitten peli ja näitä nyt voi ennakkoon arvioida mihin päin tahansa. HIFK varmastikin ennakkosuosikki, kuten toki runkosarjasijoituksen myötä kuuluukin olla.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen sarja tulossa. Vaikka Auvitu HIFK:lta puuttuukin, itselläni on suuria vaikeuksia laskea häntä varsinaisesti puuttuvien listaan, sillä hän tuli kesken kauden HIFK:hon ja pelasi kokonaista viisi ottelua todella pitkän tauon jälkeen, ennen kuin Anttalaisen aivopieru päätti Yohanin kauden. Tätä taustaa vasten en kuitenkaan kykene ajattelemaan niin, että HIFK:sta olisi jotain varsinaisesti poistunut Auvitun loukkantumisen myötä. Potentiaali toki, mutta missään vaiheessa puolustusta ei oltu hänen varaansa edes rakennettu, vaan tämä kausi oli enemmänkin kirsikka kakun päälle. Joukkueena on menty koko kausi, enkä usko, että tähän tulee mitään muutoksia nytkään. Mutta tämä tästä.
Kaiken tämän lisäksi en ainakaan itse usko, että Bernhard olisi hankittu, jos Auvitu olisi ollut kunnossa, vaikka aivan eri profiilin pakkeja ovatkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Jos IFK lähtee sarjaan yhtään samalla ajatuksella kuin muutamat fanit täällä (kaikki muu kuin 3-0 on pettymys), niin sarja on taputeltu TPS:n hyväksi.
Olen hyvin luottavainen, että TPS pystyy pelaamaan hyvin paljon rennommin ja vapautuneemmin kuin Pelicansia vastaan. TPS:llä oli myös IFK:n tavoin runkosarjassa todella hyviä jaksoja ja etenkin keväällä TPS oli terävä.

TPS on kokenut vaikeudet ja kokemukset siitä, miten voidaan nousta ottelusarjasta tappiolta voittoon. IFK taas marssi 3-0 voitoin Kärppiä vastaan välieriin. Miten sitten, jos TPS meneekin 0-1 johtoon? Seuraavaa ei saisi enää hävitä.

HIFK on ennakkosuosikki mutta sillä on vastassa joukkue, joka on äärimmäisen vaarallinen ja vapautunut.
Kyllähän näissä varsinkin paras 5 sarjoissa piilee se yllätyksen mahdollisuus. Varsinkin kun yksikään joukkue neljästä ei ole mikään takavuosien Kärpät tai Tappara joka hakee sitä triplaa ja omaa menestyneen rungon. Lukon taival on ollut toki jo useamman vuoden pitkä ja nousujohteinen, mutta TPS ja HIFK ovat nousseet tuhkasta. Tappara puolestaan ei ole ollut takavuosien lennossa vaikka nimenä tuttu kevään joukkue onkin. Ei sellaista kestomenestyjää ole nyt kyllä tässä nelikossa mitä on totuttu näkemään aiempina kausina (Kärpät, Tappara ja JYP).
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
IFK:lla nyt viides kausi putkeen välierissä, mutta tuhkista ollaan noustu Tepsin kanssa mitallipeleihin. Ei siinä mitään. Ihan vähän haisee vaan joiltain politikoilta tuttu antipatioilla ja mutulla vetäminen, tilastoista viis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös