Rattijuoppo on rattijuoppo, mitäs sitä vaikeroimaan. Jos saa sanoa esim. hidasta puolustajaa hitaaksi puolustajaksi, niin saa myös sanoa rattijuoppoa rattijuopoksi.
KUULES NYT RUNKKARI!!!
Olet aivan oikeassa! Joulukuussa 2020 TPS:n puolustaja Aleksi Anttalainen on ajanut autoa päihdyttävien aineiden vaikutuksen alaisena. Valvontaa suorittanut poliisipartio on pysäyttänyt Anttalaisen kuljettaman ajoneuvon viikonloppuna 11.-13.12.2020. Anttalaista epäillään törkeästä rattijuopumuksesta ja hänet asetettiin välittömästi väliaikaiseen ajokieltoon. Ainakaan mun silmiini ei ole sattunut vielä mitään oikeuden tuomiota. Olen melko varma, että media kyllä kaivaa oikeuden päätöksen esille, kunhan se saadaan käsiteltyä.
Yhdestä asiasta uskallan lyödä vaikka molemmat kivekseni pantiksi. Tänä iltana kaukaloon luistelevien molempien joukkueiden pelaajista, valmentajista ja muusta taustahenkilöstöstä noin 100% on harrastanut itsetyydytystä. Toisin sanoen heitä kaikkia voidaan oikeutetusti ja täysin ansaitusti kutsua runkkareiksi. Aivan kuten sanoin sinuakin runkkariksi heti viestini alussa. En edes tunne sinua, hyvä Renegade, mutta tein olettamuksen. Mulla on myös sellainen tunne, että koko Jatkoajan Keskustelupalstan kirjoittajat, Moderaattorit ja erityisesti Ylläpito on noin sataprosenttisesti runkkareita. Jos jollain on eriävä mielipide, niin faktat pöytään.
Hidas puolustaja on sentään peliin liittyvä termi - ja todennäköisesti se hidas puolustajakin on runkkari. Se runkkaava, hidas puolustaja voi olla myös rattijuoppo - kuten Aleksi Anttalainen. Sisäpiiritietona sillä on kuulemma vielä helvetin pieni munakin!
Edellisestä huolimatta mä en näe mitään syytä kutsua peliotteita kommentoidessa Anttalaista runkkariksi tai rattijuopoksi. Kentällä Anttalainen on "
vain" hidas puolustaja. Jos jutellaan itse kunkin seksuaalisista mieltymyksistä, runsasta itsetyydytystä harrastavaa jääkiekkoilijaa - tai keskustelupalstakirjoittajaa - voidaan kutsua nimellä runkkari. Vastaavasti jos keskustelun aiheena on alkoholin käyttö tai autoilu tai molemmat yhdistettyinä, päihtyneenä ajoneuvoa kuljettanut henkilö on rattijuoppo. Poliisille kiinnijäätäessä rattijuoppoudesta tulee vielä oikeuslaitoksen määräämä rangaistus.
Aleksi Anttalainen, TPS = hidas puolustaja
Aleksi Anttalainen, TPS = runkkari
Aleksi Anttalainen, TPS = rattijuoppo
Tulee mieleeni se wanha tarina sillanrakentajasta. Mies on rakentanut tuhat siltaa, mutta hänet on kerran nähty sekaantumassa lampaaseen. Millä lempinimellä hänet tunnetaan?
Se siitä, toivon mukaan tulee hyvä peli.
Juuri näin! Tämä on täälläkin toiveissa.
Toivottavasti sentään tänään molemmat joukkueet pelaavat välierien arvoista jääkiekkoa. Eilen kaukalossa oli vain yksi pelaava joukkue. Toinenkin joukkue oli toki tullut peräti Turusta asti paikalle, kun kalenteriin oli näin merkitty. Kellokortin leimattuaan se jäi kuitenkin vain odottamaan työpäivän loppumista.
Tunnetta kaukaloon ja myös keskustelupalstalle - pysytään kuitenkin edes pääsääntöisesti aiheessa!
T: Turun runkkari