Mun mielestä Hifk oli eilen niin hyvä, että se sai Kärpät näyttämään huonommalta, kuin todellisuudessa olikaan.
Kärppien peli ei käynnistynyt oikein kunnolla koko matsissa, muutamaa hyvää hyökkäysalueen pyöritystä lukuunottamatta. Tämä oli mielestäni Hifkin järjettömän kovan paineen ja vyörytyksen ansiota.
Tästä on Kärppien parannettava perjantaiksi paljon. Muuten Finaalipaikasta on turha unelmoida.
Toisaalta Hifk ei ole tähän asti ollut mikään sarjan tasaisin suorittaja (en väitä, että Kärpätkään sitä olisi), eli heiltäkin voi odottaa perjantaina joko huippuhyvää- tai huippuhuonoa suoritusta.
Minä olen sitä mieltä, että suosikin viitta tässä sarjassa on nyt Hifkin harteilla. Asetelma on kääntynyt. Suurin syy siihen on se, että iso osa Kärppien tärkeimmistä pelaajista on totaalisesti sulanut poffeissa. Ne pelaajat, joiden piti parantaa keväällä, ovatkin laskeneet tasoaan.
Muutamia tasoaan laskeneita mainitakseni:
- Atte Ohtamaa
- Rasmus Kupari
- Aleksi Heponiemi
- Oskar Osala
- Jussi Jokinen
- Veini Vehviläinen
Leskinen, Lasu, Kivihalme, Hakanpää, Sailio... Tuossa muutamia avainpelaajia, jotka ovat mielestäni silä tasolla, kuin heidän tähän aikaan vuodesta odotettiinkin olevan.
Iso kysymys mielestäni Kärppien finaalipaikan ansaitsemisen kannalta onkin: Saako tuo ylempi ryhmä parannettua pelaamistaan sen kuuluisan napsun tai pari.