Playoffs 2016 välierät: Kärpät – Tappara

  • 229 558
  • 1 588

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos nyt et kuitenkaan lähtisi vertaamaan näitä tapahtumia keskenään, sopiiko?
No, enköhän minä vertaile ihan niitä tapauksia, mitä haluan, sopiiko?

Tuppurainen tuli tilanteeseen epäurheilijamaisesti kolmantena miehenä ja töytäisi Tukosta selästä ikävin seurauksin. Savinainen ei tullut kolmantena miehenä, vaan kävi rehtiä kamppailua Nutivaaran kanssa. Tässä suhteessa nämä tapaukset ovat keskenään tyystin erilaiset. Itse töytäisyt ja siitä seuranneet vakavat loukkaantumiset saivat minulle aikaan mielleyhtymän. Siis siitä, miten pieni töytäisy selästä väärässä paikassa sekoitettuna ripaukseen epäonnea, voi johtaa kauden päättävään vakavaan loukkaantumiseen.

Onko Nutivaaran tilasta mitään virallista tietoa?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, enköhän minä vertaile ihan niitä tapauksia, mitä haluan, sopiiko?

Tuppurainen tuli tilanteeseen epäurheilijamaisesti kolmantena miehenä ja töytäisi Tukosta selästä ikävin seurauksin. Savinainen ei tullut kolmantena miehenä, vaan kävi rehtiä kamppailua Nutivaaran kanssa. Tässä suhteessa nämä tapaukset ovat keskenään tyystin erilaiset. Itse töytäisyt ja siitä seuranneet vakavat loukkaantumiset saivat minulle aikaan mielleyhtymän. Siis siitä, miten pieni töytäisy selästä väärässä paikassa sekoitettuna ripaukseen epäonnea, voi johtaa kauden päättävään vakavaan loukkaantumiseen.

Onko Nutivaaran tilasta mitään virallista tietoa?
Ihan miten haluat.
Itse jo ehdit pitää "töytäisyjä" samanlaisina, mutta tässä viestissä ne ei sitten enää olekaan.

Joten vertaile ihan rauhassa.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
No, enköhän minä vertaile ihan niitä tapauksia, mitä haluan, sopiiko?

Tuppurainen tuli tilanteeseen epäurheilijamaisesti kolmantena miehenä ja töytäisi Tukosta selästä ikävin seurauksin. Savinainen ei tullut kolmantena miehenä, vaan kävi rehtiä kamppailua Nutivaaran kanssa. Tässä suhteessa nämä tapaukset ovat keskenään tyystin erilaiset. Itse töytäisyt ja siitä seuranneet vakavat loukkaantumiset saivat minulle aikaan mielleyhtymän. Siis siitä, miten pieni töytäisy selästä väärässä paikassa sekoitettuna ripaukseen epäonnea, voi johtaa kauden päättävään vakavaan loukkaantumiseen.

Onko Nutivaaran tilasta mitään virallista tietoa?
Kausi ohi, solisluu poikki. Nutivaara on pelisysteemillä mitattuna paljon isompi menetys kuin että Tapparalta otettaisiin vaikka Kuusela loppukaudeksi sivuun. Kärppien hidas ja vanha pakisto ei ole juurikaan kyvykäs keksimään uusia keinoja.

Tänään Tappara voittaa komeasti kahden - neljän maalin erolla ja tiistaina on sitten koko sarja vedenjakajalla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan miten haluat.
Itse jo ehdit pitää "töytäisyjä" samanlaisina, mutta tässä viestissä ne ei sitten enää olekaan.

Joten vertaile ihan rauhassa.
Hyvää huomenta vain. Onko sinulla vielä aamurähmät silmissäsi? Minähän kerroin kahdessa viestissäni hyvin selkeästi mielipiteeni Tuppuraisen ja Savinaisen töytäisyistä. Jälkimmäinen oli ensimmäistä tarkentava. Toisistaan poikkeavat ne eivät olleet. Älä viitsi siis höpöttää omiasi.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kausi ohi, solisluu poikki. Nutivaara on pelisysteemillä mitattuna paljon isompi menetys kuin että Tapparalta otettaisiin vaikka Kuusela loppukaudeksi sivuun. Kärppien hidas ja vanha pakisto ei ole juurikaan kyvykäs keksimään uusia keinoja.
Erittäin, erittäin ikävä asia Kärpille ja Nutivaaralle itselleen. Nutivaara oli Marjamäen pelitavan peruskallio. Saa nähdä, miten muuntautumiskykyinen Marjamäki on. Minulla on edelleen kova luotto, vaikka syvä viilto pintaan nyt tulikin

Tänään Tappara voittaa komeasti kahden - neljän maalin erolla ja tiistaina on sitten koko sarja vedenjakajalla.
Minä uskon tänään Kärppien kliiniseen vierasvoittoon kahdella tehdyllä maalilla. Päästetäänkö Huml irti?
 

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Savinaisen töytäisy oli sellainen joka yleensä tehdään, että saadaan vastustajaan hiukan eroa. Että päästään siitä irti. Tässä tapauksessa luistin taisi tökätä jäähän ja seuraukset todella ikävät.

Sinänsä on hyvä että kaikki tämänkaltaiset tapaukset käy videotuomari ja vaikka se kurinpitokin läpi. Nyt on enää kaksi sarjaa jäljellä ja jatkossa niitä pelataan vielä eri päivinäkin, niin voisi käydä vaikka kaikki pelit kokonaisuudessan läpi. Menisi sitten ainakin oikein.
 
Tuo Nutivaaran tilanne näytti vähän samalta kuin Barkovilla muutama kausi sitten; otetaan laita käsi edellä vastaan ja solisluu sanoo poks. Todella ikäviä juttuja, mutta niitä sattuu kontaktilajissa. Sinänsä McTorson esille ottamaan Tukosen-Tuppuraisen -tapaukseen tuossa ei muuta yhttymäkohtia ollutkaan kuin, että toinen osapuoli loukkaantui. Ja toisella oli musta paita. Siihen ne taisivat jäädä.

Tänään odotan hyvin samanlaista peliä kuin eilen. Oikeastaan suurin mielenkiinto kohdistuu siihen, pystyykö Tappara ottamaan enemmän kiekonhallintaa. Toisaalta, Kärpät pitää vääjäämättä kiekkoa enemmän, koska perustaa peliään enemmän hitaisiin lähtöihin kuin Tappara. Eilen Tapparan karvaus ja keskialueen peli toimivat hyvin, tänään samaa sapluunaa haettaneen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Aamulehdessä kerrotaan, että Kärppäleirissä ei katsottu hyvällä Savinaisen tööttiä ja että otteluvalvoja Jyrki Ingmanin juttusilla käi useampikin Kärppä-logoinen mies. Ingmanin mukaan taklaus menee kurinpidon käsittelyyn, kun kaveri loukkaantui.

Ihan hyvä, että selvitetään - ei siinä mitään, komppaan tuota täysin. Mutta olisi kiva kuulla tässäkin ketjussa hamekankaita lähettäneiden Kärppä-fanien näkemys tähän asiaan.
 

snaphappy

Jäsen
Nutivaaran menetyksen myötä on aika doomed olo. Sisäinen realistipessimistini sanoo, että tämä sarja menee selvästi Tapparalle. Toivon Ronkaiselle näytönpaikkaa, näinhän se Nutivaarakin sai omansa viime keväänä.
 

Käytös10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aamulehdessä kerrotaan, että Kärppäleirissä ei katsottu hyvällä Savinaisen tööttiä ja että otteluvalvoja Jyrki Ingmanin juttusilla käi useampikin Kärppä-logoinen mies. Ingmanin mukaan taklaus menee kurinpidon käsittelyyn, kun kaveri loukkaantui.

Ihan hyvä, että selvitetään - ei siinä mitään, komppaan tuota täysin. Mutta olisi kiva kuulla tässäkin ketjussa hamekankaita lähettäneiden Kärppä-fanien näkemys tähän asiaan.

Kuvittele Kuusela/Mäntylä tuohon Nutivaaran tilalle ja Keränen ajamaan selkään. Mitenhän Tappara -leirissä asia oltaisiin otettu? Luulenpa, että ihan samoin. Täällä foorumillahan on Kärppä-fanit ottaneet asian yllättävänkin kliinisesti siihen nähden, että paras kiekollinen pakkimme jyrättiin siinä. Ei yhtään yllätä, että joukkueen sisälle asia menee tunteisiin.

Itse tilannehan oli lähinnä huonoa onnea, että kävi noin pahasti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuvittele Kuusela/Mäntylä tuohon Nutivaaran tilalle ja Keränen ajamaan selkään. Mitenhän Tappara -leirissä asia oltaisiin otettu? Luulenpa, että ihan samoin. Täällä foorumillahan on Kärppä-fanit ottaneet asian yllättävänkin kliinisesti siihen nähden, että paras kiekollinen pakkimme jyrättiin siinä. Ei yhtään yllätä, että joukkueen sisälle asia menee tunteisiin.
Tottakai ja sitähän mää sanoinkin, että hyvä kun selvitetään ja sen päätöksen kanssa sitten eletään. Valitettava tapaus Nutivaaralle.

Se mikä mua tässä rasittaa, on täällä jatkoajassa monilla tapana oleva lapsellinen, muka-äijämäinen hamekankaitten lähettely, mistä mää kaipaisin nyt heiltä vastaamista omaan huutoonsa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aamulehdessä kerrotaan, että Kärppäleirissä ei katsottu hyvällä Savinaisen tööttiä ja että otteluvalvoja Jyrki Ingmanin juttusilla käi useampikin Kärppä-logoinen mies. Ingmanin mukaan taklaus menee kurinpidon käsittelyyn, kun kaveri loukkaantui.

Ihan hyvä, että selvitetään - ei siinä mitään, komppaan tuota täysin. Mutta olisi kiva kuulla tässäkin ketjussa hamekankaita lähettäneiden Kärppä-fanien näkemys tähän asiaan.

Aamulehtihän on tehnyt oikein tutkivaa journalismia. Vai oliko siellä joku valeotteluvalvoja antanut Aamulehdelle kommentteja?

Yhtä kaikki. Karjalaisen Vesa oli kyllä otteluvalvojana eilen ja katsoi Kärppien maalin takaa sen Nutivaaran loukkaantumisen.

Mutta ei tuolla ole merkitystä vaikka meneekin kurinpitoon. Ei sieltä Nutivaaraa takaisin askiin saada. Savinaisen voi antaa pelata sillä ei tuossa mitään niin rikollista ollut, että pitäisi herra pelikieltoon asettaa. Ei ole kuitenkaan ottelusarjan kannalta merkittävä pelaaja....hmmm...vai oliko sittenkin jo eilen?

Show must go on ja näillä mennään. Kukkosen Kärpät ei tule ainakaan luovuttamaan. Se on varma!
 

Anttimadis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kovat otteet alkoivat kun ensin töötättiin Aaltoa ja sekin olisi voinut singota laitaan ja käydä ikävästi. Nutivaaran jälkeen tuli vielä Hakanpään tempaisu Karjalaiseen joka mätkähti laitaan ja perään Dixonin polvisuupaisu. Näissä kaikissa oli mahdollisuus ikävään loukkaantumiseen ja harmittaa kyllä Nutivaaran loukkaantuminen.

Tänään taas uusi matsi ja toivottavasti pelin jälkeen hyvä keskusteluntaso jatkuu täällä. Oli mukava lukea tämä ketju lävitse.
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nutivaaran menetys on pahin yksittäinen takaisku Kärpille. Kukkosen menetys nousisi lähelle, mutta Nutivaaran kiekollista peliä ei taideta voida korvata. Tätä voi verrata tasan kymmenen vuotta sitten olleeseen tapaukseen siinä mielessä, että rikkoontunut palanen ei ole korvattavissa. Toivotaan toki, että jotain muuta keksitään, mutta realistisesti en usko Kärppien saavan tarpeeksi laadukasta kiekollista peliä aikaiseksi. Sarja voi mennä jopa 4-0 ellei joku Ronkainen tule ja yllätä. Vaikea nähdä Hakanpään, Niemelän tai Pentikäisen nostavan tasoaan yhtäkkiä. Kukkosella oli jo ennestään turhan iso vastuu jopa kiekollisesta pelistä. Masuhr on pirun arka. Huonolta näyttää tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Aamulehtihän on tehnyt oikein tutkivaa journalismia. Vai oliko siellä joku valeotteluvalvoja antanut Aamulehdelle kommentteja?

Yhtä kaikki. Karjalaisen Vesa oli kyllä otteluvalvojana eilen ja katsoi Kärppien maalin takaa sen Nutivaaran loukkaantumisen.
Asialla nyt ei sinänsä ole niin väliä, mutta ilmeisesti myös Kaleva on tehnyt samaa tutkivaa journalismia ja käyttänyt samaa valeottuluvalvojaa:
Kärpät menetti Nutivaaran ja kotiedun – katso kooste, kuvat ja videot | Liiga | Kaleva.fi
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä ihmettä täällä saakaan lukea?! Oranssit veivät ensimmäisen ottelun kuten TPS aiemmassa sarjassa, mutta pelkästään Nutivaaran loukkaantuminen saa useammankin lappalaisen luovuttamaan finaalipaikan Tapparalle. Ei kai nyt sentään suuren ja mahtavan Kärpät-joukkueen lento voi loppua yhden nuoren puolustajan poissaoloon? Yhtään kuitenkaan väheksymättä Nutivaaran tärkeyttä joukkueelle, loistava pelaaja. Runkosarjan loppupuolella olin lukevinani voimasuhteet-ketjussa kuinka Kärppien vahvuus on heidän laaja materiaalinsa ja kuinka pohjoisen joukkue on vähiten haavoittuva vaikka muutama peluri putoasikin rosterista. Puljujärven poissaolo näkyi käsittääkseni selvästi joukkueen hyökkäysvoimassa ja nyt nähdään puolustuksen kestävyys. En ole kummemmin Kärppien pelejä nähnyt, joten mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Nutivaaran poissaolo oikeasti vaikuttaa. Itse en usko Kärppien "etenemisen" kaatuvan siihen. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä, olen nimittäin lähes täysin näiden ketjujen varassa mitä tulee käsitykseeni Kärppien pelin tasosta yms.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tuo Nutivaaran tilanne olisi jäänyt sattumatta, jos Savinaiseen kohdistunut rike oltaisiin vihelletty pois siinä siniviivalla. Myös kiekottoman Aallon lanaaminen seinille Tapparan puolustusalueella jäi ottelun alussa viheltämättä ja tuon jälkeen oli huomattavissa pientä otteiden kovenemista. Tuomareiden toiminnan seurauksena päädyttiin tilanteeseen, jossa Nutivaara lensi holtittomasti laitaan.
 

Sudan1

Jäsen
Tuomareiden toiminnan seurauksena päädyttiin tilanteeseen, jossa Nutivaara lensi holtittomasti laitaan.

Mielestäni Nutivaaran loukkaantumiseen johtava tapahtumaketju sai alkunsa siitä, kun Veli-Matille ostettiin ensimmäiset luistimet. Veli-Matin vanhempien toiminnan seurauksena päädyttiin tilanteeseen, jossa Nutivaara lensi holtittomasti laitaan.
 

sinikettu

Jäsen
Mielestäni Nutivaaran loukkaantumiseen johtava tapahtumaketju sai alkunsa siitä, kun Veli-Matille ostettiin ensimmäiset luistimet. Veli-Matin vanhempien toiminnan seurauksena päädyttiin tilanteeseen, jossa Nutivaara lensi holtittomasti laitaan.
Kyllähän tämä tapahtumaketju sai alkunsa ajasta, jolloin maailmankaikkeus oli epävakaa, äärimmäisen tiheä kvanttitila, jonka jälkeen tapahtui big bang, kosminen inflaatio, tähtien ja galaksien muodostuminen ja niin edelleen. Markus Nutivaara - kosmisen kohtalon lapsi.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä ihmettä täällä saakaan lukea?! Oranssit veivät ensimmäisen ottelun kuten TPS aiemmassa sarjassa, mutta pelkästään Nutivaaran loukkaantuminen saa useammankin lappalaisen luovuttamaan finaalipaikan Tapparalle. Ei kai nyt sentään suuren ja mahtavan Kärpät-joukkueen lento voi loppua yhden nuoren puolustajan poissaoloon? Yhtään kuitenkaan väheksymättä Nutivaaran tärkeyttä joukkueelle, loistava pelaaja. Runkosarjan loppupuolella olin lukevinani voimasuhteet-ketjussa kuinka Kärppien vahvuus on heidän laaja materiaalinsa ja kuinka pohjoisen joukkue on vähiten haavoittuva vaikka muutama peluri putoasikin rosterista. Puljujärven poissaolo näkyi käsittääkseni selvästi joukkueen hyökkäysvoimassa ja nyt nähdään puolustuksen kestävyys. En ole kummemmin Kärppien pelejä nähnyt, joten mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Nutivaaran poissaolo oikeasti vaikuttaa. Itse en usko Kärppien "etenemisen" kaatuvan siihen. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä, olen nimittäin lähes täysin näiden ketjujen varassa mitä tulee käsitykseeni Kärppien pelin tasosta yms.

Kyllähän se vaan näin tahtoo olla. Kertonee jotain siitä, millä mielellä kärppäfanit omiensa otteita ovat katselleet vaikkapa TPS-sarjassa. Puolustajia on tilallekin, mutta millaisia? Nutin kiekollista peliä ei kukaan korvaa, jos puolustuspelissä lähelle pystyisikin. Sitten jos ja kun pakiston kiekollinen peli heikkenee tarpeeksi, ollaan isoissa vaikeuksissa.

Itse näen tämän kokonaisuuden niin, ettei pelillinen taso ole vaan ollut riittävää. Eli sitä pitäisi pystyä Tapparaa vastaan nostamaan. Ei riitä jotkut yksittäiset hyvät pelit, jos taso tiukoissa paikoissa ei riitä. Tokihan heikommillakin otteilla voi pelejä voittaa ja sinnitellä mukana, kuten TPS teki tai Pelicans. Nyt toivotaan yksittäisiä voittoja ja sitä kautta pysymistä mukana sarjassa. Tappio tänään olisi kullä tämän kevään Kärpille kova paikka.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kai nyt sentään suuren ja mahtavan Kärpät-joukkueen lento voi loppua yhden nuoren puolustajan poissaoloon? Yhtään kuitenkaan väheksymättä Nutivaaran tärkeyttä joukkueelle, loistava pelaaja. Runkosarjan loppupuolella olin lukevinani voimasuhteet-ketjussa kuinka Kärppien vahvuus on heidän laaja materiaalinsa ja kuinka pohjoisen joukkue on vähiten haavoittuva vaikka muutama peluri putoasikin rosterista.
Tällaista keskustelua käytiin nimenomaan hyökkäyksen osalta. Puolustuksen loukkaantumisten kestokyvystä on mielestäni vallinnut yhteisymmärrys, jottei se Kärppien osalta ole hyvä, varsinkin, kun Pitkäsen paluu jäi torsoksi. Jos olet seurannut Liigaa tai Suomen maajoukkuetta tällä kaudella, tiedät, että Nutivaara on tällä hetkellä NHL-tasoinen puolustaja. Hänen merkityksensä Marjamäen kiekollisen pelitavan toteuttajana on ollut valtaisa. Näin juuri Nutivaaran loukkaantuminen on Kärppien menestyksen kannalta iso isku. Se on jopa niin kova isku, että Marjamäki joutunee viilaamaan Kärppien pelitapaa. Eikä tässä luovutettu ole. En ainakaan minä. Kärpillä oli eilen ilman Nutivaaraakin voiton avaimet tukevasti omissa käsissään, kunnes Masuhr ne hölmösti Raksilan jäälle tiputti. Tänään on Kärpillä hyvät mahdollisuudet ryöstää kotietu takaisin.
Puljujärven poissaolo näkyi käsittääkseni selvästi joukkueen hyökkäysvoimassa ja nyt nähdään puolustuksen kestävyys. En ole kummemmin Kärppien pelejä nähnyt, joten mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Nutivaaran poissaolo oikeasti vaikuttaa. Itse en usko Kärppien "etenemisen" kaatuvan siihen. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä, olen nimittäin lähes täysin näiden ketjujen varassa mitä tulee käsitykseeni Kärppien pelin tasosta yms.
Tottakai Puljujärven tasoisen pelimiehen uupuminen näkyy. Näkyisi jokaisessa liigajoukkueessa. Kärpillä on niin leveä hyökkäysmateriaali, ettei sen menestysmahdollisuudet ole kiinni Puljujärvestä, eikä useammankaan hyökkääjään uupelosta. Nutivaaran poissaolo vaikuttaa kuitenkin suuresti.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaista keskustelua käytiin nimenomaan hyökkäyksen osalta. Puolustuksen loukkaantumisten kestokyvystä on mielestäni vallinnut yhteisymmärrys, jottei se Kärppien osalta ole hyvä, varsinkin, kun Pitkäsen paluu jäi torsoksi. Jos olet seurannut Liigaa tai Suomen maajoukkuetta tällä kaudella, tiedät, että Nutivaara on tällä hetkellä NHL-tasoinen puolustaja. Hänen merkityksensä Marjamäen kiekollisen pelitavan toteuttajana on ollut valtaisa. Näin juuri Nutivaaran loukkaantuminen on Kärppien menestyksen kannalta iso isku. Se on jopa niin kova isku, että Marjamäki joutunee viilaamaan Kärppien pelitapaa.
Olen siis käsittänyt lukemani väärin mikäli puhuttiin vain hyökkäysosastosta, anteeksi tämä. Vaikkakin myönsit juuri itsekin sen kärsineen juurikin puljun poissaolosta. Ketään pelaajiahan siellä ei eritelty. Mikä vaan joukkuehan kestää joidenkin pelaajien poissaolot, mutta vahvimmat joukkueet kestävät nimenomaan kärkijätkien puuttumisen.

Taisin itsekin kirjoittaa Nutivaaran olevan loistava pelaaja, en kylläkään pidä häntä ihan vielä NHL-tason pelurina mutta enpä olekaan ammatiltani kykyjenetsijä.

Vaikka Nutivaara olisi kuinka tärkeä palanen joukkuetta, en mitenkään jaksa uskoa hänen poissaolonsa olevan syy Kärppien mahdolliseen putoamiseen. Tämä oli nimenomaan asia josta alunperin kirjoitin. Sen verran erikoiselta näytti kommentit "nyt kun Nutivaara loukkaantui, Tappara menee lähes varmasti finaaleihin". Joukkue joka tosissaan taistelee mestaruudesta, kestää varmasti yhden pelaajan loukkaantumisen ja kuten kirjoitit, muuttaa pelitapaansa tarpeen mukaan. Eiköhän tämä aukene meille kolmen tunnin päästä. Alkais jo.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nutivaaran kausi lienee ohi. Huhun mukaan solisluu poikki. Tuus ny @Eeyore itte kertoon siitä filmaamisesta.

Totesin Nutivaaran sukeltaneen, jonka seurauksena loukkaantui. En missään vaiheessa väittänyt Nutivaaran näytelleen loukkaantumista. Katseltuani tilanteen tänään uudestaan ilman suurempaa tunteilua, niin pakko todeta tilanteen olleen huonoa tuuria ilman yritystä kalastella jäähyä (hyppäämällä pikku tönäisyn avittamana laitaa päin).
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen siis käsittänyt lukemani väärin mikäli puhuttiin vain hyökkäysosastosta, anteeksi tämä. Vaikkakin myönsit juuri itsekin sen kärsineen juurikin puljun poissaolosta. Ketään pelaajiahan siellä ei eritelty. Mikä vaan joukkuehan kestää joidenkin pelaajien poissaolot, mutta vahvimmat joukkueet kestävät nimenomaan kärkijätkien puuttumisen.
Tällaiseen hyökkäysarsenaalia koskevaan voimasuhdekeskusteluun minä ainakin osallistuin. Voi toki olla, että toisenkinlaista keskustelua on käyty. Minä en ole sellaista keskustelua kuitenkaan huomannut, missä Kärppien puolustusosastoa oltaisiin pidetty laajana, päinvastoin.

Tottakai kirjoitan, että Puljujärven tasoisen pelimiehen uupumisesta joukkue kärsii. Olisi aivan päätöntä väittää muuta. Kirjoitan myös, että Kärpät on parhaassa tilanteessa, kaikki liigajoukkueet huomioon ottaen, paikkaamaan tuollaista poissaoloa. Tätä tarkoitin.

Vaikka Nutivaara olisi kuinka tärkeä palanen joukkuetta, en mitenkään jaksa uskoa hänen poissaolonsa olevan syy Kärppien mahdolliseen putoamiseen. Tämä oli nimenomaan asia josta alunperin kirjoitin. Sen verran erikoiselta näytti kommentit "nyt kun Nutivaara loukkaantui, Tappara menee lähes varmasti finaaleihin". Joukkue joka tosissaan taistelee mestaruudesta, kestää varmasti yhden pelaajan loukkaantumisen ja kuten kirjoitit, muuttaa pelitapaansa tarpeen mukaan. Eiköhän tämä aukene meille kolmen tunnin päästä. Alkais jo.
Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Se, että kerrot seuranneesi Kärppien esityksiä lukemalla Jatkoaika.comin keskustelupalstaa, kertoo aika paljon kompetenssistasi tähän asiaan. Kärpillä on hyvät mahdollisuudet jatkoon ja Suomen mestaruuteen. Nutivaaran loukkaantuminen toki heikensi tilannetta Kärppien osalta ja paransi Tapparan, JYPin ja HIFK:n mahdollisuuksia. Muiden kärppäläisten kirjoituksista en voi vastuuta kantaa, mutta itse olen edelleen toiveikas Kärppien menestyksen suhteen. Mielenkiintoista on nähdä, miten Kärpät tähän muuttuneeseen tilanteeseen Marjamäen johdolla reagoi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minun mielestäni on kiinnostavampaa se, jaksaako Tappara vetää koko sarjan sillä aktiivisuudella, millä se pelasi eilen toisessa erässä. Jos jaksaa, niin tämä on Tapparan heiniä. Jos ei, niin homma on Karhusesta ja erikoistilanteista kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös