Olen siis käsittänyt lukemani väärin mikäli puhuttiin vain hyökkäysosastosta, anteeksi tämä. Vaikkakin myönsit juuri itsekin sen kärsineen juurikin puljun poissaolosta. Ketään pelaajiahan siellä ei eritelty. Mikä vaan joukkuehan kestää joidenkin pelaajien poissaolot, mutta vahvimmat joukkueet kestävät nimenomaan kärkijätkien puuttumisen.
Tällaiseen hyökkäysarsenaalia koskevaan voimasuhdekeskusteluun minä ainakin osallistuin. Voi toki olla, että toisenkinlaista keskustelua on käyty. Minä en ole sellaista keskustelua kuitenkaan huomannut, missä Kärppien puolustusosastoa oltaisiin pidetty laajana, päinvastoin.
Tottakai kirjoitan, että Puljujärven tasoisen pelimiehen uupumisesta joukkue kärsii. Olisi aivan päätöntä väittää muuta. Kirjoitan myös, että Kärpät on parhaassa tilanteessa, kaikki liigajoukkueet huomioon ottaen, paikkaamaan tuollaista poissaoloa. Tätä tarkoitin.
Vaikka Nutivaara olisi kuinka tärkeä palanen joukkuetta, en mitenkään jaksa uskoa hänen poissaolonsa olevan syy Kärppien mahdolliseen putoamiseen. Tämä oli nimenomaan asia josta alunperin kirjoitin. Sen verran erikoiselta näytti kommentit "nyt kun Nutivaara loukkaantui, Tappara menee lähes varmasti finaaleihin". Joukkue joka tosissaan taistelee mestaruudesta, kestää varmasti yhden pelaajan loukkaantumisen ja kuten kirjoitit, muuttaa pelitapaansa tarpeen mukaan. Eiköhän tämä aukene meille kolmen tunnin päästä. Alkais jo.
Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Se, että kerrot seuranneesi Kärppien esityksiä lukemalla Jatkoaika.comin keskustelupalstaa, kertoo aika paljon kompetenssistasi tähän asiaan. Kärpillä on hyvät mahdollisuudet jatkoon ja Suomen mestaruuteen. Nutivaaran loukkaantuminen toki heikensi tilannetta Kärppien osalta ja paransi Tapparan, JYPin ja HIFK:n mahdollisuuksia. Muiden kärppäläisten kirjoituksista en voi vastuuta kantaa, mutta itse olen edelleen toiveikas Kärppien menestyksen suhteen. Mielenkiintoista on nähdä, miten Kärpät tähän muuttuneeseen tilanteeseen Marjamäen johdolla reagoi.