Eilinen ottelu, tämä sarja ja koko Kärppien pudotuspelikevät sai uuden suunnan ensimmäisen välieräottelun ensimmäisessä erässä ajassa 05.09. Tuossa hetkessä päättyi Markus Nutivaaran kausi. Kärppien joukkueen rakentamisessa on tehty kaksi virhettä; Maalivahtiosaston paikkaaminen Tarkin yllätyslopetuksen jälkeen jätettiin rempalleen ja puolustuksen kiekollinen taito jätettiin liian kapeaksi. Maalivahtiosasto vielä kestää, mikäli viisikkopeli toimii. Olen erittäin huolissani siitä, miten Kärpät kestää kiekollisen pelitavan toteuttamisen kannalta Markus Nutivaaran vaihtumisen Atte Pentikäiseen. Uskaltaisinpa väittää, että Marjamäen on tehtävä peliltavallisia muutoksia nyt, kun nykyisen pelitavan tärkein moottori on poissa. Ravisuttavan suuri isku Kärpien triplan tavoitteluun.
Savinaisen töytäisy ei näytä pahalta. Tosin ei näyttänyt Tuppuraisen töytäisy Tukoseenkaan. Toivoisin, että näistä selästä tuuppimisista päästäisin eroon, kun vastustaja on juuri tuon vaarallisen verran irti laidasta ja vielä hankalassa asennossa. En minä Savinaista tuosta ole erityisesti lynkkaamassa, mutta inhottava teko jokatapauksessa, jolla oli epäonniset ja surket seuraukset. Nutivaaralle tarjottiin jo tälle kaudelle sopimusta Columbukseen ja nyt hän on, tai ainakin oli, sinne vuoden kasvamisen jälkeen lähdössä. Toivottavasti ei mene kesätreenit nyt kuntoutuksen parissa.
Sääntömaestrot voisivat kertoa minulle, millä perustein tuo 2+10 minuuttia tuli. Minä olen elänyt siinä käsityksessä, että myös selästä taklaamisen yhteydessä, taklattavan loukkaantuessa, 5+20 minuuttia on ainoa mahdollisuus.