Playoffs 2016 välierät: Kärpät – Tappara

  • 230 169
  • 1 588

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ihan oikein.

Taitaa olla vähän enemmän muualta kuulunut tuota Huml pelikieltoon läppää kuin Tampereelta.

Lähinnä Turusta joo. Oikeinhan nämä on menneet eikä tuomareihin ole ratkennut mitään. Seuraava peli kertoo tuleeko sarjasta lyhyt vai vähän pitempi.
 

axe

Jäsen
No ei taida osua kasseihin joo, mutta tuon olisi voinut välttää. Tilanne näyttää tulevan vahingossa eteen ja Savinainen käyttää tilaisuuden hyväkseen. Lopussa näkee tahallisen voimankäytön.

Tilannehan ei tule vahingossa eteen, vaan ihan tahallisesti Mäenalanen lähtee taklaamaan kiekotonta pelaajaa.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Pitäisi olla täysin selvää, että Huml ja Savinainen ovat tiistaina kehissä ja Dixon ei. Tai Huml nyt tuskin Kärppien pelaavaan kokoonpanoon mahtuu. Toivon tosin, että mahtuisi. Terveenä ollessaan pidän ihmeellisenä, jos Niemi-Hirso-Pirnes -kolmikko ei ole kehissä. Tapparan etuhan se olisi, jos siellä on Aho, Manninen ja Aaltonen jatkossakin keskikaistalla ja Niemi sekä Hirso katsomossa. Ei olisi todellakaan mitään sitä vastaan, jos Tappara dominoisi jatkossakin aloitusympyrää. Pelinopeutta ja yllätyksellisyyttä tuo Kärppien hyökkäyspelaaminen tarvitsee lisää, mutta riittääkö puolustajien kädet ja peliäly tähän ja nopeampaan pelin kääntämiseen? Hirso pystyy parhaimmillaan pelaamaan kiekon melko mahdottomiin väleihin, joten tuossa voi olla ns. jokerikortti tähän sarjaan.

Ja turha tosiaan kärppäläisten on vielä laittaa päitä pensaisiin. Kärpät on suosikki voittamaan tiistaina ja 2-1 -tilanteesta nouseminen ei vaadi kuin yhden vierasvoiton. 3-0 olisi jo sellainen etu, että vaikea nähdä tämänhetkisen Tapparan häviävän neljästi peräjälkeen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Asiantuntijoita on joka lähtöön. Toivottavasti näitä vallineita ei enää kommentoimassa nähdä.

Niin...millä silmin asioita katselee, sehän on nähty toimittajissakin. Vallin tuntee kyllä kiekon ja on vanha tapparalainenkin tietääkseni. Lahti on Hämeen miehiä(HPK) ja tarkoitit varmaan Niemeläistä, etkä Niemeä, joka Yleltä löytyy, hän on puolestaan SaiPa-miehiä . Ari Lahti kirjoitti jo vuosia sitten Kärpistä, että joskushan rahalla kootulle joukkueellekin on tultava menestystä. Siinä sitä puolueettomuutta ja ammattitaitoa. Case closed.
 
En huomannut Kukkosen suorittamaa keihästämistä. Toki, jos se ottelun loppuhetkillä tapahtui, niin silloin on hyvin voinut jäädä minulta näkemättä. Sen verran tein jo lähtöä saunaan. Savinaisen keihästämisen olen nähnyt jälkikäteen. Jos sinulla on laittaa materiaalia tuosta Kukkosen tempauksesta, niin olisin kiitollinen.
Tapahtui Ahon rangaistuksen jälkitilanteessa muistaakseni. Minulla ei ole ruutu+-palvelua, joten en pysty tuota tarjoamaan. Ehkä joku voi. Savinaisen keihästämistä ei näkynyt itse tilanteessa eikä jälkikäteen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännää, että kärppäfanien mielestä Lörö-Lasse oli maailman coolein jätkä, kun ei lähtenyt Moision turhakkeen kanssa tappeluun, mutta nyt Savinainen oli ämmä, kun ei lähtenyt jonkun kärppäturhakkeen kanssa tappeluun.

Mun silmissä KukkoLasse on MIES, joka ei korkeaa laatuaan hukkaa tollasiin, koska on tärkein pakki. Saviläjä on saviläjä, eikä siitä edes dreijaamalla kaunista tule, sotkua vaan, kuten on nähty. Saviämmähän tekee kaiken mieluusti piilossa, kun teot ei päivänvaloa kestä. Ihan jo ton paskakasan takia en Tapparan mahdollisen jatkoonmenon jälkeen pysty symppaamaan kirvesrintoja, vaan olen aina vastapuolella. Olisi upeaa nähdä Tapparan 4.hopea, jos Kärpät kaataa.
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuskin Mäenalanen tuosta loukkaantui pahemmin toivottavasti, vaikka kipeää varmasti kävi. Savinainen on rotta, mutta näyttää olevan kuitenkin Tapparalle suureksi hyödyksi. Ei tuosta tilanteesta sen enempää. Yksittäinen tilanne ja näitä menee ohi myös toisinpäin. Pelkkä vahinko se kuitenkaan ei ollut.
 

axe

Jäsen
Tapahtui Ahon rangaistuksen jälkitilanteessa muistaakseni. Minulla ei ole ruutu+-palvelua, joten en pysty tuota tarjoamaan. Ehkä joku voi. Savinaisen keihästämistä ei näkynyt itse tilanteessa eikä jälkikäteen.

Ei ainakaan siinä heti jäähyn jälkeen ole mitään Kukkosen keihästystä. Vähän napauttaa Järvistä suojille.

Tää Noitarumpu on kyllä erikoinen epeli. Näitä me täällä Suomen jääkiekon ykköspalstalla sitten katsellaan.
 
Ei ainakaan siinä heti jäähyn jälkeen ole mitään Kukkosen keihästystä. Vähän napauttaa Järvistä suojille.

Tää Noitarumpu on kyllä erikoinen epeli. Näitä me täällä Suomen jääkiekon ykköspalstalla sitten katsellaan.
Ok. Sitten siinä ei keihästystä ollut.

On ainakin voimakkaat ja selkeät mielipiteet. Tolkkua vähän vähemmän.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Itsellä ei ole mitään Humlin toimintaa vastaan, mutta Liiga määräsi Pikkaraiselle 2 peliä puolet pienemmästä teosta, niin onhan nämä linjaukset surullista seurattavaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
On se perkele miten nää otteluketjut menee aina tuomareista mussuttamiseen, vaikka tuomareissa ei ole ollut tasan mitään vikaa. Dixon kurinpitoon, jonne minusta Tapparalasien takaa kuuluukin. Huml, ei jatkoseuraamuksia kuten ei kuulukaan.
Jäähyjä on jaettu ja jätetty jakamatta, niinkuin normaalistikin. Tappara oli eilen jäällä vain noin valovuoden verran parempi niin kyllä se yleensä tahtoo Tamin lanseeraamaan jäähyjen tasapainoon vaikuttaa.
Näissä pudotuspeleissä ei keihästämisistä ole aiemminkaan pelikieltoa nähty tarpeelliseksi antaa.

Johtuisikohan ihan siitä, että keihästämisestä ei voi rangaista jos ei ole keihästämistä? Suakaan ei tuomita veropetoksesta jos et ole veropetosta tehnyt.
 

axe

Jäsen
Itsellä ei ole mitään Humlin toimintaa vastaan, mutta Liiga määräsi Pikkaraiselle 2 peliä puolet pienemmästä teosta, niin onhan nämä linjaukset surullista seurattavaa.

Onhan näissä nyt ihan vissi ero. Toisessa pelaaja lähtee spontaanisti kostamaan heti samassa tilanteessa mielestään tapahtunutta vääryyttä joukkuekaverille, toisessa pelaaja ottaa ihan jossain irrallisessa vaihdossa ihan jonkun random-vastustajan suoraan aloituksesta.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppäfanit hei, älkää nyt vielä luovuttako! Tappara oli eilen todella hyvä ja ansaitsi vottonsa, mutta sarja on silti vasta 2-0. Jos muistellaan perjantaita niin Kärpillä oli kaikki saumat ottaa ensimmäinen kiinnitys, kiekkoa ei vaan saatu maaliin. Tiistaina sarja kavennetaan tilanteeseen 2-1 ja torstaina on taas sauma hakea ryöstö Hakametsästä. Ei tämä sen kummempaa ole.

Ei faktaa voi paeta ja se on se, että Late ylipeluuttaa parhaita. Vähän tuntuu olevan jänöjussin töpöhäntä pensaasta täristen näkyvillä, ikävä kyllä. Toivon ihmettä, ainakin sellaista, ettei tässäkin pelissä vastustaja telo jotakuta Kärppää hospitsiin.Jos Late kykenee variaatioihin, jotka näkyvät ja Kärppien ikuiset aseet eli nopeus ja taito ovat pääosissa höystettynä ilkeällä nelosella, niin jes. Silloin voi muutosta tullakin. Se näkee, ken elää tiistaina.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi upeaa nähdä Tapparan 4.hopea, jos Kärpät kaataa.

Noh, kuka sen nyt mitenkin näkee. Itse en koe asiaa ihan näin vakavana. Paras joukkue voittaa mestaruuden ja paras joukkue on ollut nyt kolme kertaa joku muu kuin Tappara. Ei se mitenkään tähän, seuraavaan tai edes viiden vuoden päähän vaikuta. Kokonaisuutena tarkasteltuna sanoisin, että neljäkin hopeaa neljään kauteen on jonkinlainen kova suoritus. Ok, olisihan se nyt faninakin hienoa viimein saada se aito ja oikea, mutta ei niissä mitään marssijärjestystä ole. Paras voittaa ja peli puhukoon, kaikki muu on höpönlöpöä.

Oon tyytyväinen Tapparan organisaation kokonaissuoritukseen viimeisten kausien osalta. Nuo hopeat syö miestä ihan pirusti, mutta ne on ollut pienen marginaalin hopeita ja joskus olis voinut pomppia meillekin. Toivottavasti nyt jo pomppii. Se ei silti himmennä sitä, että tässä on vedetty erittäin jäätävä kolmen kauden putki ja tämänkin kauden suoritus on jo tähän mennessä laatua näyttävä. Tottakai hopea olisi pettymys, mutta tekeminen ratkaisee ihan oikeasti paljon. Otan mieluummin pitkäjänteiset ja tavoitteelliset projektit, jotka joskus päättyvät mestaruuteen, mutta aina kuitenkin taistellaan siitä kuin yksittäisen suonenvetomestaruuden ja jatkossa ollaan osastolla ynnä muut.

En ymmärrä, miksi sinä koet sen "upeaksi" nähdä Tapparalla neljäs hopea, jos se kuitenkin osoittaa olevansa tällä kaudella parempi joukkue kuin esimerkiksi Kärpät. Itse yritän aina keskittyä omaan tekemiseen ja omaan joukkueeseen ja sen fanitukseen, en jaksa edes Ilvekselle toivoa sijaa 14. joka kausi vaan sen takia, että heikolla hetkellä se jotenkin parantaisi omaa näennäistä itsetuntoa, kun voisi jotain toista vielä piikitellä.

Ihan rehellisesti tällainen ajatusmaailma, että kun me ei olla riittävän hyvin niin täytyy sitten oikein toivoa ja nauttia, että muutkaan ei onnistu, kertoo enemmän persoonasta, joka sanoo sen ääneen kuin kenestäkään muusta. Mä oon ainakin helvetin ylpeä mun joukkueesta, jos se voittaa neljä hopeaa putkeen, eikä mikään piikittely semmoselta jengiltä, joka itse on tippunut jo aiemmin, ainakaan täällä tunnu yhtään missään. Ja sinne finaaleihinkin on vielä pirun pitkä matka ja tämäkin sarja on pahasti kesken, mun mielestä vähän ennenaikaista katkeroitumista.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Onhan näissä nyt ihan vissi ero. Toisessa pelaaja lähtee spontaanisti kostamaan heti samassa tilanteessa mielestään tapahtunutta vääryyttä joukkuekaverille, toisessa pelaaja ottaa ihan jossain irrallisessa vaihdossa ihan jonkun random-vastustajan suoraan aloituksesta.

Spontaanisti? Suoraan vaihtopenkiltä. Muita eroavaisuuksia tosiaan on se, että Pikkaraisella pysyy hanskat kädessä ja yhtään lyöntiä ei suorita.
 

Anttimadis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mun silmissä KukkoLasse on MIES, joka ei korkeaa laatuaan hukkaa tollasiin, koska on tärkein pakki. Saviläjä on saviläjä, eikä siitä edes dreijaamalla kaunista tule, sotkua vaan, kuten on nähty. Saviämmähän tekee kaiken mieluusti piilossa, kun teot ei päivänvaloa kestä. Ihan jo ton paskakasan takia en Tapparan mahdollisen jatkoonmenon jälkeen pysty symppaamaan kirvesrintoja, vaan olen aina vastapuolella. Olisi upeaa nähdä Tapparan 4.hopea, jos Kärpät kaataa.

Ihanaa saatana.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ainakaan siinä heti jäähyn jälkeen ole mitään Kukkosen keihästystä. Vähän napauttaa Järvistä suojille.

Tää Noitarumpu on kyllä erikoinen epeli. Näitä me täällä Suomen jääkiekon ykköspalstalla sitten katsellaan.

Niin..sunlaisiahan pitäisi palstat olla täynnä. Kiva päästä ihon alle.Tai no...ei nii väliksi sittenkään.
 
Niin..sunlaisiahan pitäisi palstat olla täynnä. Kiva päästä ihon alle.Tai no...ei nii väliksi sittenkään.
Haha!! Mahtavaa. Sen verran olen axen juttuja täällä nähnyt, että tiedän, ettet ole hänen ihon alla. Etkä sinne pääse. Etkä minkään muunkaan alle, paitsi riman.

Ja kyllä, enemmän axen kaltaisia kirjoittajia olisi massiivinen parannus.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ymmärrä, miksi sinä koet sen "upeaksi" nähdä Tapparalla neljäs hopea, jos se kuitenkin osoittaa olevansa tällä kaudella parempi joukkue kuin esimerkiksi Kärpät. Itse yritän aina keskittyä omaan tekemiseen ja omaan joukkueeseen ja sen fanitukseen, en jaksa edes Ilvekselle toivoa sijaa 14. joka kausi vaan sen takia, että heikolla hetkellä se jotenkin parantaisi omaa näennäistä itsetuntoa, kun voisi jotain toista vielä piikitellä.

Muuten voisinkin suosia Tapparaa. kuten ennen näitä pelejämme olen kirjoittanut, mutta Saviläjä on liikaa. Sori!En ny riemusta silti hyppelisi, jos hopeaa teille tulisi, mutta pienempi paha kuin Saviläjä kultakillutin kaulassa. Ei vaan kestä.
 

axe

Jäsen
Spontaanisti? Suoraan vaihtopenkiltä. Muita eroavaisuuksia tosiaan on se, että Pikkaraisella pysyy hanskat kädessä ja yhtään lyöntiä ei suorita.

Oho, nyt tosiaan vasta kävin ihan katsomassa. Luulin koko ajan että Huml oli siinä jäällä, mutta sieltähän se tosiaan tulee vaihtopenkiltä ja suoraan Savinaiseen. Nyt onkin oikeasti hämmentävää, että Liiga katsoo tuon olevan ok.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muuten voisinkin suosia Tapparaa. kuten ennen näitä pelejämme olen kirjoittanut, mutta Saviläjä on liikaa. Sori!En ny riemusta silti hyppelisi, jos hopeaa teille tulisi, mutta pienempi paha kuin Saviläjä kultakillutin kaulassa. Ei vaan kestä.

Näköjään Savinainen on todellakin päässyt ihon alle. Hypi sinä sitten riemusta, jos se omaa mieltä parantaa. Itse keskitttyisin vaan käsillä olevaan huikeaan sarjaan, jossa kaksi erittäin laadukasta joukkuetta pelaavat pääsystä finaaliin ja mitään ei ole vielä ratkaistu. Mutta jos tuon takia haluat missata tämän palan historiaa, niin teepä sit se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös