Playoffs 2016 välierät: HIFK – JYP

  • 102 768
  • 642
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Jaaha täälläkin on tunnetta tullut keskusteluun. Omat tiivistelmät näistä päivän polttavista puheenaiheista.

Jos joku eilen hyötyi tuomareista, niin se oli JYP. Boycen ajo Hussoon oli ihan varmasti tahallinen törmäys muttei vahingoittamisyritys. Luultavasti halusi koittaa Husson kanttia, ja Järvinen IFK:lta toimi täysin oikein. Tuomiot meni juuri niinkuin piti.
Luoman jäähyssä kävi varmasti juuri sillä tavalla kuten joku aiemmin jo sanoikin, tuomareilla meni numerot 55 ja 5 sekaisin. Kolehmainen oli se joka paini ja Luoma ainoastaan luisteli tilanteeseen, tässäkin kohtaa JYPille oli jopa parempi että se virhe tuli koska Kolehmainen on vielä tärkeämpi alivoimalla kuin Luoma.
Åstenin ja Yonkmanien tilanteet nyt on ihan perus playoffs lätkää, Åstenin rooli on härnätä ja Yonkmanin tehtävä muistuttaa olemassaolostaan.

Peluutuksesta kun oli puhetta niin mielestäni JYP on pyrkinyt jatkuvasti siihen että Lahden ketju on jäällä kun Järvinen-Taimi on jäällä, näin ainakin lauantaina.

Eilinen oli JYPiltä surkea, IFK:lta hyvä, Sarja on kuitenkin vain 2-1 ja huomenna peli alkaa 0-0:sta ja toiveissa on että JYP tulee aika hemmetin lujaa peliin ja kairaa sarjan tasoihin. ON muuten uskomaton sattuma että 3.välierä huhtikuun ensimmäisenä maanantaina päättyy kahtena vuonna putkeen totaaliseen murskatappioon. Keksitty ottaa perinteeks huhtikuun ekalle sunnuntaille sauna-ilta?(vitsi.)
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Tuomareista sen verran, että Kärpille ne tänään yhden ottelun pelasivat. HIFK voitti eilen ihan itse. Tosin muutama hölmö tuomio tuli, missä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa ehtikö tuomari nähdä. Esimerkiksi jo täällä mainittu Luoman kakkonen - se oli tuomarin selkärangattomuutta ja siksi moitteen arvoinen asia. Pelin ratkaisun kanssa niillä ei ollut mitään tekemistä - HIFK oli parempi.

HIFK kun kuitenkin eilen vei toisesta erästä lähtien peliä ja JYP antoi oudosti periksi. Silti en ole huolissani keskiviikon matsin suhteen. Tarkki on rauhallinen ja kokenut veska, joka ei jää edellistä tappiota miettimään. Enkä muista, milloin hänelle olisi peräkkäisissä matseissa hurjaa määrää maaleja selän taakse paiskottu. Ja ne eilisen tilanteen nimenomaan Tarkille,oli aika pahoja.

Huomenna JYP ei myöskään anna tilaa, eikä roiski kiekkoja. Normaalilla kotikaukaloilmeellä HIFKn pakit on taas avauksissaan pulassa. Lauantaina pelattiin kohtuullisen hyvin kotona, mutta siitäkin JYP pystyy parantamaan. Perjantaina olen matkaamassa Helsinkiin katsomaan sitä, kuinka JYP siirtyy tässä sarjassa johtoon.

Eli mielestäni ratkaisun avaimet piilevät siinä, että JYPin on saatava paineistettua Taimi ja muut HIFK pakit aktiivisella karvauksella pulaan kaiken aikaa omalla kenttäpuoliskollaan - jopa pienellä riskillä. Taklauksia ja liikettä tarvitaan ja maanantain hiihtelyn jälkeen joukkueella luulisi virtaa olevan. Ja jäähyjä pitää välttää, koska HIFK ylivoima on hyvää ja ratkaisijoita löytyy.

JYPillä on kokemusta, kuten ilmi on tullutkin, isojen tappioidenkin nollaamisesta pudotuspeleissä. Ei joukkueessa kukaan varmasti edes mieti enää kuin seuraavaa peliä. Hussoa ei maanantaina testattu käytännössä. Nyt sitten keskiviikkona nähdään, miten mies ykköstorjujan paineet kantaa
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Et mitään päätellyt, ihan vain sattumanvaraista roskaa postailet?

Kukahan tässä nyt kitisee.
Sä et sitte osaa lopettaa.Vai roskaa mä postailen, sä olet kitisijä, valittaja, MOT. Ei se vaatinu mitään päättelyä.

Mee kattoon matsia tänään, ja paukuta läpsytintä tai käsiäsi, kannusta JYP:ia tai hauku IFK:ta ihan niin paljo ku sielu sietää ja kokeile saisitko matsista yhtä hyvää fiilistä ilman paskahousu-narinaa dumareista.
Mut joko jatkettaisiin matsia kohti?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sä et sitte osaa lopettaa.Vai roskaa mä postailen, sä olet kitisijä, valittaja, MOT. Ei se vaatinu mitään päättelyä.

Mee kattoon matsia tänään, ja paukuta läpsytintä tai käsiäsi, kannusta JYP:ia tai hauku IFK:ta ihan niin paljo ku sielu sietää ja kokeile saisitko matsista yhtä hyvää fiilistä ilman paskahousu-narinaa dumareista.
Mut joko jatkettaisiin matsia kohti?
Siis kerran sanon yhden moitteen yhdestä tilanteesta, minkä tuomarit tuomisivat mielestäni hieman pieleen ja sitten olen kitisijä ja valittaja? Ja jos et tähän lopputulokseen tullut päättelemällä, niin miten sitten? Minulle tulee mieleen vain hatusta vetäminen, jos päättely ei ollut käytetty keino.

Sinä tässä kitiset, kun joku sanoo yhdenkin väärän sanan, niin heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Säälittävää.

Minulla kun ei yleisesti ottaen ole mitään valittamista tuomareista, vaan vihaan niitä jotka jaksavat tuomareista aina valittaa. Se, että kritisoin yhtä pientä tilannetta hieman vääräksi tuomioksi ei tarkoita, että tuomaritoiminnassa olisi mielestäni mitään suurta ongelmaa. Yksikään JYPin matsi näissä pleijareissa ei ole millään tavalla tuomaritoimintaan ratkennut. Ja hyvin harvoin muutenkaan. Kyllä tuomareiden pitää tehdä alusta loppuun kaikki ihan päin helvettiä, että he yksinään voivat pelejä ratkoa.

Jos kuvittelet, että voit tuosta vain tulla tänne ja heittää kanssakirjoittajista mitä tahansa paskaa, niin kuvittelet ihan helvetin väärin. Ja kehtaat vielä syyttää minua siitä, että en osaa lopettaa, kun itse tämän aloitit, etkä osaa lopettaa yhtään sen enempää. Miksi minulla olisi jotenkin velvollisuus päättää tämä, kun en tätä edes aloittanut?
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä keskustelu alkaa muistuttaa sitä hanskaamista maalin edessä pelitilanteiden jälkeen, missä vähän hierotaan hyviä kavereitakin poskelta vienosti ja katsotaan josko kaveri lähtis leikkiin mukaan. Sitten pelin jälkeen lähdetään bisselle.

Keskitytään illan peliin. Nelfor on kaikkea muuta kuin kitisijä ja hermostui, koska poski on hiukan hellänä edellisistä matseista.

Eilen muuten katsoin tuon Oulun pelin ja nähdyn perusteella on todellakin oikeutettua välillä myös kitistä tuomareista. Sellaista kotituomarointia, että ei mitään rajaa. Tämä "kitisijä" on kuitenkin ikävä kyllä sellainen uusi natsikortti eli helppoa heitellä pöytään aina, jos tuomaritoimintaa arvostellaan, oli syytä tai ei. Onneksi tässä sarjassa yksikään peli ei ole ratkennut tuomareihin, toivottavasti sama jatkuu illalla.

Jupa
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan se eilen aivan selvää, miten Åsten poislukien JYP-pelaajien osumat kohdistuivat nimenomaan HIFK:n terävimpään kärkeen. Taimi ja Zaborsky saivat paljon kovuutta moneen otteeseen, samoin Ramstedtia taklattiin monta kertaa kovaa (ja toki puhtaasti). Sanoin jo ensimmäisen erän lopulla frendille, että onpa erikoista, miten Generousta tai Salmea ei taklattu lainkaan samalla tavalla kuin Auvitua ja etenkin Taimea. Mutta nämä kuuluvat playoff-kiekkoon kuten kuuluu sekin, että jos joukkue ei toisen joukkueen kovuudesta tykkää, se kertoo sen vastaamalla lihaa tummuttavasti, eikä esimerkiksi itkemällä hävityn sarjan jälkeen tms. Mitään maailmaa mullistavaa ei eilen(kään) tällä saralla nähty.
...

Erinomainen viesti enkä osaa olla eri mieltä oikein mistään kohdasta.

Åstenin ja Yonkmanien tilanteet nyt on ihan perus playoffs lätkää, Åstenin rooli on härnätä ja Yonkmanin tehtävä muistuttaa olemassaolostaan.

Tästäkin täysin samaa mieltä. Tuossa aiemmin nostin Åstenin tilanteen esille vain siksi, että minusta on ihan yhtä fiksua kauhistella Järvisen reaktiota veskan ajamiseen kuin Yonkmanin reaktiota Åstenin viime sekuntien pommiin. Todellakin hyväksyn esim. Geneltä samanlaisen reaktion jos joku JYPpiläinen häntä summerin soidessa vastaavasti ajelee.

MMÅ:lta muuten erinomainen matsi pitkästä aikaa! Oli useammankin JYPin pelaajan ihon alla ja eipä tuota tarvitse ihmetellä. Helvetin ärsyttävän oloinen rakkikoira, joka jatkuvasti vedetään kumoon kiekottomanakin, mutta aina se vain nousee ylös virne naamalla ja tulee maalin eteen lyömään pientä poikittaista kun vähiten odottaa. Ja suu käy. Ja kyllä se Åsten taklatakin osaa, kun vaan ehtii!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
@Jupa ja @Nelfor en tunne viesti-historiaanne. Jos te näin sanotte, niin olen väärässä.
Henkilökohtaisuuksiin en mene, vaan puhuin tästä dumareiden muniin puhaltelu-viestistä, josta käsitykseni muodostin.
Oli mielestäni täysin tarpeeton ja irrationaalinen viesti tän sarjan tapahtumiin nähden. Siksi otin palkokasvin nokkaan.
Läpät on ollu hyviä puolin ja toisin, ja kuten Jupa kuvaili, ehkä mä turhaan hieroin sitä hanskaa vihellyksen jälkeen.
Nelforin uskon olevan lätkä-jätkä joka ei kitise.
Sellainen mä ainakin oon.
Pahoitteluni tästä episodista.
En ole sen tyypin ihminen, joka ei osaa mokiaan myöntää, ja tässä tein niin. Käsitykseni oli väärä.
Sitte kohti matsia ja seuraavia naaman
hieromisia.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ryhdikästä, @Kake7!

Nelfor on JYP-leirin valionimimerkkejä, joten tulin maalin eteen nykimään kavereita niskasta.

Ei tämän vakavampaa, pieni hierominen kuuluu lätkään kaukalossa ja sen ulkopuolella :)

Jupa

PS. Jos tulet illalla Jyväskylän peliin, tarjoan oluet pelin jälkeen
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Jupa ja @Nelfor en tunne viesti-historiaanne. Jos te näin sanotte, niin olen väärässä.
Henkilökohtaisuuksiin en mene, vaan puhuin tästä dumareiden muniin puhaltelu-viestistä, josta käsitykseni muodostin.
Oli mielestäni täysin tarpeeton ja irrationaalinen viesti tän sarjan tapahtumiin nähden. Siksi otin palkokasvin nokkaan.
Läpät on ollu hyviä puolin ja toisin, ja kuten Jupa kuvaili, ehkä mä turhaan hieroin sitä hanskaa vihellyksen jälkeen.
Nelforin uskon olevan lätkä-jätkä joka ei kitise.
Sellainen mä ainakin oon.
Pahoitteluni tästä episodista.
En ole sen tyypin ihminen, joka ei osaa mokiaan myöntää, ja tässä tein niin. Käsitykseni oli väärä.
Sitte kohti matsia ja seuraavia naaman
hieromisia.
Arvostan tätä, että osaa myöntää jos ei kaikki mene ihan nappiin. Pahoittelut omastakin puolesta, tunteella eletään ja joskus läikkyy. Tuomareita koskeva viestini, josta tämä soppa lähti, ei missään nimessä ollut tarkoitettu provosoivaksi viestiksi ketään kohtaan, vaan se oli kärjistetysti kirjoitettu oma mielipide siitä mitä tapahtui. Minulla on huono tapa kärjistää asioita välillä täysin turhaan, jolloin tulee provosoitua yhtä jos toistakin kanssakirjoittajaa.

Mutta se siitä, nyt kohti illan matsia ja uusia vääntöjä!

Onneksi @Jupa hienona miehenä huomaa välillä puuttua asioihin oikealla tavalla ja oikeaan aikaan, kun meinaa itsellä hieman karata. Kiitokset siitä!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ennen edellistä matsia kirjoitin otteluketjussa että Helsingin matsin jälkeen toinen leiri tulee olemaan huolissaan. Se kommenti kosahti omaan nilkkaan ja nyt ainakin minä olen hieman huolissani. HIFK onnistui murhaavasti ylivoimallaan. Kun se loksahtaa kohdalleen se todennäköisesti toimii uudestaa seuraavassa matsissa. JYPin yv on ollut koko pleijareiden surkeaa. HIFK myös tietää viimeistään nyt miten JYPiä vastaan kannattaa pelata. Se on taitavampi ja nopeampi joukkue kiekon kanssa ja pystyy hyökkäyspäässä useihin variaatioin luomaan maalipaikan kunhan hyökkäysalueelle pääsee. Puolustuksessa se oppi hyvän träpin luomisessa.

JYPin ase on fyysisyys. Se on merkittävin asia jossa se on vastustaajaa parempi niin hassua kuin se onkin ajatellen että HIFK oli männä vuosina se suomikiekon ilkein ja fyysisesti kovin joukkue. Ovatko maailmankirjat menneet sekaisin Lordin Euroviisuvoitosta lähtien? Tosin Pihlman kommentoi Jääkiekkolehdessä ennen JYPin menestystä että helvetti jäätyy ennen kuin JYP liigamestaruuden voittaa. Nyt niitä mestaruuksia on JYPillä kaksi ja Pilellä itsellään niitä on kolme. Joten kokemusta JYPissä riittää miten niitä mestaruuksia voitetaan, myös muiden kuin Pilen kohdalla. Siitä kokemuksesta voi ammentaa voimaa ja tietotaitoa mitä tässä tilanteessa pitää tehdä. Toivon että JYP tulee tänään js horjuttaa HIFK:n pelaajia riittävästi jotta se rikkoo heidän pelinsä ja että JYP pystyy määräämään pelin tempoa jotta se palvelee JYPiä. Jäähyboksista pitää pysyä riiittävästi poissa, oikeastaan molempien sillä 5v5 pelissä JYP voi olla vahvempi. En oikein jaksa uskoa että JYP on pystynyt ylivoimaansa korjaamaan tehokkaaksi kun se ei ole onnistunut siinä koko keväänä.

Näillä eväillä toivotaan parasta mutta samalla pelätään pahinta.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
No kovastihan JYP yritti tuota fyysisyyttään maanantaina käyttää mutta IFK vastasi samalla mitalla ja jätti isot möröt jalkoihin. Toisaalta taas lauantain pelissä JYPin fyysisyys oli IFK:lle myrkkyä. Tänään taas JYPin kotipeli ja varmasti nähdään kovaa pommitusta, nähtäväksi jää onko IFK yhtä lammas kuin lauantaina, kovasti tahdon uskoa että ei. Tiukka peli tulossa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhui muuten Viitanen aika viisaita noista pudotuspelimaailmasta ennen viimepeliä radiossa, en ihan kaikkea kerennyt kuunella, mutta siellä oli joukossa aika hyvää tarinaa siitä miten asiat muuttuu runkosarjasta pudotuspeleihin ja minkälainen henki JYPillä oli pudotuspeleissä. Taisipa esimerkiksi kertoa 2012 finaaleista sen että ensimmäisen ottelun jälkeen Jääskeläinen tuli sanomaan tappiomatsin jälkeen "pojat tiedetään ainakin tämän jälkeen kuinka hyvä vastustaja on" ja lopulta taisikin sitten 4-1 voitto finaaleista tulla. Mutta pointti itsellä on että yhden ottelupallon vain kuitenkin HIFK vain sai ja tänään on uusi päivä. Siellä on kuitenkin tuota kokemusta aika paljon ja eiköhän tämä ole käänettävissä vielä jos vain uskoa omaan tekemiseen löytyy. Ei saa vain mennä ylirittämisen puolelle. Uskon että JYP tulee tänään kovaa alkuun päälle.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen muuten katsoin tuon Oulun pelin ja nähdyn perusteella on todellakin oikeutettua välillä myös kitistä tuomareista. Sellaista kotituomarointia, että ei mitään rajaa. Tämä "kitisijä" on kuitenkin ikävä kyllä sellainen uusi natsikortti eli helppoa heitellä pöytään aina, jos tuomaritoimintaa arvostellaan, oli syytä tai ei. Onneksi tässä sarjassa yksikään peli ei ole ratkennut tuomareihin, toivottavasti sama jatkuu illalla.

Jupa

Tuo kitisijä kortti langetetaan joidenkin toimesta aika herkästi, se on totta. Eilisessä Oulun pelissä itsekkin ihmettelin muutamia tuomioita ja oli helppo ymmärtää, jos Tappara leirissä hiukan kuohahti. Itse en mielestäni tuomareista juuri valita, mutta joskus tunne ottaa vallan ja tulee niin tehtyä. Tällä kaudella muistuu mieleen kaksi peliä, joissa tuli annettua palautetta huolella. Mielestäni tuomarit onnistuu kuitenkin pääsäntöisesti ihan hyvin ja saavat usein ihan aiheetonta kritiikkiä. Se on niin helppoa sysätä syyt tuomareiden niskaan, jos vaikkapa oma jengi häviää.

Se tästä ja eikun kohti illan matsia. Parempi voittakoon.
 
Viimeksi muokattu:

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuomareista on helppo itkeä, koska etenkin tv:stä näkee asiat paremmin. Siihen päälle vielä hidastukset sun muut. Jokanen lajia seuraava tietää miten paljon nopeampaa peli on kun siirrytään katsomon puolelle. Tilanteita on ympäri kenttää jatkuvalla syötöllä.

Itse junnusarjojen matseja tuomaroineena voin kertoa että kentällä tapahtuu vielä paljon nopeammin, voi vain kuvitella millaista se on liigatasolla. Arvostus tuomareita kohtaan on suuri kun saavat edes näin paljon oikeita tuomioita aikaiseksi.

Itse olin pelaaja-aikoinani melkoinen rotta ja kyllä läpi meni milloin minkäkinlaista pientä ja isompaakin sikaa pelin ulkopuolella ja myöskin ytimessä. Ei kaikkea voi vaan nähdä. Joskus ne näkee enempi toisen jengin virheitä kuin toisen, ei se tee siitä tarkoituksellista suosimista.
 

Bromse

Jäsen
Jos unohtaa ottelun ensimmäiset 3-4 minuuttia, niin olipahan perkeleen miehekäs esitys IFK:lta Jyväskylässä. Ei huoleta jatkon kannalta edes vähää alusta, kun pystyttiin ensimmäisen erän viimeinen kymppi, ja koko toinen erä hallitsemaan ja dominoimaan ottelua. Viimeinen erä menikin aika puoliksi, eikä kolmannen erän ensimmäistä ja viimeistä kaksi minuuttista lukuun ottamatta saatu tarvittavaa kiriä. Tuurikin puuttui, kun ei tuosta lopun myllystä edes pomppinut sinnepäin. Näköjään vierasvoitto on sula mahdottomuus tässä sarjassa, joten Game 7 here we come!

Mikä siinä on että IFK:n pitää antaa JYP:lle vieraissa se kolme eteen, ehkä ensi kerralla ei anneta etumatkaa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tänään oli ryöstön paikka.. järkyttävän paska alku pilasi muuten toimivan toteutuksen. Kyllä harmittaa..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo tänään oli kyllä kaikki mahdollisuudet hakea se voitto. Paska alku vei syvälle, mutta nousivat sieltä. Lopussa niin monta hyvää paikkaa vielä, että kyllähän tässä vitutuskäyrä on ihan järjetön...
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jahas, taas ollaan tasoissa. JYPin alku oli murhaava. Vähän helpolla taas tavallaan, mutta en sano säkällä, koska olihan ne hyvin tehtyjä maaleja yv:lla, eikä tällä kertaa menneet veskarin piikkiin(ahar voi ottaa iisisti). Mutta kyllähän siinä kaikki naksui nyt JYPin kannalta kohdilleen, harvemmin noin hyvälläkään tekemisellä. Harmittaa Elkinsin turha jäähy kyllä. Kolmas meni sitten Tepon piikkiin, kun otti turhan riskin ja yritti syöttää keskustaan. Tuskin kovi moni muu kuin Pihlman olisi tuosta maalia naulannut. (EDIT: Olisipa ja naulasikin, eli Kolehmainenhan tuon maalin kiskaisi, eikä Pihlman)

HIFK nousi hienosti mukaan peliin, mutta ei ihan riittänyt tällä kertaa. JYP puolusti myös hyvin, eikä kolmannessa lopun myllytystä lukuun ottamatta kauheasti paikoille päästy. Tarkki nollasi sitten Ramun, Elkinsin(ei ihan nosto noussut patjan yli ja paluukiekko pyörähti lavasta) ja muutkin. Vaikka pistesaldo ei kasvanut, niin hyvä silti, että saatiin noustua mukaan ja peli tasaiseksi, Hussollakaan tuskin jäi traumoja kun pelasi lopun 57 min nollilla. Perjantaina iso peli, mutta ei silloinkaan vielä lopullisesti mitään ratkaista. Hienot valmentajat meillä, molemmilta tulee haastiksissa järkitekstiä ilman turhaa öhellystä ja mussutusta. Pelin lopputuloksesta riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
En ole tätä ketjua juurikaan lukenut, joten pahoittelut jos joku muukin on tämän saman huomion jo tehnyt, eli:

Tämä sarja muistuttaa viime kevään välieräsarjaa Kärppiä vastaan. Ensimmäisessä pelissä oli ryöstön paikka kun johdettiin parilla maalilla, mutta hävittiin kuitenkin lopulta niukasti. Samoin tässäkin sarjassa. Seuraava vieraspeli hävitään 7-1. (viime vuonna muistaakseni 8-3) ja sitten otetaan kotipelistä niukin mahdollinen voitto. Saa nähdä otetaanko vieraissa taas selvä tappio perjantaina, vai joko se ryöstö nyt pystyttäisiin ottamaan. Seiskapelissä en siihen oikein jaksa uskoa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tästäkin ottelusta tuli vain se yksi kiinnitys mutta tällä ottelulla JYP osoitti ettei se alistu vaan se taistelee. Vaikea sanoa kummalla on nyt se momemtum. JYP taisteli itselleen voiton mutta HIFK painoi kiekon JYPin päätyyn vahvasti kahden erän ajan.

Törmänen piikitteli edellisen Helsingin ottelun jälkeen JYPin maalivahteja. Hieman kosahti nyt Törmäselle itselleen se kommentti. Tarkki oli lopussa muuri ja Hussolla oli mustaa hetkeä ottelun alussa. Ylihuomenna on kuitenkin JYPillä se ryöstön paikka jos milloinkaan. JYP on palauttanut itseluottamuksensa mutta se tietää kuinka vaikea vastus HIFK on. Varsinkin kotonaan. Takki auki ei JYP tule. Meneekö HIFK:lla lataus yli ylihuomenna tämän ottelun takia?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tuomas Tarkin haastattelu matsin jälkeen oli upee hetki.
Kokenut, paljon voittanut huippuveskari antaa analyysia fiksusti, tarkadti ja ilman mitään turhia jargoneita, vielä Zwängin kysyessä lopun myllytyksestä sanoi ettei siellä mitään nähny kunhan piti itsensä isona :-D , arvostan näitä vanhan koulun lätkäjätkiä!!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koppiin kun katseli pelin jälkeen niin näki et JYP mihinkään tyytyväinen vielä. Mutta jos tolla pelillä HIFK kaadetaan niin luotto on kova jos JYP pelaa perjantaina omaa hyvää peliä. Tuntuu et JYPin peli meinaa kaatua siihen kun pelätään virheitä ja sitä kautta tehään ihmeellisiä ratkaisuja. Rohkeasti vaa pitäs mennä ja pitää peli hallussa eikä alkaa panikoimaan. Tarkki näytti kaikille että vtut JYPillä mitää maalivahti ongelmaa.

Perjantaina nähdään sitten kummalle ensi viikolla on katkolla. Nyt ois makoisaa napata se vieras voitto.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sarjan kannalta on nyt käänteen tekevää miten IFK käsittelee tämän tappion. JYP käsitteli omansa esimerkillisesti. Tätä v-mäisempää tapaa hävitä olisi ollut enää hävitä jatkoilla. Hiipii mieleen kevät 2010 ja ns. oppirahojen maksaminen kokenutta pudotuspelivastustajaa vastaan. No, IFK on yllättänyt monet tällä kaudella, monta kertaa. Tästä noustaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös