Ei Kärpät kyllä tälle kaudelle laskeneet kovin paljoa Ahon (tai vaikka Puljujärven varaan). Poijjaat ylisuorittaneet odotuksiin nähden todella huikeasti.
Ja ei, en pidä sitä huonona asiana. Varsinkin kun sitä potentiaalia tosiaan siellä taustalla on vaikka muille jakaa.
Ja Humlista, katsopa varsin hänen tilastojaan viime kauden runkkarin lopusta. Aika hiljaista oli.
Itse kyllä näen, että Huml kyllä "siellä on". Nyt ei vain ole ketjukavereinkaan onnistumisia tullut, ja ihan positiivisin mielin hänenki pleijareita odottelen.
Hirsosta olet oikeassa, mutta en tiedä mitä sateentekijää hänestä edes odotettiin?
Niemi on myös hyvin mielenkiintoinen tapaus, syyskausi meni mahtavasti. Ja kun Hirso tuli, tippui myös Niemi kuvasta.
Kukkonen ei tule puhki menemään vaikka peliaikaa tulisi se 25min/peli.
Eli kyllä minä luotan, että "nuoremmat" pysyvät ihan hyvin mukana myös pleijareissa (esim. CHL tällä kaudella), ja samaan syssyyn vanhempi osasto myös petraa peliään.
Jos Huml/Niemi/Hirso edes "perustasolle" tässä nousevat (kun nyt ovat pelanneet kyllä alta perustason tovin jos toisenkin), niin alkaa oleen nippu aika kova.
Pakisto ei hirveitä loukkaantumisia kestä, totta.
Mutta käännetäänpä tämä asia myös toisinpäin, kestääkö TPS:n rosterin leveys minkälaisia loukkaantumisia? Aivan, vielä vähemmän kuin Kärppien.
Myöskin valmennuksen kyvykkyys on poffeissa jo ihan toinen asia kuin runkosarjassa. Siinä kyllä tässä kohtaa Marjamäen porukka vie voiton Selinin vastaavasta. Niin monta kautta ovat jo vetäneet showtaan yhdessä.
Onko Kärpät koskaan hävinnyt poffi-sarjaa fyysisyyteen? Mulle ei kyllä nyt tule moista mieleen.
Moni sitä on koittanut, mutta kun ei se ihan noinvaan onnistu. Pitää sen vastapuolen siinä kohtaa osata myös "pelatakin".
Eikä pidä ajatella, että meikä täällä on jo kultakraka kaulassa. Ei todellakaan.
Mutta kyllä se vain niiin on, että TPS ei kyllä neljää kertaa seitsemästä Kärppiä kovin helposti vie.
Mutta pelataan nyt vaikka huominen ensin, ollaan vähän viisaampia :)