Otteluseurantaketjun perusteella jokunen Kärppä-fani, varsinkin
@Roger Moore on todistanut olevansa erittäin huono voittaja. Noh jokainen taaplaa tavallaan. Ihan ensiksi on annettava tunnustus voittajalle, ihan oikea joukkue meni tästä sarjasta jatkoon, mikä tuskin oli kenellekään yllätys. SaiPalla ei ollut hirveästi jakoa Raksilassa, joten erittäin hienoa peliä Kärpiltä. Välillä taisi täällä keskusteluissa molemmilta puolilta karata mopo käsistä, mutta sehän kuuluu vain asiaan playoffien ollessa käynnissä. Pahoittelut omalta osaltanikin jostain provokatiivisista viesteistä, mutta kyllä te saatanan lestat olette sen ansainneet!
Yhtä asiaa en kuitenkaan pahoittele. Nimittäin se Janne Niinimaa on oikeasti ihan saatanan huono kommentaattori, eikä se NHL-urastaan huolimatta ollut hyvä maajoukkuepuolustajakaan. Tänäänkin se sekoitti Spangin ja Spinan sekä höpötteli muutenkin ihan omituisia, mäkin haluan noita sieniä! Säilynojan Keke oli mielestäni paljon parempi tuossa hommassa, mutta olisiko hänellä ollut entisenä SaiPalaisena kevyen keltamustat lasit? Kannatan kuitenkin objektiivista selostajaa sekä kommentaattoria näihin peleihin.
Jossain ketjussa jotkut Kärppä-fanit kirjoittelivat, että tällä kaudella ei ole hirveästi runkosarja kiinnostanut. Minä ymmärrän sen, koska itselläni on ollut motivaatio-ongelmia katsoa SaiPan pelejä Raksilassa, jopa playoffeissa. Jotenkin tuo Marjamäen prosenttikiekko on vain omasta mielestäni aivan karmeaa paskaa, vaikka on myönnettävä sen olevan tehokasta. Siitä puuttuu kuitenkin kaikki intensiivisyys, joka on minulle kuitenkin kiekkoa katsoessa se tärkein asia. Jopa tärkeämpi kuin oman joukkueen menestys, minkä takia nuo Lappeenrannan pelit olivat pelillisesti mielestäni erittäin paljon parempia ja viihdyttävämpiä.
Tänään Kärpät ensimmäistä kertaa "dominoi" SaiPaa, mutta näkisin sen olleen kuitenkin enemmän SaiPan huonoutta kuin Kärppien hyvyyttä. Taisi SaiPalaiset tulla vain pelailemaan viimeisen pelin, minkä Kärpät käytti armottomasti hyväkseen. En uskonut Kärppien mestaruuden playoffien alettua, enkä usko siihen vieläkään. Maalivahtiosastoa pidin suurena kysymysmerkkinä, mutta Tarkki oli parissa viimeisessä pelissä melko vakuuttava. Hyökkäyspäässä pitäisi Pyörälän, Humlin ja kumppanien vähän piristyä. Kasparin ja Maxwellin koneet alkoivat jo sarjan lopussa käynnistymään. Pidän kuitenkin Tapparaa vieläkin kovimpana mestaruussuosikkina.
Pitää nostaa vielä ex-SaiPat esiin. Minä taisin käydä Kärppienkin ketjussa tuossa runkosarjan lopulla sanomassa, että kyllä Davis ja Spang sieltä vielä heräävät, mutta minua ei taidettu ottaa kovin tosissaan. Kohta aletaan varmaan ottamaan. Spang oli SaiPassakin playoffpelaaja, joka nosti tasoaan roimasti tärkeisiin peleihin. Spang tulee varmasti olemaan vielä tärkeä pelaaja tänä keväänä Kärpille. Daviskin on alkanut heräämän, joten sanokaa joku Marjamäelle, että heittää sen Mannisen sieltä kärkikentissä helvettiin ja vaihtaa Davisin tilalle. Eihän tuo Manninen saa varmaan tyhjiinkään kiekkoa, ja Davis sai ainakin tänään. Yhdestä asiasta olen ainakin teidän kanssanne samaa mieltä. Ryan Glenn on ihan kusipää.
Kiitokset siis sarjasta, mutta onnea en teille jatkoon kuitenkaan toivottele. Toivon sen joukkueen voittavan mestaruuden, joka pelaa viihdyttävintä kiekkoa, ja se tuskin tulee olemaan ainakaan tänä vuonna Kärpät. Katsotaan joku toinen kevät uudelleen, kun teillä ei ole enää tuota ihan epäreilua Kemppaisen vai oliko se "munanimijän" ketjua? Itse asiassa tuo ketju oli niin epäreilu, että voisitte ensi kaudella maksaa puolet Davisin palkasta ja lähettää hänet Lappeenrantaan. Saatte vaikka Spinan ja Björkstrandin teille. Tehdään vaikka tuollainen ystävyyskaupunki sopimus? Rajaehtona on toki, että ette levitä mitään herätysliikkeitä ja mahatifoja tänne ETELÄÄN!