Mielenkiintoinen sarja on käynnissä ja voitot ovat nyt Kärpille siis 3-1. Erittäin hämmentyneenä seuraan keskustelua siitä, kuinka sarja olisi jotenkin ohi ja nyt vain pelataan yksi ottelu alta pois jonka Kärpät voittaa. Ei näin, ei Oulussa eikä Lappeenrannassa.
Jääkiekko on siitä ihmeellinen peli, että asetelmat muuttuvat yhdessä nukutussa yössä. Yksi erä tai vaikkapa yksi epäselvä tilanne saattaa kääntää koko ottelusarjan kulun. Onko Kärppäfaneilla jotenkin päässyt unohtumaan se, miten viimekeväänä noustiin vastaavasta ahdingosta mestariksi. Onko SaiPalaiset unohtaneet jo, miten JYP tuli viimekeväänä kuolleista lähes edelle ?
Niin kauan kun on pelejä, on realistiset mahdollisuudet voittaa ja hävitä. Jokainen peli alkaa nollista ja jokaiseen voittoon vaaditan aina se yhtä kova työ. Ei se viimeisin voitto tule sen helpommalla kuin aiemmatkaan ja väittääkö joku että jokin Kärppien tai SaiPan voitosta/voitoista olisi tullut helposti vain, tuosta noin vaan ? vitut sanon minä. Jokaiseen voittoon tarvitaan valtavasti työtä ja hieman tuuriakin. Jokainen peli olisi voinut helposti kääntyä toiselle.
Yritän tällä avautumisellani sanoa, että ottelusarja on kaukana ratkaisusta ja vielä taistellaan kovasti eikä voittaja ole lähellekään selvänä. Nyt suorastaan vaadin faneja Lappeenrannassa ( en tarkoita ketään tiettyä ) nostamaan päät pensaista ja uskomaan vielä kerran. Koko kesä on aikaa murjottaa jos tämä nyt sitten loppuu huomenna, mutta ei vielä, ei tällä tavalla. Luovuttaneena ja valmistautuneena häviöön. Minä vihaan häviöitä enkä koskaan halua antaa mahdollisuutta sille. Vaaditte joukkueen taistelemaan viimeiseen henkäykseen asti, mutta kun vähänkään näyttää pahalta, olette itse luovuttamassa. PRKL nyt asennetta ja tästä ei kukaan pääse helpolla mihinkään.
Vielä sentään pelataan ja taistellaan!