Erehdyin lukemaan SaiPan sivuilta joukkueiden välisiä otteluraportteja tältä kaudelta. Vaikka sanotaankin, että play-offit ovat aivan eri maailma, niin kyllähän tässä keltamustien kannattajana hieman peloissaan tätä ottelusarjaa odottelee. Ässistä minulla on sellainen kuva, että joukkue on erittäin tasapainoinen: hyvä maalivahti, hyvä valmennus ja erinomaiset syömähampaat tulosyksikössä. Mielestäni Pekka Tirkkonen ei turhaan sanonut tammikuisen tappion jälkeen, että Ässissä on ainesta kevään mustaksi hevoseksi.
Vielä pari viikkoa sitten olin satavarma, että SaiPa menee taas keväällä pitkälle. Nyt peli on sen verran sakannut, että en oikein tiedä mitä odottaa. Petteri Sihvosen sanoin: antaa pelin näyttää.
Joka tapauksessa, näiden joukkueiden välillä on nähty hienoja kamppailuja muutaman viime vuoden aikana. Tunnetta on ollut kentällä, katsomossa ja täällä palstalla. Toivon, että tästäkin sarjasta saadaan niin ikimuistoinen kuin säälipleijareiden kehyksissä pystytään. Olen joskus Ässien ja Porin suuntaan hieman naljaillut, mutta allekirjoittaneella ainakin on suuri kunnioitus siihen suuntaan. Tykkään ihan älyttömästi Ässien pelityylistä ja siitä kuuluisasta porilaisesta hulluudesta. Jos SaiPa ei harmillisesti pääse jatkoon, niin hyppään satavarmasti porilaisten bandwagoniin kevään 2013 tavoin.
Aurinko paistaa, on lämmintä ja playoff-kiima alkaa pikkuhiljaa kasvaa. Voi pojat tästä se taas alkaa ja kohta hallille. Paras voittakoon!