Pätemään?! Ei jumalauta. VMP. Tämä on keskustelupalsta. En tarkoita, että Kemppaisen ketju olisi vain pelillisesti todellinen ykkösketju vaan kun se aloittaakin jokaisen pelin kuin ykkösketjut yleensä aloittavat.
Ajatteleppas nyt ihan rauhassa. Tuossa on vain yksinkertaisesti listattu kokoonpanon mukaiset pisteet ja peliajat jne. ilman mitään spekulaatiota. Jos sinä haluat vertailla Kärppien Kemppaisen ketjua ja Tapparan ykkösketjua keskenään, niin ole hyvä vain - minä en sitä edes yrittänyt tehdä. Pointtini oli se, että Kärppien peli ei ole ollut pelkästään Kemppaisen ketjun varassa ja tilastot tukee tätä käsitystä yllättävän hyvin ja pistejakauma on Tapparan kanssa hyvin yhteneväinen, sillä erotuksella, että kokoonpanon mukaisesti Kemppaisen ketjussa pelaavat pelaajat ovat tehneet pisteitä 12enemmän kuin mikään muu näiden joukkueiden ketjuista. Tämän jälkeen kaikki on hyvin tasaista. Ja molempia joukkueita vertailin tuossa täysin samojen speksien mukaisesti, koska se on ainut tapa saada vertailua tehtyä.
Keskustelupalsta tottakai. Mutta jos sinä hyökkäät ja väität minua tietämättömäksi ja vääristelijäksi, niin pistän takuulla takaisin. Sen verran olen näitä otteluita tuijotellut ja joskus siitä palkkaakin saanut, että tietämättömäksi on aika turha lähteä haukkumaan.