Playoffs 2012

• 229 610
  • 739

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Petu teki ainoan oikean valinnan jättämällä Pesosen pois kokoonpanosta. Se äijä on vain hiihdellyt pelin ulkopuolella ja pelannut vain itselleen eikä joukkueelleen. Muutkin kokoonpano muutokset viestivät siitä, että Jokereille tulee todella epämukava ottelu eteensä... Tänään voitto ja sitten keskiviikkona puntit tasan Ilmalassa!

Ostan tämän täysin. Nyt joukkue näyttää Petri Matikaisen joukkueelta ja olo on tällä hetkellä luottavainen.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Julli: Juuri näin! Mustakin eka pelin perseily oli pahin juttu, tokana Micken asettaminen rankkarin vetäjäksi. Toinen peli oli jossittelua ja sitä siitä seuraa, kun mennään jatkoajalle. Pitäisi tappaa nämä matsit ennen täyttä aikaa, muuten mennään totaalisesti rva Fortunan alueelle. Mutta tokaa matsia siis me ei hävitty millään totaalityrmäyksellä, vaikka jotkut niin yrittävät selittääkin. Ei voi koko kausi (7kk, 62 matsia) kaatua siihen, että meidän rankkari epäonnistuu ja kaveri laittaa sisään oman hyvän paikkansa. Jos tähän kaatuu kaikki aiemmin tehty, niin ei ole joukkue kyllä mitään ansainnutkaan, saatana!

Ja ei tässä paskansyöjälle mitään immuniteettia haeta mun toimestani. Koetan vaan suhtautua joka ainoaan HIFK-valmentajaan Petusta alkaen samoin kuin Nokkaan: ei teilata, jos ei heti onnistu. Pitkään odotettu tulos saatiin kuitenkin näin ja näin se tuntuu menevän muissakin joukkueissa. Kuten maajoukkueessa, niinkuin tuli todettua. Tämä ei estä mua odottamasta sarjasta läpimenoa ja siinä missä Petu perseili osansa ekassa matsissa (veltto ohjauspelitaktiikka) ja tokassa (MG), ovat meidän rakkaat kärkihyökkääjät kyllä ihan itse vastanneet lopuista mokista. Ei sisään avopaikoista ja hyökkääjillämme + 5vs.5 -muodostelmilla siten nolla (!!) maalia. Tätä kutsuttiin ennen edariudeksi, kun pelaajat sulivat avopaikoissa ja sanottiin, että ei kai koutsi voi mennä maalia tekemään.

Carlos

Jäsen
Ja ei tässä paskansyöjälle mitään immuniteettia haeta mun toimestani. Koetan vaan suhtautua joka ainoaan HIFK-valmentajaan Petusta alkaen samoin kuin Nokkaan: ei teilata, jos ei heti onnistu.

Mun mielestä tässä puhutaan taas kahdesta ihan eri asiasta. Ensinnäkin siitä miten valmentaja suoriutuu, ja toisekseen siitä onko edellinen hyväksyttävä taso, ja onko siinä jotain pointteja joilla saa jotain anteeksi.

Nyt mennään meikäläisen mittapuulla siinä ensimmäisessä kohdassa, kesäloma odottaa pahimmillaan 2 matsin päässä ja pelien vielä ollessa käynnissä puidaan sitä miten joukkue suoriutuu ja miten koutsi. Sitten kun fät leidi sings, voidaan alkaa kyselemään että mitä mieltä tästä ollaan.

Jos ollaan lomilla torstai-aamuun mennessä, niin olen silti valmis jatkamaan PS:llä myös ensi kaudella. Ensi kaudeksi toisenlainen jengi kehiin, yksi oppivuosi sallitaan, jne, hyvä siitä voi tulla. Mutta sitä mietin tarkemmin sitten vasta kun se läskileidi kiekuu.

Eli nyt mennään siinä ensimmäisessä kohdassa, ja tähän mennessä vertailukohta on vaan luonnollisesti viime kauden koutsi. Siksi että joukkueet ovat hyvin lähellä viime vuotisiaan, asetelma on sama, ja vastapuolen koutsikin on sama. Elämä on.

Toivotaan että jengi on saanut kaivettua jostain sen sisäisen perkeleensä, ja muutama pari tuoreita jalkoja tuskin ainakaan haittaa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vielä historiaa niinkin kaukaa kuin tasan vuoden takaa. Kevään 2011 HIFK-Jok -sarjan 2 ekaa peliä:

HIFK-Jok, 0-1
Jok-HIFK, 4-2

Tehdyt maalit:
Jok 6
HIFK 2

Nyt:
HIFK-Jok, 1-3
Jok-HIFK, 3-2 (ja.)

Tehdyt maalit:
Jok 6
HIFK 3

Että viime keväänäkö se 2-0 -tappiotilanne oli kuitenkin niinku toiveikas ja paljon kivempi kuin nykyinen? Ei noiden lukujen perusteella ainakaan. Viime keväänä hävittiin suoraan peliajalla kaksi ekaa peliä ja tehtiin keskimäärin maali per peli. Nyt on tehty 1,5 maalia per peli ja päästiin tokassa matsissa jo jatkoajalle ja sen kuuluisan rankkarin päähän voitosta. Mua vituttaa se, että aika kultaa muistot näin nopeasti ja selitellään tosissaan, että kyllä viime keväänä oli sentään hyvinkin toiveikas ja valoisa tunnelma juuri tässä vaiheessa, koska niiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon paremmin pelattiin Nokan kanssa tää alku. Samaa paskaa, vielä huonompakin se oli, ei päästy edes jatkoajalle. Mutta tästä alkoi nousu.

edit: Carlos, viestit yhtä aikaa ; ), mutta sanomasi ymmärretty. Kaikesta kuitenkin samaa mieltä pohjimmiltaan. Ja oikeasti - jos lennetään ulos puolivälieristä, niin se on ihan sama onko tulos 4-0 vai 4-3. Yhtä paljon vituttaa.

Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Että viime keväänäkö se 2-0 -tappiotilanne oli kuitenkin niinku toiveikas ja paljon kivempi kuin nykyinen? Ei noiden lukujen perusteella ainakaan.

Vaikka olen sikäli kanssasi samaa mieltä, että ei tilanne ole tänä keväänä sen kummempi kuin vuosi sittenkään, täytyy muistuttaa, että viime keväänä meillä oli sarja pelillisesti aika hanskassa ja tähän kolmanteen peliin saatiin nimenomaan hyviä pelaajia takaisin (=lisää käsiä). Nythän tilanne on se, että 5 vs. 5 -pelissä ollaan vähän altavastaajia ja kokoonpanosta katosi juuri kahdet parit käsiä ja tilalle tuli mouhottajia. Tämä tosin saattaa sopia Matikaiselle paremmin..

Toki sekin täytyy muistaa, etteivät nuo kokoonpanoon palanneet pelaajat mitenkään erinomaisesti ensimmäisessä pelissään suorittaneet, vaan Peltonen oli se kentän ja ottelun hahmo. Joten sikäli, ei muuta kuin samaa temppua toistamaan.

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Petu teki ainoan oikean valinnan jättämällä Pesosen pois kokoonpanosta. Se äijä on vain hiihdellyt pelin ulkopuolella ja pelannut vain itselleen eikä joukkueelleen.

En millään usko, että Pesonen olisi penkitetty. Hän oli meidän ainut uhka Jokeri pelissä pakkien lisäksi. Eniten laukauksia maalia kohti ja muutenkin alkoi jalkakin jo paremmin ja paremmin toimia. Olen aivan varma, että olisi avauksessa, jos ei olisi saanut tälliä. Paska homma, sanon minä! Vai kuvitteleeko joku oikeesti, että joku Raju Eki saa jotain positiivista aikaiseksi Jokereita vastaan hyökkäyspäässä? Ei kuulkaa riitä jalka lainkaan näihin peleihin. Veikkaan että ottaa sen päälle pari perkeleen tyhmää jäähyä.

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä historiaa niinkin kaukaa kuin tasan vuoden takaa. Kevään 2011 HIFK-Jok -sarjan 2 ekaa peliä:

HIFK-Jok, 0-1
Jok-HIFK, 4-2

Tehdyt maalit:
Jok 6
HIFK 2

Että viime keväänäkö se 2-0 -tappiotilanne oli kuitenkin niinku toiveikas ja paljon kivempi kuin nykyinen?

Vieläkö täällä jaksetaan vertailla johonkin vuoden takaisiin peleihin ja niiden tilastoihin? Niillä ei ole mitään merkitystä. Henkisellä puolella ehkä voi vähän yrittää tsempata ja huijata itseään, että "ei tässä vielä mitään hätää", kuten täällä jotkut tekevät, mutta siinäpä lähinnä se.

Petun ketjulotto tuntuu epätoivoisen miehen viimeiseltä yritykseltä herätellä joukkuetta, mikä on tässä tilanteessa ainoa vaihtoehtokin, koska muuta ei ole sinänsä tehtävissä.

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Muistakaa nyt vielä kriitikot pari faktaa:

- Jokerit pelasi kotona ja oli enemmän kuin lähellä hävitä meille
- Meillä alisuorittaa lähes koko hyökkäyskalusto (verrattuna viikon takaiseen). Ja tämä on faktaa, ei Jokereiden hyvyyttä
- Voitat kotona loput, tarvitset vain toisen voittaa Hartwalilla
- Viime vuonna meidän peli oli yhtä kuraa ekat kaksi peliä. Miksi perkeleessä jengi ei usko tänä vuonna, että on mahdollista parantaa???
- HIFK on kaikkien faktojen mukaan tänään ennakkosuosikki edelleen

HIFK fanit ovat niin tyypillistä Suomi kamaa kuin olla voi. Usko omaan tekemiseen menee ensimmäisen takaiskun jälkeen totaalisesti. Toivon todellakin, että HIFK pelaajat eivät ole yhtä luusereita kuin suurin osa täällä.

20 steps

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Petun ketjulotto tuntuu epätoivoisen miehen viimeiseltä yritykseltä herätellä joukkuetta, mikä on tässä tilanteessa ainoa vaihtoehtokin, koska muuta ei ole sinänsä tehtävissä.

Kyllä tämä on siirto parempaan suuntaan kokoonpanomielessä - toi ekan pelin kokoonpano MG-Pessi-Eero -ketjuineen sitä varsinaista lottoa oli.

Ehkäpä tässä onkin ollut takana kiero suunnitelma ottaa pari ekaa peliä puolivaloilla jotta voimaa ja vauhtia sitten riittää ns päätyyn saakka (vitsivitsi - haittaakse)

Nordiksen tuki joka tapauksessa on tänään myös tarpeen ja sen takuuvarmasti saa paremmin ottamalla kengurunloikan verran fyysisemmän tulokulman kuin edellisessä kotipelissä.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä helvetin nillittäjiä tämäkin palsta taas täynnä? Kyllä me tästä perkele noustaan ja pudotetaan narrit taas korkealta. Siellä on kokoonpanossa tänään 12 jätkää jotka teki saman homman viime vuonna ja jotka tekevät sen taas.

Ja jos tulee takkiin ja lopulta hävittäisiin sarja, niin se on voi voi. Mutta ei kai nyt tosifanit rupea tässä vaiheessa luovuttamaan ennen Anneli Saariston ensimmäistä nuottiakaan?

Kannattaa muuten lukea ajatuksia molemmista leireistä ennen viime kauden vastaavaa ottelua jolloin tilanne oli väitetysti "aivan erilainen":
Ma 21.03.2011 HIFK - Jokerit 3. Puolivälieräottelu - Jatkoajan keskustelupalsta

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tuli tosta nillittämisestä mieleen (jota musta täällä ei ole kyllä totuuden nimessä tehnyt kuin pari nimimerkkiä ja nekin näitä tuttuja negalijoita), että missäs Isaksson on? Eikö ko. nimimerkki ole vieläkään toipunut viime kevään mestaruudesta?

Kyllä tässä uskoa riittää ja riittää itsepintaisesti siihen asti, kun viimeinen naula on lyöty arkkuun. Jos näin tapahtuu, niin sitten surraan hetki ja sitten suunnataan katse ensi kauteen.

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toinen peli oli jossittelua ja sitä siitä seuraa, kun mennään jatkoajalle. Pitäisi tappaa nämä matsit ennen täyttä aikaa, muuten mennään totaalisesti rva Fortunan alueelle. Mutta tokaa matsia siis me ei hävitty millään totaalityrmäyksellä, vaikka jotkut niin yrittävät selittääkin.
Arvon JHag, olet moneen otteeseen toitottanut tätä sattuman roolia jatkoajan koittaessa ja sanonut matsin voineen kääntyä kumpaan tahansa suuntaan. Se pitää paikkansa. Se, mistä useat HIFK-kannattajat ovat kuitenkin huolissaan ja mitä et tunnu näkevän, on se, miten heikko joukkueenne oli varsinaisella peliajalla. Ei, ette tulleet tyrmätyksi, mutta tulette takuulla toisella vastaavanlaisella esityksellä, eikä jatkoajalle asti ole mitään asiaa toistamiseen moisella suorituksella. Kyse ei ollut HIFK:n osalta mistään matsin tappamisesta missään vaiheessa, vaan mukana pysymisestä. Numerot eivät olisi voineet lauantaisessa pelissä juuri enempää hämätä. Ne olivat vain ja ainoastaan Jokerien typerien jäähyjen, teidän toimivan ylivoiman sekä maalivahtinne vahvojen otteiden seurausta. Ei se ole yhdistelmä, jonka varaan voi laskea joka matsissa.

Verrokkia voidaan hakea vaikka viime kevään kuudennesta matsista. Jokerikannattajat saattoivat tuudittautua siihen, että oltiin läpiajon päässä välieräpaikasta, puhuttiin pienistä marginaaleista ja se tietysti piti paikkansa. Samaan aikaan huomaamatta jäi kuitenkin se, miten paskoja kentällä oltiin muuten. Sitten seitsemäs peli ja taululle murskalukemat. Ei paljon lohduttanut se, kuinka lähellä game 6:ssa oltiin voittoa, vaikka samaan aikaan se oli taivaan tosi, että oli senteistä kiinni, ettei Jokerit edennyt välieriin.

Korjatkoon meikäläisen vääräksi ne, joilla on huoli puserossa, mutta uskoisin huolen johtuvan siitä, miten joukkueenne esiintyy yleensäkin - ei siitä, että yksittäinen jatkoaika sattui kääntymään Jokereille.

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä helvetin nillittäjiä tämäkin palsta taas täynnä? Kyllä me tästä perkele noustaan ja pudotetaan narrit taas korkealta. Siellä on kokoonpanossa tänään 12 jätkää jotka teki saman homman viime vuonna ja jotka tekevät sen taas.

Ja taas "viime vuonna".. Mä luovutan.

Ja mitä nillittämiseen tulee, kai täällä saa mielipiteitään esittää vieläkin? Ne perustuu täysin näkemääni ja järkeilyyn, en sekoita yleensä uskoja, tunteita tai toivoja niiden asioiden kanssa. Tottakai TOIVON, että tuosta jätkät nousee, USKON, että se on täysin mahdollista, mutta en ole NÄHNYT riittäviä merkkejä sen tapahtumiseen.

Joukkue itse puhuu, että koneet on nyt käynnissä ja koko ajan parannettu. Tänään sen pitää myös näkyä sitten tulostaululla. Kokoonpanot on rustattu, viimeiset kivet käännetty. Nyt on sitten tekojen aika. Pulinat pois.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Ja taas "viime vuonna".. Mä luovutan.

Ja mitä nillittämiseen tulee, kai täällä saa mielipiteitään esittää vieläkin? Ne perustuu täysin näkemääni ja järkeilyyn, en sekoita yleensä uskoja, tunteita tai toivoja niiden asioiden kanssa. Tottakai TOIVON, että tuosta jätkät nousee, USKON, että se on täysin mahdollista, mutta en ole NÄHNYT riittäviä merkkejä sen tapahtumiseen.

Joukkue itse puhuu, että koneet on nyt käynnissä ja koko ajan parannettu. Tänään sen pitää myös näkyä sitten tulostaululla. Kokoonpanot on rustattu, viimeiset kivet käännetty. Nyt on sitten tekojen aika. Pulinat pois.

Tää kiteyttää aika hyvin myös mun ajatukset tästä tilanteesta mitä on tullut sanottua täälläkin pariin kertaan. Tänään on viimeinen ns. tekojen aika. Uskoa todellakin löytyy. Jos joltain meidän puolelta ei löydy voi häipyä samantien.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Korjatkoon meikäläisen vääräksi ne, joilla on huoli puserossa, mutta uskoisin huolen johtuvan siitä, miten joukkueenne esiintyy yleensäkin - ei siitä, että yksittäinen jatkoaika sattui kääntymään Jokereille.

Enhän mä tuotakaan kiistä. Koska sarja on vielä kesken, meillä on vaan eriväriset lasit tässä vaiheessa. Hyvin on narrit pelannut, varsinkin oman alueen suorastaan nerokkaasti. Mä lähinnä tympäännyn näihin tiettyihin omiin, jotka ovat jo paiskaamassa rukkasia nurkkaan. Pelataan kausi kerrallaan ja unohdetaan jo se edellinen, tämä toimii mullekin hyvin ja se koskee toivottavasti myös täysin perusteetonta Nokan ylistämistä. Kuutamolla sekin oli. Ja tuli scheissen kautta voittajaksi. Ja tää on just sitä, mitä olen koko ajan sanonut: Nykylätkässä ei ole pikaprojekteja! Jengi kuin jengi opettelee vielä eka kauden uudessa komennossa. Katsokaa itseänne: viime keväällä Erkka oli tullut kesken kauden, tällä kaudella hän on saanut rakentaa rauhassa. Ehkä siinä se ero? J.Jalonen söhelsi mömmömkisat -10, keväällä -11 hän oli mestari. K. Jalonen -09 huono, -10 huono, -11 mestari. Dufvan Jyp-mestaruuskin tuli hänen toisella (vai oliko kolmannella) kaudellaan. Ei tää vaan mene niin, että valmentajaa voi vaihtaa lennosta ja toivoa kaiken menevän niinkuin sen edellisen kanssa. Joka sai rakentaa rauhassa.

Jos HIFK:n kausi katkeaa nyt, niin sama pätee kuin ennenkin: PS jatkakoon. Sen perään pienet itkumuurit ja kesän viettoon. Eihän tämä loppujen lopuksi ole kuin vain lätkää. Snadisti elämää pienempi asia siis. Monella täällä on sellainen "tunne", että nyt tulleet 2 tappiota ovat olleet niin pahoja, että tästä ei nousta. Pardon nyt kuitenkin sen verran, että en jaa tätä tunnetta. On narrit ollut hyvä, mutta sellaista käsitystä en ole saanut, että narrit tulee menemään menojaan. Myönnän heti, jos olen tässä väärässä, mutta en mä väkisin saa sellaista tunnetta itseeni. Sen sijaan olin viime kevään mömmömkisoissa absoluuttisen varma ennen finaalia, että Ruotsi voittaa mestaruuden. Tarinan opetus: absoluuttinen varmuus etukäteen? Sellaista ei olekaan.

edit:
Kannattaa muuten lukea ajatuksia molemmista leireistä ennen viime kauden vastaavaa ottelua jolloin tilanne oli väitetysti "aivan erilainen":
Ma 21.03.2011 HIFK - Jokerit 3. Puolivälieräottelu - Jatkoajan keskustelupalsta

Kiitos tästä, aika helmikamaa! Ei pitänyt olla mitään saumoja

Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kannattaako Miken edes lähteä rapakon taakse jos pelin taso on tuota nähtyä?

Eihän ne taidot ole minnekkään kadonneet, pää on nyt vain niin jumissa kuin voi olla. Pidän jatkon kannalta tärkeänä tänään HIFK:in voiton lisäks sitä, että MG onnistuu maalinteossa, vaikka parikin kertaa jotta se pää aukeis ja rentous tulis takaisin peliin, silloin tota kaveria ei pysäytä kukaan. Jospa se vanha tutkapari Peltonen avaisi tän solmun.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittumaista ja pienisäätöistä aikaa nää pudotuspelit.

Lauantaina ns. yhden pompun matsista voitto, ja oltaisi mielestäni sarjassa selvästi suosikin asemassa kotimatsiin lähdettäessä. Nyt meni narreille jatkoerässä, ja snadi pelko on perseessä että toinen vastaava tänään ja homma onkin 0-3. Aivan järjettömän suuri ero sillä kääntyykö tilanne kakkospelissä tasoihin 1-1 vai meneekö naapurille 0-2, nyt meni näin päin ja vituttaahan se.

No, sitä on turha murehtia ja aivan turha on muuta kuin vertailun vuoksi tukeutua myöskään viimevuotiseen. Sen verran on kuitenkin pakko, sillä vaikka loppukevät menikin täysin hurmiossa ja mestaruus oli käytännössä taskussa narrisarjan jälkeen jengin lentäessä kuin siivillä, ei tässä vastaavassa vaiheessa ollut yhtään sen kirkkaampi asetelma kuin nytkään. Ei ainakaan minulla. Tiukka ja elintärkeä kolmosmatsikin kääntyi himaan vasta viimeisen minuutin tietämillä Peltosen maalilla, eli siitä voi kaikki miettiä ja muistella miten saatanan lähellä oli silloinkin homma kääntyä jo kohtalokkaasti tilanteeseen 0-3 narrien eduksi.

Mutta kuten sanottu, viimevuotiset tapahtumat ei nyt auta paskan vertaa. Voi ja saa sieltä toki sen kokeneet pelaajat käydä ammentamassa fiilistä ja kokemuksia miten homma kääntyi, mutta avainasemassa nyt on totaalinen ryhtiliike tämänhetkisessä sarjassa ja tekemisessä jolla huolehditaan 100-prosenttisesti se, että jumalauta tänä iltana ei vierailijat lähde hallilta himaan yhtä kiinnitystä lähempänä välieriä. Nyt kaikki peliin ja voitto kotiin ja täysillä taas mukaan sarjaan.

Vielä ei mitään ole menetetty, mutta uskallan sanoa että 0-3 -tilanteessa alkaa jo olla paskat housussa vaikka mahdollisuudet toki silloinkin edelleen ovat.

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi JHagin maalijuttu oli aika mielenkiintoinen, eli viime vuonna 2 ekaa peliä; Jokerit 5, HIFK 2. Tänä vuonna Jokerit 6, HIFK 3.

Itse en oikein tajua tuon merkitystä mutta jos itse patsastelisin IFK:laisena ja jos tilastoja pitäisi tuijotella ja yleensäkään mitään viime vuoteen verrata, mua huolestuttaisi nämä luvut enemmänkin;

Viime vuonna 2 ekaa peliä torjunnat:
Riksman 51 torjuntaa
Lasak 66 torjuntaa
Eli kahdessa pelissä jo 15 torjuntaa enemmän Jokereilla.

Tänä vuonna samat:
Endras 75 torjuntaa
Kilpeläinen 58 torjuntaa
Eli kahdessa pelissä jo 17 torjuntaa enemmän HIFKillä.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Että viime keväänäkö se 2-0 -tappiotilanne oli kuitenkin niinku toiveikas ja paljon kivempi kuin nykyinen?

No siis kyllä tavallaan oli. Ensimmäisessä pelissä HIFK hallitsi suvereenisti, mutta Jokerit varasti kotiedun pitkälti ainoastaan Lasakin unelmaillan ansiosta. Melkein tekisi mieli käyttää tuota esimerkkinä sellaisesta ottelusta, jossa ns. huonompi joukkue voitti. Toisessa sitten taas HIFK:n joukkue oli niin järkyttävän puukätinen lukuisten loukkaantumisten vuoksi (sivussa Granlund, Haataja, Hamilton, Järventie ja Vallin) ettei voitosta tosissaan taisteleminen ollut realistista. Tänä vuonna taas Jokerit on pelillisesti ollut edellä ja tappioita selitettäessä ei voi oikein mennä poissaolojenkaan taakse kun HIFK on saanut operoida suht. terveellä miehistöllä.

Mutta antaa pelin näyttää. ;)

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse ei ollut HIFK:n osalta mistään matsin tappamisesta missään vaiheessa, vaan mukana pysymisestä. Numerot eivät olisi voineet lauantaisessa pelissä juuri enempää hämätä.
Entäs jos Ville olisi ekassa erässä kahteen otteeseen lyönyt kiekon tyhjiin, eikä pyyhkinyt snögeä päältä ja Pessi tehnyt paikastaan. Olisikohan matsi kuitenkin ollut tapettu. Varsinkin Ville on kuitenkin ratkaissut tärkeämpiäkin matseja.

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Näin lonkalta heitettynä mulla on käsitys, että tämä paikallispari on kohdannut kaikkiaan 4 kertaa playoffseissa (neljäs siis menossa) ja joka kerta narrit on vienyt 2 ekaa peliä. Silti kaksi kolmesta sarjasta hoitui HIFK:lle.

Noh, kuten on kuluvan kauden tilastoista nähty (keskinäiset, jatkoajalla pärjääminen, rankkarit, etc. HIFK:n eduksi), niin tilastot ei takaa mitään. Kaikki voi kuitenkin kääntyä toisin.

Tänään katotaan, kenellä kantti kestää...

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HIFK pelannut nyt n. yhdeksän erää ilman osumia tasaviisikoin, ei ihan kauhean hyvältä näytä. Ylivoimakaan kun ei ole 100%:sta, niin jotain tarttis tehdä. Tänään siis ollut jo ihan oikeita maalipaikkojakin tasaviisikoin, mutta Kilpeläinen ollut kuin muuri. Endras pitänyt kuitenkin HIFK:n mukana tässä pelissä omilla pelastuksillaan.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ei tässä nillitystä tarvitse, realismi riittää. Ei taida HIFK;n palikat riittää narrien kaatoon. Syitä on monia, ei kannata yksittäisiä kaivaa esiin. Pettynyt tässä on varmaan jokainen, mutta tällaista jääkiekko on. Aina ei voi voittaa, edes naapureita.

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sarja hävittiin game kakkosessa lopullisesti, eihän siitä pääse yli eikä ympäri, että jokerit on selvästi parempi joukkue. Sarja menee vuoren varmasti poikki 4-0, ei olisi uskonut ennen sarjaa.

Petu-Erkka, 100-0 tilanne just nyt. Kolmas erä puolessa, eikä yhtään vetoa maalia kohden. Jokereiden pelityyli on täydellistä, valitettavasti. Nähdään hietsussa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy