Kojo vs. PS narreja vastaan on tässä vaiheessa tasan. Molemmat häviöllä 2-0. Siltikin Nenä oli paljon parempi myös hävitessään? For crying out loud! Kyllä vaan, kaikki mitä Nenä teki koko kolmen kauden ajan, oli puhdasta neroutta. Varsinkin ne 2 ensimmäistä kevättä. Ei tää ole mikään valmentajista tykkäämiskilpailu, vaan kiekkosarja. Mulle HIFK tulee aina ykkösenä, valmentajat vaihtuvat ja Kojo on menneisyyttä. Ihan niinkuin Erkka ja Ramikin, jotka oikeasti peluuttivat järkyttävän hienoa lätkää. Ei mulla silti ole ketään näistä ikävä, haluan että HIFK menestyy tässä ja nyt. Joukkue tässä on häviöllä ja olisinpa halunnut nähdä mitä maaginen Kojo olisi saanut irti, jos Ville, Micke ja kumppanit olisivat olleet yhtä vaisuja kuin nyt. Mitä vittua valmentaja sille voi, kun miljoonamiehet vetävät hyvistä paikoista maalin ohi?
Otan esiin yllättävän pointin Nenä / Petu -keskustelun ohi: Niin paljon kuin Endrasista tykkäänkin ja tekisin hänelle jatkon ensi kaudeksi, rupeaa näyttämään siltä, että nimenomaan Riksmanin tyyppinen maalivahti on se, mitä pleijareissa tarvitaan. Iso, rauhallinen, peittävä. Ei maagisia venytyksiä, mutta tasaisen vankkaa torjumista. Tämä on yksi asia niistä monista, joiden vuoksi tilanne on nyt tämä. Ei tämä ole niin yksinkertaista, että Petu tän mokasi. Uskoisin, jos runkosarjan loppukin olisi ollut huonoa. Nyt saavat veltot hyökkääjämmekin kantaa vastuun ja tuskin kukaan noista kolmefemmoista konkareista on niin lapsellinen, että itkee tuolla kokemuksella valmentajaa syylliseksi omaan koomailuunsa. Tällainen "mä tykkään tosta/mä en tykkää tosta" analysointi kuuluu fanisaiteille. Itse näen lähes aina, kun valmentaja vaihtuu, ensimmäisen kevään vaikeaksi. Samat J.Jalosella oli maajoukkueessa. Siksi kannatan 2-3 vuoden periodia, monet ekat pleijarinsa ryssineet ovat kasvaneet voittajiksi samassa joukkueessa: K. ja J. Jalonen esimerkiksi. Jep, jos tämä sarja menee narreille, ryssiminen menee sekä valmentajalle että joukkueelle. Mutta ei missään vaiheessa pelkästään valmentajalle.
Loppuun vähän Eppu Normaalia ja biisiä "Dylan"
Nenä on vapahtaja
Nenä on messias
Nenä meidät pelastaa
Kamoon mennään Nenää kuuntelemaan
Nenä on jumala
Nenä on messias
Nenä on myös valmentaja
Kamoon mennään Nenää kumartamaan