Playoffs 2008: Välieräsarja Blues - Jokerit

  • 123 508
  • 712

artell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lopettakaa nyt jo, hyvät ihmiset... Ei jaksaisi lukea viikosta toiseen tätä samaa paskaa pelkkien mielikuvien ja runkosarjan lopun pohjalta vailla minkäänsortin faktatietoa.
Eli Ikij lupaa meille joukkueena pelaavat Jokerit huomisessa avauksessa? Onneksi olen itse ruutuvihkoineni paikalla joten voin tulla sihvosmaisessa ylivertaisuudessani kertomaan teille asioiden laidan ottelun jälkeen.

Itsehän odotan Jokereilta pitkiä avaussyöttöyrityksiä suoraan siniselle ja haparoivaa puolustustyöskentelyä. Ei Blues silti ensimmäisessä kohtaamisessa välttämättä voita.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itsehän odotan Jokereilta pitkiä avaussyöttöyrityksiä suoraan siniselle ja haparoivaa puolustustyöskentelyä.

Jos näin tapahtuu, niin sillonko Jokerit ei pelaa joukkueena?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Haluaisin kuulla sellaisilta henkilöiltä, jotka väittävät, ettei Jokerit pelaa joukkueena:

1) Montako peliä olette nähneet Jokereilta näissä playoffeissa?
2) Määritelmän käsitteelle: Pelaaminen joukkueena?

Voin luvata, että Jokerit tulee taistelemaan Blues-sarjassa joukkueena, mutta riittääkö se, kun pelisysteemi ei ole Bluesin tasolla & epävarma maalivahtipeli tuo epävarmuuden puolustuspeliinkin.

Huomenna nähdään sitten osa I, joka luultavasti antaa ehkä hiukan suuntaviivoja sarjan käsikirjoituksesta.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli Ikij lupaa meille joukkueena pelaavat Jokerit huomisessa avauksessa? Onneksi olen itse ruutuvihkoineni paikalla joten voin tulla sihvosmaisessa ylivertaisuudessani kertomaan teille asioiden laidan ottelun jälkeen.

Itsehän odotan Jokereilta pitkiä avaussyöttöyrityksiä suoraan siniselle ja haparoivaa puolustustyöskentelyä. Ei Blues silti ensimmäisessä kohtaamisessa välttämättä voita.

Kyllä Jokerit Pelicansia vastaan voitti nimenomaan joukkueena. Ja siinä sarjassa puhuminen yhden kentän joukkueesta on nimenomaan loukkaus etenkin Clarke Wilmin ketjua kohtaan. Edistystä runkosarjasta tapahtui paljon varsinkin asenteessa ja selvästi näki, että Shedden oli saanut ladattua Jokerit sarjan alusta asti taistelemaan. Paljon puutteita kuitenkin on, ei vähiten maalivahtipelissä, joten sekään ei välttämättä riitä, vaikka kuinka joukkueena Jokerit pelaisi. Virheitäkin tulee yhä paljon ja se ei välierävaiheessa enää riitä jatkoon.

Bluesin loistava kausi on henkilökohtaisesti ollut lievä yllätys, mutta nähdessäni edellisen Jokerien ja Bluesin keskinäisen ottelun, ei ole enää. Jotain kai Jokerit on oikeinkin tehnyt, kun onnistui Bluesin runkosarjassa kaksi kertaa voittamaan, paras suoritus kärkijoukkueita vastaan Jokereilta. Muita vastaan jäi sitten selvästi jälkeen, juuri äsken pudotettua Pelicansia vastaan esimerkiksi. 4 voittoa on julmetun kova urakka Bluesia vastaan, joka on tällä hetkellä mielestäni vähemmän haavoittuvaisempi kuin Kärpät. Ja paljonkin, joka osa-alueella. Täytyy toivoa, että playoffseissa paljon puhuttu kokemus auttaa Jokereita.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Analyysit ei multa onnistu, eri pelitapojen ja pelaajien vertailu ei onnistu. Paremman joukkueen määrittely ei onnistu. Eikä oikeastaan kiinnostakaan lähteä analyysin pimeään ja synkkään maailmaan. Siitä tulisi korkeintaan muka-analyysi. Paljon mielekkäämpää on lähteä matseihin vain uskomalla omaan joukkueeseen.

Ennen HIFK sarjaa oli tunne, että se sarja voidaan hävitä. Noh, siitä bleg meni kevyesti läpi, kiitos ifk:n huonouden. Tämä tuleva sarja tulee olemaan sitten ihan eri tasolla. Voittajaa on mahdoton sanoa, kumpi vaan voi mennä finaaleihin. Pelko on, että narrit vie. Toivoa taas bluesin voitosta. Ja ei tästä alle kuuden pelin selvitä.

Huomenna mennään.
 

artell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos näin tapahtuu, niin sillonko Jokerit ei pelaa joukkueena?

Haluaisin kuulla sellaisilta henkilöiltä, jotka väittävät, ettei Jokerit pelaa joukkueena:1) Montako peliä olette nähneet Jokereilta näissä playoffeissa?
En ole nähnyt Jokereilta yhtään peliä näissä playoffeissa.

Kyllä Jokerit Pelicansia vastaan voitti nimenomaan joukkueena.

Minulle Sheddenin joukkueet ovat aina pelanneet heikosti yhteen nimenomaan joukkueena. Yki on oikeassa siinä ettei haparoiva puolustus ja pitkät avaukset vielä sitä ole.

Kova on uho jokerileirissä ja tunnutte uskovanne asiaanne, hyvä niin, sitä tässä Jokereilta nimenomaan kaivataan jos finaaleihin aiotte yltää. Huomennahan se nähdään että mihin suuntaan tämä juttu lähtee.
 

Alfredsson#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa, Jokerit
Jos Jokereiden maalivahtipeli kusee, yliote menee Bluesille jo sarjan alussa, sen kaikki tietää.
Joni Puurulalta ei saa tulla enää yhtään helppoja maaleja eikä irtokiekkoja, Bluesilta löytyy isokokoisia hyökkääjiä mm. Osala, jotka siivoaa irtokiekot reppuun. Jokereille olisi todella tärkeää saada Markkanen pian pelikuntoon, ennen kuin on liian myöhäistä.

Ja minua ihmetyttää, miksi Sheddenin piti mennä laittamaan Jussi Markkanen Pelicansia vastaan maaliin, olisi vain antanut rauhassa Markkasen levätä, jolloin hän olisi melko varmasti ollut pelikunnossa kun Blues sarja alkaa, mutta piti vain ottaa riski, vaikka ottelusarjakin oli meille 3-2 ja nyt joudutaan aloittamaan välierät Bluesia vastaan Puurulalla
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yki on oikeassa siinä ettei haparoiva puolustus ja pitkät avaukset vielä sitä ole.

Sen takia pitäisi ehkä väittää, että Jokerit ei pelaa niin hyvin yhteen joukkueena (pelitapa), mutta kyllä Jokerit aivan varmasti joukkueena pelaa.

Poikkeuksia löytyy toki (SSL), mutta ei Jokerit pelaa niin hyvin yhteen joukkueena kuin muut jäljellä olevat joukkueet.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Sen takia pitäisi ehkä väittää, että Jokerit ei pelaa niin hyvin yhteen joukkueena (pelitapa), mutta kyllä Jokerit aivan varmasti joukkueena pelaa.

Poikkeuksia löytyy toki (SSL), mutta ei Jokerit pelaa niin hyvin yhteen joukkueena kuin muut jäljellä olevat joukkueet.
Harvoin näkee yhteen viestiin ahdetun näin paljon toisiaan kumoavia väitteitä.

UL:n Seppänen tiivistää hyvin tähän asti tapahtuneen. En pidä mahdottomana, että Leinot, Jokela, Jykä ja kumppanit veisivät narrit finaaliin asti.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
toivottavasti akselilla puolustus-maalivahti on tapahtunut herääminen, sillä on huvittavaa seurata negatiivisia keskusteluja maalivahdeista jotka päästävät sen yhden helpon per peli. Meillä on ollut lähtökohtana -4 pelin alussa. Normaalisti 3-4 tehtyä maalia riittää voittoon tässä vaihessa kautta.
 

crossari

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC TPS
Ja minua ihmetyttää, miksi Sheddenin piti mennä laittamaan Jussi Markkanen Pelicansia vastaan maaliin, olisi vain antanut rauhassa Markkasen levätä, jolloin hän olisi melko varmasti ollut pelikunnossa kun Blues sarja alkaa, mutta piti vain ottaa riski, vaikka ottelusarjakin oli meille 3-2 ja nyt joudutaan aloittamaan välierät Bluesia vastaan Puurulalla

Shedden: "Markkanen maaliin."
Markkanen: "En mä pysty pelaamaan."
Shedden: "Meet silti."

Eli keskustelu on mennyt näin? Olisiko kuitenkin niin, että jos pelaajalla on paikat osittain paskana, niin vain hän itse tietää, että pystyykö pelaamaan vai ei. Jos ei pysty pelaamaan, niin varmasti myös ymmärtää kertoa sen valmentajalle. Ei kukaan valmentaja laita kehiin sellaista pelaajaa, joka sanoo ettei pysty pelaamaan.

Summa summarum: vastuu on pelaajalla.

Sorry, OT. Jatkakaa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mielenkiinnosta lueskelin taas näiden "analyytikkojen" eli Liljaniemen ja Hiitelän juttuja tästä sarjasta. Minä en vain ymmärrä, että jos kerran ollaan olevinaan niin asiantuntevaa niin miksi ihmeessä ei sitten tukeuduta asiaperusteisiin näissä jutuissa?

Hiitelä väitti silmät pyöreänä että Bluesilla on materiaalietu tässä sarjassa! Ja höpönlöpöt sanon minä. Jokereilla voi olla keskeneräinen tai fiaskomainen pelikirja, mutta materiaaliltaan se pyyhkii Bluesilla kyllä lattiaa mennen tullen. Hiitelällä on toki tuollainen wannabe-Sihvonen ote jutuissaan, ja varmasti tietoisesti jättää asioita rivien välistä luettavaksi. Hän ei vain onnistu siinä. Liljaniemestä nyt puhumattakaan.

Blues on kyllä mitä suuremmissa määrin pelikirjajoukkue. Minä luulen että vaikka se tyrmäsi huonon HIFK:n, niin nyt se joutuu sitten kohtaamaan todelliset playoffit. Jokerit tiputti fiaskokiekollaan jo toisen pelikirjakiekon mallioppilaan eli Pelicansin, ja luulen että puhtaasti jääkiekkotaitojensa vuoksi se tiputtaa myös Bluesin.

Jokerit kyllä tekee itse asioista vaikeita ja pelit ovat tiukkoja. Mutta kuten nähtiin niin ratkaisupaikoissa joukkue on täyttä rautaa. Edes Joni Puurula ei vielä haittaa.

Blues on kovassa nosteessa ja pelannut kieltämättä hyvin. Silti minä luulen että käytännössä Blues voittaa tai häviää Brücklerin mukana. Pelikirja voi olla kuinka täydellinen tahansa mutta Bluesin hyökkäyspää pelaa taitojensa ylärajoilla. Tasaisuus voi olla valtti mutta se kääntyy äkkiä myös tasapaksuudeksi, ja se on Bluesilla vaarana. Herrat Töykkälä, Miettinen, Kähkönen jne. eivät ole vielä mitään ratkaisijoita liigassa.

Olisi nyt oikeasti kiva kuulla kuinka moni muu kuvittelee Bluesin materiaalin paremmaksi? Mielestäni tässä on aivan selkeä asetelma: Jokereiden huippumateriaali vs. Bluesin pelikirjajoukkue. Samalla taistelevat oikeastaan jo eri koulukunnat vastakkain. No, sama se, Jokerit vie 4-1.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Harvoin näkee yhteen viestiin ahdetun näin paljon toisiaan kumoavia väitteitä.

Totta, harvinaisen epäselvän viestin olen kyllä onnistunut tekemään. Vaikka paineettomassa tilassa pitäisi pystyä parempaa.

Mutta tänään se sitten alkaa. Katsotaan, mihin suuntaa sarja lähtee ensimmäisen pelin perusteella. Itselläni on vahva luotto narripakkaan.
 

profiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi nyt oikeasti kiva kuulla kuinka moni muu kuvittelee Bluesin materiaalin paremmaksi? Mielestäni tässä on aivan selkeä asetelma: Jokereiden huippumateriaali vs. Bluesin pelikirjajoukkue. Samalla taistelevat oikeastaan jo eri koulukunnat vastakkain.

Erinomainen tiivistys. Runkosarja näytti koulukuntien eron pitkässä juoksussa, kun jokaisessa ottelussa ei anneta sitä kuuluisaa 110%:a. Nyt nähdään miten käy pleijarisarjassa, jossa kaksinkamppailupelaaminen (lue yksilötaidon merkitys) korostuu.

Sääli että Markkanen on ulkona, nyt pelikirjapuolen voittaessa jäisi liikaa jossiteltavaa, kun tärkein yksilökamppailu kääntyy ennakkoon Bluesille 4-0.

Kokonaisuutena hieno sarja tulossa. Kaksikon pelit ovat jo parin vuoden ajan olleet runkosarjan suola. Voittajaa en lähde veikkaamaan, mutta tuskin tämä 4-0 tai 0-4 menee. Bluesin etu on tuossa mainitussa joukkueena pelaamisessa, jossa puolustuksen Rukkanen ja Heiskanenkin loistavat. Jokereiden mahdollisuus piilee siinä, että pelin virtaus saadaan katkaistua ja pois keskialueelta laitojen lähelle. Laidassa Jokereiden vahvat ja taitavat laiturit voivat Rukkasia heitellä, mikäli nämä eivät ehdi syöttää kiekkoa pois...
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Olisi nyt oikeasti kiva kuulla kuinka moni muu kuvittelee Bluesin materiaalin paremmaksi?

Paremmuutta vasta aletaan selvittelemään. Sinänsähän materiaali on tasan niin hyvä, kuin mitä siitä yksittäisessä ottelussa saadaan irti, ja miten se soveltuu valmennuksen luomaan pelisysteemiin. Siksi nää on aina ihan hevonpaska-analyysejä, kun materiaaleja vertaillaan näin - etenkin kun sarjasta ei ole pelattu ensimmäistäkään vaihtoa.

Minulle totuus on kuitenkin tällä hetkellä se, että Matikainen on repinyt Materiaalistaan paljon kokonaisvaltaisemmin hyviä asioita irti, kuin Shedden omastaan. Siksipä kokonaisvaltainen neljän ketjun suorittaminen ja vakuuttava maalivahti yhdistettynä kotietuun tekevät omissa papereissani Bluesista suosikin, jonka kaatamiseen Sheddenin on saatava Materiaalistaan irti muutakin, kuin yhden kentän terävä kärkiosaaminen.

Mitä Materiaaleihin tulee, tilanne pitää katsoa jokaisen ottelun kohdalla erikseen, mieluummin ottelun aikana tai sen jälkeen, ei etukäteen. Jos otteluparia mielii arvioida ETUKÄTEEN, sen pitää perustua johonkin muuhun, kuin materiaalien absoluuttiseen vertailuun.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Täytyy kirjoittaa nopeasti ennekuin Ikijokeri kerkeää.

Tämä sarja on sitten ratkaistu, sillä Samuli Jalkanen palaa meidän kokoonpanoon ja jo pelkästään Samulin elämää suurempi karisma saa tämän ottelusarjan kääntymään(ensiarviostani 4-1 Bluesille) 4-2 Jokereille. Siinä on Sane "polvi" Heiskaset paperia kun Setä Samuli tulee kylvämään kauhua.

Kiitos Samuli!

http://www.youtube.com/watch?v=1aa67CpoQ7M
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä sarja on sitten ratkaistu, sillä Samuli Jalkanen palaa meidän kokoonpanoon ja jo pelkästään Samulin elämää suurempi karisma saa tämän ottelusarjan kääntymään(ensiarviostani 4-1 Bluesille) 4-2 Jokereille.

Kevään paras uutinen tähän mennessä, Samuli Jalkanen on kiekkosoturi vailla vertaa, taistelija joka vaikka syö kiekon Jokereiden puolesta. Hienoa. Ja loistavaa nähdä Samuli jälleen kentällä.

Asennetta ja taistelutahtoa, tämä on meidän sarja!! Go Samuli go!
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Paremmuutta vasta aletaan selvittelemään. Sinänsähän materiaali on tasan niin hyvä, kuin mitä siitä yksittäisessä ottelussa saadaan irti, ja miten se soveltuu valmennuksen luomaan pelisysteemiin. Siksi nää on aina ihan hevonpaska-analyysejä, kun materiaaleja vertaillaan näin - etenkin kun sarjasta ei ole pelattu ensimmäistäkään vaihtoa.

Minulle totuus on kuitenkin tällä hetkellä se, että Matikainen on repinyt Materiaalistaan paljon kokonaisvaltaisemmin hyviä asioita irti, kuin Shedden omastaan. Siksipä kokonaisvaltainen neljän ketjun suorittaminen ja vakuuttava maalivahti yhdistettynä kotietuun tekevät omissa papereissani Bluesista suosikin, jonka kaatamiseen Sheddenin on saatava Materiaalistaan irti muutakin, kuin yhden kentän terävä kärkiosaaminen.

Mitä Materiaaleihin tulee, tilanne pitää katsoa jokaisen ottelun kohdalla erikseen, mieluummin ottelun aikana tai sen jälkeen, ei etukäteen. Jos otteluparia mielii arvioida ETUKÄTEEN, sen pitää perustua johonkin muuhun, kuin materiaalien absoluuttiseen vertailuun.

Mielestäni taas tämän parin suhteen on Jokereita aliarvioitu pahasti. Bluesin pelikirjapelaaminen on nostettu suureen arvoon ja melkein julistettu asiaksi joka tuo voiton. Jokereiden materiaali on kuitenkin niin huikea että se pystyy murtamaan tätä pelikirjaylivoimaa. Blues saattaa olla optimaalisesti sijoittunut ja kulkea ikäänkuin raiteilla. Silti jääkiekko ratkeaa aivan viimekädessä yksittäisen pelaajaan kykyyn tehdä se ratkaisu. Tässä Jokerit on kiistatta vahvempi, se ei ole hevonpaskaa se on fakta.

Jokereiden peli vaikuttaa ulospäin enemmän rimpuilulta ja selviytymiseltä kuin organisoidulta pelaamiselta. Silti se voitti jo Pelicansin juurikin tuon mahtavan yksilötaitonsa ansiosta. Kun Jokereilla on paikka se tekee maalin, minä taas en usko että Blues kykenee samaan tahtiin maalinteossa.

Lisäksi tulee muistaa että Jokerit on todella vaikea voittaa. Blues voi ja todennäköisesti hallitseekin pelejä ainakin Espoossa, mutta kuten aiemmin sivuutin niin Jokerit pystyy rankomaan kriittisillä hetkillä virheistä. Silloin ei pelikirjoilla ole minkään valtakunnan merkitystä. Silloin tullaan taas siihen yhden pelaajaan taitoon ja valmiuteen ratkaista pelejä. Sitä ei voi kiistää kukaan etteikö Jokereilla ole etua tässä, Leino etunenässä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Tähänkin sarjaan Jokerit lähtee altavastaajana ja haastajana. Hyvä niin. Monet uskovat Bluesin marssivan kohti finaaleita.

Tästä sarjasta tuskin tulee samanlaista ilotulitusta kuin Pelicanseja vastaan ja se on mielestäni Jokereiden etu. Jos Jokerit ja Puurula pystyvät pitämään päästettyjen maalien keskiarvon edes lähellä 2,5-2,7 noin, niin kyllä Jokereiden kokenut ja vaarallinen hyökkäys tekee tarvittavat maalit ottaakseen neljä voittoa.

Nyt Joni sinun on aika nousta uudelle ennen näkemättömälle tasolle ja näyttää kaikille epäilijöille huikeat piilotetut taitosi ja kylmähermoisuutesi. :-)

Siitä ei ole epäilystäkään, etteikö tästä tule kuuma sarja ja jopa ylilyöntejäkin saattaa tapahtua, mutta toivotaan, että taistelu on rehtiä ja kunniakasta molemmin puolin.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Hei Joni Puurula on varmaan iha symppis kaveri, enkä todellakaan halua mollata tai vittuilla Jonille, mutta se on karu tosiasia, että hän ei ole SM-liigatason maalivahti, ei lähelläkään.

Että ihan tosiasia? Jollain ihmeen konstilla tämäkin surkimus on HockeyDB:n kirjaamilla kausilla rekisteröinyt 91,7% torjuntakeskiarvon (5 kautta) mikä kertoo kyllä toista kieltä. Tällä kaudella Puurula on toki pelannut päin sitä itseään, mutta en välttämättä sanoisi että se on niinkään taidoista kuin peluutuksesta ja siitä aiheutuvasta itseluottamuksen puutteesta kiinni.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Että ihan tosiasia? Jollain ihmeen konstilla tämäkin surkimus on HockeyDB:n kirjaamilla kausilla rekisteröinyt 91,7% torjuntakeskiarvon (5 kautta) mikä kertoo kyllä toista kieltä. Tällä kaudella Puurula on toki pelannut päin sitä itseään, mutta en välttämättä sanoisi että se on niinkään taidoista kuin peluutuksesta ja siitä aiheutuvasta itseluottamuksen puutteesta kiinni.

No menneet on menneitä ja nyt eletään tätä päivää. Minulle yks paskan lysti vaikka Puurulan torjunta% olisi viimeiselta 5 kaudelta tasan 100%, sillä noilla vanhoilla "meriiteilla" ei voiteta yhtään peliä tänä keväänä. Puurula oli SaiPassa - joukkueessa joka oli vielä paskempi kuin TPS - kolmosmaalivahtina siis kolmosmaalivahtina ja samalla kolmosmaalivahdin tasolla mies on pelannut myös keväällä meidän joukkueessa. Me menimme jatkoon Puurulasta huolimatta, ei hänen ansiostaan. Ja olen edelleen sitä mieltä, että tämä mies ei kuulu tähän liigaan piste!
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
No menneet on menneitä ja nyt eletään tätä päivää. Minulle yks paskan lysti vaikka Puurulan torjunta% olisi viimeiselta 5 kaudelta tasan 100%, sillä noilla vanhoilla "meriiteilla" ei voiteta yhtään peliä tänä keväänä.

OK, no tämän loistavan älynväläyksesi jälkeen lienet sitten samaa mieltä siitä, että muun muassa Kim Hirschovits ei ole liigatason hyökkääjä, ei lähellekään. Itsehän toki sanoisin että kaverilla on vain viime aikoina kone yskinyt, mutta koska sinä elät vain tässä hetkessä, myöntänet, että tehoilla 0+1 pelaava kaveri on täysin turha paskahousu, jonka voisi lähettää vaikka kakkosdivariin?

Ja olen edelleen sitä mieltä, että tämä mies ei kuulu tähän liigaan piste!

Kaikessa rauhassa, on niitä hatusta temmattuja paskapuheita kuultu täällä ennenkin.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OK, no tämän loistavan älynväläyksesi jälkeen lienet sitten samaa mieltä siitä, että muun muassa Kim Hirschovits ei ole liigatason hyökkääjä, ei lähellekään. Itsehän toki sanoisin että kaverilla on vain viime aikoina kone yskinyt, mutta koska sinä elät vain tässä hetkessä, myöntänet, että tehoilla 0+1 pelaava kaveri on täysin turha paskahousu, jonka voisi lähettää vaikka kakkosdivariin?
No melkeinpä kaikki Jokerien kannattajista varmasti pitävät Hirsoa paskahousuna, jonka voisi lähettää vaikka heti vittuun, mutta näissä pleijareissa mies on pelannut piste/peli-tahtia, joten aika ontuva vertaus.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Jokereilta ja Puurulalta väkevä esitys. Tässähän alkaa pikkuhiljaa mieli muuttua, ehkä sittenkin Jokerit ovat henkisesti paljon vahvempia. Jatkuva niukka voittaminen ja tärkeillä hetkillä onnistuminen kertovat kyllä kovasta asenteesta ja voittamisen halusta. Bluesilla on nyt kasvun paikka, löytyykö tarpeeksi vääntöä ja halua kasvaa mestariksi. Todella mielenkiintoinen sarja tulossa.

Joskus hassua tuo väritys Puurulan ja Hirson tapauksissa, Puurula pelasi nytkin hyvin ja esim. Pelicans-tappio kotona, kaikki itki että oli Puurulan maali. Kukaan ei huomannut 3. erän lopussa tehtyä tupla-gameseiveria. Eihän hän ole mikään maailmanluokan maalivahti, mutta kakkosmaalivahdiksi on kantanut yllättävän hyvin vastuuta. Siis kaveri on kakkosmaalivahti. Ja myös taidoiltaan sellainen. Voitot - Häviöt 5-2. Kumpikin häviö ilmeisesti täysin Puurulan vika eikä idioottimaisten jäähyjen tai Wilmin kardinaalimunauksen?

Tässä pelissä Hirso rupelsi kohtuullisen paikan ja taas Santala sai kiekon ohi tyhjän maalin. Kummasta tuli suurempi älämölö. Jämäjulli saatana. Ehkä kaveri ei pelaa tasollaan mutta kantaa silti Jokerinuttua. Odottiko joku Hirsosta jotain maailmanluokan sentteriä vai tuliko jollekin koko uran jatkunut epätasaisuus esityksissä jotenkin helvetinmoisena yllätyksenä?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vierasvoitot jatkui Bluesia vastaan ja Jokerit vei kotiedun heti 1.pelissä, Jokerit oli hyvin valmistautunut ja Blues oli hätää kärsimässä, ennen kaikkea Jokereiden puolustus piti Bluesin poissa maalipaikoista ja Puurula pääsi suhteellisen helpolla ja Joni pelasikin ihan hyvän pelin, torjuntaprosenttikin taisi olla hieman yli 93%.

Ja joka tapauksessa Jokerit näytti kaikille epäilijöille ja Bluesin varman finaalipaikan povaajille että Jokerit pystyy tarjoamaan kunnon vastuksen vaikka pelikirjaa meillä ei olekaan ja peli on pelkkää fiaskokiekkoa - ja vastustajalla on huikea pelikirja ja joukkuehenki ja maalissa jälleen yksi liigan parhaista maalivahdeista.

Taistelu jatkuu, onneksi Jalkanen on saatu mukaan sitä taistelua johtamaan. 1.pelissä Jalkasen karvaus aiheutti Clarkin kiekkokatsomoon jäähyn ja Stapleton sitten ratkaisi jatkoajalla. Kauppinen oli jälleen isossa roolissa keräten 1+2 pisteet ollessaan mukana jokaisessa Jokereiden maalissa.

Otteluvoitot nyt 0-1 ja Jokereilla on sarjan kotietu itsellään. Hirso oli tänään heikko, vaikka meinasi päästä Variksen hienosta karvauksesta ratkaisemaan pelin jatkoajalla, Hirso sai muuten tilanteessa aivan samanlaisen olan takaa huitaistun viikateiskun Laatikaiselta (?) jalkaansa/mailaansa kuin mistä itse istui 6 ottelun pelikieltoa, no nyt kun ei sattunut niin tilanne voidaan ohittaa olan kohautuksella.

Tässä pelissä Hirso rupelsi kohtuullisen paikan ja taas Santala sai kiekon ohi tyhjän maalin. Kummasta tuli suurempi älämölö. Jämäjulli saatana.

Hirso pelasi surkean pelin ja oli mm hölmöilemässä kentällä Bluesin av-maalin aikana, koko Bluesin vastaisku lähti Hirson heikon pelin ansiosta vaikka Virta ja Tuulola ainakin liian lepsusti pelasikin (myös Puurula ylipelasi tilanteen). Santala keräsi tänään 0+2 tehot ja Santala johti koko pelin selkeästi parasta ketjua ja voittomaalissa Tommi pelasi Stapletonin vapaaksi viivalla vaikka kaatuessaankin. Santala on ollut helvetin hyvä näissä pleijareissa, Hirso ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös