Jos olisin vaivautunut eilen illalla tälle palstalle kirjoittelemaan, niin provoa olisi syntynyt kiitettävästi mutta nyt hyvin nukutun yön jälkeen sitä ei irtoa, vaikka kuinka yrittää. Täytyy sanoa, että keskustelu tässä ketjussa on ollut suhteellisen ala-arvoista. 80 rosenttia keskustelusta on "haista vittu" avautumista, joka kuuluu mielestäni enemmän yläasteen tupakkapaikalle. Onneksi myös asiallisia keskustelijoita löytyy, kuten esimerkiksi Herra Bowman.
Itse pelistäkin voisin jotain kommenttia heittää. Hermes pelasi ekan kympin todella hyvin mutta ei maistunut maalin teko. Sport käytti paikkansa hyvin, Hermes ei. Meillä taisi olla kymmenkunta hukattua maalipaikkaa. Toisaalta Danielsson pelasi hvyän pelin, Vesa vähemmän hyvän valitettavasti. Sportin ylivoima oli totutun vaarallista, Hermes ei taas saannut ylivoimalla oikein mitään aikaa johtuen tietysti aika paljon Sportin aktiivisesta ja agressiivisesta alivoimapelistä. Siitä pisteet Vaasaan. Varsinkin 5 minuutin ylivoimalla Hermes ei saanut mitään aikaan, siinä oli pelin käännekohta.
Totuuden nimissä ja hampaat irvessä on pakko myöntää, että Sport hallitsi ottelua hienokseltaan. Hermes ajautui liikaa kulmiin pyörimään, josta ei tunnetusti maaleja tehdä. Sportilla oli koko ajan aktiivinen karvaus päällä, joka hankaloitti Hermeksen avauspeliä. Oli Hermekselläkin paikkansa. 5 minuutin YV, kolmas erä oli kokonaisuudessaan hyvä mutta maalit puuttuivat. Danielsson oli Sportin parhaimmistoa, samoin kaksi maalia tehnyt Vaasan oma poika Nabb. Hjerpen lämäri oli komea, mutta uskon että Vesa olisi sen saanut kiinni, jos pakki ei olisi tehnyt maskia. Hermeksen onnistujia olivat slovakkipelaajat. Jasikin maali oli hieno.
Fandulin tempaus oli hiukan epäselvä. Itse en nähnyt tilannetta kovin hyvin, sillä olin toisessa päässä. Joki-Erkkilä makasi aika kauan maassa, joten saattaa olla, että kysessä oli aika vaarallinen tilanne. Jos olisin nähnyt tilanteen lähempää, voisin tuomita Fandulin teon typeräksi ja sikamaiseksi mutta nyt on vaikea syyllistää, kun en nähnyt. Mahdollisen pelikiellon pituus kertoo sitten, oliko tilanteessa tapahtunut jotain epäurheiliamaista. Tami ja Arvonen taisivat ottaa yhteen lehdistötilaisuudessa. Molemmille miinukset siitä. katsotaan se video ensiksi ja syytellään vasta sitten, jos on tarpeen.
Molempien joukkueiden kannattajat pitivät kivasti meteliä.Pisteet siitä Red Armylle ja HFC:lle. Sportilla on nyt sitten kolme eräpalloa. Aika toivottamalta näyttää Hermeksen suhteen, kaksi kertaa pitäisi voitta Vaasassa ja kerran kotona, jos meinaa jatkoon vielä päästä. Seuraava peli alkaa kuitenkin taas nollanollasta, joten toivoa ei kannata vielä heittää. On ennenkin nähty, että ratkaisevan voiton ottaminen on kaikkein vaikeinta ja veitsi kurkulla pelaavan joukkueen voittaminen on kaikkein vaikeinta. Minä jaksan uskoa Hermekseen vielä, vaikka toivottamalta näyttääkin.
Torstaina on toivoa täynnä, toivottavasti nimenomaan Hermeksen torstai huomenna Vaasassa...