Viestin lähetti Teme
"Kuole paska". Aivan uskomatonta tekstiä. Kyllä Sport-fanit näyttivät jälleen kerran ettei Vaasan seudulla ainakaan fani-kulttuuri ole liigaan vaadittavalla tasolla. Toivottavasti Red Army edes ymmärtää toimia ja antaa näille huutajille porttikiellon järjestämilleen fanimatkoille. Haluaisin todellakin uskoa, että nämä huutajat olivat se porukan tyhmin vähemmistö.
Lähden purkamaan omalta osaltani vyyhtiä tällä. Ensin Teme voisi kertoa, että mitkä ovat fanikulttuuria koskevat säädökset liigassa?
Toisekseen. Red Army ei ole järjestänyt yhtään bussia Kokkolaan, vaan järjestäjänä on toiminut Vaasa Sport Fan club r.y. Eilen noin vähän vajaa puolet oli tullut Fan clubin järjestämällä kyydillä Kokkolaan, eli yli puolet olivat tulleet omilla autoillaan ja paluumatkalla Oravaisten ABC:llä oli kyllä sellainen ruuhka, ettei pahemmasta väliä.
Eli pitäisikö Fan clubin sitten potkia kaikki eilen mukana olleet ja olla järjestämättä kyytejä. Kyseiset henkilöt tulisivat kaikki omilla autoillaan kuitenkin paikanpäälle ja siinä olisi 100 ihmistä lisää, joihin kenelläkään ei olisi mitään kontrollia mahdollisten oikeiden ylilyöntien sattuessa.
Eilen huutajat eivät olleet suuri vähemmistö, vaan muutamia henkilöitä lukuunottamatta koko Red Army huusi tilanteessa. (EDIT. Eli paikalla ollut Red Army. Red Army on lähinnä nimitys aina eri ihmisistä kerääntyvälle porukalle. Eilen suurin osa oli ottanut vähän ja toivon, että se oli yksi syy, miksi niin moni lähti tällaiseen pelleilyyn mukaan.) Minä en huutanut. Kun huuto alkoi, niin koin viisaammaksi lähteä pois katsomosta. Ei hyvä juttu ja tuomittavaa minunkin mielestäni. Huudon aloitti huomioni mukaan kaksi vahvasti humaltunutta henkilöä ja porukassahan tyhmyys sitten tiivistyy.. En myöskään huutanut mitään kesäloma-juttuja tai etten tulisi koskaan enää Kokkolaan. Koska jos alkaa leijumaan, niin sitten käy nopeasti kylmät ja sitten pitäisi alkaa selittelemään.
Itse tilanteesta en sano mitään kun en katsonut siinä kohdassa pelaajaa. Mutta katsoin lähempänä seisonutta linjatuomaria ja hänkään ei nähnyt tilannetta. Olen aivan varma tästä. Mutta! En tiedä kumpiko kavereista oli tämä Isometsä. Mutta tämä tilanteessa lähempänä ollut linjatuomari ei tilannetta nähnyt. Olen siitä varma. Mutta jos se kauempana ollut kaveri oli Isometsä, niin se selittääkin kaiken. Jos oli lyönti, niin pelikieltoa vaan. Ongelma tässä lienee sitten se, että millä tämä todistetaan ja onko mitään lyöntiä tapahtunut. Mun puolesta ei tarvitsisi odotella juhannukseen, vaan ne nauhat voisi kelata samantien läpi. Kunhan se vain tehdään kunnolla.
Pientä liioittelunmakua on ollut muutaman kokkolalaisen kirjoituksista havaittavissa. Nimittäin kyllähän se Joki-Erkkilä siitä maasta itse nousi. Huomasitteko? Ja kaverit oli tukena sitten siinä matkalla vaihtoon, mutta ei sitä nyt millään ambulanssilla jäältä kuitenkaan haettu. Pikaiset paranemiset, mutta jos pelaat huomenna, niin sitten taivaalta sataa kakkaa.
Hyvä paketti eilisestä pelistä Johan Prestiltä. Pisteet sulle kuka ikinä oletkin.
Börjen vertailu oli varsin erikoinen. Ihan varmistukseksi kysyn, että korvaako Jäske oikeasti Hildenin tehojen valossa? Tai Hietaharju Räikkösen? Joki-Erkkilä Kaukokarin? Kyllä siellä on tehojen valossa ainakin nopeasti vilkaistuna kadonnut hirveästi laajuutta ja pisteitä. Tämä siis vain nopeasti vilkaistuna. Siren on ollut kova kaveri ja heittänyt kovat tehot, mutta hänkin on jäänyt liian yksin.
Oli kivaa muuten kaikinpuolin. Oli poliiseja ja oli häppeninkiä. Busseissakin oli kaikilla kivaa. Joillain kokkolalaisilla oli tosin ollut ongelmia syljenerityksen kanssa, kun kaikki ikkunat ja peilit olivat jäisen syljen peitossa kun poistuimme hallista. Ei se nyt sentään niiden bussikuskien vika ole, että te pataan otatte. Tosin eipä Vaasassakaan olla paljon kohteliaampia oltu vieraille joskus.
Olikohan vielä muuta. HD pelasi hyvin. Kimi tuuletti fanien edessä tunteella. Loistavaa!
Huomenna sitten uusi näytös ja toivotaan, nyt että pojat pistää poikki, ettei tarvitse alkaa kaivelemaan nitroja purkista.