Rakell on pitkän poissaolonsa jälkeen alkanut saamaan tehoja paremmin aikaan, viimeiseen 15 peliin 12 pistettä on hyvä tahti, toki edellisistä viidestä pelistä neljä mennyt kiikareilla niin pitää toivoa ettei tämä viime pelien trendi jatkuisi, mutta näen kyllä miehen tärkeänä palasena edelleen jos menestyksestä haaveillaan. Toki joku vaihto "Kuzmenkoon" kävisi minulle.
Smith puolestaan tehokkaan kauden alun kymmenen pelin jakson jälkeen vaipunut kyllä aivan täydeksi turhakkeeksi. Viimeiset 30 peliä Malkinin rinnalla ovat tuoneet kaksi maalia ja seitsemän syöttöpistettä. Milloinkohan tuo oli palaamassa sairastuvalta?
Mielestäni Pensin suunta on aika vaikeaa määritellä vielä All-stars tauolla. Näkisin parhaana vaihtoehtona katsoa menoa vielä helmikuun loppuun asti. Sullivanhan sieltä pitäisi kenkiä heti all-star tauolla, ja katsoa mihin joukkue yltää ilman jokaisen ei- Crosby/Guentzel nimisen pelaajan alisuorittamista, mutta tuo nyt taitaa jäädä haaveeksi.
Mikäli tänä vuonna ei päästä playoffseihin, siitä on turha haaveilla seuraavinakaan vuosina. Siispä, mikäli Jake kaupataan , mielestäni nyt olisi oikea aika treidata koko pajatso saman tien tyhjäksi. Myös Crosby ansaitsisi huikeiden otteidensa myötä mahdollisuuden pelata kannusta, toivoisin että mikäli tutkapari jättää laivan, hänet kaupattaisiin Avalancheen, joka vaikuttaisi kaikin puolin loogisimmalta vaihtoehdolta niin Avsin kuin Crosbyn tarpeet huomioiden. Kysyntä olisi varmasti kovaa myös 50% palkanpidätyksien kanssa pakattuja Karlssonia ja Malkinia, sekä esimerkiksi Petterssonia kohtaan.
Tässä vaiheessa olisi vielä eväät antaa huikea boosti joukkueen rebuildille, sillä erittäin arvokkaita pelaajia on vielä talossa. Ja kyllä, itse katselisin myös Crosbyä (ja Malkinia, jolla tosin taso jo laskenut) mieluummin hänen viimeisten vuosiensa ajan kunnon valmentajan alaisuudessa taistelemassa pitkästä aikaa kannusta sen sijaan, että mies joutuisi raahaamaan taas yksin Pensiä turhaan pudotuspelien porteille joukkueen tason vajotessa vuodesta toiseen. Ei se hänen Pens-legacyaan minun silmissäni laskisi yhtään, jos käyttäisi johonkin hyödylliseen viimeiset huippuvuotensa.