Siis jos tuo oli se mikä hiertää, niin viittasin sillä aiemmin käytyihin keskusteluihin sekä Pensin kausiketjussa että muualla. Pahoittelen jos aiheutin pahaa verta. Pointtisi on tullut kyllä selväksi ilman tarpeetonta tökkimistä.
Eihän se sikäli hierrä, mutta itse asian kanssa noilla muilla keskusteluilla ei ole oikeastaan mitään tekemistä. Välitön viittaus niihin vaikuttaa hieman erikoiselta. Olen sikäli pitänyt ihan periaatteena, että en lähde tyyliäni sikäli mukauttamaan muiden herkkänahkaisuuden vuoksi, mutta ehkä asia täytyy tällä osiolla ottaa harkintaan. Ja tämä ei ole vittuilua. Itselleni saa kyllä tökkimisiä ja kuittailuja harrastaa, jos ne liittyvät siihen sisältöön, mitä olen kirjoittanut. Jatkuva vääntäminen kirjoitustyylistäni vain on hieman turhaa. Jos taas esittämieni väitteiden tai niiden mukana tuotuihin argumentteihin tarttuu ja tökkii, niin sehän on vain plussaa, koska se vie keskustelua eteenpäin. Detroit-osiossa on saatu ihan asiaakin keskusteltua, vaikka siellä vähän piikkisormilla ollaankin tökitty puolin ja toisin,
Ei nyt ihan suoranaisesti, kyllähän miehellä on tyhmää päässä muutenkin. Mutta sitä turhautumista ja perseilyä vähentämään tarvitaan juuri näitä eri roolin miehiä. Kuittivihkoa käyttöön ja vähän työrauhaa niin saattaisi e peruspeli maistua paremmin. En tosiaan halua puolustella Nealia, saisi sille antaa isän kädestä. Mutta osaa mies todistettavasti myös pelata.
Tämä on tietenkin mahdollista, mutta mielestäni Neal vain on luonteeltaan sellainen hieman kuriton mielialapelaaja. Kyllä menestyvässäkin jääkiekkojoukkueessa voi olla tilaa sellaiselle, mutta se edellyttää sitä, että se ilmapiiri ja vaatimustaso on korkealla, ja toleranssi yksittäistäkin pelaajaa kohtaan asiassa on äärimmäisen pieni. Kun joukkueen toimintakulttuurissa on kielteinen suhtautuminen kaikenlaiseen sooloiluun ja kurittomuuteen, luo se sen verran vahvan sosiaalisen ryhmäpaineen tällaisia yksittäisiä oikkuilijoita kohtaan, että nämä negatiiviset piirteet voidaan saada pois, ainakin pääosin. Mutta kun tilanne ei ole se, vaan toimintakulttuurissa on ilmeisiä ongelmia, tällaiset sooloilijat saavat lisää ilmaa hengittää ja se vaikuttaa suuresti siihen toimintakulttuuriin. Paljonhan on puhuttu siitä, että Crosby tarvitsee tukea ympärilleen. Tämä tuki ei tarkoita vain pelitaidoiltaan päteviä pelaajia, se tarkoittaa myös tukea luoda se oikea toimintakulttuuri. Downien tyylisen kurittoman kaverin hommaaminen olisi erittäin suuri karhunpalvelus juuri Crosbylle, jonka tehtävä joukkueen hallintaan saamiseksi vaikeutuisi huomattavasti. Ryhmädynaamiikka nimittäin toimii niin, että mitä enemmän ryhmässä on näitä kurittomia tyyppejä, jotka eivät puhalla yhteen hiileen, on heidän negatiivinen vaikutuksensa aina suurempi kuin yhteenlaskettu summa.
Joo, kakkos-kolmoskentän pelaajaahan tässä haetaan, vähän riippuen muusta paketista. Ottia vastaan on sekä captila että miehen ikä, sekä se että ei varmasti suostu mihinkään vuoden pahviin vaan hakee pidempää ja rahakkaampaa diiliä. Tässä tilanteessa siis ei sovi Pensiin. Lisäksi se pistepotentiaali, josta itsekin mainitsit, voisi olla parempikin. Ja ei edelleenkään sillä että se olisi Ottin ensisijainen rooli. Vertasin Ottin kauden lopun katastrofaalisuutta mainitsemaasi Pensin pannukakkuun, eli yritin tuoda esille että ei se Ottkaan kesää tee. Sen enempää en edes pidä Ottin kautta "epäonnistuneena". Ja jos mies haluaa cup-runia tekemään tulla alle 3m/vuosi pahvilla niin ehdoton kyllä.
Caphommasta jo puhuttiinkin, ja hinta on aina suhteellista.
Ikä on ihan relevantti argumentti. Ottin pelaamisessa ei kuitenkaan ole vielä ruvennut ikä näkymään, sillä hänen liikkeensä on edelleen hyvää, hän ei ole ollut juurikaan loukkaantuneena ja hän pelaa kovalla intensiteetilla edelleen. Kyllä hänellä vielä n. 3 hyvää kautta tankissa edelleen on. Ja tuo olisi Pensin tilanteessa juuri sopiva aika, koska Ott kerkeisi pelillisen antinsa lisäksi tuomaan oman panoksensa sen toimintakulttuurin muuttamisessa, mikä on mielestäni ehkä koko Pens-organisaation tärkein tehtävä, ja sitä ei hoideta edes yhdessä kaudessa - eikä välttämättä edes kahdessa.
Ottin hinta tulee juuri nyt esille kun hänestä kerran tarkemmin puhutaan. Samalla tavalla jos joku tarttuu Nikitiniin, tai vaikkapa Hemskyyn, voidaan funtsia porukalla kuinka paljon miehille ensinnäkin pitää maksaa ja kuinka paljon Pensin tilanteessa kannattaa maksaa. Ja onko ylipäänsä mahdollista. Mitä muuten itse veikkaat Ottin hakevan UFA-markkinoilta?
Pensin maksukyky tässä tilanteessa riippuu toki paljolti siitä, siivotaanko cappia minkä verran. Itse ainakin lähtisin kylmästi laittamaan lihoiksi näitä pelaajia, jotka ovat osa tätä ongelmaa. On vaikea sanoa, keitä nämä lopulta ovat, mutta veikkaisin vahvasti näiden olevan pelaajia kuten Neal, Niskanen, Fleury ja mahdollisesti myös Letang. Myös Malkin on hieman sellainen pelaaja, jolla on taipumus "cheatata", mutta hänen ulostamisensa ei liene järkevää, koska hänen pelillinen antinsa on tässä suhteessa sen verran kova. Mutta Letangin kauppaamista esimerkiksi pääasiassa juuri tästä syystä tulisi miettiä vakavasti, jos hänen kohdallaan tilanne on tämä. Sitten on pelaajia, kuten Jussi Jokinen, jotka todennäköisesti ovat aika non-factoreita asiassa. He eivät taatusti ole osa ongelmaa, mutta he eivät myöskään kykene toiminnallaan sitä korjaamaan.
Mitä taas tulee Ottin hintapyyntöön, niin itse veikkaan sen olevan n. 3,5 miljoonan hujakoilla, todennäköisesti lähempänä 4 kuin 3 miljoonaa. Hän kuuluu pelaajaryhmään, joka hakee todennäköisesti uransa viimeistä sopimusta eikä ole kerennyt tienaamaan oikeasti isoa omaisuutta vielä. Näiden pelaajien vaakakupissa raha voi painaa aivan eri tavalla kuin pelaajan, jolla on jo tienattuna uraltansa sellainen 80 miljoonaa.
Ei minulla ole sen tarkempaa kuvausta Blues-ajan otteista, mitä itse olen omin silmin nähnyt, netistä lukenut ja joukkueen menestyksestä päätellyt. En ole myöskään mitenkään erityisemmin edes kritisoinut Ottia, kyseenalaistan vaan miehen tämän hetkisen sopivuuden Pensin palettiin. Siirtorajalla olisin vaihtanut suunnilleen koko prospektipoolin Ottiin.
Ei Ott tosiaan pelaaja ole, joka pystyisi yksittäisiä ottelusarjoja kääntämään, ei lähelläkään. Itse seurasin lähinnä playoffeja Bluesilta, ja kyllä hän niitä asioita teki, jotka hänestä sen pelaajan tekee, joka hän on. Valmennus antoi myös hänelle suuresti vastuuta. N. 3 vuoden sopimuksella yhdistettynä Pensin osalta capin siivoukseen ja 3-3.5 miljoonan sopimuksella olisi Ott täsmälleen sitä, mitä lääkäri on määrännyt Pensille. Ja tämä on siis mielipiteeni.
Eiköhän tässä pikkuhiljaa olla samalla sivulla!
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.
Noniin, Crisu saapui taas tyhjästä tarjoamaan sisältöä ketjulle.
Näin lyhkäisesti voisin Nessu-paketin ohella tarjota sellaisen vinkin, että kannattaa olla tarkkana, mitä puhut "leirinne" (omaa ilmaisuasi lainaten) suulla. Nimittäin vaikka kaikesta päätellen - ja itsesi sanomana - väitteiden perustelu sinulle onkin mahdoton tehtävä, niin ei kannata sentään luulla, että tämä olisi asianlaita edes keskimääräisillä älynlahjoilla varustetun ihmisen osalta.
Tämän lisäksi täytyy vielä kommentoida Crisun mainitsemaa seikkaa siitä, että tosiaan kun viimeksi samainen janari aivan tyhjästä ilmestyi täyttämään ketjua teidän muidenkin mieliksi tällä jorinallaan, niin päätin ihan ketjun sisältöä ajatellen viedä keskustelun tuonne YV-puolelle. Mutta kuten kaikki ehkä nyt huomaa, oli tämä yhtä tyhjän kanssa, koska näköjään tämä sama kaveri taas karkasi tänne jauhamaan tätä samaa samalla tavalla kuin pikkulapsi karkaa aina tarhan aitauksesta kun se sinne palautetaan.
Toivottavasti mies selviää viime "kohtaamisemme" aiheuttamasta ilmiselvästä traumasta. Voimia!