Dan Bylsman jatko ei kyllä yllättänyt minua, sillä niin vahvat olivat huhut työpaikan säilymisestä runkosarjan lopussa riippumatta siitä, miten playoffseissa kävisi. Olen itsekin ehdottanut muutamaan otteeseen valmentajan vaihdosta, mutta vaikea tässä on nähdä ketään, joka olisi tuon veneen voinut ottaa ohjattavakseen. Uusista, tulevaisuuden koutseista mulla ei ole pienintäkään hajua.
Näitä itkupotkuraivareita Bylsman jatkosta on ollut kyllä erikoista lukea. Onhan Bylsmalla nyt kuitenkin aika kovat meriitit Penguinsin peräsimestä ja vaikka nyt muutama early-exit on tullut männävuosina, niin kuitenkin tänä keväänä oltiin neljän parhaan joukossa. Bylsmaa on syytetty monesta asiasta, ja välillä ihan aiheestakin, mutta täytyy muistaa, että jääkiekko on kuitenkin pelaajien peli ja myös pelaajien pitää ottaa vastuuta epäonnistumisista.
Vaikea syyttää täysin Dan Bylsmaa siitä, että Crosby, Malkin, Neal, Iginla ja moni muu vetivät Boston-sarjan kiikareilla.
Itselleni valmentajan vaihdos olisi ihan hyvin käynyt, mutta kun jatko tuli, niin annetaan täysi tuki näistä syistä:
1. Burkle, Lemieux, Shero antoivat luottamuslauseen.
2. Lemieux ja Shero tietävät varmasti minua enemmän kiekosta.
3. Ensi kaudellakin voitetaan valtava määrä otteluita.
Nyt voisivat Dan ja Ray istua saman pöydän ääreen ja miettiä miten tuosta joukkueesta saisi pikkuisen paremmin liikkuvan, isokokoisemman ja etenkin hankalamman joukkueen vastustajalle.