Pittsburgh Penguins 2013–2014

  • 805 729
  • 2 479

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Nyt on Chuck Kobasew pudonnut kokoonpanosta loukkaantumisen takia. Alavartalovamma ja vähintään 3 viikkoa poissa, jatkoajan uutisen mukaan. Miten tuntuu, että Pens pelaajia on joka vuosi iso kasa aina poissa loukkaantumisten takia? Vai kuvitteleeko sitä vaan, että omassa suosikkijoukkueessa on niin paljon noita loukkaantumisia vai mitä. Tuntuu ihan uskomattomalta. Onko harjoittelussa jotain vikana vai huonoa tuuria?

Samaa minäkin olen miettinyt, niin uskomaton määrä loukkaantumisia on ollut Pingviineillä viime kausien aikana. Vieläpä ne ovat useimmiten koskettaneet juurikin tärkeimpiä pelaajia. Ei se vaan voi pelkkää kuvitelmaa olla tuo että muilla olisi niitä vähemmän. Joskus oli aika hämmästyttävä tilasto siitä, kuinka harvoin oli kaikki 3 kärkisentteriä (Sid, Geno, Staal) yhtaikaa kokoonpanossa mukana. Tästäkin siis on jo hiukan aikaa koska silloin oli vielä J. Staal mukana.
Sama loukkaantumisaalto näyttää taas alkavan uhkaavasti kasaantua, toivottavasti alkaisi jo pikkuhiljaa loppumaan nämä tällaiset.
En usko että voisi harjoittelusta johtua, eiköhän Pens-harkoissa mennä aika standardimetodein ainakin oman mutu-tietämykseni perusteella?
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Olipahan jännitysnäytelmä Bruinsia vastaan! Ehdottomasti kauden viihdyttävin ja kiivain Penguins-ottelu tähän mennessä. Viime vuoden Bruins-peikoista huolimatta noiden kohtaamisia ei vaan voi nähdä liikaa.

Muutenkin pitkästä aikaa kaikilta kentiltä tasaisen hyvää suorittamista. Malkinkin pelasi paljon röyhkeämpää kiekkoa kun parissa edellisessä matsissa. Ja noita Sutterin rannarimaaleja tärkeisiin paikkoihin olikin jo ikävä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Loistava matsi! Kaksi erittäin hyvää joukkuetta kohtasivat ja tällä kertaa Penguins veti kotikentällään pidemmän korren. Malkin oli paljon paremmalla pelipäällä kuin mitä aikaisemmissa matseissa ja Sutter sai vihdoin sen kauden avausmaalin. Nyt sitten viikonloppuna sinitakkien kimppuun samalla intensiteetillä!

Mahtavia nää Bruinsin ja Penguinsin väliset matsit!
 

-Metro50-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps
Vauhdikas ja tunnelmallinen #rivalry sai kyllä ansaitsemansa päätöksen siinä mielessä että peli ratkesi pelaajien loistaviin suorituksiin eikä virheisiin taikka säkämaaleihin. Harvoin muuten näkee, että Rask ohitetaan rannelaukauksella ilman maskia, nyt niin tapahtu jopa kahesti. Tosin Rask ei kyllä eleidensä perusteella vaikuttanut turhautuneelta vaikka maalit lopulta ratkas pelin. Mies varmasti tietää että pelaa todella korkealla tasolla eikä kumpikaan veto vaan ollut otettavissa, niinkuin ei ollutkaan. Molemmat ihan ylähäkkiin. Sutterin maalissa jäätävän viimeistelyn lisäks pointsit myös Dupuis`lle, jonka ohjurisyöttö pakin avauksesta oli kyllä huippu.

Pelissä pisti silmiin taas näiden joukkueiden kohatessa Bruins vs. Crosby asetelma. Jotenkin tosi huvittavaa katsoa kun fyysinen, voimakas ja iso Boston on ottanut silmätikukseen Crosbyn. Bostonissa kyllä tiietään miten Crosby saadaan pois pelistä ja musta tuntuu että Crosby tuntee itsekin olonsa mikkiihireksi Bostonia vastaan. Krug pääsi Crosbyn ihon alle ja Crosbyn hermostuttua Krug otti mukavan isällisesti Crosbyn pään kainanoon ja piti sitä siellä tovin. Viime kauden pelikaveri Iginla runnoi myös miestä laitaan ihan suruutta. Hauskin tilanne oli kuitenkin, kun Crosby laukoi ja Rask otti torjunnan ja löi räpsän kiekon päälle. Crosby meni selvästi vihellyksen jälkeen huitomaan ja Rask nousi nopeasti ylös ja teki selväksi että ehei, ei meitä vastaan. Samalla kaikki muut kentällä olleet bruinssit hyökkäs Crosbyn kimppuun. Haha, tuli kyllä naurettua miehen ilmeelle. Se oli just semmonen "noh nyt tulee isot pojat, jaahas olen pulassa mitäs nyt heh heh". Hyvää yhteistyötä koko Bostonin joukkueelta Crosbya vastaan ja se tuotti kyllä heille siinä mielessä toivotun tuloksen, että Crosby oli ihan poissa pelistä vaikka peli kääntyikin tappioksi. Mun mielestä toi on pirun nättiä ja Crosby ainakin mun mielestä ansaitseekin tollasen kohtelun. Bostonia vastaan sitä mussuttamista ja muitakaan mikkihiiritemppuja ei katota sormien läpi. Luulis että mies oppis kehittämään hermojaan, koska onhan se nyt sääli että maailman parhaasta pelaajasta saadaan noin helposti tehtyä ihan statisti.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Luulis että mies oppis kehittämään hermojaan, koska onhan se nyt sääli että maailman parhaasta pelaajasta saadaan noin helposti tehtyä ihan statisti.

No jos se olisi noin helppoa kuin väität niin tuskin Crosby olisi maailman paras pelaaja. Eiköhän tätä harrastaisi silloin jokainen vastustaja.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pelissä pisti silmiin taas näiden joukkueiden kohatessa Bruins vs. Crosby asetelma. Jotenkin tosi huvittavaa katsoa kun fyysinen, voimakas ja iso Boston on ottanut silmätikukseen Crosbyn. Bostonissa kyllä tiietään miten Crosby saadaan pois pelistä ja musta tuntuu että Crosby tuntee itsekin olonsa mikkiihireksi Bostonia vastaan. Krug pääsi Crosbyn ihon alle ja Crosbyn hermostuttua Krug otti mukavan isällisesti Crosbyn pään kainanoon ja piti sitä siellä tovin. Viime kauden pelikaveri Iginla runnoi myös miestä laitaan ihan suruutta. Hauskin tilanne oli kuitenkin, kun Crosby laukoi ja Rask otti torjunnan ja löi räpsän kiekon päälle. Crosby meni selvästi vihellyksen jälkeen huitomaan ja Rask nousi nopeasti ylös ja teki selväksi että ehei, ei meitä vastaan. Samalla kaikki muut kentällä olleet bruinssit hyökkäs Crosbyn kimppuun. Haha, tuli kyllä naurettua miehen ilmeelle. Se oli just semmonen "noh nyt tulee isot pojat, jaahas olen pulassa mitäs nyt heh heh". Hyvää yhteistyötä koko Bostonin joukkueelta Crosbya vastaan ja se tuotti kyllä heille siinä mielessä toivotun tuloksen, että Crosby oli ihan poissa pelistä vaikka peli kääntyikin tappioksi. Mun mielestä toi on pirun nättiä ja Crosby ainakin mun mielestä ansaitseekin tollasen kohtelun. Bostonia vastaan sitä mussuttamista ja muitakaan mikkihiiritemppuja ei katota sormien läpi. Luulis että mies oppis kehittämään hermojaan, koska onhan se nyt sääli että maailman parhaasta pelaajasta saadaan noin helposti tehtyä ihan statisti.

Voi olla että Penguins-lasit vääristävät, mutta minusta näissä kyseisissä tilanteissa Crosby säilyi hyvinkin viilipyttynä. Tilanteessa jossa Crosby kävi huitomassa Raskin hanskaa, ja kun Lucic rynnisti paikalle kyselemään Sidneyn kuulumisia niin kamera kuvasi melko pitkään tapahtumaa ja Crosby piti hanskat alhaalla, ei mitään naaman hieromisia ym.

Eikä tuo Crosbyn vartiointi ole mikään Bostonin eksklusiivinen juttu. NHL:ssä on 29 joukkuetta joiden tärkein vartioinnin kohde Penguinsia vastaan pelatessa on luonnollisesti Sidney Crosby. Jotkut jengit onnistuvat vain siinä paremmin kuin toiset.

Crosbyn uran statsit Bostonia vastaan on 23 pelissä 9+24=33. Eli siitä voi olla montaa mieltä kuinka hyvin Bostonin Crosbyn pimennys on onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Samaa mieltä, ei Sidistä mitään statistia Bruins-pelin missään vaiheessa saa tekemälläkään, täytyy olla valmiiksi negatiivinen asenne häntä kohtaan ja vilkas mielikuvitus jos näkee asian tuolla lailla kuin Metro50.
Hieno voitto saatiin ja Jussilta loistava maali!
Sutter myös tosiaan sai nyt pään avattua, näitä tällaisia maaleja tarvitaan häneltä jatkossakin. Aika paljon malttavaisempaa ja virheettömämpää on peli ollut nyt kautta linjan, ei voi enää valittaa kuten sen kolmen pelin tappioputken aikana. Jos tällä tasolla jatkuu joukkueen peli niin eiköhän nyt saada 3 tappion päälle 3 voittoa putkeen. Ainakaan en keksi mitään syytä mikseikö niin voisi käydä jos otteet pysyvät yhtä varmoina ja harkittuina kuin ne nyt olivat.
 

Schadowan

Jäsen
Crosbyn ainoa merkittävä heikkous on edelleen tuo hermokontrollin puute. Fakta on se, että kaksissa viime playoffeissa Sid on nollattu nimenomaan henkisellä puolella, vaikka kroppakaan ei ole ollut 100% kunnossa.

Runkosarjassa tämän tyylistä varjostamista ei juurikaan nähdä, mutta ensi kevään playoffeissa vastustaja yrittää päästä Crosbyn ihon alle, se on aivan varma.
 

-Metro50-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps
Voi olla että Penguins-lasit vääristävät, mutta minusta näissä kyseisissä tilanteissa Crosby säilyi hyvinkin viilipyttynä. Tilanteessa jossa Crosby kävi huitomassa Raskin hanskaa, ja kun Lucic rynnisti paikalle kyselemään Sidneyn kuulumisia niin kamera kuvasi melko pitkään tapahtumaa ja Crosby piti hanskat alhaalla, ei mitään naaman hieromisia ym.

Eikä tuo Crosbyn vartiointi ole mikään Bostonin eksklusiivinen juttu. NHL:ssä on 29 joukkuetta joiden tärkein vartioinnin kohde Penguinsia vastaan pelatessa on luonnollisesti Sidney Crosby. Jotkut jengit onnistuvat vain siinä paremmin kuin toiset.

Crosbyn uran statsit Bostonia vastaan on 23 pelissä 9+24=33. Eli siitä voi olla montaa mieltä kuinka hyvin Bostonin Crosbyn pimennys on onnistunut.

Mun mielestä ei oo mitenkään sattumaa että Boston onnistuu Crosbyn pimentämisessä paremmin kuin toiset. Toki Boston on jo rosterinsa puolesta aika isolla etumatkalla muihin nähden. Sen lisäks kun siihen lisätään vielä se, että näytti silti et Boston otti ihan koko joukkueen voimin asiakseen kiusata Crosbya kokoajan. Ei se saa tehä siellä mitään ylimääräsiä juttuja kun sille ei anneta tilaa ja vihellyksienkin jälkeen joku on kokoajan iholla.

Tossa tilanteessa Krugin kanssa Crosbylla palo ainakin pinna, mutta eipä se pahemmin päässyt näyttämään hermostumistaan kun Krug (lue: myöskin mikkihiiri, ainakin muihin oman rosterin pelaajiin verrattuna) oli tossa pikku battlessa aika suvereeni. Sen jälkeen Crosby meni vielä tosiaan huitelemaan Raskia käsille. Siinä tilanteessa jos Crosby ois alkanut matsaamaan niin ois tehnyt ittestään vielä isomman pellen. Lucic tuli paikalle ihan aiheesta ja kun vieressä oli mm. Chara niin eikö siinä tilanteessa ole ihan fiksua pitää ne hanskat alhaalla vaikka ois kuinka pinna kireellä?

Otit noi statsit vielä esiin. Mun pointti tossa aiemmassa kirjotuksessa oli enemmänkin noi Crosbyn huonot hermot. Jos joukkueen paras pelaaja sekä kapteeni lähtee turhaan mussuttamiseen ja muuhun sekoiluun mukaan niin aika nopeasti se tarttuu koko joukkueesen. Se maksoi aika paljon esimerkiks toissavuoden pleijareissa Flyersiä vastaan. Sarja oli 3-2 Philyllle ja Crosbylla meni pinna ihan totaalisesti kuudennessa pelissä ja tuloksena tietty tippuminen. Tais tapella Giroux:ta vastaan siinä pelissä. Ja tosiaan mun mielestä nykyseltä Bruinssilta onnistuu ihan mallikkaasti toi Crosbyn pimentäminen. Eilistä edellinen kohtaaminen oli viime kauden pleijareissa. Siellä sarja meni 4-0 Bruinssille, Penguins teki koko sarjassa kaksi maalia ja Crosby tais vedellä kiikareilla kaikki pelit.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Erittäin tasapainoinen esitys Pingviineiltä, hyökkäyspäässä homma toimi ja puolustuspäässä päästiin hyvin Bostonin paineen alta pois. Fyysisyydessä pärjättiin hyvin Bostonia vastaan, vaikka itse ajattelin ennen peliä, että tällä osastolla saattaa tulla kuokkaan. Ei tullut.

Merkittävintä oli Malkinin suuri tasonnosto, oli alati vaarallinen ja jaksoi luistella myös alas. Crosby oli myös hyvä, vaikkakin kaveria otettiin välillä todella kovaa. Se pitää vaan kestää ja nyt ei ainakaan näkynyt mitään suuria merkkejä siitä, että henkinen kantti pettäisi. Playoffeissa varmasti otetaan vielä kovempaa, molempia senttereitä. Varsinkin Iginla antoi kovasti poikkaria Crosbylle.

Tälläinen sen intesiteetin tulee olla, vastustajasta riippumatta. Toki vastustajalla on väliä tässä, mutta ennen tätä peliä pari edellistä ottelua olivat aikamoista läpsyttelyä.

En ole pahemmin seurannut noita loukkaantumisia, mutta milloinkos Neal tekee paluun? Malkin kyllä tarvitsee Nealin rinnalleen, jotta hänestä saadaan kaikki hyöty irt. Jokinen on ollut hyvä, eilenkin, mutta tuntuu että kulmaväännöistä poistuu aina häviäjänä ja paine purkautuu. Eilen kuitenkin todella hieno suoritus Jokiselta; jäätävä kiekonriisto ja vielä jäätävämpi ranne yläpesään.

Oli kyllä huvittava, kun Chara ja Lucic yhdessä tökkivät Fleurya kun kiekko oli hallussa. Siinä Bortuzzo soitti suutaan ja puolusti maalivahtiaan, ei mikään helppo homma. :)
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä ei oo mitenkään sattumaa että Boston onnistuu Crosbyn pimentämisessä paremmin kuin toiset. Toki Boston on jo rosterinsa puolesta aika isolla etumatkalla muihin nähden. Sen lisäks kun siihen lisätään vielä se, että näytti silti et Boston otti ihan koko joukkueen voimin asiakseen kiusata Crosbya kokoajan. Ei se saa tehä siellä mitään ylimääräsiä juttuja kun sille ei anneta tilaa ja vihellyksienkin jälkeen joku on kokoajan iholla.

Tossa tilanteessa Krugin kanssa Crosbylla palo ainakin pinna, mutta eipä se pahemmin päässyt näyttämään hermostumistaan kun Krug (lue: myöskin mikkihiiri, ainakin muihin oman rosterin pelaajiin verrattuna) oli tossa pikku battlessa aika suvereeni. Sen jälkeen Crosby meni vielä tosiaan huitelemaan Raskia käsille. Siinä tilanteessa jos Crosby ois alkanut matsaamaan niin ois tehnyt ittestään vielä isomman pellen. Lucic tuli paikalle ihan aiheesta ja kun vieressä oli mm. Chara niin eikö siinä tilanteessa ole ihan fiksua pitää ne hanskat alhaalla vaikka ois kuinka pinna kireellä?

Otit noi statsit vielä esiin. Mun pointti tossa aiemmassa kirjotuksessa oli enemmänkin noi Crosbyn huonot hermot. Jos joukkueen paras pelaaja sekä kapteeni lähtee turhaan mussuttamiseen ja muuhun sekoiluun mukaan niin aika nopeasti se tarttuu koko joukkueesen. Se maksoi aika paljon esimerkiks toissavuoden pleijareissa Flyersiä vastaan. Sarja oli 3-2 Philyllle ja Crosbylla meni pinna ihan totaalisesti kuudennessa pelissä ja tuloksena tietty tippuminen. Tais tapella Giroux:ta vastaan siinä pelissä. Ja tosiaan mun mielestä nykyseltä Bruinssilta onnistuu ihan mallikkaasti toi Crosbyn pimentäminen. Eilistä edellinen kohtaaminen oli viime kauden pleijareissa. Siellä sarja meni 4-0 Bruinssille, Penguins teki koko sarjassa kaksi maalia ja Crosby tais vedellä kiikareilla kaikki pelit.

No nythän olen aivan kummissani? Jos sinäkin olet sitä mieltä että Crosby käyttäytyi siivosti tuossa tilanteessa, niin miten ihmeessä se turhautuminen tai pinnan palaminen oikein ilmeni? Crosby yritti pelata vain tilannetta loppuun, tuskin siinä hanskan häiriköinnissä muusta oli kyse?
Ja kyllä olen samaa mieltä kanssasi että Lucic teki aivan oikein mennessään puolustamaan maalivahtiaan.

Ylipäätään otin vain kantaa TÄHÄN kyseiseen otteluun, jossa aivan varmasti viime kevään fiaskosta viisastuneena Crosby piti hermonsa minusta varsin hyvinkin kurissa, ja pelasi ihan ok pelin.

PS. Muiden joukkueiden pitäisi ottaa mallia San Jose Sharksilta kuinka pimennetään Sidney Crosby.
 

-Metro50-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps
No nythän olen aivan kummissani? Jos sinäkin olet sitä mieltä että Crosby käyttäytyi siivosti tuossa tilanteessa, niin miten ihmeessä se turhautuminen tai pinnan palaminen oikein ilmeni? Crosby yritti pelata vain tilannetta loppuun, tuskin siinä hanskan häiriköinnissä muusta oli kyse?

Siis mä tarkoitin, että käyttäytyi järkevästi sen jälkeen kun oli sutaissut Raskia. Mun mielestä se räpylään sohiminen oli just sitä turhautumista. Kiekko oli kuitenkin ollut siellä rällän alla jonkun aikaa ja pelikin vihelletty poikki. Siinä tilanteen jälkeen Crosby ehkä onnistui hallitsemaan hermonsa. Tai sitten kyse oli siitä, että Crosby tiedosti että a) jos vastustaja suojelee maalivahtiaan ja alan sen takia tappelemaan niin ei sitä arvosteta ja b) jos nyt tappelen niin otan vaan rumasti turpaan.

Erittäin mielenkiinnolla oottelen varsinkin idän pleijareita kun aikanaan sinne asti päästään, siellähän vastaan tulee juurikin Bruins ja Penguins aika suurella todennäköisyydellä.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Peliitat
Mun mielestä se räpylään sohiminen oli just sitä turhautumista. Kiekko oli kuitenkin ollut siellä rällän alla jonkun aikaa ja pelikin vihelletty poikki.

Eikös noita räpylän härkkimisiä nyt tapahdu kutakuinkin kaikille joukkueille jokaisessa matsissa? Tuotakaan tilannetta ei olisi kukaan laittanut merkille mitenkään erikoisena jos siellä olisi ollut joku muu kuin Crosby joka on aina suurennuslasin alla.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No kukin näkee tilanteet tavallaan. Piti tuokin nyt tarkistaa uudestaan, ja vihellys kuuluu täsmälleen siinä kohdassa kun Crosby on jo lapoineen Raskin kimpussa. Ja eiköhän selvistä vihellyksen jälkeen näpeille hakkaamisista puhalleta jäähyjä.

Mutta joo, jos tuollaiset räpylöiden kopsaisut lasketaan turhautumisiksi, niin melko paljon on turhautuneita pelaajia jokaisessa pelissä kentällä.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Eikös noita räpylän härkkimisiä nyt tapahdu kutakuinkin kaikille joukkueille jokaisessa matsissa? Tuotakaan tilannetta ei olisi kukaan laittanut merkille mitenkään erikoisena jos siellä olisi ollut joku muu kuin Crosby joka on aina suurennuslasin alla.

Ja itse näkisin että se on jopa Crosbyn yritystä saada Rask kuumenemaan. Crosby (ja sadat muut) tuota on ennenkin harrastanut eikä siitä jäähyä tule läheskään niin usein kuin maalivahti tai puolustajat hiiltyvät. Rask muutenkin tunnetaan kuumapäisenä niin hyvä liikehän on sinne mennä hieman hakkaamaan, varsinkin jos joku Chara tulisi heittämään rajua poikkaria selkään ja ottamaan jäähyn.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ja itse näkisin että se on jopa Crosbyn yritystä saada Rask kuumenemaan. Crosby (ja sadat muut) tuota on ennenkin harrastanut eikä siitä jäähyä tule läheskään niin usein kuin maalivahti tai puolustajat hiiltyvät. Rask muutenkin tunnetaan kuumapäisenä niin hyvä liikehän on sinne mennä hieman hakkaamaan, varsinkin jos joku Chara tulisi heittämään rajua poikkaria selkään ja ottamaan jäähyn.

Niin voihan se noinkin olla, ja kyllähän se Rask hiiltyi tuosta. Rask nousi ylös ja tökkäsi Crosbyn maalin taakse, jonne sitten Lucic parkkeerasi seuraavaksi.
 

-Metro50-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps
No kukin näkee tilanteet tavallaan. Piti tuokin nyt tarkistaa uudestaan, ja vihellys kuuluu täsmälleen siinä kohdassa kun Crosby on jo lapoineen Raskin kimpussa. Ja eiköhän selvistä vihellyksen jälkeen näpeille hakkaamisista puhalleta jäähyjä.

Mutta joo, jos tuollaiset räpylöiden kopsaisut lasketaan turhautumisiksi, niin melko paljon on turhautuneita pelaajia jokaisessa pelissä kentällä.

Joopa joo, lähti tää keskustelu nyt vähän raiteiltaan. Yhestä tilanteesta aikamoinen härdelli, mutta voishan tässä kiistellä ikuisuuden kun ollaan asiasta eri mieltä, joka on ihan fine.

Meikä kun ei vaan tykkää Crosbysta ja ehkä täs keskustelussa on kyse siitäkin jonkin verran. Loistava pelaaja, mutta palaahan sillä pinna aika helposti. Monesti sen seurauksena se tekee temppuja jotka on yksinkertaisesti säälittäviä. Ja sit se tuomareille mussuttaminen.

Mutta mutta, palataan vaikka asiaan pleijareissa siinä mahollisessa pit-bos sarjassa. Ehkä täältäkin löytyy sitten hemmoja jotka pystyy kyseenalaistamaan Crosbyn, kun ne hermot on menneet taas jälleen kerran. Meikäläinen kun on varma, että jos se toteutuu niin Boston jyrää taas. Ja pelaahan ne vielä vastakkain runkosarjassakin.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ja itse näkisin että se on jopa Crosbyn yritystä saada Rask kuumenemaan. Crosby (ja sadat muut) tuota on ennenkin harrastanut eikä siitä jäähyä tule läheskään niin usein kuin maalivahti tai puolustajat hiiltyvät. Rask muutenkin tunnetaan kuumapäisenä niin hyvä liikehän on sinne mennä hieman hakkaamaan, varsinkin jos joku Chara tulisi heittämään rajua poikkaria selkään ja ottamaan jäähyn.

Mä oon vähän samoilla linjoilla. Crosbyn peliin kuuluu pikkusika ja rajoilla pelaaminen, niinkuin hyvän jääkiekkoilijan peliin pitääkin kuulua.

Jos joku luulee, että Crosby on kaunoluistelija taitoniekka, joka kaartelee väistellen kaksinkamppailuja niin ei. Usein Crosby on se, joka aloittaa nämä kahinat. Sitten ihmisten aivot räjähtävät miten se on niin kamalan taitava, mutta silti tökkii siellä vastustajia. Semmosiakin pelaajia on olemassa, uskokaa pois.

Jos vastustajat eivät vihaa sua, sä et pelaa kokonaisvaltaista peliä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Meikä kun ei vaan tykkää Crosbysta ja ehkä täs keskustelussa on kyse siitäkin jonkin verran. Loistava pelaaja, mutta palaahan sillä pinna aika helposti. Monesti sen seurauksena se tekee temppuja jotka on yksinkertaisesti säälittäviä. Ja sit se tuomareille mussuttaminen.

En nyt jaksa muuten tähän kiistelyyn osallistua, mutta tuo minun boldaama lause ei pidä paikkaansa enää. Ensimmäisinä vuosina Crosbylla oli kyllä tapana mussuttaa tuomareille siitä ei pääse mihinkään, mutta viime vuodet Crosby ei ole tätä harrastanut juuri ollenkaan, siis todella vähän. Tuo tuomareille mussuttaminen nyt on vain jäänyt näille Crosby vihaajille mieleen ja se vedetään aina keskusteluihin mukaan, vaikka Sid ei kyseistä toimintaa enää harrasta.

Ja kyllä, olen samaa mieltä kannasi siitä, että Crosbylla palaa pinna liian helposti. Mutta joku pieni näpäytys Raskin näpeille ei kerro vielä turhautumisesta mitään, se voi olla juurikin tuota nimimerkki SVSV:n mainitsemaa ärsyttämistä kuumaveristä Raskia kohtaan.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Meikä kun ei vaan tykkää Crosbysta ja ehkä täs keskustelussa on kyse siitäkin jonkin verran. Loistava pelaaja, mutta palaahan sillä pinna aika helposti. Monesti sen seurauksena se tekee temppuja jotka on yksinkertaisesti säälittäviä. Ja sit se tuomareille mussuttaminen.

Tämä kertoo jo aika paljon, mutta tuli tuosta mieleen vain se että itse on tullut parina päivänä sattumalta mietittyä tätä Crosbyn mainetta. Se leima mikä hänelle on jäänyt, on juuri tämä tuomareille mussuttaminen. Harrastanut tätä nuorena ja nyt kun joskus kapteenin roolissa käy selvittämässä asioita, niin heti tuomitaan. Ei tarkoitus ole puolustella mitään, mutta hassu sattuma että on tullut juuri mietittyä asiaa.

Kannattaa muuten katsoa jotain videoita, missä pelaajilla on mikit. Yllättävän moni käy huomauttamassa ja juttelemassa tuomareille, vaikkei sitä huomaa lähetyksissä. Vaikka joku kävisi tuomarille puhumassa, ei se tarkoita aina että nyt siellä valitetaan ja itketään tuomioista. Pelaajat käy välillä vaan juttelemassa ja vitsejä kertomassa.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Itse kiinnitän pelaajien ja joukkueiden aloitusprosentteihin erittäin paljon huomiota ja semmoinen mielenkiintoinen seikka on tullut huomattua, että Crosbyn aloitusprosentti alivoimalla on aivan luokattoman huono.

Crosbyhan saa alivoima-aikaa oikeastaan ainoastaan sen takia, että hän on joukkueen ainoa vaihtoehto jos halutaan alivoimalla leftin aloittaja aloittamaan oman pään vasemmalta p-pisteeltä. Sutter ja Vitale ottavat aloitukset oikean puoleiselta p-pisteeltä.

Jos Crosby aloituksen voittaa, niin kiinnittäkääpä huomiota siihen mihin hän heti suuntaa jos kiekko saadaan purettua omalta alueelta. Nimittäin vaihtoaitioon! Mutta se seikka, joka on tullut huomattua on siis se, että Sid on voittanut av-aloituksista vain 5/22 eli noin 23 %. Toki vastustajillakin on yleensä ylivoimakentissään joukkueensa parhaat aloittajat, mutta ei sitä voi sillä selittää. Nimittäin ylivoimalla Crosby on taas voittanut 47/76 aloitusta eli noin 62 %. Ja olen aivan varma, että Penguinsin ykkösylivoimaa vastaan laitetaan aina yksi joukkueen parhaista aloittajista voittamaan kiekkoa.

Tämä vain tämmöinen pieni mielenkiintoinen huomio johon kannattaa siis seuraavissa peleissä kiinniittää ainakin minun mielestäni huomiota!

Itse en ole nyt arkena katsonut pelejä, mutta pe ja la tulee varmasti katsottua back-to-back pelit Blue Jacketsia vastaan! Pitäkäähän keskustelua yllä sillä täältä tulee kyllä jutut luettua päivittäin!
 

Samioux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Vimpelin Veto
Viime yön pelistä sellainen raportti, että on tuo Jokisen Jussi hieno mies. Asiasta varmaan voi olla montaa miletä, mutta minun mielestä tasaisin suorittaja Suomalaisista juuri nyt. Pelaa korkealla tasolla vaihdosta toiseen eikä mitää älyttömömyyksiä juurikaan tule. Nätti oli syöttö pingviinien neljänteen häkkiin. Sotsin koneessa omassa rosterissa ykkösen laidalla.
 

Jesyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Pittsburgh Penguins, Mestis, NHL
Jahas, eilisiltana univelat veivät peiton alle jo yhden aikaan joten pelihän se jäi näkemättä. Miltäs näytti esim. Malkinin ja Megnan peli? Genolta ainakin pari syöttöpinnaa ja ilmeisesti itseluottamus alkaa palautua pikkuhiljaa. Megna jälleen maalinteossa. Meillähän alkaa muuten loukkaantuneiden palattua olla mukavaa kilpailua laiturin paikoista.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jahas, eilisiltana univelat veivät peiton alle jo yhden aikaan joten pelihän se jäi näkemättä. Miltäs näytti esim. Malkinin ja Megnan peli? Genolta ainakin pari syöttöpinnaa ja ilmeisesti itseluottamus alkaa palautua pikkuhiljaa. Megna jälleen maalinteossa. Meillähän alkaa muuten loukkaantuneiden palattua olla mukavaa kilpailua laiturin paikoista.

Malkin oli paras hyökkääjä, oikein harmittaa miehen puolesta ettei vieläkään osunut. Kerran soitti jo maalisummeriakin mutta ei lopulta käynyt sisällä vaan kolisi putkista ulos. Megna oli myös oikein pirteä ilmestys, ja toivonkin että tämä Jokinen - Malkin - Megna ketju lukitaan Nealin paluuseen asti.
Sopivasti Malkin pelaa hyvän pelin kun Kapteenilla on melko vaisu ilta.

Myös Fleury ansaitsee kehut, peli oli parhaimmillaan 4-0 mutta pelitapahtumien perusteella ei siltä näyttänyt. Fleury otti muutaman haamupelastuksen, kun taas toisessa päässä Bobrovskyllä ei tarttunut ihan niin hyvin.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jos Megna jaksaa pelata tuolla innolla koko kauden, niin voisi hyvin pysyä ylhäällä pidempäänkin. Aluksi näytti, että miehen avut ovat lähes yksinomaa mailankäsittelyssä, mutta näköjään vauhtia ja kovuutta löytyy myös puolustussuuntaan. Nealin ja Bennettin paluun jälkeenkin kentälliset voisivat näyttää tältä:

Kunitz - Crosby - Dupuis
Bennett - Malkin - Neal
Megna - Sutter - Jokinen
Glass - Vitale/Adams - Kobasew

Huomasi kyllä Malkinissa taas ihan eri peli-ilon kuin aiemmin syksyllä, esimerkiksi reaktiot tuohon ylärima-tolppa-laukaukseen. Tietty 4-0 -tilanteessa helposti hymyilyttää, mutta koko tämän viikon Malkinin peliä on ollut äärimmäisen hienoa katsella.

------------------------------------------------------

Tänään uudemman kerran vastassa CBJ; Zatkoff varmaankin aloittaa maalilla. Eilisen perusteella ei juurikaan väliä onko siellä McElhinney vai Bobrovsky vastassa, molemmilta ihan hyviä otteita, mutta jos Blue Jacketsin puolustus vuotaa niin kuin eilen, niin vaikeaa tulee kummalle tahansa kassarille. Toisaalta jos Penguins-päätyyn tulee samanlaista tulitusta kuin eilen, niin ei pääse Zetkoff kahdella päästetyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös