Pittsburgh Penguins 2006-2007

  • 173 146
  • 772
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
eagle kirjoitti:
Mielestäni hyvä pari ja Ouellet täydentää vielä hyvin kenttää,

Ihmettelen kyllä että ennen NHL-tulemista Malkinin laukausta ei läheskään niin paljoa hehkutettu kuin voisi. Kaveri omaa sekä erinomaisen tarkan&kovan rannelaukauksen, että vielä nopean ja tarkan lämärin.

Joissakin scoutin-raporteissa laukausta pidettiin Malkinin heikoinpana osa-alueena. Ehkä Malkin on keskittynyt viimeisen vuoden-parin aikana laukauksensa parantamiseen. Muistelisin Penguinsien valmentajan sanoneen kauden aikana, että Malkinilla on joukkueen paras laukaus.
 

Amphora

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
Penguinsille jälleen pisteet kotiin. Aikamoinen taistelu taas kerran. Pittsburgh päästi 3-1 johdosta vielä 3-4 tappioasemaan. Ei ollut uutta tällä kaudella. Malkin paukautti onneksi tasoihin, joten päästiin rankkareihin, jossa Christensen ratkaisi pisteet kotiin. Kyllä Malkin on ehdottomasti liigan kovimpia kiekkoilijoita tällä hetkellä.

Ei pahalta näytä, sillä viimeisissä 14 ottelussa on otettu piste ja 12:ssa näistä on otettu kaksi pistettä. Seuraava ottelu pelataan kovakuntoista New Jerseya vastaan vieraissa.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Crosby vähän hiipunut, viimeiseen kuuteen peliin "vain" kuusi pistettä, eikä yhtään maalia. Mikäköhän miestä vaivaa? Tällä tahdilla voi jopa mennä pistepörssin voitto tiukoille Tampan miesten kanssa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Dhearted kirjoitti:
Crosby vähän hiipunut, viimeiseen kuuteen peliin "vain" kuusi pistettä, eikä yhtään maalia. Mikäköhän miestä vaivaa? Tällä tahdilla voi jopa mennä pistepörssin voitto tiukoille Tampan miesten kanssa.

Kyllähän yksi selvä tekijä yleisesti on ollut se että Malkin ei ole pelannut kaverin vieressä. Malkin kuitenkin on varmasti se yksi joukkueen pelaaja joka parhaiten on Sidin kanssa samalla aaltopituudella, vaikka samaa kieltä ei puhutakkaan.

Toisekseen on hyvä muistaa Sidin ikä, tuossa iässä tuskin pystytään pelaamaan vielä 80+ peliä sillä parhaalla mahdollisella tasolla.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Noh noh Eagle, ei se Crosbyn hyvyys tai huonous nyt Malkinista johdu.
Sidi on vasta 19-v ja ihminen (kyllä, totta se on!) joten kyllä niitä huonoja päiviä ja putkia sattuu hänellekin. Viime peleissä ei vain yksinkertaisesti mikään ole onnistunut vaikka yritystä on ollut. Tässäpä hyvä esimerkki viime pelistä:

http://youtube.com/watch?v=77Z2_8bCx2g

Siis wau mitä pyöritystä Sidiltä... harmi vaan että Khabibulin oli terävänä...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr. Penguin kirjoitti:
http://youtube.com/watch?v=77Z2_8bCx2g

Siis wau mitä pyöritystä Sidiltä... harmi vaan että Khabibulin oli terävänä...

Mun mielestä Crosbyn olisi pitänyt saada jäähy siinä vaiheessa, kun veti mailalla Ruudun kumoon.
Muuten kyllä ihan näyttävää pyöritystä, vaikka pari aika turhaa laukausta tuli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mr. Penguin kirjoitti:
Noh noh Eagle, ei se Crosbyn hyvyys tai huonous nyt Malkinista johdu

Eli sinusta Sid ei hyödy Malkista esim. yv'llä? Ja Malkinin paikalla voisi pelata yhtä hyvin vaikkapa Leonid Tambijevs?

Missäänhän en väittänyt että Sidin taidot olisivat kiinni Malkinista, vaan siitä että hyvä pelaaja hyötyy hyvästä pelaajasta ja älykäs pelaaja lukee paremmin älykästä pelaajaa, kuin tyhmä pelaaja. Hyvä pelaaja tekee huonostakin paremman, mutta huono ei auta hyvää niin paljoa kuin hyvä.

edit: Niinjuu "Niin kuin jo sanoin, minun puolesta saa pelata vaikka koko uransa siellä, en huolisi Penguinssiin mokomaa pelleä". Onhan tämä tälläkin kaudella jo nähty.
 
Viimeksi muokattu:

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Staal&Malkin pari on toiminut viime aikoina erinomaisesti, mutta niin toimi Crosby&Malkin parikin tuossa aikaisemmin tällä kaudella.

Therrienillä on erittäin mielenkiintoisia tutkaparivaihtoehtoja käytössään. Ilman muuta hyvä pelaaja hyötyy toisen hyvän pelaajan läsnäolosta, näkeehän sen joka kerta ylivoimalla kun Penguinsilla on viisi hyvää pelaajaa kentällä joista kaksi on vieläpä Sid ja Evgeni niin tulosta syntyy.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
repe_joke kirjoitti:
Mun mielestä Crosbyn olisi pitänyt saada jäähy siinä vaiheessa, kun veti mailalla Ruudun kumoon

Onneksi et ole tuomari.

Komeasti hakee Crosby ratkaisua, mutta välillä ei vaan pompi. No eiköhän tässä pikapuolin nähdä Crosbylta taas se muutaman tehopisteen ilta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Number 87 kirjoitti:
Onneksi et ole tuomari.

No enpä ole paljon selvempää estämistä nähnyt viime aikoina, kuin mitä tuo oli.
Ja käsittääkseni mailalla on tarkoitus pelata kiekkoa, ei miestä kuten Crosby tuossa tilanteessa teki.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
repe_joke kirjoitti:
No enpä ole paljon selvempää estämistä nähnyt viime aikoina, kuin mitä tuo oli.
Ja käsittääkseni mailalla on tarkoitus pelata kiekkoa, ei miestä kuten Crosby tuossa tilanteessa teki.

Ja mun mielestä taas Crosby ei pelannut tilanteessa ollenkaan miestä mailalla. Puhdas kiekontavoittelutilanne, jossa heikompi pelaaja vaan sattu kaatumaan:)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bosco kirjoitti:
Ja mun mielestä taas Crosby ei pelannut tilanteessa ollenkaan miestä mailalla. Puhdas kiekontavoittelutilanne, jossa heikompi pelaaja vaan sattu kaatumaan:)

Katsoppa se pätkä uudestaan, ja katso missä Crosbyn maila oli, kun Ruutu kaatui. Puhdas kiekontavoittelu tilanne, kun toisen jantterin maila on toisen jantterin kainalossa?
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
repe_joke kirjoitti:
Katsoppa se pätkä uudestaan, ja katso missä Crosbyn maila oli, kun Ruutu kaatui. Puhdas kiekontavoittelu tilanne, kun toisen jantterin maila on toisen jantterin kainalossa?

Kyllä se maila siellä kävi todella nopeasti, mutta en mä tosta millään saa kakkosen arvosta tilannetta vaikka miten katselen sitä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bosco kirjoitti:
Kyllä se maila siellä kävi todella nopeasti, mutta en mä tosta millään saa kakkosen arvosta tilannetta vaikka miten katselen sitä.

No se onkin minun näkemykseni, joka perustuu nollatoleranssi kiekkoon. Ja itse en usko Ruutun kaatuneen Crosbyn mailan ilmavirrasta, vaan sitä kun Crosby latasi keppinsä Ruutun yläkroppaan.
Crosby oli tilanteessa myös Ruutun perässä hieman, jotenka puhdasta vartalokontakia miehet eivät ole voineet ottaa mitenkään.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
repe_joke kirjoitti:
No se onkin minun näkemykseni, joka perustuu nollatoleranssi kiekkoon. Ja itse en usko Ruutun kaatuneen Crosbyn mailan ilmavirrasta, vaan sitä kun Crosby latasi keppinsä Ruutun yläkroppaan.
Crosby oli tilanteessa myös Ruutun perässä hieman, jotenka puhdasta vartalokontakia miehet eivät ole voineet ottaa mitenkään.

Kyllä siinä mun mielestä Crosby olkapäällään osui Ruutun käteen/selkään ja tämä vaikutti mielestäni enemmän Ruutun kaatumiseen kuin Crosbyn mailan ilmavirta. Ei kai se nollatoleranssi kiekko sentään sitä tarkoita, että pienetkin kontaktit tulisi viheltää pois?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bosco kirjoitti:
Ei kai se nollatoleranssi kiekko sentään sitä tarkoita, että pienetkin kontaktit tulisi viheltää pois?

Ei tietenkään puhdasta kontaktia tule ottaa pois. Jota tehtiin viime kauden alussa nollatoleranssin varjolla.

Mutta ei nyt enempää tuosta yhdestä tilanteesta. Minusta siitä olisi voinut viheltää jäähyn, mutta ei vihelletty. Eikä siitä seurannut edes maalia, joten sikäli aika turhaa jauhamista.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
repe_joke kirjoitti:
Mutta ei nyt enempää tuosta yhdestä tilanteesta. Minusta siitä olisi voinut viheltää jäähyn, mutta ei vihelletty. Eikä siitä seurannut edes maalia, joten sikäli aika turhaa jauhamista.

Varsinkin kun Ruutu teki maalin väärän vaihdon seurauksena samassa ottelussa. Itse vielä oli sen väärän vaihdon aiheuttajana.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
eagle kirjoitti:
Varsinkin kun Ruutu teki maalin väärän vaihdon seurauksena samassa ottelussa. Itse vielä oli sen väärän vaihdon aiheuttajana.

Sellaista sattuu...

...tosin ei pitäisi sattua NHL:ssä saatana! Se oli kyllä aikamoinen moka tuomareilta.
 

MrDownhouse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Ohhoh, pisti pojat pelin aika jännäks viel lopussa, mut saihan ne sen taas hoidettua kotiin. Kyllä nyt Pengs kiitää ja kovaa, ei voi muuta sanoo. Crosbyki sai taas sen maalin vihdoin ja viimein tehtyä ja Jarkko Ruutu, sehän on ihan liekeissä, 2 maalia, uskomatonta. Ja tietysti myös Staal sai jälleen yhden maalin tehtyä, pientä putkea siinäkin siis menossa. Hienoa hienoa, tästä on taas hyvä jatkaa sitä divisioonan voiton metsästystä, eipä se kärkipaikka siinäkään enää niin kaukana ole.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Eihän tätä voi jumalauta todeksi uskoa. Pens se vaan jatkaa voittokulkuaan ja pisteputki on nyt jo.. onko se 15 pelin pituinen jo? Holy crap!

Niinkuin TV:ssä sanottiin, Pens alkaa toden teolla näyttämään "Cup contenderilta". Tosin Sherolla on paljon mietittävää mitä tehdä ennen siirtotakarajaa koska Pens-puolustus on aivan hirvittävän surkea.
Aina kun Scuderi tai Melicrap ovat kentällä, paskon kirjaimellisesti housuuni...

Mutta nyt takaisin juhlimaan. ;) Se on vaan hieno fiilis ottaa voitto maailman tylsimmästä ja ällöttävimmästä kiekkojoukkueesta.
 
Go Pens!

Aika hyvään paikkaan Crosby teki maalin kun takana on vähä pitempi kuivakausi sillä saralla. Mahtava voitto. Jarkko ottanu oppia nuorista tähdistä, kun on ruvennu iskemään maaleja. =D

Ei kun eteenpäin sanoi mummo lumihangessa.
 

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Uskomatonta, Ruutu iski kaks, Scuderikin pisti kiekon reppuun kerran!

Jumankauta, mistä mä saisin rahaa päästä kattoon Penguinsin matsia tällä kaudella, ne on aivan liekeissä!

Liian aikaista ruveta mitään hehkuttaan, mutta tuleeko legendaarisen The Igloon viimeisellä kaudella kunniakas mestaruus? Se olisi aivan täydellistä.

PS. Huh huh! Taitaa olla Ruudun poika ensimmäistä kertaa elämässään koko NHL-illan kierroksen paras pelaaja, NHL.comin Star #1. :D
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Huikeaa on pingviinien meno tällä hetkellä. Aivan loistavaa. Vielä pitäisi tosiaan saada vahvistusta pakistoon ennen pudotuspelejä niin mahdollisuudet vaan kasvavat. Nyt voidaan tosissaan jo puhua pudotuspeleistä. Kuukausi-pari sitten niitä pidettiin jollain tapaa ehkä mahdollisena. Voittoputki on tuonut kärjenkin jo tosi lähelle, ainoastaan buffalo on jo hieman karussa. Voi vaan kuvitella miltä meidän tulevaisuus näyttää, jos kaikki kultahiput saadaan pidettyä lähivuosina höystettynä parilla onnistuneella hankinnalla.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kolzig kirjoitti:
PS. Huh huh! Taitaa olla Ruudun poika ensimmäistä kertaa elämässään koko NHL-illan kierroksen paras pelaaja, NHL.comin Star #1. :D
Heh, nhl.comin etusivun auetessa oli tosiaan silmät tippua päästä kun Ruudun, nimenomaan J.Ruudun, naama komeilee ykköstähden paikalla. Jarkkokin on kauden vanhentuessa päässyt melko mukavaan vauhtiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös