Hyttynen kirjoitti:
Recchi ja Leclair pelasivat Phillyssä viime kaudella samassa ketjussa Handzusin sentteröimänä ja olivat Flyersin paras ketju runkosarjan aikana (playoffseissa koko ketju sitten katosi aivan täysin...). Tämä ja se, että Palffy on kyllä Recchiä parempi pelaaja nykyään puoltaisi sitä, että he pelaisivat kakkoskentässä. Vai onko joku joukkueen johtoportaasta todella puhunut Recchistä ykköskentässä?
John Leclair, suosikkini monen menneen vuoden ajan, vaan ei enää, kun vaihtoi naapuriseuraan saakelin pett... öh, Leclair oli jo muutenkin viime vuosina hidastunut reilusti ja aiemmat loukkaantumiset selvästi painoivat. Voimaa ei enää ollut vanhaan tapaan ja vaikka maalin edessä pysyttiin, niin ei kuitenkaan enää niin uhkaavasti kuin ennen. Työsulku tekee Leclairista kuitenkin mielenkiintoisen seurattavan, koska vuoden pelaamattomuus varmasti vaikuttaa vanhukseen, mutta varmasti vaikutusta on myös fyysiseen kuntoon, kun vuosien ajan pieksetty ruumis on saanut vuoden verran lepoa rääkistä.
Onko Pensien kapteeneista kuulunut mitään? Mitäs ne olivat viime vuonna? Mario on varmaankin C, mutta miten muut? Rex ja Leclair ovat varmaan potentiaalisia varakapteeneja.
Tuo LeClair ja Recchi samaan ketjuun on toinen erittäin potentiaalinen vaihtoehto ketjukoostumukseksi. Lemieux-Crosby-Recchi -ketjusta joku (olisiko ollut Mario) puhui välittömästi draftin (tai arvonnan) jälkeen. En muista missä. Sen jälkeen tilanne on toki elänyt muun muassa Palffyn hankinnan myötä.
LeClair tulee olemaan suurin arvoitus koko Penguins-joukkueessa tulevalla kaudella. Nyt voi hyvällä syyllä sanoa, että voi tulla ihan mitä vaan.
Kapteeneista en ole lukenut mistään itse. Mario itsestään selvä kapteeni, menevätkö muut sitten uusille hankinnoille, vai pidempään Pittsburghissa viihtyneille, on suurempi arvoitus. Kyllähän noista hankinnoistakin kapteeniainesta löytyy.
Mitä tuohon Maloneen tulee, niin mies pystyy tosiaan pelaamaan kaikkia hyökkäyksen paikkoja. Itse en kuitenkaan näe Malonea yhtään sen pysyvämpänä ratkaisuna kakkossentterikysymykseen kuin Pirjetääkään. Näyttöpaikkoja toki voidaan antaa molemmille (kuten Beechillekin) ylempänä. Niitä tulee jo sen vuoksi, että Mario tuskin tulevalla kaudellakaan ihan jokaista peliä pelaa ja loukkaantumisilta tuskin vältytään. Ryan Malone, Lasse Pirjetä tai Kris Beech ei kuitenkaan kuulosta minun korviini sellaiselta kakkossentteriltä, jolla lähdettäisiin kamppailemaan ihan kärkisijoista NHL:ssä. Siinä vaiheessa kun vastukset kovenevat, on ykkösketjulla erittäin hyvät puolustavat pelaajat vastassa. Itse en pysty luottamaan, että tuosta kolmikosta kukaan pystyisi ottamaan siinä vaiheessa isompaa roolia. Ja kun sentteri kuitenkin on kentällisen pelin avainhahmo. Kakkossentteri on napattava jostain, otetaanko ennen kauden alkua vai trading deadlinella, on asia josta voi neuvotella.
Toki annan Malone-Pirjetä-Beech-triolle oikeuden näyttää, että olen väärässä epäilyksieni kanssa.