Pikkulinnut lauleloo että Kärpät menee jäälle niinikään 19.7., Pelicans puolestaan samaan aikaan kuin Lukkokin eli 26.7. Näin voitaisiin ainakin päätellä että Kärpät ja TPS ovat omissa lohkoissaan selvästi edellä muita joukkueita, onhan se aiempina vuosina Lukosta nähty että tuossa vaiheessa viikon etumatka näkyy selvästi. Tämä silläkin uhalla että Ässien jäällemenosta ei ole tietoa, Mestis-maajoukkuehan kurvailee ilmeisesti ensimmäiset luistimenpiirrot vasta Äijänsuolla kuten viime kesänäkin.
Tässä tietysti tulee sitten esille se että millaisilla porukoilla esim. TPS ja Kärpät mahtavat turnaamaan tulla? Viime vuonna Kärpät oli pelkillä junnuillaan pelaamassa, toivottavasti KooJii arvostaa hieman enemmän Pitsiturnausta kuin Heikkilä ja ottaa sentään muutaman kokeneemman juipin mukaan turnaukseen. TPS varmaan tulee parhaalla mahdollisella porukallaan, luulen mä?
Ei sillä loppujen lopuksi paskankaan väliä ole millaisilla joukkueilla muut turnaukseen tulevat, kunhan Lukko vaan pääsee ainakin omasta lohkostaan jatkoon. Tunnelman vuoksi se on välttämätöntä.
Jo tuolla Vapaan puolen kyrvähdysketjussa ehdin aamusti aiheesta avautumaankin, mutta menköön nyt vielä tähänkin jotta varmasti tulee kaikille selväksi. Eli olen koko kesän ajan hekumoinut jopa naidessakin sillä ajatuksella että ensimmäinen kesälomapäiväni on 30.7. ja mikäpä olisikaan ollut mukavampi tapa aloittaa hyvin ansaittu loma kuin katsella kesähelteellä jääkiekkoa ja nautiskella Penalty Pubin makoisaa olutta aina tasaisin väliajoin, eli olosuhteet huomioon ottaen tuoppi olisi täyttynyt noin 15 minuutin välein. Mutta nyt tulikin suunnitelmiin muutos ja aloitin kesälomani jo tänään, joten tässähän ehtii vittu soikoon selvitäkin jo ennen Pitsiturnausta.
No, pakolliset lomakuviot vierailuineen ja huvipuistoineen pitää hoitaa vaan alta pois jotta olen 30. päivä kuluvaa kuuta hyvässä tikissä.