Ja miksi huudoissa pitää keskittyä vastustajan mollaamiseen? Olisivat kannustaneet omiaan. Mikä kannustus on "mikä vitun Porin Ässät"?
Onko vaasalaisilla muuten jotain erityistä hampaankolossa porilaisia kohtaan?
Voisitte lauantai-illan ratoksi miettiä vaikkapa sitä, että jos Red Army oli suuri pettymys niin miksi me ollaan silti näiden bileiden suurin puheenaihe. Olo on kuin juopolla, joka lähti suviseuroihin vetämään viinaa ja haisemaan pahalta.
Sen puoleen voitaaneen sanoa, että ei sen teidän rumpurykelmän seasta mitään Lukon kannustusta varmastikaan kuulu. Ei ihme, kun esim. Jokereiden kannattajat valtaavat teidän hallin joka kotipelissänne. Tämähän on täysi fakta, teillä on pieni nurkkaus jossa on läjä rumpuja ja 15 henkilöä joka huutaa kurkku suorana "LUKKO, LUKKO, LUKKO!", mutta joka ei kuulu yhtään mihinkään. Liigan kannattajakulttuurissa on vielä pitkä harppaus kansainväliseen suuntaan, jota on jo pitempään ollut esimerkiksi Elitserienin Timrån matseissa. Laulua kuuluu läpi matsin, ja se laulu ei mitään hiljaista ole. Suosittelen raumalaisten ottavan selkoa asioista ennen avautumista.Suurin puheenaihe? Ehkä suurin kysymysmerkki. Siis mikä Red Army? Itse olin katsomassa Lukko-Sport-ottelun enkä kuullut kyllä minkäänlaista Sportiin liittyvää kannustusta hallissa.
...Teidän happyhappyjoujou-meno Raumalla ja suurimmassa osassa muistakin liigahalleista on kuvottavaa. Sitä saakin vastustaa..
No höh. En tiedä vedätkö nyt tahallaan överiksi, mutta puhutaan nyt kuitenkin "vihasta" ennemmin kuin vihasta ja aggressioista. Siis lainausmerkit kehiin. Tietynlainen vastakkainasettelu, uhoaminen, ylpeys omasta porukasta ja "viha" vastapuolen porukkaa kohtaan kuuluu kiekkokatsomoihinkin. Pitäisi se nyt sinunkin Ässien kannattajan tietää.Miksi urheilukatsomisen/ -kannustamisen pitäisi sisältää vihaa tai agressioita??
Tietynlaisesta vastakkainasettelusta kiekkokatsomot(kin) elävät. Turha väittää muuta.
Totta helvetissä tietynlainen vastakkainasettelu on hyvästä. Mutta aivan turha väittää silmät kirkkaina, etteikö ultras -aate sisällä aggressiivista vittuilua vastustajan fanien suuntaan tappeluiden toivossa. (Huom! sisältää <> on sama kuin)Tietynlaisesta vastakkainasettelusta kiekkokatsomot(kin) elävät. Turha väittää muuta.
Ultras-aatteeseen olen perehtynyt vain pintapuolisesti, mutta uskon että vastakkainasettelua haettiin nimenomaan verbaalisella puolella. Tämä siis sen perusteella mitä olen esimerkiksi Vaasassa pelatuissa matseissa todennut. Esimerkiksi Pohjanmaan derbyt Hermestä vastaan ovat parhaimmillaan olleet todella kuumia ja sähköisiä, kiitos molempien kannattajaryhmien. Ja ilman väkivaltaa.Totta helvetissä tietynlainen vastakkainasettelu on hyvästä. Mutta aivan turha väittää silmät kirkkaina, etteikö ultras -aate sisällä aggressiivista vittuilua vastustajan fanien suuntaan tappeluiden toivossa.