Pitsiturnaus Pe 27.7.2007, Rauma

  • 85 675
  • 339
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mestisfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki "pikkuseurat"
Listataanpa tähän vähän pelaajia, joita tuolta pitsistä jäi mieleen..
Positiivisia yllätyksiä:
- Niko Malkamäki (jos oli numero 4 Tapparassa)
- Jarkko Heikkinen
- Katulis etunimeä en muista
- Henrik Höglund
- Järvenpää ässien maalissa
- Iiro Tarkki

Pienoisia pettymyksiä:
- Teemu Virkkunen
- Teemu Virtala
- Alex Nikiforuk
- Eero Väre
- Otto Honkaheimo
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äs-Sät *klap klap klap*
Rauman Lukko *pum pum pum*

Nuo taisivat olla ne liigatason kannustukset. Raumalaisilla 90% metelistä piti muutama sotarumpu. Hyvähän siinä on Red Armyn väkeä ihmetellä kun osataan muutenkin kannustaa, ja ilman rumpuja.

Ja osaa kyllä Raumalla (parin eri seuran) väki... Toivottavasti se 25-30v mies on ylpeä siitä että keskellä Rauman hallin sisääntulotietä vetää housut kinttuihin ja pyllistää Red Amyn bussille kaiken kansan nähden, ja toivottavasti myös he jotka oikein jaksoivat tulla hakkaamaan bussin kylkiä lähtiessämme, ja taisi muutama pullokin lentää bussia päin. Onneksi muovipulloja sentään.

Anteeksi että tulimme kuokkimaan teidän tilaisuuteenne. Toivottavasti totutte, sillä pian voimme olla samassa sarjassa. Joko me Liigassa tai jonkun näiden "asiallisesti käyttäytyvien liigaihmisten" joukkue Mestiksessä.

Ihan mukavaa seurata teidän touhuja, vaikka kaikesta ennakkohypetyksesta johtuen odotin paljon enemmän. mutta muutamasta jutusta joutuu antamaan negatiivista palautetta:

- Onko runkkausliikkeiden ja muiden vastaavien eleiden esittäminen kivaa??

- Miksi pitää käydä fyysisesti kiinni vastustajajoukkueen faniin??
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jokatapauksessa voisi yhteenvetona sanoa, että Satakunnan hegemonia elää ja voi todella hyvin.
Paitsi katsomossa. Ässä- ja lukkofaneja samassa päätykatsomossa, todella hegemonista. Ässät - Sport ja Sport - Lukko peleissä siellä taidettiinkin jo ässä- ja lukkofanien toimesta sitten kannustaa kaikki yhdessä vuoron perään toinen toistaan. No ei se mitään, rumpujen hakkaaminen on kivaa.

Ja uskalsihan sieltä joku sankari tulla näyttämään persettään - kun koko poppoo oli bussissa ovien takana. Syvä UUH! Ei siellä tainnut kukaan tulla päin naamaa urputtamaan, mutta jostain nämäkin pellet kömpivät hakkaamaan bussin ovia ja pulloilla heittelemään, heti kun porukka oli bussissa ja ovet säpissä. Porilaisia taisivat olla, se ehkä selittää jotain.

Niin, ja anteeksi. Ei tulla toiste.

EDIT: Olisihan sitä voinut tietty lukea noita muitakin viestejä vähän tarkemmin. No, olkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Kukas Red Armyn noin pahasti on peläyttänyt? Tuskin siellä kukaan sellainen lukko- tai ässäfani joka oikeasti voisi pelottaa heilui.
En tiedä onko Suomen kielen ymmärtäminen oikeasti vaikeaa, mutta tuossahan tarkoitettiin asiaa kyllä ihan toisinpäin.

- Onko runkkausliikkeiden ja muiden vastaavien eleiden esittäminen kivaa??
On. Sitä liikettä piti käyttää myös bussin vessassa sen jälkeen kun näki paljasperseisen porilaisen näyttämässä anu saukkoaan bussilastilliselle kiimaisia vaasalaisia.

- Miksi pitää käydä fyysisesti kiinni vastustajajoukkueen faniin??
Siksi kun sillä oli niin kivan värinen peruukki.

PS. Meillä oli oikeasti ihan mukava reissu. Ironista oli huomata, että lähes kaikki hallin kauneimmat vaasalaiset nähtiin myöhemmin illalla vaasalaisessa Nightclub Fontanassa bilettämässä.

Porin ABC:n hesen myyjälle vielä erikseen terkkuja.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Lainaus:
- Onko runkkausliikkeiden ja muiden vastaavien eleiden esittäminen kivaa??
Castillo kirjoitti:
On. Sitä liikettä piti käyttää myös bussin vessassa sen jälkeen kun näki paljasperseisen porilaisen näyttämässä anu saukkoaan bussilastilliselle kiimaisia vaasalaisia.
Vai on ollut taas vaasalaiset harjoittelemassa ensi kautta varten. Kukahan onneton siivosi vessan?
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Vaikka kyseessä onkin kesäinen höntsä, niin mun vähäisillä aivosoluilla ei pysty ymmärtämään, miten sinne patojen katsomon keskelle eksyy kettuja keltaissa vermeissä ja siinä varmaan mentiin vaan silittämään niitä ja tarjoomaan keksiä. Ei helvettiläinen.

Nyrkkitalkootko siellä olisi rakkaan naapurin kanssa pitänyt järjestää? Pitsiturnauksen idea on kyllä vaasalaisilta selkeästi aika hakusessa. Ihan ymmärrettävää toki.
 

senilix

Jäsen
Tervehdys palstaveljet ja sisaret

Tätä ketjua lueskellessani aloin ihmetellä - taas kerran. Viestejä on 12 sivua ja varmasti yli puolet koskee case Toporowskia. Kovasti yritetään olla kanadalaisia ja arvostella asioita joidenkin merkillisten etiikkakoodien perusteella, tietenkin omien värilasien läpi.

Olen seurannut jääkiekkoa lähemmäs 50 vuotta ja sinä aikana nähnyt paljon kummallisempia, vakavampia, älyttömämpiä, humoristisempia.... tapahtumia ja kuullut vielä useammista. Tämä eilinen ei ollut oikeastaan mitään.

Toporowski nyt vaan on tämän Rauman entisen lentokentän ympärillä asuvien jo kuolleen aatten väreissä pelaavan joukkueen kannattajien hampaissa jatkuvasti.

Otetaan esimerkki. Tuolla Ässä-ketjussa ylistettiin nyt keväällä Hiseytä todelliseksi joukkuepelaajaksi, koska hän toissa kaudella iski Jokelaa takaapäin poikittaisella niskaan tämän telottua ässäpelaajaa. Vastaavasti Toporowski on roisto, koska hän samalla kaudella ojensi Nickersonia samasta syystä. Eikä edes takaapäin. Eikä mailalla.

Kysymyksessä lienee oikea perusporilainen kateus. Toporowski olisi vähintäänkin jumalasta seuraava, jos hänellä olisi samanlainen patasydän kuin Hiseyllä ja Nickersonilla. Nämähän vuodesta toiseen pelaavat siellä pohjoisempana lähes ilmaiseksi sydämensä käskemänä.
 
Viimeksi muokattu:

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Asiaa senilix!

Paikalla pitsiturnauksessa en ollut. Erilaisia videoklippejä ja still-kuvia nyt olen katsellut. Plus lukenut erilaisia lehti- ja nettikeskustelujuttuja. Ja voin yhtyä senilixin näkemykseen, että itselläni kun täyttyi kuluvana vuonna 50 vuotta ensimmäisistä pääsarjapelien näkemisestä, niin todellakin on nähty paljon kummallisempia, väkivaltaisempia, humoristisempia ja vakavampia tapahtumia kuin tuossa Lukko-Ässät -ottelussa.

Kummallisesti ne tunteet tuntuvat kuumenevan katsomo- ja nettiseurantapuolella lopulta enemmän kuin itse kentällä, jossa sentään nytkin joukkueiden kapteenit hymyssä suin pelin jälkeen kättelivät. Siellä ymmärretään paremmin turnauksen idea. Tosin suurin osa faneistakin (pl. eräät "uudet") sen tajuaa ja vain muutama jaksaa - ehkä jankuttamisen ilosta - jatkaa.

Länsi-Suomen videoklipin Toporowski-Peltonen -casesta kelasin äsken moneen kertaan. Tuossa nyt ei ollut kummaltakaan puolelta mitään ämmämäistä. Toporowskin väitettyjä tuomarin niskaan lyömisiä yms. ei ole osattu erottaa hänen rimpuilessaan kättänsä kokonaan pois pelipaidan sisästä. Peltosen en näe menevän kilpikonna-asentoon kuin tuomarien avustuksella.

Oman pienen virkkeensä ansaitsevat vaasalaiset fanit. Anteeksi nyt mutta ette todellakaan ole ymmärtäneet pitsiturnauksen luonnetta.

Tosipelejä odotellaan.
 

KeittoP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Boston Bruins

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toporoswki

Luultavasti Topo lämpesi jo edellisessä vaihdossaan. Joensuu taklasi tässä vaihdossa Hämäläistä, ei mitenkään erikoisen kovaa, mutta taklasi kuitenkin. Tämän jälkeen Topo tuli kovistelmaan Joensuuta eli otti tämän mailan koukkuun ja soitti suutaan "tiukan" näköisenä. Seuraavassa vaihdossa Topo ajoi selvästi tahallaan Ässien maalivahdin päälle, jolloin Peltonen tuli taas huomattamaan Topolle tästä. Jostain syystä Topo sekosi täysin ja loppu on historiaa.

En tiedä mikä Toporowskille tuli, oliko Joensuun taklaus veteraanipelaajaan höntsäturnauksessa liikaa kanadalaisen periaatteille vai eikö homma muuten kiinnostanut?? Hänen toimintansa oli kuitenkin ehkä huvittavaa, sillä kentällä olleista kukaan ei olisi halunnut tapella hänen kanssaan.

Eli junnumaalivahdin yliajo, haluttoman kaverin kanssa tappelu ja selkään hakkaaminen sekä tuomarin takaa vaihtopenkin haastaminen... Jepjep, tosimies.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä Peltosen pitäisi tietää että jos menee koputtelemaan Topperin kaltaista kaveria että siinä saattaa käydä ihan miten vaan.

Eli tarinan opetus on se että jos lähtee koputtelemaan ja mussuttamaan vastustajalle niin kannattaa varautua kaikkeen. Ellei vastassa ole Mikko Rautee tai Marco Tuokko.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Tähän väliin on pakko, toki ikävästi chatin -omaisesti, sanoa että nämä hieman vanhemmat katsoja kollegat puhuvat todellakin asiaa. Tämä ketju on kaikkinensa erittäin typerää uhoa täynnä ja ainakin itseäni ärsyttää kohtuullisen suuresti, että kiekosta ei puhuta oikeastaan yhtään. Ainakin minua kiinnostaa, tottakai, Tapparan koeajalla olevat pelurit + uudet tulevaisuuden lupaukset, huomattavasti enemmän kuin se, että tappeliko joku fani toisen fanin kanssa vai ei.

Toki ymmärrän hyvin vaasalaisten meiningin. Kiekkokulttuuria ei ole olemassakaan ja muutenkin meininki on jopa naurettavampaa kuin Porissa, vaikkakin itse annan sympatiaa aina porin suuntaan, perinteikkään ja hienon joukkueen vuoksi.

Toivotankin sille "mahtavalle fanikultturille" hyvää alkavaa mestiskautta. "fanireissuilla" voitte olla ihan rauhassa hyviä itsellenne, siellä bussin vessassa, kunhan että aiheuta bussifirmalle tahi muille ihmisille vahinkoa toiminnallanne.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän väliin on pakko, toki ikävästi chatin -omaisesti, sanoa että nämä hieman vanhemmat katsoja kollegat puhuvat todellakin asiaa. Tämä ketju on kaikkinensa erittäin typerää uhoa täynnä ja ainakin itseäni ärsyttää kohtuullisen suuresti, että kiekosta ei puhuta oikeastaan yhtään. Ainakin minua kiinnostaa, tottakai, Tapparan koeajalla olevat pelurit + uudet tulevaisuuden lupaukset, huomattavasti enemmän kuin se, että tappeliko joku fani toisen fanin kanssa vai ei.

Toki ymmärrän hyvin vaasalaisten meiningin. Kiekkokulttuuria ei ole olemassakaan ja muutenkin meininki on jopa naurettavampaa kuin Porissa, vaikkakin itse annan sympatiaa aina porin suuntaan, perinteikkään ja hienon joukkueen vuoksi.

Toivotankin sille "mahtavalle fanikultturille" hyvää alkavaa mestiskautta. "fanireissuilla" voitte olla ihan rauhassa hyviä itsellenne, siellä bussin vessassa, kunhan että aiheuta bussifirmalle tahi muille ihmisille vahinkoa toiminnallanne.

Tappara oli päivän pirtein joukkue ja varsinkin kaksikko Lehterä ja Lucenius oli hyvä sekä maalilla Säteri. Pakeista Koistinen kiinnitti huomioni.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Tappara oli päivän pirtein joukkue ja varsinkin kaksikko Lehterä ja Lucenius oli hyvä sekä maalilla Säteri. Pakeista Koistinen kiinnitti huomioni.

Kiitokset! Juuri tämä on sitä kiekkokulttuuria. Kun kerroit, että Tappara oli pirteä, niin kuuluiko tähän myös tehokkaan oloinen luistelu? Nimittäin erityisesti kiinnostaa juurikin mainitsemiesi "uutuuksien" liike.

NA
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Kiitokset! Juuri tämä on sitä kiekkokulttuuria.
Kyllä. Tärkeintä on se että monta tuhatta ihmistä istuu heinäkuussa turpa kiinni jäähallissa jotta voidaan mahdollisimman tarkasti tallentaa muistiin onko kolmosen vasemman laiturin teränkäyttö parantunut. Kaikki myös poistuvat suorinta tietä kotiinsa tietokoneen ääreen jotta mahdollisimmän vähän asioita pääsee unohtumaan raportoitaessa sitä Jatkoajan Otteluketjufoorumiin. Onneksi läppärit tuovat tähän hieman helpotusta ja siinä sivussa halliinkin sitä tunnelma kun 50 000 sormea näpyttää muovinappuloita.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Luultavasti Topo lämpesi jo edellisessä vaihdossaan. Joensuu taklasi tässä vaihdossa Hämäläistä, ei mitenkään erikoisen kovaa, mutta taklasi kuitenkin.

En tiedä mikä Toporowskille tuli, oliko Joensuun taklaus veteraanipelaajaan höntsäturnauksessa liikaa kanadalaisen periaatteille vai eikö homma muuten kiinnostanut??

En nyt heti muista edes nähneeni tätä Joensuun taklausta, mutta samanlaisesta Eepiin kohdistuneesta taklauksesta Toporowski otti viime kaudella Jokerien Clarke Wilmin puhutteluun. Sanansäilällä lyötiin silloinkin kovaa ja tiukkoja katseita vaihdettiin puolin ja toisin, mutta sen kummemmalta vältyttiin. Paitsi että tuomari antoi kakkoset molemmille.

Eli oikeilla jäljillä luultavasti olet. Topo on ottanut faarin suojelukseensa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitokset! Juuri tämä on sitä kiekkokulttuuria. Kun kerroit, että Tappara oli pirteä, niin kuuluiko tähän myös tehokkaan oloinen luistelu? Nimittäin erityisesti kiinnostaa juurikin mainitsemiesi "uutuuksien" liike.

NA

Pirteydellä tarkoitan nimenomaan liikettä sekä hyvää suunnanmuutospeliä.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Kyllä. Tärkeintä on se että monta tuhatta ihmistä istuu heinäkuussa turpa kiinni jäähallissa jotta voidaan mahdollisimman tarkasti tallentaa muistiin onko kolmosen vasemman laiturin teränkäyttö parantunut. Kaikki myös poistuvat suorinta tietä kotiinsa tietokoneen ääreen jotta mahdollisimmän vähän asioita pääsee unohtumaan raportoitaessa sitä Jatkoajan Otteluketjufoorumiin. Onneksi läppärit tuovat tähän hieman helpotusta ja siinä sivussa halliinkin sitä tunnelma kun 50 000 sormea näpyttää muovinappuloita.

Olen otettu siitä että pystyit tuomaan tähän mainioon ketjuun, ehkä jopa ratkaisevan oloisen, oman, tärkeän panoksesi. Muuta en oikeastaan edes osaa kaivata.

NA
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tappara oli pirteä, niin kuuluiko tähän myös tehokkaan oloinen luistelu? Nimittäin erityisesti kiinnostaa juurikin mainitsemiesi "uutuuksien" liike.
Tappara oli pirteä ja tehokas liike oli nimenomaan Tapparan vahvuus ja paras ase turnauksen voittoa ajatellen. Olenko ihan väärässä siinä, että Tapparassa olisi varsinkin ensi kautta ajatellen keskitytty juurikin luisteluun ja liikkeeseen erittäin paljon ja vieläpä asiantuntijoiden ohjauksella? Jos näin on, niin treenit näyttävät tehoavan.

Nuorella joukkueella ajattelinkin jo etukäteen olevan myös asenteen kunnossa. Kukapa ei haluaisi paikkaa liigajoukkueesta? Pirteitä otteita Tappara-(LeKi) yhdistelmältä ;)
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Tappara oli yllättävän pirteä, ja peli oli hyvin kontrolloitua muihin jengeihin verrattuna, eli kiekko ei pahemmin pomppinut, vaikka jääaiakaa tuskin paljon on takana LeKiTapparallakaan.

Topo.. päivän Uudessa-Raumassa Topo puhuu mailalla hakkaamisen vaaroista, ja kertoi esimerkin "Pasi Peltonen löi Haatajaa sormille, ja J-P joutui kuvattamaan sormensa"
En tiiä, mutta voihan tuollakin olla vaikutusta tapahtumien kulkuun.

Ihmeellistä jeesustelua porilaisilta. Foppahan hakkasi myös ruotsalaista joskus kun tämä makasi maassa, mutta se on päässyt unohtumaan?
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olen otettu siitä että pystyit tuomaan tähän mainioon ketjuun, ehkä jopa ratkaisevan oloisen, oman, tärkeän panoksesi. Muuta en oikeastaan edes osaa kaivata.

NA
Mikä sua vaivaa? Onko joku vaasalainen vienyt muijasi, vai oletko vaan puhtaasti kateellinen siitä että jotkut osaavat pitää ääntä ja kannustaa ilman sotarumpuja?

Löysää vähän sitä oranssin peruukkisi kuminauhaa ja mene vaikka nukkumaan jos on huono päivä. Turha täällä on ilman syytä mesota. Vai onko joku tehnyt sulle jotain?
 
Viimeksi muokattu:

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Mikä sua vaivaa? Onko joku vaasalainen vieny muijasi, vai oletko vaan puhtaasti kateellinen siitä että jotkut osaavat pitää ääntä ilman sotarumpuja?

Löysää vähän sitä oranssin peruukkis kuminauhaa ja mene vaikka nukkumaan jos on huono päivä.

Tämä viesti ei todellakaan ole vastauksen arvoinen, mutta menköön. Nimimerkki ketä kiittelin hienosta osallistumisesta keskusteluun oli "rv16", et sinä. Vaasalaisia arvostelin, toki vain juttujen perusteella (jotka taas ovat ihan vaasalaisten itse kirjoittamia). Ne ovat lapsellista uhoamista ja ne ei muutu yhtään muuksi, jos sinä sitä lapsellisuutta jatkat.

Minä olen kiinnostunut vain Tapparan mielenkiintoisista uusista pelaajista ja koska kotipaikkani on Oulu, en mitenkään ehtinyt itse paikanpäälle, ajattelin kysyä täältä ihmisten mielipidettä minua kiinnostavasta aiheesta. Olen saanut loistavia vastauksia, josta minun täytyykin nyt esittää kiitokset naapuri joukkueiden kannattajille. Kiitos.


NA
 

Shamppoo

Jäsen
En tiedä mikä Toporowskille tuli, oliko Joensuun taklaus veteraanipelaajaan höntsäturnauksessa liikaa kanadalaisen periaatteille vai eikö homma muuten kiinnostanut?? Hänen toimintansa oli kuitenkin ehkä huvittavaa, sillä kentällä olleista kukaan ei olisi halunnut tapella hänen kanssaan.

Eli junnumaalivahdin yliajo, haluttoman kaverin kanssa tappelu ja selkään hakkaaminen sekä tuomarin takaa vaihtopenkin haastaminen... Jepjep, tosimies.

Tuon tilanteen noin kolmen metrin päästä seuraneena voin kertoa että kun Topo luisteli Ässien vaihtoaition edestä rupesi Forsbacka huutelemaan Topolle.
Tuomareita ei ollut lähimaillakaan.

Ja eihän Pasi"kilpikonna"Peltosta voi lyödä kun selkään.
 
Viimeksi muokattu:

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Minä olen kiinnostunut vain Tapparan mielenkiintoisista uusista pelaajista ja koska kotipaikkani on Oulu, ja en mitenkään ehtinyt itse paikanpäälle, ajattelin kysyä täältä ihmisten mielipidettä minua kiinnostavasta aiheesta. Olen saanut loistavia vastauksia, josta minun täytyykin nyt esittää kiitokset naapuri joukkueiden kannattajille. Kiitos.
Tuskin kovinkaan moni muun kuin Tapparan kannattaja edes jaksoi seurata sitä kuvioluistelua. Tapparan pelit kun oli ylivoimaisesti turnauksen tylsintä antia ja ainoa joukkue jolla ei ollut edes nimiä selässä, yritää siinä nyt sitten arvaillu kuka on kukin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös