Pitsiturnaus 04.08.2023

  • 76 206
  • 443

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Onpahan vastoinkäymisiä reissua kohden. Itselläni auto alkoi reistailemaan ja huollon sain vasta ensi maanantaille. Muut Lappeen kyytiläiseni ovat kyllä hoitaneet majoituksen, mutta liput ostamatta.

Todennäköisesti joutuu junailemaan veli @Czescku n luokse, josta matka jatkuu hänen autollaan Raumalle torstaina. Meillä liput on kyllä ostettuna, sekä majoitus.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kuusi lippua on turnaukseen ja kaikki kuusi menee käyttöön. Ihan pienen vaivan takia ei vemppaan jäädä. Edustajia on kolmessa sukupolvessa. Vanhin on kokenut kaksi Lukon mestaruutta, joista ensimmäinen oli paikanpäällä nähtynä pienenä poikana. Nuorin taas keräili pulloja vielä pari vuotta sitten hallin ulkopuolella ja ei halunnut tulla halliin. Nyt hänkin on päädyssä fanipaita päällä, eikä halua tulla istumaan.

Muutamia muistoja vuosien varrelta...
- Olin mukana jo ensimmäisessä turnauksessa. Silloin ei osannut kuvitellakaan, että siitä tulisi tälläinen traditio. Turussa pelattiin tuolloin Säästöpankkiturnausta/ Viking Cupia. Siellä tuli lapsena oltua aikuisten mukana. Oli outoa, että Raumallekin saatiin oma päivän mittainen turnaus.
- Sumu. Rankkareilla ei nähnyt toiseen päähän ja äänistä yritettiin päätellä, mitä siellä tapahtui. Pelikin välillä keskeytettiin ja pelaajat luisteli ympäri kenttää, jotta sumu hälvenisi.
- Mustan pitsin yöt turnauksen jälkeen. Joskus 90-luvun puolivälin tienoilla alkoi myös pitsiyö kiinnostamaan, koska alkoi olla ikää juoda muutakin kuin limua. Toisaalta niitä muistikuvia ei pahemmin niistä öistä ole. Pitkii päivii, pitkii päivii.
- Lämäsin hallin pihalla pikkupäissäni vanerilta tutkaan 120km/h. Kaverini voitti ko. kisasta lätkähanskat kovimmalla lämärillä.
- Telarin kallioilla istuttiin keskipäivällä ja odoteltiin iltapäivää. Pussikaljaa ja hyvää seuraa.
- Charlie Cook mäiski Huhtalaa. Vuosien varrella oli tappelu tai pari ensimmäisessä pelissä varma.
- Yleisesti ollut hyvä keli, mutta joskus on tullut vettä kuin esterin takalistosta. Kastuminen ei kuitenkaan ole haitannut yhtään. Tuo päivä on niin erityinen.

Perjantaina mennään eri tavalla, kuin nuorena. Mielenkiinnolla seuraan uusia pelaajia ja muiden rymyämistä. Lauantaina ei ole enää pää kipeä.

Hauskaa turnausta niille, jotka paikalle pääsee tai muuten pääsee seuraamaan Suomen perinteisintä kiekkotapahtumaa!
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Jos jää käyttämättä, niin yksi lippu kelpaa ja hintaakin saa olla! (yv kiitos)
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Edelliseen viestiin viitaten itse en ole SaiPan mestaruuksia päässyt todistamaan.. Paitsi toissa syksyisen pitsi mestaruuden! 1987 syksyllä alkoi oma kannattaja ura. Yhtään mitalia ei seura ole tietenkään saavuttanut. Lähellä oli keväällä 2014, jolloin Lukko vei pronssit. Tuostakin huolimatta jaksaa SaiPaa kannattaa.

Itselläni ensimmäinen pitsi oli syksyllä 2013. Tuolloin olin yksin liikenteessä. Hienoja muistoja tuosta. Patrick Davis näytti jo heti pitsissä mikä on miehiään ja suorastaan dominoi kentällä. Oli huikea hankinta SaiPalta aikoinaan. Tuolloin tuli tutustuttua pariin henkilöön, joiden kanssa olen edelleen yhteyksissä. Johonkin videoon, joka löytyy youtubesta, jossa haastateltiin kaikkien joukkueiden kannattajia päädyin myös SaiPan edustajana.

Toinen pitsi oli kun Tero Lehterä astui SaiPan valmentajaksi. Tuossa turnauksessa ei muistini mukaan SaiPa tehnyt yhtään hyväksyttyä maalia. Elmeri Kaksonen ohjasi korkealla mailalla yhden, joka toki hylättiin. Pelien päätyttyä kävin jututtamassa herra Lehterää. Toki tämä oli melko yksi puolinen monologi, kysyttyäni maalittomuudesta... Lehterän puolesta pidettynä.

Kahtena edelliskautena olen ollut mukana myös. Toissa kaudella pitsin voitto upealla pelillä. Odotusarvot nousivat korkealle, niin pitsin kuin myös upeasti sujuneiden harjoitus otteluiden jälkeen. Olihan meille hankittu mestarivalmentaja Virta. Ei mennyt ihan putkeen tuo. Viime pitsissä oltiin isommalla porukalla ja oli pirun hauskaa.

Nyt ensimmäistä kertaa jo torstaina Raumalle. Aina tätä ennen on tullut ajeltua yötä myöden. Mikäli joku palstaveli etkoilee raumalla torstaina ja kiinnostaa nähdä puheliaita pulputtajia Etelä- Karjalasta, niin rohkeasti juttusille, tai saa jopa sopia treffejä viestin muodossa. Veli @Czescku n kanssa liikkeessä ollaan. Hänet kyllä tunnistaa paitansa selkämyksestä vähintään.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Jokerikannattajaryhmille on varattuna vielä n. 50 myymätöntä lippua. Varaus raukeaa huomisen jälkeen, joten sieltä varmaan nopeimmille vapautuu pieni erä lippuja myyntiin keskiviikkona.
Olikohan näitä varauksia kaikkien vierasjoukkueiden kannattajille vai oliko/onko kyseessä erikoisjärjestely?
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olikohan näitä varauksia kaikkien vierasjoukkueiden kannattajille vai oliko/onko kyseessä erikoisjärjestely?

Luulen että kaikille vierasjoukkueilla on ollut mahdollisuus pieneen varaukseen. Jokerifaniryhmille tuo varaus oli 150 lippua joista n. 100 mennyt faniyhdistysten kautta. Osa tulee omatoimimatkoilla joten kiintiötä ei ole kulunut. (Kuten oma porukka, kun ostettiin liput ennen kuin eteläpääty oman reissunsa julkisti).

Eiköhän huomenna eräänny kaikki mahdolliset varaukset samaan aikaan ja täten vapaudu vielä pieni erä myyntiin nopeimmille.

Pitsissä nähdään!
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Hei millais toi Solidsportin striimi, onko kokemuksia pystyykö 2 eri laitteella kahdesta eri IP:stä vilkuilemaan pelit?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäli joku palstaveli etkoilee raumalla torstaina ja kiinnostaa nähdä puheliaita pulputtajia Etelä- Karjalasta, niin rohkeasti juttusille, tai saa jopa sopia treffejä viestin muodossa. Veli @Czescku n kanssa liikkeessä ollaan. Hänet kyllä tunnistaa paitansa selkämyksestä vähintään.
Czesckuun tuli törmättyä viime Pitsissä hallilla ja myöhemmin vielä, kun oltiin sattumalta samassa hotlassa (ja moikattiin vielä hyvästit lähtiessä). Täytyy tulla taas tervehtimään, jos törmäillään.

Jokerifaniryhmille tuo varaus oli 150 lippua joista n. 100 mennyt faniyhdistysten kautta.
250 lippua oli varattuna (Eteläpääty ja Old Chiefs).
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Stadista lienee tulossa toista sataa omatoimimatkailijaa tuon EP:n virallisen reissun lisäksi. Kohta mennään!

E. Ja tärppejä otetaan vastaan turnauskonkareilta - ja nimenomaan oheistoiminnasta. Mistä paras märkä lounas ja mikä Rauman kovin menomesta Pitsiyönä?
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Czesckuun tuli törmättyä viime Pitsissä hallilla ja myöhemmin vielä, kun oltiin sattumalta samassa hotlassa (ja moikattiin vielä hyvästit lähtiessä). Täytyy tulla taas tervehtimään, jos törmäillään.
Melkein luulisin, että mekin ollaan nähty, kun Czeskun kanssa liikuttiin ja jaettiin hotellihuone viime pitsissä, kuten myös tänäkin vuonna. Miulla ei toki omaa nimimerkkiä paitani selkämyksestä löydy.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Mulle riittää 1 kpl.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Hei millais toi Solidsportin striimi, onko kokemuksia pystyykö 2 eri laitteella kahdesta eri IP:stä vilkuilemaan pelit?
Tämän mukaan kyllä: How many users can watch at the same time?

Kokemusta tosin asiasta ei ole. Tuo 21€ nyt sinänsä ei ihan kauhean kalliskaan ole, joskin tuotannon taso on vaihdellut huomattavasti eri vuosina. Joskus on selostus, joskus ei, uusintoja tulee tai ei tule ja kameramiehet vaikuttaa olevan keskimäärin yhtä humalassa kuin katsojat.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tämän mukaan kyllä: How many users can watch at the same time?

Kokemusta tosin asiasta ei ole. Tuo 21€ nyt sinänsä ei ihan kauhean kalliskaan ole, joskin tuotannon taso on vaihdellut huomattavasti eri vuosina. Joskus on selostus, joskus ei, uusintoja tulee tai ei tule ja kameramiehet vaikuttaa olevan keskimäärin yhtä humalassa kuin katsojat.
Juu saman katsoin eilen illalla, tuo on vuodelta '21 joten en ihan suoraan tohon usko kun maailma on muuttunut aikalaillakin kustannusten suhteen sen jälkeen..

Ite oon pe töissä ni siksi olisi kivempi sitten maksaa turhaan tai mahdollisesti jos kerkeää katsella parista pelistä tuo reilu kymppi kimpassa, kuin koko parikymppiä.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ite oon pe töissä ni siksi olisi kivempi sitten maksaa turhaan tai mahdollisesti jos kerkeää katsella parista pelistä tuo reilu kymppi kimpassa, kuin koko parikymppiä.
Jos en aivan väärin muista niin Solidsportilta näkee ottelut myös tallenteina kun maksaa tuon 21€.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Mankka82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Edmonton Oilers
Itse olen katsonut solidsportin kautta pitsiturnauksen ja kaikki Ässien harjoituspelit jo monena vuotena jos en niitä muuta kautta ole nähnyt.

Pääsääntöisesti on toiminut hyvin ja ihmettelin kun joku sanoi että välillä on peleissä selostus ja välillä ei.

Kaikki pelit mitä mitä olen katsonut myös pitsistä niin on ollut selostus, toki selostajasta voi olla montaa eri mieltä.

Itse katson jälleen siis pelit kotisohvalta kun en ollut osannut varautua että liput myydään ennakkoon jo loppuun.

Uskallan siis suositella tuota solidsportia vaikkakin tiedän että joillain on ollut ongelmia lähetyksen avaamisessa ja myös lähetys on pätkinyt mutta täytyy ottaa huomioon että käyttäjiä on monenlaisia ja myös monta eri katselutapaa ja erilaisilla laitteilla.

Itse olen siis Chromecastannut ja on toiminut hyvin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Mankka82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Edmonton Oilers
Itse olen katsonut solidsportin kautta pitsiturnauksen ja kaikki Ässien harjoituspelit jo monena vuotena jos en niitä muuta kautta ole nähnyt.

Pääsääntöisesti on toiminut hyvin ja ihmettelin kun joku sanoi että välillä on peleissä selostus ja välillä ei.

Kaikki pelit mitä mitä olen katsonut myös pitsistä niin on ollut selostus, toki selostajasta voi olla montaa eri mieltä.

Itse katson jälleen siis pelit kotisohvalta kun en ollut osannut varautua että liput myydään ennakkoon jo loppuun.

Uskallan siis suositella tuota solidsportia vaikkakin tiedän että joillain on ollut ongelmia lähetyksen avaamisessa ja myös lähetys on pätkinyt mutta täytyy ottaa huomioon että käyttäjiä on monenlaisia ja myös monta eri katselutapaa ja erilaisilla laitteilla.

Itse olen siis Chromecastannut ja on toiminut hyvin.
Sen verran täytyy itseäni lainata kun muisti palailee pätkittäin että sellainen ongelma tuossa solidsportilla on ainakin ollut että jos haluat alkaa katsoa peliä jälkilähetyksenä alusta tai heti pelin loppumisen jälkeen alusta niin se ei ole toiminut.

Kysyin tätä asiaa joskus heiltä ja peruste oli etteivät olleet vielä ehtineet "ajaa" sitä lähetystä katsottavaksi.

Ilmeisesti heillä on vähän vanhempaa kalustoa kuin muissa palveluissa tämä kyllä toimii.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Ainakin olikohan toissavuonna Pitsin pelit selosti TPS-selostaja Markku Silvennoinen. Solidsportin tuotanto on kyllä kovin heikkoa, muistaakseni ei edes uusintoja tule maaleista tai tilanteista joten ei paljoa parane keskittyminen herpaantua. Liekö sitten mennyt eteenpäin, mutta tämä omana muistikuvana.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Rupesin muistelemaan sillä näkökulmalla, että pelaajat jotka vetäneet Pitsiturnauksessa mutta eivät aloittaneet seurassa kautta. Noista sais koottua varmasti mielenkiintosen listan.

Jostain syystä jäänyt mielen syövereihin nuoren Masi Marjamäen esiintyminen Ässäpaidassa harkkakaudella, mutta josko sekotan nuoreen Jesse Joensuuhun.

Eteen tuli linkki Jatkoajan ennakkojuttuun Pitsiturnaus 2005 ja näin vakaan luottavaisin mielin oltiin liikkeellä sensaatiokauden alkumetreillä.

Ässät kyläilee toipilaana​

Lukon lisäksi Ässät on itsestään selvästi ollut ainoana mukana jokaisessa Pitsiturnauksessa. Porilaiset ovat myös vuodesta 1993 järjestetyn kesäriehan menestynein joukkue neljällä voitollaan.

Koskaan ennen patapaidat eivät ole esittäytyneet pitsiyleisölle yhtä varamiehisellä joukkueella kuin tällä kertaa. Ässät etsii yhä kahta hyökkääjää ja yhtä puolustajaa. Keskeneräisyyden lisäksi joukkuetta rasittavat useat poissaolot. Mika Toivolan suojatteja ei voi tällä kertaa laskea suurimpien voittajakandidaattien joukkoon.

Mika Rontti, Marko Kivenmäki ja Pasi Nielikäinen toipuvat keväällä tehdyistä leikkauksista. Koko kolmikko on jo päässyt muun joukkueen mukana jäälle, mutta pelihommiin heistä ei vielä ole. Tuore tulokas Mikko Rautee puolestaan potee selkäänsä, Jesse Joensuu on nuorten maajoukkueleirillä ja jenkkipuolustaja Justin Forrest saapuu Suomeen vasta elokuussa. Lisäksi käsivammasta kärsineen maalivahtihankinta Juuso Riksmanin pelaaminen on epävarmaa.

Alokas Masi Marjamäki on liittynyt Ässien harjoitusvahvuuteen, mutta Raumalla häntäkään ei nähdä tositoimissa. Vielä ei ole lopullisesti ratkennut onko ensi kaudella odotettavissa kovaa peliä Bostonissa vai Porissa.

Osin pakon edessä porilaismiehistössä suorittaakin esiinmarssin koko joukko seuran tulevaisuuden toivoja. Neitsytpelit edustuksen rivissä ovat luvassa ainakin Eetu Heikkiselle, Tuomas Huhtaselle, Joonas Kemppaiselle, Leo Komaroville, Jussi Peltomaalle ja Tuomas Takalalle. Parin vuoden tauon jälkeen mahdollisuutensa saa myös Patrik Forsbacka.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi kysymys arvoisat Lukko kannattajat. En ole muistaakseni koskaan käynyt Lukon kotihallissa, niin rohkenen kysyä seuraavaa: onko hallissa kylmä. Vai pärjääkö siellä kesäisissä vaatteissa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JaSa

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Yksi kysymys arvoisat Lukko kannattajat. En ole muistaakseni koskaan käynyt Lukon kotihallissa, niin rohkenen kysyä seuraavaa: onko hallissa kylmä. Vai pärjääkö siellä kesäisissä vaatteissa?
Pärjää vallan hyvin. Ainakin hellepäivänä, nyt vissiin luvattu vähän viileämpää.
Mutta halli ei ole kylmä.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Stadista lienee tulossa toista sataa omatoimimatkailijaa tuon EP:n virallisen reissun lisäksi. Kohta mennään!

E. Ja tärppejä otetaan vastaan turnauskonkareilta - ja nimenomaan oheistoiminnasta. Mistä paras märkä lounas ja mikä Rauman kovin menomesta Pitsiyönä?
Jäähallin alapuolella on pikku matami jossa turnausväki viihtyy, vieressä syyrialainen ruokamesta.
Hallilta kaupunkiin n. 1km josta löytyy buena vista, Kellari, Amarillo, Hella terasseineen. Ja
pari kivaa juottolaa missä terdet. Nämä kaikki siis ihan vieri vieressä.
Vanha Rauma ihan vieressä mistä löytyy lisää ruokapaikkoja jokaiseen makuun.
Lyhyet matkat, tarjontaa löytyy. Pahin ruuhka 11-15 näissä paikoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös