Pitkä päätyyn ja perään – jääkiekkotaustasi?

  • 4 640
  • 40

Oletko harrastanut jääkiekkoa?

  • Kyllä, D-junioreihin asti tai alempana

    Ääniä: 15 14,6%
  • Kyllä, C-junioreihin asti

    Ääniä: 12 11,7%
  • Kyllä, B-junioreihin asti

    Ääniä: 10 9,7%
  • Kyllä, A-junioreihin asti

    Ääniä: 10 9,7%
  • Kyllä, Mestiksessä tai muussa puol.am.sarjassa

    Ääniä: 1 1,0%
  • Kyllä, SM-liigassa

    Ääniä: 1 1,0%
  • Harrastan yhä

    Ääniä: 13 12,6%
  • Olen ammattilainen

    Ääniä: 2 1,9%
  • Olen, vain kaljaliigoissa jne. höntsäilyissä

    Ääniä: 18 17,5%
  • En ole harrastanut

    Ääniä: 34 33,0%

  • Äänestäjiä
    103

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Järjestetään äänestys omaa jääkiekkotaustaa koskien. Nyt ei käsitellä valmennus- tai huoltotaustaa vaan nimenomaan pelaajataustaa. Onko sinulla sellaista vai ei?
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
B-junnuihin asti pelasin ja siihen jäi. Olisi pitänyt lähteä miesten sarjoihin kun ei A-nuorten joukkuetta ollut ja kun beessäkin olin kolmos-neloskentän pelaaja niin en nähnyt itselläni tulevaisuutta pelaajana. Sen jälkeen ole toiminut valmentajana, tuomarina, toimitsijana ja ihan vaan katsojana.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Katulätkää pelasin naapureitten kanssa (ja olin siinä kyllä loistava maalivahti), mutta äitini ei laskenut minua ikinä mihinkään oikeaan joukkueeseen (siis SaiPaan), koska hän piti jääkiekkoilijoita ihan idiootteina (tämä siis 80 luvun alussa). Eli en ole ikinä harrastanut, mutta fanittanut ns. aina.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tää oli mulla nuorena vissiin sellanen "tykkään kattoo, kun en itse osaa pelata" -Juttu...

Eli en ole harrastanut
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Korttelisarjaa" D-junnuihin asti. Siis sellaista, johon pääsi kaikki halukkaat ja jossa vaan pelattiin, ei juuri treenailtu. Tai riippui vissiin joukkueen vetäjästä, toiset olivat innokkaampia. Joukkueena oli "Ässät". Tästä sarjasta skoutattiin parhaat viralliseen D-junnujoukkueeseen, joka taisi hävitä rumasti kaikki pelinsä piirin sarjassa, eli taso ei siis päätä huimannut.

Tämä oli siis kultaisella 80-luvulla, kun lapset vielä innokkaasti harrasti ja urheili. Jäällä höntsäiltiin aamusta iltaan ihan vaan siksi, kun telkkarista ei tullut mitään eikä internettiä oltu keksitty.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sillon kun oli nuari ja komee olin myäs melko hyvä ja nopee luistelija, mailan kanssa viä parempi. Tossuilla multa lähti napakka ja tarkka ranari. Tulinen lämäri lähti myäs, mutta ei niin tarkka. Sitten kun pääsin siihen leveliin että olis luikkareilla pitäny lämiä ja peippailla niin tuli oikosulku. Ei musta tullu kiakkoilijaa. Epäilen kapinettipeliä liitossa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Riittääkö penkkiurheilu?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
C:hen asti, sitten tulikin taukoa täysin pariksi vuodeksi luistimista. Sählyä ja katu/pihalätkää pelattiin kuitenkin paljon. Sen jälkeen taas luistimilla ja ulkojäillä ahkerasti. Sitten n. 27-28 ikäisenä hommasin taas varusteet ja harrastelätkää siitä asti. On se vaan niin mukavaa ja hyvää treeniä. Oikeastaan harrastelätkä kipinöi tekemään muutakin kuntoilua kun halusin olla vähän paremmassa kunnossa ja vältellä pieniä lihasvammoja niin tuli esim. hiihtoa talvisin kun vaan voi kelien puolesta. Kesäisin maantiepyörää ja lenkkeilyä. Lisäksi nyt vielä viime vuosina jumppaa, syvävenyttelyä tms kehoa huoltavaa ja reisi-, pakara-, selkä-, vatsalihasten kevyttätreeniä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sellaiseksi 14-vuotiaaksi pelasin. Olin keskushyökkääjä mallia M.Hagman. Pelinumero oli aina 13. En ollut erityisen fyysinen enkä nopea luistimista, mutta päästä olin aika vikkelä. Sitten alkoi kiinnostamaan bändihommat ja viina ja pillu, eli kaikelle ei ollut aikaa. Lätkä jäi. Karalahdella kävi vissiin vähän sama, mutta ei ollut bändiä eli jatkoi lätkää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Saako kysyä missä pelasit?
Enimmäkseen Lieksan Hurtissa. Meillä oli kerran matsi KalPaa vastaan, oltiin varmaan 12 vee. Kuopiolaisilla oli yksi jäbä joka jäi mieleen. Hävittiin se peli jotain 13-2 ja tää yks jätkä teki niiden maaleista ehkä 8 ja syötti loput. Aattelin että tuosta kundista kuullaan vielä ja laitoin nimen muistiin. Se oli Sami Kapanen.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Mieli olisi tehnyt kovasti. Veskana tai pakkina olisin halunnut pelata. Mulle oman maalin puolustaminen oli kunnia-asia, futiksessa tai lätkässä tai salibandyssä.

Eihän se unelma sitten realisoitunut koskaan, erinäisistä syistä, joten penkkiurheiluun jäätiin.

Ulkojäähöntsät silloin tällöin ovat ihan jees. Tosin, sekin jäänyt aika lailla pois. Kaipaan kovasti niitä aikoja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pakko sanoo jotta makeeta. Jätkä on pelannut Sami Kapasen KalPaa vastaan.
Olen itse asiassa ottanut Kapaselta pari aloitustakin. Siinä samassa matsissa. Jere Lehtistä vastaan olen pelannut myös. Se oli joku espoolainen joukkue, mikä lie. Turpaan saatiin silloinkin.
 

A Siente

Jäsen
Katulätkää joskus lapsena kadun päässä. Meillä oli maalivahdille jopa räpylä ja hanska. Siitä porukasta parhaimmat jaksoi B-junnuihin. Itse en jaksanut aloittaa. Olin muutenkin kuin bambi luistimilla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siistiä. Kuis te nyt olitte noin huonoja kuin olittekin?
Tää oli joskus vuonna 1987. Ehkä Kuopiossa oli vähän paremmat junnut kuin meillä Lieksassa. Ainakin siellä oli 50 kertaa enemmän ihmisiä. Plus tollanen supertalentti. Ei mikään ihme että saatiin rumasti turpaan. Oltiin huonompia.

Sitäpaitsi me treenattiin yleensä ulkojäillä pari kertaa viikossa, ja valmentaja oli alkoholisoitunut voimistelunopettaja joka kuorsasi puolet ajasta autossaan kun me pelattiin. Kuopiossa niillä oli hallivuoroja ja joka päivä asiantuntevaa valmennusta.
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
C-junnuissa nuori valmentajan alku Jukka Rautakorpi pudotti minut joukkueesta kesän aikana kertomatta asiasta minulle. Siitä lähtien en hänelle mitään hyvää ole toivonut.

Pelasin sen jälkeen vielä junnujen ja ja aikuisten höntsäsarjoissa, viimeksi puin varusteet päälleni 2006, samana iltana kun Suomi hävisi Torinon Olympiafinaalissa Ruotsille.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
A-junnuihin asti pelasin ja sen jälkeen divaria ja harrastesarjoja edelleenkin. Pelipaikan joku ehkäpä osaa yhdistää nimimerkistä. Ikinä pelaamisesta en rahaa tule saamaan, mutta edelleenkin ihan parasta mitä ihminen voi tehdä.
Nykyään lisäksi tottakai valmennusta ja tuomarointia, niin ei liikoja aikoja tarvitse kotona kyhjöttää.
 

redpecka

Jäsen
Mulla tuli tämmönen avoimuuspsykoosi ja näköjään kerron kaiken itsestäni. Joo en oo ikinä pelannut lätkää. Äitini ei antanut mun mennä lammelle skulaamaan kun pelkäsi että vajoon jäihin ja täten sitten koulussa olin kuin vitun bambi jäällä kun en osannut luistella vaikka muuten urheilullinen olinkin. Saatana että vituttaa. Onneksi olin edes sisälajeissa hyvä niin sai sen perkeleen liikuntanumeron edes ysiksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
B-junnuihin asti pelasin. Siinä vaiheessa homma alkoi olla liian vakavaa, eli vei liikaa aikaa. Ei motivaatio riittänyt, olisi pitänyt panostaa reilusti enemmän tai etsiä toinen seura. No, lopetin.

Välillä on vituttanut että lopetin sitten kokonaan, monta kertaa tullut mieleen että olis siistiä vetää kuteet niskaan ja tolppien väliin. Pari kertaa kysyttiinkin, mutta opiskelijabudjetilla ei molarinvermeitä pahemmin osteltu. Nykyään ei kukaan enää tietenkään kysele ja näin vanhan miehen paikatkin hajoaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös