Pitkä päätyyn ja perään – jääkiekkotaustasi?

  • 4 638
  • 40

Oletko harrastanut jääkiekkoa?

  • Kyllä, D-junioreihin asti tai alempana

    Ääniä: 15 14,6%
  • Kyllä, C-junioreihin asti

    Ääniä: 12 11,7%
  • Kyllä, B-junioreihin asti

    Ääniä: 10 9,7%
  • Kyllä, A-junioreihin asti

    Ääniä: 10 9,7%
  • Kyllä, Mestiksessä tai muussa puol.am.sarjassa

    Ääniä: 1 1,0%
  • Kyllä, SM-liigassa

    Ääniä: 1 1,0%
  • Harrastan yhä

    Ääniä: 13 12,6%
  • Olen ammattilainen

    Ääniä: 2 1,9%
  • Olen, vain kaljaliigoissa jne. höntsäilyissä

    Ääniä: 18 17,5%
  • En ole harrastanut

    Ääniä: 34 33,0%

  • Äänestäjiä
    103

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
B-junnuihin asti, tosin siinä pelattiin sitten viimeinen vuosi ja seuraavakin seuran 2-joukkueessa silloista 4-divaria samalla. Ulkojäillä, silloin, kun pystyi pelaamaan. Olisi pitänyt jatkaa, vaan alkoi muut hommat kiinnostaa enemmän ;).
Junnuja olen valmentanut varmaankin samaisesta B-junnuiästä alkaen useita vuosia, aina noista 6-7 -vuotiaista B-junnuihin saakka, välillä oli pitkä tauko, sitten omaa poikaa jokunen vuosi valmennettiin. Nyt jo useita vuosia pois kuvioista, pelailu olis kivaa, vaan ei taida kunto enää riittää.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Täysi amatööri, vaikka pihapeleissä tunnettiinkin lempinimellä Viherlaakson Frank Selke. :D
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
C:hen asti. Sitten tuli taloudelliset reaaliteetit vastaan, muistaakseni.

Pakkina tuli väännettyä ja kiekollisesta pelistä pidin. Lähin kaukalo eli semmoisen 700 metrin päässä kodilta, niin oli kiva talviharrastus kyllä.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Vastasin rehellisesti, että en ole harrastanut. Olin nelivuotiaasta asti futispoju ja siinä olin ihan hyvä. Kävin U16-majuleirilläkin, kunnes homman totisuus vei harrastamisen ilon ja päätin lopettaa.

Olin jääkiekossakin ihan hyvä, mutta köyhän perheen pojalla ei ollut varaa olla hokijonne.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
C-junnuihin asti. 80-luvulla. Suurin osa matseista ulkokaukaloissa, aina välillä aurattiin lunta kun kiekko katosi laitaan. Välillä pääsi Pirkkolan halliin pelaamaan, mikä oli luksusta, treenejä siellä oli useammin. Pirkkolan pururataa tuli juostua kesäisin ns. ihan vitusti. Liikaakin, koska sitten eräänä kesänä lopetin ja lähdin juomaan kiljua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
C-junioreihin asti pelasin Tunturi-Kiekossa laitahyökkääjän tontilla. Yläasteen jälkeen lopetin, mutta ihan hyvin olisi voinut jatkaa senkin ajan... Tosin seuraava askel olisi ollut suoraan III-divariin edustukseen miesten peleihin, kun Ivalossa ei ollut B- tai A-junioreiden joukkuetta.

Viimeisen kauden sain pelata sääsuojahallissa, mutta muuten vedettiin tuulessa, tuiskussa ja pakkasessa. Joskus loppukeväästä myös sohjossa. Parhaimmat saavutukset oli Lapin alueen luonnonjääsarjan mestaruus ja sitä kautta päästiin luonnonjääsarjojen SM-turnaukseen Suonenjoelle, jossa hävittiin kaikki pelit. Lapin alueen Pohjola-leirityksissä pääsin kolmelle jatkoleirille, mutta sitten nousi minun maajoukkuetie pystyyn. :D
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Ikinä en oo pelannu muuta kun uj lätkää. Olishan tuo varmaan ollu ihan hienoa pelata, mutta olin oikeasti aivan saatanan pienikokoinen kaikkiin muihin ikäisiini verrattuna, niin ei siitä olisi tullut mitään. Sählyä tullu joskus pelattua. Parit kaverit vielä pelaavat jääkiekkoa.

Minua kuitenkin kiinnostaa, että kuka jatkislainen on pelannut Liigassa?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
B-junnuihin asti pelasin. Siinä vaiheessa homma alkoi olla liian vakavaa, eli vei liikaa aikaa. Ei motivaatio riittänyt, olisi pitänyt panostaa reilusti enemmän tai etsiä toinen seura. No, lopetin.

Välillä on vituttanut että lopetin sitten kokonaan, monta kertaa tullut mieleen että olis siistiä vetää kuteet niskaan ja tolppien väliin.

Jep samat fiilikset jäi omasta lopettamisesta, tosin nuorempana. Alkoi olemaan niin eksoottista menoa kuin kesätreenit ja lisäksi siinä tuli muutos johonkin isompaan sarjaan tms, jolloin pelimatkat kasvoivat, ja joukkue muutenkin alkoi hajoamaan monen lopettaessa tai siirtyessä edustukseen tms. Koulukin alkoi viemään enemmän aikaa ja tuntui, että muutenkin vapaa-aika on kortilla. Mutta näin aikuisena mietittynä, olisi ollut hyvä jatkaa pelaamista ja katsoa ne kortit loppuun. Tuskin mitään ammattiuraa olisi tullut ja varmaan jossain A:ssa viimeistään loppunut mutta kuitenkin. Toisaalta eipähän ehtinyt tulemaan mitään pahaa loukkaantumista, pari kaveria räpiköi A:n loppuun ja sitten oli lopputulemana hajonnutta polvea, selkää tms mikä haittaa urheilua ja elämää vieläkin.
 

hege

Jäsen
@SOF1969 , itsekin tuli jotain random vuoroja pelattua Pirkkolassa 80-luvun alussa. Ensisijainen areena oli ulkojäät ja muistaakseni pelattiin jonkinlaista korttelisarjaa 70-80 luvun taitteessa, liekö sarja ollut karsintaa "oikeisiin" joukkueisiin? Omat pelit loppui ehkä 12 tai 13-vuoden iässä syksyyn 83 tai 84, ennen kauden alkua kävi pieni haveri minkä takia tuli pitkä tauko treeniin ja sitten ei enää ollut motivaatiota (eikä taidotkaan) jatkaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
@SOF1969 , itsekin tuli jotain random vuoroja pelattua Pirkkolassa 80-luvun alussa. Ensisijainen areena oli ulkojäät ja muistaakseni pelattiin jonkinlaista korttelisarjaa 70-80 luvun taitteessa, liekö sarja ollut karsintaa "oikeisiin" joukkueisiin? Omat pelit loppui ehkä 12 tai 13-vuoden iässä syksyyn 83 tai 84, ennen kauden alkua kävi pieni haveri minkä takia tuli pitkä tauko treeniin ja sitten ei enää ollut motivaatiota (eikä taidotkaan) jatkaa.

Itselläkin varsinainen kotikaukalo oli Oulunkylän ulkojää. Siinä paikallahan on ollut jo pitkään nuorisojäähalli, kyllähän olosuhteet ovat parantuneet valtavasti ja hyvä niin. Roihuvuoren ulkokaukalossa tuli myös usein pelattua matseja.

Näitä muistellessa aloin tuntea vihreän Hartsportin maun suussani. Tulipa sitä imuroitua silloin paljon, ihme että on vielä legot tallella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oli ihan siinä kinttaalla, etten saanut vetänyt Blackhawksin paitaa päälle. No, tuosta n. 20 vuotta myöhemmin pelasin samassa hallissa ja jopa samaan aikaan Jere Lehtisen ja Saku Koivun kanssa. Pelasivat viereisellä kentällä sulkapalloa. Pelaajauraa ei ole höntsää lukuunottamatta. Se katkesi tuohon Vaahtera-sarjaan, kun eivät ottaneet joukkueeseen enää lopputalvesta ja sitten tuli muutto, joka hautasi lupaavan junnu-urani.
 

Baldrick

Jäsen
Pelaan Boston Bruinsissa, nimeni on Zdeno Chara. Terveisiä kuplasta.

En ole pelannut muutakuin ulkohöntsää ja änäriä pleikkarilla. Kavereita on, jotka pelaa ammatikseen ja änäriä olen pelannut panoksesta, joten koen olevani ainakin puoliammattilainen.
 

Glove

Jäsen
Kolmannes äänestäjistä ei ole harrastanut lajia koskaan. Hitusen yllättävää minulle mutta ei sen väliä.
Voi kai sitä kiekkoa seurata Jatkoajan muodossa vaikkei olisi lajia koskaan harrastanut. Katson minäkin joskus formuloita, vaikken ole formulaa koskaan ajanut. Enkä edes nähnyt muuten kuin tv-ruudun välityksellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös